- 1 Trzy pomiary prędkości na obwodnicy (232 opinie)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (39 opinii)
- 3 Wyrzucasz to do plastiku? To błąd (300 opinii)
- 4 Kaufland przy Łódzkiej, a nie Warszawskiej (107 opinii)
- 5 Przyznał się, że zabił. Ataku nie pamięta (570 opinii)
- 6 Zaspa-Wrzeszcz: 3 dni bez tramwajów (138 opinii)
Trzy miejsca na obwodnicy z Odcinkowym Pomiarem Prędkości
Trzy fragmenty Obwodnicy Trójmiasta oraz trasa S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim mają zostać wkrótce objęte systemem pomiaru prędkości. Instalacja urządzeń w łącznie 43 lokalizacjach w całym kraju będzie kosztować ok. 70 mln zł. System ma zacząć działać w Trójmieście już w przyszłym roku.
Obecnie żółte kamery na masztach nad jezdnią funkcjonują w ponad 50 miejscach w całym kraju, ale nie w Trójmieście. Wkrótce ich liczba niemal się podwoi.
Trzy odcinki Obwodnicy Trójmiasta i fragment S7:
- Chwarzno - Wielki Kack
- Owczarnia - Matarnia
- Karczemki - Szadółki
- Dworek - Nowy Dwór Gdański
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na sprzedaż powyżej 100 tys. zł
Odcinkowy pomiar prędkości już w przyszłym roku
Starania o montaż kamer rejestrujących prędkość trwały od kilku lat. Pomorscy samorządowcy, przy wsparciu posłów i senatorów z Pomorza, zabiegali głównie o poprawę bezpieczeństwa na przepełnionej i niebezpiecznej Obwodnicy Trójmiasta. Ich głos trafił na podatny grunt dopiero po ubiegłorocznych wyborach.
Przetarg na montaż urządzeń już ruszył. Jego rozstrzygnięcie poznamy na początku września. Jeśli wszystko pójdzie po myśli urzędników ze stolicy, kamery mierzące prędkość pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta pojawiłyby się w przyszłym roku.
Montaż 43 urządzeń ma kosztować ok. 70 mln zł. Środki na ich zakup pochodzą z budżetu Krajowego Planu Odbudowy.
Wypadki na drogach w Trójmieście
Opinie wybrane
-
2 godz.
(15)
W końcu ruch w dobrą stronę. Następny krok - przebudowa większości węzłów pod obecne i przyszłe natężenie ruchu. Szkoda, że nie ma pomiaru między Karczemkami, a Matarnią (tam często dzieją się cuda, bo Janusze nagle mają do wyboru trzy pasy) i Chwarznem w stronę Chyloni, ale może w przyszłych latach.
- 103 87
-
1 godz.
(5)
Pomiar tak! Rozbudowa nie , to tylko wydawanie kasy, im więcej dróg tym więcej samochodów, lepsza jest rozbudowa kolejowa :)
- 8 15
-
19 min
Tak tak
Asfalt rodzi samochody. Znamy, znamy.
- 1 0
-
1 godz.
(3)
Powodzenia w budowie publicznego transportu szynowego przy takim pochyleniu terenu między górnym, a dolnym tarasem. Węzły należy przebudować i rozbudować żeby usprawnić ruch w chwili zjazdu lub włączenia się do ruchu. Np. Węzeł Szadółki jest rozwiązany w fatalny i niebezpieczny sposób (kolizyjne skrzyżowanie i krótki wyjazd wynoszący w stronę autostrady).
- 9 3
-
1 godz.
Chciałem delikatnie przypomnieć że PKM istnieje i jeździ :) (2)
Tak samo zresztą, jak tramwaje na Morenę i Lawendowe.
- 12 2
-
19 min
PKM to śmiech na sali (1)
Przy takim takcie równie dobrze mogłaby nie jeździć
- 1 1
-
17 min
Czyli nie da się zbudować torów na górny taras, bo PKM jeździ rzadko po torach na górny taras?
No tak, logiczne.
- 2 0
-
1 godz.
Przeniosa sie do miasta i bedzie placz
Nie da sie zabezpieczyc wszystkich drog.
- 3 4
-
1 godz.
(7)
To co się dzieje na wspomnianym węźle to dla mnie jest nie do zrozumienia. Ludzie nagle muszą zmieniać pasy, pomimo iż ich włączającym można kontynuować jazdę do samej A1. Oczywiście wjedzie taki na środkowy i kontynuuje jazdę z prędkością 80 czy 90km//h.
- 16 5
-
47 min
90 to źle? (6)
A ile ma jechać?
- 4 4
-
29 min
No cóż (5)
Oddaj prawo jazdy, na cokolwiek posiadasz, jeśli nie wiesz z jaką prędkością można tam jechać.
- 1 4
-
15 min
można to nie znaczy trzeba misiu (2)
toś kto jedzie 90 nie łamie przepisów odróżnieniu od tego co jedzie tam 110.
- 1 0
-
8 min
(1)
Oj misiu. Na OT dopuszczalna prędkość to 120 - droga ekspresowa. Mówi Ci to coś?
- 0 0
-
5 min
ROTFL
no i własnie tutaj leżysz i kwiczysz. na OT jest 100.
- 0 0
-
16 min
Raczej Ty oddaj prawo jazdy. (1)
Żaden przepis nie zabrania jechać 90km/h lewym pasem.
- 1 1
-
6 min
Oj misiu - lewy pas służy do wyprzedzania a nie do wleczenia się 90 po drodze ekspresowej. Ty pewnie jesteś "szeryfem lewego pasa" i innych doprowadzasz do szału oraz stwarzasz zagrożenie.
- 0 0
-
23 min
Niestety ale wbrew pozorom to nie pomoże na korki a wręcz przeciwnie. Znajdzie się niestety paru takich kierowców którzy będą jechać 10-20km/h mniej. Moze te pieniądze przeznaczyć na inwestycje w dodatkowe pasy które lepiej pomogą w rozładowaniu ruchu.
- 17 18
-
39 min
Będzie gorzej (8)
Już na innych drogach gdzie jest pomiar odcinkowi widać jak większość szeryfów jedzie po 10-20km mniej, aby tylko nie przekroczyć. Przy takim natęzeniu ruchu to dopiero spowoduje zwiększenie korków i sytuacji niebezpiecznych gdzie desperata będą chcieli wyminąć inni bo będzie blokował jeden pas.
- 31 58
-
21 min
Będzie gorzej
dla bezmózga na zderzaku
- 14 2
-
30 min
Bzdury (2)
Płynna jazda spowoduje zmniejszenie korków. Po wprowadzeniu odcinkowego pomiaru na A2 w Poznaniu jeździ się jak w bajce.
- 14 2
-
25 min
Kłamstwo powtórzone... (1)
- 2 6
-
23 min
Rusz się z Kolbud i gdzieś pojedź
A potem rozmawiaj z dorosłymi
- 11 0
-
34 min
(3)
Bzdura, pokonasz dany odcinek szybciej, jadąc stale 80, niż w sytuacji gdzie mógłbyś i 100 ale co chwilę hamujesz bo ktoś ci zajeżdża drogę, chcesz trzymać odstępy, wszyscy gwałtownie hamują na bramkach/zjazdach a średnio raz w tygodniu wszyscy stoją bo stłuczka. Spokojna wolniejsza jazda = płynność ruchu i większa przepustowość
- 16 5
-
17 min
(2)
teoria jedno a życie to druga sprawa. bedzie tak jak pisze przedmówca i kierowcy będą jeździć wolniej niż ustawa przewiduje.
- 0 0
-
4 min
Teraz jeżdżą szybciej i wszyscy potem stoją, bo jeden drugiemu w d.. wjechał.
- 0 0
-
7 min
dobrze ktoś powiedzial wyzej
wyjedz ze swoich Kolbud, zobacz jak się jeździ w dużym natężeniu ruchu, i wteyd się wypowiadaj. Takie teorie wiejskiego filozofa zachowaj dla swojej rodziny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.