• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzech chętnych do organizacji Jarmarku św. Dominika

Katarzyna Moritz
6 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Techno-koguty na Jarmarku
Nowy organizator ma zadbać nie tylko o nakłady inwestycyjne ale też o estetykę Jarmarku św. Dominika, a z tym bywało różnie w minionych latach. Nowy organizator ma zadbać nie tylko o nakłady inwestycyjne ale też o estetykę Jarmarku św. Dominika, a z tym bywało różnie w minionych latach.

Międzynarodowe Targi Gdańskie mają konkurencje. Do przetargu na nowego organizatora Jarmarku św. Dominika poza nimi stanęły jeszcze dwie firmy, jedna z Poznania i konsorcjum z Gdańska.



Czy to dobrze że MTG ma konkurencję?

W środę komisyjnie otworzono trzy oferty, które wypłynęły na organizowany przez Gdańsk konkurs na organizatora Jarmarku św. Dominika i Jarmarku Bożonarodzeniowego. Bez niespodzianki było złożenie oferty przez Międzynarodowe Targi Gdańskie, które przez ostatnie siedem lat odpowiadały za kształt i formę obu jarmarków.

Jednak teraz pojawiła się konkurencja. Swój akces zgłosiła też spółka Aspe z Poznania i konsorcjum Demuth Delta Sp. z o. o. z Gdańska.

Aspe z Poznania to agencja marketingowa, która pracuje przeważanie na rzecz dużych koncernów, ale mają też na swoim koncie organizację m.in. Dni Miast, trzykrotnie zorganizowali popularną i dużą imprezę Zielonogórskie Winobranie. Dlaczego postanowili wziąć udział w konkursie?

- Jarmark św. Dominika to największa impreza w kraju stąd też nasze zainteresowanie. Oferujemy bardzo ciekawe pomysły na jarmark i mam nadzieje że komisja to doceni - podkreśla Jędrzej Wieczorkiewicz z Aspe sp. z o.o.

Gdańskie konsorcjum Demuth Delta współtworzą m.in. znane trójmiejskie postacie: Maciej SiembiedaMarian Zacharewicz. Siembieda jest doskonale znany z rynku mediów, był m.in. redaktorem naczelnym Dziennika Bałtyckiego, obecnie obsługuje medialnie i PR-owo kilka samorządów w tym Gdynię, ale też współpracuje z Portem Lotniczym Gdynia - Kosakowo, czy firmami British-American Tobacco lub Invest Komfort S.A. Zacharewicz, dał się poznać jako współorganizator festiwali sopockich, wieloletni dyrektor Bałtyckiej Agencji Artystycznej, szef Radia Eska Nord, właściciel agencji Avanti.

Jak ocenia swoje szanse dotychczasowy organizator? - Bardzo nam zależy na wygraniu konkursu, przygotowaliśmy świetną ofertę. Znamy specyfikę imprezy i bardzo dużo dla niej zrobiliśmy. Mamy plany na dalszy jej rozwój i warto żeby komisja dała nam tą pracę byśmy naszą pasję mogli kontynuować - - podkreśla Ewa Niemczyk z MTG.

O tym kto zwycięży konkurs przekonamy się w przyszłym tygodniu. Zadecyduje o tym 11-osobowa komisja złożona z radnych i urzędników miejskich.

- Będziemy oceniać takie kryteria jak długoterminowa koncepcja programowa, formy promocji ale także wysokość deklarowanych nakładów inwestycyjnych, planowany program kulturalny i bardzo zależy nam na estetyce- wyjaśnia Anna Zbierska, przewodnicząca komisji i szefowa działu promocji w gdańskim magistracie.

Każde z kryteriów będzie punktowane przez komisję odrębnie w skali od 0 do 10 punktów. Oferent, który otrzyma najwięcej punktów ma szanse na zawarcie pięcioletniej umowy, z opcją przedłużenia na trzy lata.

Opinie (53) 4 zablokowane

  • bo kiedys jarmark byl jedna z niewielu mozliwosci kupienia czegokolwiek i stad cieszyl sie takim powodzeniem a teraz gdy wszystko mozna kupic w odleglosci max 15km. od domu niema juz takiej reklamy i liczby chetnych do odwiedzania jarmarku.

    • 6 5

  • Firma organizująca Winobranie napewno będzie lepszym organizatorem niż MGT!Ale napewno stoiska będą jeszcze droższe więc tak źle i tak nie dobrze :-(

    • 11 0

  • Ważne żeby

    Pan z brodą w czarnej koszulce sprzedający ciekawe płyty CD był. Reszta nieważna.

    • 6 1

  • A mnie się wydaje, ze trzeba przewietrzyć dotychczasową formułę. Może powiew świeżości.Na pewno firma z Gdańska bo jest na miejscu. Zgadzam się, że majtki to porażka. Jest jednak masę pokładów ciekawej rozrywki i oferty handlowej. Gdańsk zawsze był miastem wielu kuultur. można zaprosić gości z innych krajów na przykład. Wietrzymy chyba skostniałą strukturę.

    • 11 1

  • Na psy

    Jarmark schodzi na psy i wszyscy o tym wiedza ... To nie jest juz taki sam Jarmark co klika lat temu... jest coraz gorzej a bedzie napewno jeszcze gorzej...jesli bedzie nowy organizator to dopiero beda ceny zabujcze.... nowa swinka musi nalapac kase jak sie dorwie ...a juz stary organizator mas pelan kabze i nie bedzie szala....

    • 7 5

  • jarmark organizowany przez MTG to porazka ,kazdy tylko nie oni

    • 11 1

  • mniejsze oplaty postojowe dla handlujacych starociami .. i roznymi domowymi smieciami !!! bo to jest najfajniejsze i tego ludzie szukaja na jarmarku .. a takze dla artystow i osob sprzedajacych swoje wlasne wyroby ! .. inaczej tylko zawodowi handlarze beda na jarmarku i caly czar prysnie

    • 11 1

  • Andrzej

    Pan Zacharewicz nigdy nie był dyrektorem Bałtyckiej Agencji Artystycznej. Nie pamiętam aby był współorganizatorem festiwali sopockich. Pracował w Bałtyckiej Agencji Artystycznej, która organizowała festiwale sopockie. I to tyle prawdy.

    • 8 0

  • Może ktoś dźwignie tą podupadłą, przaśną i zapyziałą imprezę.

    Mam jednak wątpliwości. Atrakcyjność jarmartku, to atrakcyjne imprezy towarzyszące, a w ostatnich latach panuje całkowita nędza w tym zakresie. Skończy się zapewne na stoiskach z fotelami do masażu i narzędziami do krojenia warzyw, a wszystko upstrzone upiorną "małą gastronomią", z której na kilometr śmierdzi garkuchnią. Potrzebna jest jakaś nowa, odmienna formuła tej imprezy.

    • 15 1

  • Bez sensu

    Nie ma po co organizować jarmarku, od kilku lat to beznadziejna impreza polegająca na wystawieniu miejsc do handlowania byle czym, ta impreza już dawno straciła swojego ducha, nie ma sensu dalej robić zbędnego zamieszania i bałaganu w trakcie wakacji.

    • 11 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane