• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy miejsca na obwodnicy z Odcinkowym Pomiarem Prędkości

Maciej Korolczuk
21 sierpnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (530)
Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim. Odcinkowy Pomiar Prędkości ma się pojawić w trzech miejscach na Obwodnicy Trójmiasta i na trasie S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim.

Trzy fragmenty Obwodnicy Trójmiasta oraz trasa S7 między Dworkiem a Nowym Dworem Gdańskim mają zostać wkrótce objęte systemem pomiaru prędkości. Instalacja urządzeń w łącznie 43 lokalizacjach w całym kraju będzie kosztować ok. 70 mln zł. System ma zacząć działać w Trójmieście już w przyszłym roku.



Odcinkowy Pomiar Prędkości na obwodnicy:

Nie jedna, jak początkowo planowano, a aż cztery lokalizacje z Pomorza (w tym trzy z Trójmiasta) znalazły się na liście miejsc, w których GITD chce w najbliższych miesiącach rozszerzyć dotychczasowy system monitorujący prędkość.

Obecnie żółte kamery na masztach nad jezdnią funkcjonują w ponad 50 miejscach w całym kraju, ale nie w Trójmieście. Wkrótce ich liczba niemal się podwoi.

Trzy odcinki Obwodnicy Trójmiasta i fragment S7:



  1. Chwarzno - Wielki Kack
  2. Owczarnia - Matarnia
  3. Karczemki - Szadółki
  4. Dworek - Nowy Dwór Gdański


Odcinkowy pomiar prędkości już w przyszłym roku



Starania o montaż kamer rejestrujących prędkość trwały od kilku lat. Pomorscy samorządowcy, przy wsparciu posłów i senatorów z Pomorza, zabiegali głównie o poprawę bezpieczeństwa na przepełnionej i niebezpiecznej Obwodnicy Trójmiasta. Ich głos trafił na podatny grunt dopiero po ubiegłorocznych wyborach.

Przetarg na montaż urządzeń już ruszył. Jego rozstrzygnięcie poznamy na początku września. Jeśli wszystko pójdzie po myśli urzędników ze stolicy, kamery mierzące prędkość pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta pojawiłyby się w przyszłym roku.

Montaż 43 urządzeń ma kosztować ok. 70 mln zł. Środki na ich zakup pochodzą z budżetu Krajowego Planu Odbudowy.

Lista wszystkich miejsc, gdzie pojawi się Odcinkowy Pomiar Prędkości.

Opinie (530) ponad 20 zablokowanych

  • Obwodnica powinna być opomiarowana na całej długości

    • 4 3

  • uśmiałem się.....

    Najbardziej rozśmieszyła mnie propozycja pomiaru na odcinku Matarnia-Owczarnia ,gdzie są o każdej porze korki

    • 8 2

  • Zieeeeeeeeewww.

    • 2 1

  • (5)

    Niestety ale wbrew pozorom to nie pomoże na korki a wręcz przeciwnie. Znajdzie się niestety paru takich kierowców którzy będą jechać 10-20km/h mniej. Moze te pieniądze przeznaczyć na inwestycje w dodatkowe pasy które lepiej pomogą w rozładowaniu ruchu.

    • 109 73

    • Tak! Należy wprowadzić minimalną prędkość, np. 200 km/h - dopiero to poprawi bezpieczeństwo. No i korki, nie zapominajmy o korkach.

      • 10 8

    • Wtedy podróż zajmie Ci 2 minuty dłużej, dramat !

      • 8 8

    • Tu nie chodzi

      o rozładowanie korków tylko o kumulację. Nie po to kupują rowery.

      • 6 2

    • Dodatkowe pasy nic nie zmienią

      Najczęstszą przyczyną korków na obwodnicy są kolizje w wyniku nadmiernej prędkości i agresywnej jazdy. Odcinkowy pomiar może upłynnić ruch. To co trzeba rozbudować to pasy awaryjne oraz węzły - zwłaszcza węzeł Osowa oraz węzły Kowale i Szadółki, które powinny stać się węzłami zespolonymi (coś jak Karczemki i Matarnia), gdzie oprócz głównej jezdni jest z boku jezdnia lokalna. Ta rozbudowa musi się zacząć jak najszybciej, najlepiej gdyby od razu po oddaniu obwodnicy metropolitalnej - ale niestety na razie nie ma oficjalnie takich planów ani nawet gotowego projektu.

      • 5 3

    • A niech sobie jadą wolniej byle prawym pasem.

      • 1 0

  • Rozwój

    Ależ nam się wspaniale rozwija Polska dzięki pieniądzą z KPO, takie inwestycje! dziękujemy Panie premierze!

    • 4 3

  • Nigdy na Obwodnicy nie widziałem pojazdów ITD z fotoradarami, taka prewencja zrobiłaby swoje. Nie trzeba nikogo zatrzymywać.

    J,w

    • 1 2

  • Moi drodzy... a co z planowanym trzecim pasem na obwodnicy?

    Zamiast poszerzyć i zwiększyć przepustowość dokładają odcinkowy pomiar prędkości, no bardzo logiczne.

    • 4 2

  • What?

    Czyli - 3 pas ? - NIE !!! Bo wiadomo obwodnica nie jest zakorkowana

    Czyli będą jeździć tam 250km/h i dlatego warto 70baniek zainwestować w system do mierzenia prędkości - która obecnie wynosi pewnie z 50km/h w szczycie - albo i mniej.

    Nowa władza jest jakby to powiedzieć uśmiechnięta kiedy może realizować projekty dla zachodnich firm, aby te łupiły nasze portfele w imię bezpieczeństwa i wrażliwości klimatycznej.

    • 6 2

  • Finansowanie z KPO (2)

    Serio takie inwestycje mają być opłacanie z KPO???

    • 6 3

    • oby

      I mam nadzieję, że będzie tego więcej. Dość drogowej patologii. A jak uważasz, że Cię łupią, to mam sposób na okiwanie systemu, by nie zobaczyli nawet złotówki: jedź zgodnie z przepisami.

      • 1 3

    • to nie jest istotne co jest opłacane z tego kpo

      kpo to narzędzie kontroli, w Polsce np. się przyczyniło do tego jak ludzie głosowali

      • 0 1

  • Brawo (4)

    Czyli miejsca, w których się zazwyczaj korkuje w godzinach szczytu przez nadmierną prędkość. W końcu pisałem o tym tyle razy, że to jest potrzebne od już.

    • 1 3

    • (3)

      Tam się korkuje w godzinach szczytu, bo...to są godziny szczytu :) Obwodnica nie jest w stanie przenieść tak dużego potoku pojazdów, stąd zatory.

      • 3 0

      • (2)

        Korkuję się bo samochody dobijające do obwodnicy nie mają odpowiedniej prędkości , żeby płynnie się włączyć do ruchu. Spowodowane jest to za dużą prędkością aut na obwodnicy oraz, źle zaprojektowanymi pasami rozpędowymi. Miejmy nadzieję, że te odcinki poprawią ruch w godzinach szczytu. Dodatkowo są to miejsca w których najczęściej dochodzi do wypadków. (zwłaszcza Wielki Kack oraz Matarnia).

        • 1 1

        • Na Matarni nie sposób płynnie włączyć się do ruchu (1)

          Jest zbyt ciasno na głównej jezdni. Tam jest de facto redukcja z czterech pasów do dwóch (mam na myśli wpierw ten "serwisowy" od Karczemek, potem auta ze Słowackiego).
          Wiesz, kiedy jadę tam poza godzinami szczytu, nie mam problemu z rozpędzeniem się do tych 100-110 km/h. W mojej ocenie pasy rozbiegowe są w porządku...
          Co do liczby kolizji zgoda, lecz uważam, że wynikają one bardziej z dużego ruchu i niedostosowanego do niego poziomu uwagi kierowców.

          • 2 0

          • Moim zdanie to jednak jest problem źle zaprojektowanych zjazdów/wjazdów. Na drodze szybkiego ruchu nie mogą spotykać się dwa węzły w bliskiej odległości bo to powoduje korki. To właśnie się dzieje na obwodnicy dzień w dzień. Wszystkie korki na odcinku Gdynia-Gdańsk , Gdańsk-Gdynia są w tych samym miejscach. Matarnia, najpierw węzeł przy Auchan, kawałek dalej Słowaka. Potem Osowa gdzie w bliskiej odległości spotyka się zjazd na Selgros i kawałek dalej na Spacerową. Ograniczenie prędkości w godzinach szczytu to jedyne rozwiązanie na płynny przejazd na tych odcinkach, ale to tylko moje zdanie. :)

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane