• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy progi zwalniające na 100 metrach drogi pożarowej

Patryk Szczerba
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (150)

Spacer drogą pożarową, gdzie znajdują się trzy progi zwalniające

Trzy progi zwalniające i kilkanaście znaków drogowych pojawiło się na 100 metrach wewnętrznej pożarowej drogi na tyłach bloków przy ul. NarcyzowejMapka na Witominie. - To absurd i niegospodarność - mówi część mieszkańców. - Zrobiliśmy to na wniosek wielu mieszkańców i dla ich bezpieczeństwa - odpowiada kierownictwo spółdzielni Bałtyk.




Czy montaż progów był w tym miejscu konieczny?

Bloki o numerach 5, 7 i 9 znajdują się na końcu ul. Narcyzowej. Są administrowane przez spółdzielnię "Bałtyk". Wzdłuż bloków znajdują się parkingi. Budynki łączy wewnętrzna droga pożarowa, z której na co dzień powinny korzystać służby komunalne, policja i służby ratunkowe.

Trzy progi zwalniające na drodze



W ostatnich dniach na drodze o długości ok. 100 metrów pojawiły się trzy progi zwalniające wraz ze stosownym oznakowaniem ostrzegającym o spowalniaczach oraz zakazem poruszania się z prędkością wyższą niż 20 km/godz. Stanęły po obu stronach drogi.

Działania natychmiast wywołały reakcję i krytykę mieszkańców. Pojawiły się zarzuty o niegospodarność, pytano o cel wykonania takiej inwestycji. Niektórzy nazywali działanie spółdzielni absurdalnym.

Podzielone opinie o progach i oznakowaniu drogi



- Zawsze możecie przejechać tą "Aleją Znaków " i podziwiać, tylko pamiętajcie - nie przekraczajcie 20 km/h - to jedna z opinii w mediach społecznościowych.


Były jednak i takie, które broniły działania spółdzielni.

- Winni temu są mieszkańcy, bo pomimo zakazu wjazdu, skracają sobie tędy drogę. Część kierowców wręcz przelatuje, a to droga techniczna i wjazd na nią mają tylko uprawnione pojazdy - pisał ktoś inny.

Spółdzielnia: było niebezpiecznie, a służby nie reagowały



Kierownictwo spółdzielni "Bałtyk" tłumaczy, że postulaty ograniczenia tam przejazdu od dłuższego czasu pojawiały się podczas spotkań z radą osiedla. Uznano je za warte rozważenia.

- Argumentowano, że problemem są szczególnie młodzi kierowcy, którzy urządzali tam sobie wyścigi. Między budynkami 5 i 7 jest plac zabaw dla dzieci, więc rozpędzanie się aut było niebezpieczne. Podobnie dla odpoczywających na ławkach ustawionych wzdłuż drogi, którzy byli narażeni dodatkowo na hałas. Argumenty przekonały nas - mówi Bogusław Grabowski, zastępca prezesa zarządu spółdzielni "Bałtyk" ds. techniczno-eksploatacyjnych.
Jak mówi, sprawy przejazdu w tym miejscu próbowano zgłaszać do straży miejskiej i policji, ale reakcji ze strony służb nie było, a spółdzielnia karać kierowców nie może.

Znaki giganty w Gdyni Znaki giganty w Gdyni

Szlabany bardziej kosztowne



Dodaje jednocześnie, że były rozważane inne warianty, jak np. montaż szlabanów, które jednak miały nie znaleźć większej akceptacji wśród mieszkańców. Do tego inwestycja byłaby droższa. Przyznaje, że takie rozwiązanie jak progi zwalniające na tak krótkim odcinku to ewenement na terenach spółdzielni, ale ukształtowanie i kształt tej drogi pożarowej jest specyficzne.

- Mamy w wielu miejscach zamontowane szlabany, ale są one kosztotwórcze, bo oprócz montażu trzeba je utrzymywać, konserwować i naprawiać, gdyż często są niszczone. Uznaliśmy, że montaż progów, czyli jednorazowy koszt, będzie w tym wypadku lepszy - mówi przedstawiciel spółdzielni.

Miejsca

Opinie (150) 6 zablokowanych

  • Jedzcie do Juszkowa

    Droga kolo posesji jakiegos PANA Straszyn - Juszkowo , z 15 progów !!

    • 1 1

  • (3)

    Z przyjemnością wożę pacjentów po tych progach karetką. Zastanawiam się, które pokolenie odkryje, że są inne metody spowalniania ruchu poza progami. nadgorliwość przy braku rozwagi jest gorsza od wielu rzeczy, które spędzają sen z powiek masie ludzi.

    • 6 1

    • (2)

      Jakie są inne metody spowalniania ruchu, które tam by się sprawdziły? Naprawdę pytam.

      • 3 1

      • (1)

        W Skandynawi popularne są szykany, Dwa pojazdy się nie są wstanie minąć. Jeden musi puścić drugi. Są tak zrobione, że nie można pojechać szybko, bo wymaga to dość mocnego omijania szykan. I nie jeździsz po garbach. Zwłaszcza naszych, które są dobre przez miesiąc od zrobienia, bo potem się zapadają i zarywają. Oczywiście elektroniczne systemy do kontroli prędkości są także bardzo mocno rozwinięte. Zastanawiam się ile kosztuje fotoradar a ile wybudowanie garba na drodze, łącznie z ilością dni blokowania ruchu i zmiany jego organizacji.

        • 1 2

        • W skandynawi ... własnie

          Tutaj to nie ma racji bytu.. fotoradar ma montować Spółdzielnia?? no chyba nie. Szykany? to droga pożarowa wiec przejazd nie może być ograniczony. Wszystko co piszesz jest fajne, ale nie w tej sytuacji. a karetka może wyjechać normalnie drugą stroną bez progów.

          • 2 0

  • xxx

    Na Al Grunwaldzkiej, ciągle jest łamane ograniczenie prędkości, wstawić tam z 50 progów, to sie nauczą;) Aaaaa, i czasem nożem ktoś, kogoś zabije, zabrońmy sprzedaży noży.

    • 2 2

  • Kierownictwo spoldzielni Baltyk

    Szkoda, że w pobliżu nie ma lekarza.

    • 4 0

  • Bardzo dobrze

    Jedź 20 km/h to nawet nie zauważysz.

    • 2 3

  • Dobre fury macie na tym Witominie

    Skoro trzeba progi robić co 15m :)))

    • 3 1

  • Bardzo ładne rozwiązanie, takie nieekologiczne.

    • 5 3

  • Trąb na progach (1)

    Jeśli 'zadowoleni' z nowej organizacji drogi kierowcy trąbiliby za każdym razem gdy podskakują na progu, mieszkańcy wręcz błagaliby o likwidację progów.

    • 5 1

    • Nie trzeba trąbić, wystarczy hamować z piskiem opon przed i gazować po

      czyli normalnie zachowywać się

      • 3 0

  • wszystkim, którzy zakładają progi zwalniające i inne durnowate przeszkody, życzę żeby karetka do nich nie zdążyła. Może wtedy nauczą się odpowiedzialności.

    • 4 4

  • (1)

    A może by tak władze miasta te pieniądze na załatanie dziurawych jezdni przeznaczyły?

    • 2 4

    • Bloki o numerach 5, 7 i 9 znajdują się na końcu ul. Narcyzowej. Są administrowane przez spółdzielnię "Bałtyk" d**il

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane