• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa rozbiórka na terenach Dalmoru

Michał Sielski
28 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Charakterystyczny żółty magazyn był widoczny z wielu miejsc w Gdyni. Charakterystyczny żółty magazyn był widoczny z wielu miejsc w Gdyni.

Z Molo Rybackiego znika największy budynek Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. To jeden z dziewięciu, które mają być wyburzone do końca roku. Na tym terenie ma powstać nowa, prestiżowa zabudowa, ale na razie nie wiadomo kto i kiedy zacznie ją budować.



- Poszukujemy partnera do zabudowy tego fragmentu Gdyni, który wejdzie z nami w spółkę, do której my wniesiemy m.in. wartościowe grunty - mówi Wojciech Papierak, prezes Polskiego Holdingu Nieruchomości, który jest właścicielem ponad 20 ha terenu po spółce Dalmor w nadmorskim sercu Gdyni.

Wyburzanie jest oczywiście niezbędne z powodu przyszłej zabudowy, ale jego efekt ma też lepiej pokazać potencjał tego terenu przyszłym inwestorom. Firmie odpadnie też koszt nadzoru nad budynkami, którymi z pewnością chętnie zainteresowaliby się rabusie.

Czytaj także: Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum.

- Do końca listopada wyburzonych zostanie w sumie dziewięć obiektów z dużym, żółtym magazynem na czele - mówi Krzysztof Rychlicki, który Dalmorem rządził od marca 2001 roku.

Właśnie trwa rozbiórka charakterystycznego żółtego budynku, który widać było nawet ze Skweru Kościuszki. To kilkudziesięcioletni, sześciopiętrowy magazyn.

Zobacz również: Dwa nowe wieżowce na nabrzeżu.

Według planów zagospodarowania przestrzennego na gruntach po Dalmorze ma powstać tzw. strefa prestiżu. Złożą się na nią mieszkania, wysokościowiec, a nieopodal będzie druga marina dla jachtów. Ma to być nowe centrum Gdyni z tętniącymi życiem kawiarniami oraz Muzeum Żeglarstwa.

Miejsca

Opinie (129) 4 zablokowane

  • moje trzy grosze

    rozbierają zabytki gdyńskiego modernizmu

    • 8 4

  • Jak odsunięto Polskę od morza, widac po komentarzach internautów.

    Rozpieprza się to co budowali Polacy okresu przedwojennego: PORT !. Rozwalili stocznię , statki handlowe i rybackie. Teraz pastwią się nad magazynami Dalmoru. Ile przez te magazyny przerzucono ryb , mączki rybnej. O ile wzbogacono mieszkańców i miasto. Niech najpierw deweloperzy i inni nawiedzeni zbudują nowy port a potem ten niech zabudowywują. Magazyny są stare i niech zmieniają na nowocześniejsze , ale związane z morzem. Niestety Gdynią zawładnęły szczury lądowe , szkoda, bo Pana Prezydenta Szczurka zawsze ceniłem.

    • 16 0

  • Jak to mozliwe

    Jak to jest mozliwe, ze w Polsce jeden po drugim doprowadza sie do ruiny kolejne zaklady pracy,likwiduje sie miejsca pracy a jest coraz wiecej supermarketow, galerii itp i jest w nich nieustanny ruch.Kto tam kupuje skoro fabryk, zakladow naprawde produkujacych dobra coraz mniej.Jak to jest, ze w Polsce sie coraz mniej produkuje roznych dobr a rownoczesnie ludzie maja tyle pieniedzy, ze kupuja coraz wiecej. Wiadomo jest grupa, ktora spekuluje, ale wiekszosc tzw szarych ludzi?. Skad? przeciez predzej czy pozniej tego typu chora gospodarka musi zostac wydrenowana. Ludzie kupuja na kredyt , no ale kredyty trzeba w koncu splacac, bo jesli nie to grozi panstwu bankructwo.

    • 14 0

  • Trochę szkoda...

    Sentymenty mnie dziabią. Na uliczkach dalmoru poznawałem "tajniki" ruchu drogowego. Wózki akumulatorowe Stal 256(?) z wózkarni nadawały się do tego idealnie. Najlepsze były te z kabinami :D. św. pamięci Panie Eugeniuszu B. - dzięki Ci za instruktaże!

    • 6 0

  • Drugi Boston

    Planują zrobić z gdyni drugi Boston, ale bez przemysłu wyjdzie drugie Detroit

    • 5 0

  • Było: Gdynia z morza i marzeń. Będzie: Gdynia z lądu i z majaczeń

    A konserwator zabytków się nie czepia? Jak port chce coś starego wyburzyć, to są protesty oburzonych gdynian i szlaban konserwatora. A tu widocznie działają inne układy, bo to już jest wydarte portowi.

    • 9 0

  • A gdzie miejsca pracy????? (2)

    W okresie prosperity firma zatrudniała ok. 7,5 tys. osób i dysponowała flotą 70 statków. Roczny połów sięgał 278 tys. ton ryb...Dla mnie to winni za taki stan rzeczy powinni odpowiadać przed sądem...

    • 9 0

    • na 3 zatrudnionych w administracji pracowal jeden plywajacy (1)

      Wiec jak mialo sie utrzymac przedsiebiorstwo kiedy byl taki przerost administracji

      • 0 0

      • Trzeba było racjonalizować a nie likwidować. Na prawdę sądzisz ża Polsce która ma dostęp do morza nie przydałby się przemysł z nim związany. Roztrwoniono potencjał ekonomiczny, ludzki, naukowy.

        • 0 0

  • Po co te określenie - Strefa Prestiżu. Państwo włodarze macie jakieś

    kompleksy ? Budujcie to, bo jestem za, ale bez niemądrych określeń. Jestem pod wrażeniem Aker brygge w Oslo, ale tam od rodziny nie słyszałem aby Norwedzy używali podobnych określeń. A pamiętać należy że Norwegia to mimo wszystko miły, bogaty kraj ale na uboczu Zachodu, bo jego centrum to Nowy Jork, Paryż, Londyn, może Berlin i Norwedzy nie leczą kompleksów.

    • 2 0

  • Prezes (1)

    Jak rządził- rządził, rządzi i będzie rządził. Jak był taki malusi to już miał małe klocuszki w kształcie budynków Dalmoru. Jedyne co mu się tak naprawdę udało to wymiana samochodu Volvo na nowszy model

    • 5 0

    • chodzi

      o Krzysia ?

      • 0 0

  • Ucieczka spod Dalmoru w Gdyni w 1946

    Znam historię sopocianki Pani Stanisławy D.,która w 1946 roku spod tego budynku Dalmoru, na kutrze rybackim uciekała do Szwecji z 2 małych dzieci schowanych pod pokładem. Opowiedziała mi tę historię jak odwiedziła Gdynię i Sopot w 2005 roku ( od lat 50 mieszkała w Rio de Janeiro). Poznałam ją w Brazylii w czasie podróży statkiem "Bydgoszcz" w 1991r. i zaprosiłam do Gdyni. Podróż zrealizowała w 2005, spacerując po Gdyni i widząc żółty budynek Dalmoru kazała się tam podprowadzić i opowiedziała mi wówczas historię ucieczki z Sopotu (przez Gdynię) swojego rodzinnego miasta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane