- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Trzeci rok walki o otwarcie lokalu przy ul. Długiej
W sierpniu minęło dziewięć lat od wyprowadzki z ul. Długiej 30/31 zakładu fryzjerskiego, który działał tu prawie pół wieku. Należący do miasta lokal zamiast przynosić zyski, świeci pustkami, bo wyłoniony trzy lata temu najemca jest blokowany przez jedną z rodzin mieszkających w kamienicy.
Do dziś jednak nic się tu nie zmieniło.
Straty dla miasta finansowe i wizerunkowe
- Jak to możliwe, że po upływie prawie trzech lat, nic w lokalu się nie dzieje? Czy tę umowę zerwano, czy może zwolniono najemcę z płacenia czynszu? Bo trzy lata czynszu w takim miejscu to spora kwota i jeśli miasto lub fundacja jej nie dostaje, to jest niegospodarne - zwraca uwagę pani Anna, nasza czytelniczka.
Dziś rynkowy czynsz w lokalu usługowym na Głównym Mieście dochodzi do 150 zł brutto za m kw. Tymczasem lokal przy Długiej liczy ok. 200 m kw. Łatwo policzyć, że czynsz w tym miejscu może wynieść nawet 30 tys. zł miesięcznie.
Przypomnijmy: w 2008 roku władze Gdańska postanowiły z Głównego Miasta utworzyć tzw. strefę prestiżu. Dzięki temu w lokalach, które należały do miasta, miały licznie powstawać nowe restauracje, kluby czy bary. W efekcie osiem lat temu miasto przekazało kilka atrakcyjnych lokali Fundacji Gdańskiej, która miała dla nich znaleźć nowych najemców. Udało się to w kilku z nich.
Inwestycje blokuje jedna rodzina z kamienicy
Fundacja potwierdza, że od 2015 roku lokal jest wynajęty najemcy, który przygotował profil działania (kawiarnia czytelnicza z możliwością spotkań lokalnej społeczności) i projekt architektoniczny zmian - zarówno w lokalu, jak i kamienicy, z montażem windy dla mieszkańców włącznie. Całość prac remontowych została zaakceptowana przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Niestety, inwestycja od dwóch lat jest skutecznie blokowana przez jedną z rodzin, zamieszkujących w kamienicy, która kolejnymi skargami do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (w pionie konserwacji zabytków) blokowała uprawomocnienie się decyzji WKZ przez ponad półtora roku. Inwestor wygrał jak dotąd wszystkie postępowania z blokującymi - wyjaśnia Paweł Buczyński z Fundacji Gdanskiej.
Na tym nie koniec. Gdy wspólnota mieszkaniowa wyraziła większością głosów aprobatę dla pomysłów najemcy, to osoba niezgadzająca się na zmiany zablokowała jej decyzje w sądzie cywilnym.
- W ten sposób blokowana jest wola większości mieszkańców tej kamienicy, oczekujących od prawie dwóch lat na windę i modernizację kamienicy. Blokowana jest również inwestycja przedsiębiorcy i potencjalne przychody - tłumaczy Buczyński. - Decyzja o pozwoleniu na budowę jest przygotowana w Wydziale Architektury UMG i czeka wyłącznie na odblokowanie przez sąd aktualnej (kolejnej już) zgody wspólnoty mieszkaniowej na inwestycję.
Fundacja Gdańska zdecydowała się o przystąpieniu do powództwa odszkodowawczego najemcy przeciwko rodzinie blokującej adaptację lokalu. Mimo to ciągle liczy na ugodowe zakończenie sporu.
Miejsca
Opinie (252) ponad 10 zablokowanych
-
2018-08-26 15:27
czegoś tu nie rozumiem, ale wytrwałości (4)
Skoro lokator nie chce się zgodzić na knajpę, dlaczego nie może być fryzjer- wystarczy obniżyć cenę do 50 zł za metr kwadratowy - i będzie zysk. Demokracja polega na tym, że uwzględnia się wszystkie racje a nie zgadza się z definicji na wszystko trzeba się godzić. Widać tam poza merytoryczne racje racje, bo dlaczego nie moze tam być np. szefc.
To najemca narzuca typ działalności, o nie właściciel, chyba zechcę koniecznie mieć tam knajpę.
Musi się liczyć ze zdaniem innych, a straty powinien pokrywać z własnej kieszeni. Widać od razu poza merytoryczne racje -wytrwałości, zmieni się władza w mieście, znów będzie fryzjer.- 37 24
-
2018-08-26 15:53
bo w urzędach i fundacjach związanych z urzedami zasiadają ludzie bez kompetencji tylko po znajomościach
Nie wystarczyło im żeby zarządzać powierzonym mieniem, oni chcieli być kreatorem trendów i rozdawaczem koncesji kto moze a kto nie prowadzić działalnosc gospodarczą
- 14 7
-
2018-08-26 16:18
SZEFC ??? (1)
A kto to taki?
- 16 1
-
2018-08-26 16:23
To szef wszystkich szewców.
- 24 0
-
2018-08-26 20:35
glupol jak zawsze
Świetnie się podpisałeś , cieciu z ex pegeeru na najbardziej prestiżowej ulicy w Gdańsku szewc, może jeszcze magiel i lumpeks, to jest mentalność ciemnoty tkwiącej ciągle w komunie.
- 6 11
-
2018-08-26 15:28
(4)
Nie rozumiem. Dziewięć lat temu zabrano lokal fryzjerowi, który nie pasował do strefy prestiżu. Od trzech lat jest najemca. Co tam było przez sześć lat? To taki lokal w takim miejscu, przez tyle lat stoi pusty?
- 66 4
-
2018-08-26 15:29
(3)
Nic nikomu nie zabrano. Czynsz był dla niego zbyt wysoki
- 11 7
-
2018-08-26 15:38
(1)
A przez te lata kto płaci czynsz? I jeszcze jedno, w artykule nie ma informacji jakie są argumenty
rodziny blokującej inwestycję.- 35 2
-
2018-08-26 19:16
Zapłaci ten co blokuje. Gdyby był fryzjer po stawkach 3x niższych niż rynkowe to by Kacperek szalał że korupcja
- 3 13
-
2018-08-27 06:33
Czynsz narzuciło miasto
bo Lisicki wymyślił sobie "strefę prestiżu"
- 13 3
-
2018-08-26 15:28
(17)
Ci co blokują po przegranych procesach powinni zapłacić ten czynsz za każdy miesiąc blokowania plus odsetki, koszty procesu a najlepiej jeszcze pokryc straty z tytulu braku zyskow z prowadzenia lokalu.
Chcesz blokować licz się z konsekwencjami- 73 49
-
2018-08-26 15:53
Konsekwencją jest już konflikt z sąsiadami,którzy czekają na windę
- 8 2
-
2018-08-26 17:49
Ludzie oglupieliscie? Karac za korzystanie z prawa do swojej nieruchomoscì? (7)
Sa wlascicielami i moga korzystac ze swoich praw! Moga sie nie zgadzac i zgodnie z prawem wykorzystywac wszystkie dozwolone prawem procedury!
- 24 10
-
2018-08-26 17:57
Taka dziwna przypadłość (4)
Ludzie chcą wolności,a żądają zabierania jej innym,bo nie wiedzą,że ten miecz jest obosieczny.
Pozdrawiam i spokojnego popołudnia życzę.- 18 3
-
2018-08-26 19:18
(3)
Pierwszy raz napisałeś coś mądrego
- 4 3
-
2018-08-26 20:14
Być może (2)
nie czytałeś moich wcześniejszych komentarzy uważnie,a poza tym - przecież nie we wszystkim musimy się zgadzać,co nie świadczy o "mądrości" wypowiedzi,a tylko o różnicy poglądów.
Pozdrawiam i życzę spokojnego wieczoru.- 10 3
-
2018-08-26 23:39
(1)
nie nie, to jednak tylko to, że zazwyczaj bzdury piszesz.
- 3 2
-
2018-08-27 11:52
Nie...,nie...
to jednak nadal Ty nue rozumiesz,że ktoś może mieć inne zdanie od Twojego.
- 2 4
-
2018-08-27 11:53
A czy nie na tym przypadkiem polega demokracja, (1)
Ze większość decyduje za wszystkich? Liberum weto już cwiczylismy, nie wyszlo najlepiej.
- 7 2
-
2018-08-29 12:38
Totalne pomieszanie z poplątaniem.
Demokracja nie oznacza unieważnienia prawa. Z tego co jest w artykule nie wynika, że ta rodzina w jakikolwiek sposób postąpiła bezprawnie. A skoro miała prawo do podjętych działań to demokracja nie ma tu nic to rzeczy! Chciałbyś aby można było "demokratycznie" zagłosować np. nad odebraniem Ci całego majątku?
- 0 0
-
2018-08-26 17:59
Pamiętaj,że (2)
kiedyś Ty możesz zostać ugodzony tym "mieczem".
Co kierowało Tobą,kiedy pisałeś ten komentarz?- 11 5
-
2018-08-26 19:20
(1)
Ja nie blokuje żadnej legalnej knajpy
- 4 8
-
2018-08-26 20:08
Udaj się
do okulisty,może wyleczy Cię z Twojej "krótkowzroczności".
A tak poważnie,to niestety nie zrozumiałeś nic z mojego wcześniejszego komentarza,lub udajesz "głupiego".- 2 3
-
2018-08-27 01:21
Przecież to sąd blokuje a nie mieszkaniec właściciel mieszkania. On tylko zgłasza wniosek , pozew a za przewlekłość odpowiada sąd.
- 8 2
-
2018-08-27 08:31
Działalność
W twojej klatce chce założyć klub pomagający w zwalczaniu braku erekcji dla starszych panów. To działalność medyczna z udziałem młodych pielęgniarek. Mam wstępną zgodę UM. Blokujesz?
- 5 2
-
2018-08-27 09:54
Hejt przeciwko rodzinie (2)
Ok. Ale niech fundacja zapłaci za 6 letni czynsz kiedy to bezskutecznie szukała najemcy na jednej z najlepszych ulic w Gdańsku. Jakim trzeba być Kiepskim, żeby sprawę tak długo ciągnąć. Co robili w tym czasie pracownicy UM? I na koniec. Artykuł jest nierzetelny i stronniczy, przypomina bardziej zorganizowaną medialnie akcję przeciw rodzinie, która swoje racje przecież także ma.
- 13 3
-
2018-08-27 12:35
swoje racje ma, jak Kargule, "sąd sądem ale sprawiedliwośc musi być po naszej stronie" (1)
Tępa, pieniacka zawiść ,albo sprawa podjudzana przez przeciwników politycznych .
- 1 9
-
2018-08-29 12:40
Klasyka internetowa!
Nie wiem nic o sprawie, ale wypowiem się autorytarnie...
- 0 0
-
2018-08-26 15:29
Adopcja lokalu nie jest możliwa (1)
w świetle polskiego prawa.
- 27 3
-
2018-08-26 15:57
Dokładnie...
Nie ma nic dziwnego w tym że nie mogą zaadoptować :) najpewniej nigdy nie będzie to możliwe i nie jest to wina sąsiadów :)
- 12 1
-
2018-08-26 15:31
I bardzo dobrze! Miasto sr* na ludzi, to ludzie zaczel egzekwowac
swoje prawo. Wszystko idzie zgodnie z zasadami wiec po ch... ten artykuł?
- 56 16
-
2018-08-26 15:32
A kto z was gamonie chciał by mieć taki lokal za ścianą, pod podłogą? (2)
Znów pokolenie Milenijne jest za a nawet przeciw!
- 58 21
-
2018-08-26 15:35
Buhahahaha....chcieli strefy prestiżu -oto jest .......
- 11 3
-
2018-08-26 19:21
Ja
- 2 6
-
2018-08-26 15:43
Komunalni rządzą na Starówce
za nasze podatki.
- 25 23
-
2018-08-26 15:47
(3)
Co za k******a rodzina
- 16 44
-
2018-08-26 18:27
Jesteś idiota, którego bardzo łatwo urobić byle artykułem.
- 19 7
-
2018-08-26 19:19
Też myślę że to kumata rodzina i życzę wytrwałości.
Kawiarnia w której wolno czytać i spotkać miejscową ludność. No, no, no. z
- 20 9
-
2018-08-27 08:52
jedn apara dziadków blokuje wszystkich
Ile w nich musi być nienawiści do innych ludzi którzy chcą działąć ?. Obejrzą w TVP1 koronę królów i marzy im się powrót komunizmu . Ale kościół i PIS sprał ludziom głowy
- 2 11
-
2018-08-26 15:47
no i macie prestiż (4)
Zakład fryzjerski mógłby dalej istnieć i byłby idealnym uzupełnieniem miejscowych usług.
Jednak Budyniowi i jego sługusom wciąż jest mało i mało, postanowili położyć swe pazerne łapy na kolejnych sprawach. A funfle Budynia zasiadające od lat w fundacji mają wylane na efekty swych działań - i tak dostają kasę od miasta jak tylko pstrykną palcami.- 73 17
-
2018-08-26 16:53
Nie wiem kogo oni tam szukają na najemców, już mial być prestiżowy Kondrat z winem itp. Ogólnie żenada a fryzjer jak (1)
- 15 2
-
2018-08-26 16:53
Jak najbardziej by się przydał tam
- 8 3
-
2018-08-26 19:23
Pierwszy byś krzyczał dlaczego wynajmuje komuś
Po stawce 3x niższej niż rynkowe
- 3 8
-
2018-08-26 20:43
Tak się kupuje elektorat za pieniądze podatników.
A na 500+ budyń psioczył.
- 2 2
-
2018-08-26 15:53
Odwoływanie sie od decyzji zgodnie z prawem nie jest *blokowaniem* .... to by dopiero było (1)
gdyby karano za nie. Żądając odszkodowań.
To co wtedy zrobić z Totalna Opozycją, z Sądem Najwyższym blokującym reformy sądownictwa.
Dostałem w 2008 kopa z lokalu komunalnego jak setki rzemieślników w Gdańsku To Pan Lisicki zastępca Budynia tak zarządził, powinien za to iść do pudła zanim wykończy ZTM w którym jest dyrektorem
Lokal który mi zabrano trzy lata był pusty, w końcu działa tam syn jednego z dyrektorów wydziału z UM Gdańska- 64 8
-
2018-08-27 22:17
Mnie również spacyfikowali w 2008 roku w lokalu komunalnym.......mechanika pojazdowa
Podwyżką czynszu, z 1500 miesięcznie brutto z podatkami.... na 6500 netto bez podatków
Ta pacyfikacja rzemieślników w lokalach komunalnych 2008 roku, nazywała się *urynkowieniem opłat najmu*
I jak widać jeszcze trwa- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.