- 1 Nie żyje 28-latek zaatakowany nożem (177 opinii)
- 2 Zmarł motocyklista poszkodowany w wypadku (133 opinie)
- 3 Trzy miejsca pełne pszczół (42 opinie)
- 4 Nie było kanalizacji i ulic. Ale powstają (21 opinii)
- 5 56 mln zł kary dla wykonawcy T. Kaszubskiej (129 opinii)
- 6 5 tys. zł za wjechanie hulajnogą w pieszych (176 opinii)
Tu nie było kanalizacji i ulic. Ale właśnie powstają
Ulice Westy i Posejdona w Gdyni były utwardzone niskiej jakości płytami budowlanymi. Teraz jednak trwa budowa infrastruktury z prawdziwego zdarzenia, która obejmuje także stworzenie kanalizacji sanitarnej. Koszt prac to blisko 4,5 mln zł.
- Historia budowy ulic Westy i Posejdona na Chwarznie
- Wygrywa Mikuma, ale drogę zbuduje MTM
- Co zakłada projekt inwestycji na Chwarznie?
- Zmiany w ruchu w okolicy Westy i Posejdona na Chwarznie
Historia budowy ulic Westy i Posejdona na Chwarznie
- O realizację tej inwestycji od lat zabiegali okoliczni mieszkańcy.
- Zgłaszali jej elementy choćby podczas głosowań nad Budżetem Obywatelskim.
- Kluczową kwestią było ułożenie kanalizacji sanitarnej.
- Przeszkodą była ogromna różnica wysokości terenu, która powodowała konieczność zastosowania przepompowni.
- Na początku 2020 roku miasto rozstrzygnęło przetarg na opracowanie projektu inwestycji.
- W tym roku po ogłoszeniu postępowania, wyłoniono wykonawcę robót.
Doczekają się prawdziwych ulic i kanalizacji
Przetarg rozstrzygnięto jeszcze przed wyborami. Wygrała go firma Mikuma z Gdańska. Za swoją pracę otrzyma blisko 4,5 mln zł.
Wygrywa Mikuma, ale drogę zbuduje MTM
Firma specjalizuje się w pracach inżynierii sanitarnej, co jest kluczowe w przypadku tej inwestycji. Wykonanie robót drogowych wraz z infrastrukturą techniczną, w tym wykonanie nawierzchni z masy bitumicznej, powierzono firmie MTM.
- Podwykonawcy w tego typu zadaniach zdarzają się bardzo często, korzysta z nich większość firm zwyciężających w przetargach. W części drogowej firma MTM może zapewnić dobrą cenę ze względu na bliskość parku maszyn, dostępność pracowników i własną bazę bitumiczną przy ul. Hutniczej - co wpływa na koszt transportu - tłumaczy Jakub Ubych, radny Gdyni, który został wybrany m.in. głosami mieszkańców Chwarzna.
Co zakłada projekt inwestycji na Chwarznie?
- Ułożenie zupełnie nowej nawierzchni obu ulic.
- Stworzenie kanalizacji deszczowej wraz z budową zbiornika retencyjno-rozsączającego.
- Stworzenie sieci wodno-kanalizacyjnej, przebudowę sieci wodociągowej oraz budowę kanalizacji sanitarnej wraz z budową przepompowni ścieków.
- Ustawienie elementów małej architektury oraz przesadzenia i nasadzenia zieleni.
- Ulice Westy i Posejdona zyskają również energooszczędne i nowoczesne oświetlenie LED, dodatkowo doświetlony będzie ciąg pieszy od ul. Posejdona do ul. Amona - zaznacza Ubych.
Inwestycja trwa, a obecnie zaczynają się prace nad konstrukcją drogową. Z tego powodu nastąpiły zmiany w organizacji ruchu drogowego.
Zmiany w ruchu w okolicy Westy i Posejdona na Chwarznie
- Z ruchu została wyłączona ul. Westy.
- Objazd jest poprowadzony ul. Posejdona, ul. Ozyrysa i ul. Amona.
- Ul. Westy będzie przejezdna pod koniec tygodnia.
W kolejnym etapie roboty drogowe skupią się na "ślepym odcinku" ul. Posejdona. Prace i związane z nimi zamknięcie tego odcinka potrwają około trzech dni.
Następnie trzeba będzie zamknąć "główny" odcinek ul. Posejdona. Te prace powinny zakończyć się do połowy sierpnia.
- Zakończenie prac budowlanych planowane jest we wrześniu - mówi Jakub Ubych.
7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (21)
-
4 godz.
(1)
Szok i niedowierzanie aby w XXI wieku,w takim mieście jak Gdynia nie było kanalizacji..do tego w dzielnicy byłego włodarza od apartamentowców..wstyd.
- 7 3
-
3 godz.
Na Oksywiu nadal średniowiecze, ani widu ani słychu kanalizacji sanitarnej. Program wychodek +
- 2 0
-
4 godz.
Opłata adiacencka będzie znacząca. (1)
Jednoczesna budowa ulicy i sieci kanalizacyjnej jest potrzebna, ale mieszkańcy odczują ta inwestycję w portfelach
- 7 1
-
2 godz.
Doczytaj co to jest opłata adjacencka.
- 0 1
-
4 godz.
Tradycyjnie (1)
Inwestycje tylko na Chwarznie lub pod potrzeby Chwarzna. Reszta Gdyni niech się tapla w błocie.
- 10 1
-
54 min
40 lat
Czekaliśmy 40 lat na kanalizację i drogę. :-(
- 0 1
-
4 godz.
Miasta platformy bez kanalizacji, a z rosji się śmiejecie
- 4 2
-
4 godz.
Podobna sytuacja na Olszynce ul.Modra
2 km w linii prostej od centrum miasta, a miasto dopiero podłącza kanalizację, robiąc największy burdel w tej okolicy od 30 lat. Autobus nie jedzie bo remont. Mewo nie ma tam stacji, hulajnogi nie mają strefy tak samo jak traficar... Trzeba jechać własnym atutem lub taksówką. A to tylko 2 km w linii prostej od centrum miasta... Także tego zarówno w gdyńskim jak i w gdańskim przypadku, nie ma się czym chwalić. To wstyd, że w tych czasach ludzie nie mają kanalizacji...
- 2 1
-
3 godz.
Jakiś deweloper ma tam klepnietą budowę, (1)
czy jaki jest powód ucywilizawania tego rejonu?
- 4 1
-
1 godz.
,,,eee tam, standard....
....znajomi królika ze starej kliki i układów ;)
- 1 0
-
3 godz.
(1)
MTM wybuduje drogę? Uuu, współczuję mieszkańcom.
- 2 1
-
3 godz.
Zdziwieni? Miasto woli pompować co roku grube miliony na piłkarską patologię a inwestycje leżą i czekają, bo nie ma pieniędzy na nic innego.
- 2 0
-
3 godz.
W Chyloni przy ul Chylońskiej (2)
są szamba i miasto nie kwapi się ze zrobieniem kanalizacji
- 7 1
-
3 godz.
Podziekuj szczurowi (1)
Szczur miał chylonie w swojej siwej d..ie. wolał inwestować w swoich pajaców na chwarznie. Opłacało się widać bo głosowali na tą oszukańczą łajzę.
- 5 0
-
2 godz.
Nic odkrywczego
- 3 0
-
2 godz.
Nowi inwestorzy musza sami finansowac kanalize
A tu prosze, miasto finansuje to jakiejs grupie wybrancow
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.