- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (432 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tu w Trójmieście można "umrzeć w korku". Top pięć najgorszych miejsc
Droga tak zakorkowana, że pasażerowie wysiedli z autobusu, by iść piechotą, codzienny paraliż przez zamknięty szlaban kolejowy, zator w związku z niekończącymi się robotami drogowymi czy źle ustawiona sygnalizacja świetlna. Na których ulicach w Trójmieście można "umrzeć w korkach"? "Top pięć" tras, o których informowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Numer jeden. Niechlubnym i jednocześnie niekwestionowanym liderem ostatnich zgłoszeń w Raporcie z Trójmiasta jest ulica Wielkopolska w Gdyni
To nie powrót z koncertu (59 opinii)
Numer dwa. Hutnicza.
Co prawda, jak donosili nam kierowcy, ostatni raz zator spowodowany był przez zamknięte rogatki, jednak w godzinach szczytu sprawne pokonanie trasy graniczy z cudem.
Numer trzy. Paraliż Karwin.
- Karwiny totalnie zablokowane. Wyjazd możliwy tylko w kierunku obwodnicy. Najlepsze jest to, że po zakończeniu inwestycji nie zmieni się nic. Układ drogowy pozostanie ten sam, który był przed remontem. Władze przemieliły pieniądze, żeby zaserwować nam nowy buspas i wtłoczyć na Wielkopolską ruch z nowej trasy S6 - to tylko jeden z wielu oburzonych głosów sytuacją w tej okolicy.
![Utrudnienia w gdyńskiej komunikacji. Prace na Węźle Karwiny wpływają na całe miasto](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3545/150x100/3545995__c_0_50_2000_1400__kr.webp)
Numer cztery. Paraliż południowych dzielnic Gdańska w godzinach szczytu. Problemy wróciły wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.
- Nowa szkoła, nowe osiedla, tylko drogi po staremu i brak sensownej komunikacji miejskiej. Na Ujeścisko dalej puste tramwaje jeżdżą? Bo na Świętokrzyskiej tłok - napisał jeden z internautów w Raporcie.
Numer pięć. Al. Armii Krajowej w Gdańsku
Większość mieszkańców Gdańska zdaje się ich już nie zauważać, bo się... przyzwyczaili.
Opinie (409) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-01 19:04
Opinia wyróżniona
Jabłoniowa (22)
Korek na AK jedzie chociaż płynnie, to jest pikuś do tego co stoi codziennie od Otomina do "ronda" na Jabłoniowej
- 153 6
-
2023-10-02 08:45
nic nowego
- 1 0
-
2023-10-02 08:18
Śmieszny ten artykuł bo dot. korków spowodowanych remontami (1)
Cała Osowa, Spacerowa, Słowackiego, Budowlanych. Tutaj korki były i są wieczne. Czasami z Olivia Business Centre do Parku Oliwskiego droga zajmuje lekko 30 minut. Większość Gdańska to drogowa patologia bo nawet boczne ulice od głównych są zakorkowane.
- 8 1
-
2023-10-02 13:07
prawda
- 0 1
-
2023-10-01 21:17
(1)
chyba niezrozumienie tematu, bo stoi odcinek gdański, ktoś napisał kierunek od Otomina, ale sam Otomin w korkach nie stoi, większość zjeżdża Źródlaną lub na Obwodnicę :)
- 5 1
-
2023-10-02 06:28
Korek
Stoisz w korku do obwodnicy
- 1 1
-
2023-10-01 21:06
(2)
od jakiego otomina? ja z otomina wyjeżdżam normalnie, stoi się na jabłoniowej, bo są światła i dalej całe lawendowe wzgórze. Ja na szczęście skręcam w obwodnicę i mijam to korkowo....
- 4 1
-
2023-10-02 06:28
Godziny (1)
Napisz jeszcze czy o 7.00 i 16.00 tak zgrabnie Ci idzie. Bo może Ty piszesz o tym Otominie koło Żukowa? ;)
- 4 1
-
2023-10-02 13:06
koło Żukowa to jest Otomino :-)
- 0 0
-
2023-10-01 21:07
a jak straszyn i borkowo ;)
- 3 0
-
2023-10-01 21:07
ciekawe jak osowa? hihihi
- 8 0
-
2023-10-01 20:59
ale gumiśie
wiecie, że tramwaj AK jeździ, szybko, miło i bez korków - tylko jak janusze i grazynki mają tam wsiąść skoro sąsiedzi pomyślą, że biedni
- 17 15
-
2023-10-01 19:29
Ja tam lubię patrzeć (1)
jak stoicie wkorkach
- 6 9
-
2023-10-01 21:08
ja też :)
- 4 5
-
2023-10-01 19:19
I bardzo dobrze. (8)
I stójcie dalej. Nie jesteście z Gdańska to sobie postójcie. Wasze podatki nie idą do Gdańska.
- 34 52
-
2023-10-02 07:30
współczuję twoim rodzicom, zamiast być z ciebie dumnymi to codziennie płaczą w poduszkę że jesteś na świecie
- 3 3
-
2023-10-02 06:11
Same słoje stoją w korkach , gdanszczanie mieszkają w centralnych dzielnicach
- 4 15
-
2023-10-01 21:06
no niestety to gdańsk stoi :)
- 3 2
-
2023-10-01 19:59
(1)
i**ota i w dodatku nieuk, bez pojęcia gdzie i jak się płaci PIT.
- 16 6
-
2023-10-02 06:26
Pit
Jest jeszcze CIT, który płaci firma do której jedzie się w korku. Zaiste gość piszący o podatkach powinien liznąć trochę teorii, potem pomyśleć a dopiero wtedy się wypowiedzieć. Złość na otaczający świat nie jest dobrym doradcą :)
- 5 1
-
2023-10-01 19:31
A kto ich żałuje? (1)
Niech stoją,przecież mają klimę
- 19 8
-
2023-10-02 07:30
no ciebie na pewno nikt nie żałuje pa...
- 0 3
-
2023-10-01 19:31
Domator
Rozumiem, że nie ruszasz się poza granice Gdańska, bo płacisz podatki tylko w tym mieście. Myślenie masakra
- 45 9
-
2023-10-01 18:55
Opinia wyróżniona
Gdańsk jest sparaliżowany od godziny 7 do godziny 20 , Jest to wynik wdrażania tak zwanych spowolnień ruchu i stref parkowania (30)
Wyznaczanie stref płatnego parkowania odbywa się poprzez wydzielenie z jezdni jednego pasa ruchu na parking płatny , takich parkingów w strefach parkowania jest większość , spowolnienie ruchu to produkcja masowa bus pasów ,wprowadzania na siłę skrzyżowań równorzędnych - bez względu na warunki bezpieczeństwa ruchu ,montaż progów zwalniajacych na
Wyznaczanie stref płatnego parkowania odbywa się poprzez wydzielenie z jezdni jednego pasa ruchu na parking płatny , takich parkingów w strefach parkowania jest większość , spowolnienie ruchu to produkcja masowa bus pasów ,wprowadzania na siłę skrzyżowań równorzędnych - bez względu na warunki bezpieczeństwa ruchu ,montaż progów zwalniajacych na niektorych ulicach nawet co 50 metrów , budowanie przejść naziemnych równolegle do przejść tunelami - co nie jest bez wpływu na bezpieczeństwo ( wypadki w tych miejscach już się zdarzały i nadal będa się zdarzać .Budowanie osiedli mieszkalnych bez zabezpieczenia drogowego i parkingowego !!!!!!!!
- 448 153
-
2023-10-04 09:33
Miasto jest dla ludzi nie dla blaszanych zabawek
- 0 1
-
2023-10-03 14:45
pas nadmorski w korku
a miasto pozwala budować nowe wiezowce i bloki, dlatego krkują dojazd przez czerwona falę na świtałach, żeby udzi stali wszędzie a nie tylko w wybranych miejscach, nie szuka się rozwiązań , tylko zmusza ludzi by sobie odpuścili i pojechali wieczorem po 20 gdzieś
- 1 0
-
2023-10-03 14:33
za tanie są samochody widocznie : )
- 0 1
-
2023-10-02 19:23
Za duży odsetek aut, tyle nie ma nawet w Niemczech,Anglii (1)
Polske na to stać
- 3 3
-
2023-10-02 21:51
za małe zrozumienie sensu restrykcyjnej polityki parkingowej
za mało promocji korzystania z rowerów, rowerów wspomaganych elektrycznie i przejazdów w trybie rower+ SKM
- 0 0
-
2023-10-02 08:13
Nie zgodzę się z częścią argumentów
Skrzyżowania równorzędne i spowolnienia ruchu ratują to miasto, że jeszcze nie pękło i w ogóle daje się jako tako po nim poruszać. Ograniczenia do 30 i 50 niestety ale to nasza przyszłość, samochodów więcej niż 30 lat temu to ruch trzeba dostosować. Taka jest prawda i można marudzić ale trzeba się pogodzić albo po prostu wyprowadzić za obwodnice.
- 5 8
-
2023-10-02 07:51
tak, to oczywiście wcale nie jest spowodowane nadmiarem samochodów :)
- 8 4
-
2023-10-02 06:15
Widzę benzyna już przepaliła styki w "mózgu"
- 6 6
-
2023-10-02 02:58
Wszystko wypunktowane
-Kurier
- 3 3
-
2023-10-01 22:47
a w Gdyni nie trzeba wdrażać
- 1 2
-
2023-10-01 20:21
Ale żart :-)
Jaka masowa produkcja buspasow...
W Gdańsku jest chyba 5 km buspasow - po których i tak jeżdżą osobówki..., a w ostatnim roku powstało chyba tylko 800 metrów...- 36 14
-
2023-10-01 20:02
(10)
Obojętnie ile pasów zrobisz to i tak będzie korek. Jazda samochodem jest bez sensu, chyba, że jedziesz w kilka osób. W USA mają po 8 pasów w każdą stronę i też ogromne korki. Jak masz 2 pasy to jak zrobisz 3 pasy to będziesz miał taki sam korek, ale na 3 pasach.
- 54 43
-
2023-10-03 14:49
to idź pieszo
g...o wiesz , w stanach nie ma chodników na wielu osiedlach, tylko centra wielkich miast mają , a tak tylko autem , komunikację jeździ biedota, u nas żaden polityk czy aktor, czy sedzia nie chodzi pieszo nie jeździ rowerem bo to niebezpieczne jak radni wawy uchwalili na wniosek, że mają jeździć rowerami nie autami.
- 1 0
-
2023-10-02 00:20
Im więcej pasów tym mniejszy korek (8)
Powtarzasz bzdury za urzędem rozpaczliwie broniącym swoich nieprzemyślanych decyzji ukierunkowanych tylko na efekt finansowy.
To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione.
Więcej pasów spowodowało krótszą długość korka, co spowodowało że dojazdy do części ulic się odblokowały i część aut dojechała do celu bez stania w korku i tamowaniaPowtarzasz bzdury za urzędem rozpaczliwie broniącym swoich nieprzemyślanych decyzji ukierunkowanych tylko na efekt finansowy.
To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione.
Więcej pasów spowodowało krótszą długość korka, co spowodowało że dojazdy do części ulic się odblokowały i część aut dojechała do celu bez stania w korku i tamowania kolejnych aut. Łącznie każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku. Zwężenie działa dokładnie na odwrót.- 34 35
-
2023-10-02 07:55
(5)
O Michał - nie wiesz o czym piszesz, to może nie pisz.
Więcej pasów sprawia, że więcej osób wybiera auto i korek robi się większy już kilka tygodni, maksimum kilka miesięcy, po oddaniu nowych pasów ruchu. Wszędzie i zawsze działa to tak samo. I w dodatku wiemy to od jakichś 60 lat. Można sprawdzić paradoks Downsa/Thomsona + prawo Lewisa-Mogridgea i następnym razem nie błaźnić się wypisywaniem oczywistych bzdur w internecie :P- 19 9
-
2023-10-02 09:07
O, prawo Lucyny-Małgorzaty (4)
Dawno nie widziałem, myślałem że raktywiści przestali się już błaźnić
- 6 6
-
2023-10-02 11:02
(3)
No ja widzę tutaj gościa, który wymyśla przezwiska dla prawa Lewisa-Morgridge'a i pisze o błaźnieniu się. To się samo komentuje.
- 4 4
-
2023-10-02 11:26
(2)
Beczunia dotyczy tego, że raktywiści traktują to prawo bardziej serio od prawa powszechnego ciążenia, podczas gdy sami twórcy pisali, że nie jest ono uniwersalne i nie działa w każdym analizowanym przypadku.
- 5 4
-
2023-10-02 12:37
(1)
No nie - "beczunia" dotyczy wpisu gościa, który twierdzi, że poszerzenie dróg zmniejsza korki i że "każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku". Gdyby twierdził, że tak jest, bo on tak zarządził swoim autorytetem albo na zasadzie "no mówię Ci Stary" to jeszcze pół biedy. Ale autor wpisu
No nie - "beczunia" dotyczy wpisu gościa, który twierdzi, że poszerzenie dróg zmniejsza korki i że "każdy dodatkowy pas w mieście o kilkanaście do kilkudziesięciu procent skraca czas postoju w korku". Gdyby twierdził, że tak jest, bo on tak zarządził swoim autorytetem albo na zasadzie "no mówię Ci Stary" to jeszcze pół biedy. Ale autor wpisu twierdzi, że: "To zostało już dawno zmierzone i wyjaśnione." No ciekawe gdzie. Zwłaszcza z tymi procentami skuteczności i uniwersalnością.
Poza tym - kolego szanowny "raktywiści"? Naprawdę? Piszesz na przerwie w szkole? Czy po prostu nie dojrzałeś?- 3 5
-
2023-10-05 16:08
Michałku
Kolega podał konkretne nazwy zjawisk i paradoksów, które wynikają z poszerzania ulic. Poguglaj troszkę.
- 0 0
-
2023-10-02 06:11
To nie są bzdury, to są doświadczenia państw, które to przerobiły i uspokoiły ruch w miastach.
Więcej pasów, to więcej samochodów na tych pasach. Trzeba poprawić komunikację miejską, a pasów nie da się zwiększać w nieskończoność.
- 22 11
-
2023-10-02 03:02
Tu bardziej chodzi o efekt oddalony w skali
Więcej pasów = więcej kierowców na drogach
- 16 14
-
2023-10-01 20:01
do tego przejścia naziemne tam gdzie są tunele dla pieszych ( Zaspa) (1)
naszym mieście bardzo słabo są ustawione światłą. Dzisiaj jechałem Kościuszki, skrzyżowanie z Legionów na zielonym przejeżdżało 5 samochodów. Tak krótko świeciło się zielone. Dodatkowo żółte w całym Gdańsku świeci się trzy sekundy. To stanowczo za krótko żeby bezpiecznie wyhamować. Wysłał bym inżynierów ruchu to Warszawy na szkolenie i żeby zobaczyli jak można sterować ruchem żeby przejechało jak najwięcej samochodów.
- 37 34
-
2023-10-02 01:15
?
To dlatego w rankingu najbardziej zakorkowanych stolic w Europie, Warszawa jest na 2 miejscu (85 godzin rocznie)?
Gorzej jest tylko w Bukareszcie.
Sam sobie jedź na szkolenie do Wa-wy, może wrócisz mądrzejszy- 14 9
-
2023-10-01 19:42
(5)
Miasto powoli wraca do ludzi. Może już czas, abyś wyjechał do miasta bardziej komunistycznego.
- 68 102
-
2023-10-01 19:50
(4)
Takie miasto jak Berlin czy nawet nasza Warszawa moga sobie pozwolic na wygaszanie ruchu samochodowego. Ale komunikacja miejska jaka jest w trojmiescie to kabaret, zreszta dokladnie taki kabaret powstal i jest gdzies na stronach tego portalu. Tu jadac z dzielnicy Gdyni do Gdnska albo z Poludnia Gdanska na Polnoc to czasy mierzone w godzinach.
- 82 25
-
2023-10-02 07:03
Wbrew pozorom Berlin to miasto całkiem przyjazne kierowcom (3)
To że trójmiejscy raktywiści uważają inaczej wynika z tego, że w d... byli i g... widzieli
- 32 11
-
2023-10-02 07:52
przyjazne bo jest ich mało (2)
jak u nas chociaż co trzeci odspawa się do samochodu to Gdańsk też stanie się przyjazny
- 18 24
-
2023-10-03 14:46
prosimy polityków o przykład
może zamisat nas zmuszać pokażecie politycy, i celebrycie , że chodzicie pieszo lub rowerami, ale lamorgini , porche nikt nie zmieni na rower, układasz bajeczkę na pelikanów
- 2 0
-
2023-10-02 09:05
Właśnie potwierdzasz
Że w d... byłeś i g... widziałeś
- 14 5
-
2023-10-01 18:11
Opinia wyróżniona
Południe Gdańska na 4 pozycji (25)
Stanowcze niedocenienie tematu. Trzy pierwsze to tematy z ostatniego czasu i jest szansa na poprawę w perspektywie nawet dłuższego czasu. Południe gdanska to temat znany od dawna i tutaj z góry wiadomo ze nic się nie zmieni. Mieszkańcy miasta wiedza gdzie można by poprowadzić drogę żeby odciążyć te dzielnice, ale kto by sie ich pytał.
- 349 22
-
2023-10-02 21:55
Południe Gdańska może odkorkować tylko PKM do Kowal
Żadne miasto na świecie nie zredukowało korków przez rozbudowę / poszerzanie dróg/ Wiele miast na świecie poprawiło jakość życia i warunki ruchu ludzi przez zdecydowane postawienie na poprawę warunków ruchu rowerzystów i pieszych a także przez radykalną poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu stacji lokalnej kolei dla pieszych i rowerzystów.
- 1 2
-
2023-10-01 22:31
Plany piękne, wykonanie jak zwykle.
Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Bulońska, Unruga, Nowa Świętokrzyska, Nowa Małomiejska, Nowa Niepołomicka, Nowa Łódzka i żyłoby się lepiej, a udało się ledwo z połową Bulońskiej (Adamowicza) i Łódzką (Havla).
- 16 1
-
2023-10-01 20:30
Turzycowa-Czerminskiego już 3 razy
Projekt miał opóźnienie, a gdzie budowa drogi.
- 2 0
-
2023-10-01 19:43
Wielkopolska
Przysięgam Ci że w roku szkolnym Wielkopolska bez remontu była by na właśnie porównywalnym miejscu z poł. Gdańska
- 7 0
-
2023-10-01 18:47
Południe a zarządzania miastem to "stan umysłu". Najpierw zaplanować megadzielnicę, a później sprawdzać wytrzymałość ludzi (2)
- 53 5
-
2023-10-01 20:55
(1)
Problem z Południem jest właśnie taki, że ono nie jest zaplanowane, a losowo zabudowane
- 56 1
-
2023-10-01 21:09
a co osowa? stara dzielnica, a gorzej niż na południu z niej wyjechać?
- 9 2
-
2023-10-01 18:27
Syf za PO w Gdańsku i Gdyni (1)
Tylko koperty od developer ów się liczą
- 38 22
-
2023-10-01 18:41
Nie mierz wszystkich...
... miarą swoją i swojego guru. Nie każdy taki jest i nie musi być.
- 19 22
-
2023-10-01 18:23
Gdzie? (15)
Pod oknem sąsiada, bo ekspresówką każdy chciałby jeździć (o ile stanie w korku można nazwać jazdą), ale mieć ją pod domem to już pod żadnym pozorem...
- 19 31
-
2023-10-01 21:33
(2)
Nalezy polaczyc adamowicza (ha tfu) ze swietokrzyska w koncu. Mpzp jest juz od dawna
- 15 6
-
2023-10-02 11:25
jest połaczona drogą rowerową szerszą od dróg dla samochodów.
- 1 1
-
2023-10-02 01:32
To nic nie da
Bulonska i tak stoi w korku i to dłuższym niż świętokrzyska. Jedynie co potrzeba to poprawy skrzyżowania havla świętokrzyska oraz budowy tej trasy do kampinowskiej. Skierowanie ruchu tamtendy i nagle świętokrzyska ruszy.
- 5 6
-
2023-10-01 18:55
Jeszcze niedawno były tu same pola, było dużo miejsca na budowę tras szybkiego ruchu (11)
ale włodarze z PO musieli wszystko sprzedać deweloperom, a że później mieszkańcy nie będą mieli jak dojechać do pracy? To już nie nas problem, to nie my będziemy tracić życie na stanie w korku.
- 59 29
-
2023-10-02 09:19
popatrz na miejscowy plan dla tych dzielnic
od samego początku były wyznaczone główne drogi
deweloperzy dostali działki przy tych "planowanych drogach"
bloki są pobudowane ale miasto nie chce budować głównych arterii
gdzie nowa Świętokrzyska?
gdzie łącznik Lawendowe Wzgórze - Porębskiego?
plan dróg jest ciekawy i nawet przemyślany, ale czy te drogi powstaną ?- 18 1
-
2023-10-02 06:56
Przecież to pis rządzi od 8 lat. (2)
- 7 16
-
2023-10-02 07:10
W Gdańsku!!? (1)
- 19 3
-
2023-10-04 21:19
A gdzie kasa z UE?
Zapytaj swoich praworządnych pisowni wców
- 0 1
-
2023-10-01 21:00
A co
Wolałabyś pewnie ,żeby działki poszły w ręce pewnej żony
- 17 10
-
2023-10-01 20:54
W miastach nie buduje się tras szybkiego ruchu (5)
Jedynym co można zarzucić tutaj to jest brak odpowiedniej komunikacji miejskiej. Ale SKM na Poludnie to na szczęście zmieni
- 26 14
-
2023-10-02 09:09
Guzik zmieni.
30% pojazdów z południa nie jedzie do centrum, tylko skręca na południe (Pruszcz, Tczew itd.). Nikt normalny jadący w tamtą stronę nie przesiądzie się do PKMki.
- 6 1
-
2023-10-01 23:06
(2)
Zmieni, najwcześniej za 10 lat. A jakie rozwiązanie masz na teraz dla tysięcy mieszkańców którzy nie mogą wyjechać z osiedla?
- 26 1
-
2023-10-02 06:13
Komunikacja, ale miasta są odarte z wpływów z podatków, nie ma z z czego.
- 3 8
-
2023-10-02 05:36
Nie wyjeżdżać :D
- 7 4
-
2023-10-01 20:57
nie będzie żadnego SKM południe, oni 1km drogi budują 15 lat
- 45 6
Wszystkie opinie
-
2023-10-01 18:01
(13)
Takich miejsc jest znacznie więcej...mnie dziwi tylko jedno,dlaczego ludzie tyle lat stoją w tym korku,a nie pogonią włodarzy którzy za to odpowiadają...tzn rozumiem że kierowcom pasuje jak jest?W raporcie wieczne narzekanie a jak przyjdzie co do czego głosują za tym samym...dziwne.
- 93 14
-
2023-10-01 18:08
A kto pogoni kierowców, którzy za to odpowiadają? (3)
Jak liczę ile czasu upływa zanim ruszę spod świateł będąc 7-8 w kolejce to mnie trafia. Zanim każdy odłoży telefon, wrzuci bieg, poczeka aż auto przed nim odjedzie na min 5 metrów.... Przez każde światła mogłoby spokojnie przejechać 50% więcej aut gdyby ludzie byli bardziej ogarnięci. Więc zanim zacznie krytykować i wymagać od innych sami coś z korkami zróbcie.
- 30 12
-
2023-10-02 22:01
agresywny styl ruszania spod świateł zwiększa ryzyko stłuczek
a te powodują megakorki. Problemem jest brak wyobraźni kierowców przyspawanych mentalnie do foteli swoich terenochłonnych pojazdów - wielu z nich z powodzeniem mogłoby się przesiąść na rower lub rower wspomagany elektrycznie: do włodarzy można mieć jedynie pretensje, że nadal nie realizują wielu prostych rozwiązań ułatwiających jazdę i parkowanie roweru przy klatkach schodowych budynków wielorodzinnych na naszych blokowiskach. Obok tego oczywiście warto stawiać na radykalną poprawę jakości serwisu SKM oraz komfortu i bezpieczeństwa dostępu do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów: np. tunelu do południowych krańców peronu skm i pkp na stacji GDańsk Oliwa. Dziękujmy PISowi za obcięcie dochodów samorządów i sprzedaż LOTOSu za bezcen.
- 0 1
-
2023-10-03 13:07
Najlepiej zespawać samochody, wtedy wszyscy ruszą jednocześnie.
- 0 0
-
2023-10-05 20:41
Oj tak... tu sami flegmatycy mieszkają
W Warszawie szybko ruszają spod świateł.
- 0 0
-
2023-10-01 18:10
(4)
Znasz jakieś inne fajne słowo poza "włodarze"? Bo prawie każdy jeden twoj komentarz je zawiera.
To już wygląda na obsesję jak Kowalski mówiący o Tusku.- 14 16
-
2023-10-01 18:15
(3)
Kopiuję Donalda,on co drugie słowo PiS)Jakaś obsesja)
- 9 16
-
2023-10-01 20:02
To wracaj do oglądania TVP Info (1)
Będziesz miał co drugie słowo Tusk.
- 7 6
-
2023-10-02 05:45
Trzeba mówić o tusku bo ten chyży ryj znowu się pcha na premiera. już raz pokazał na ile go stać.
- 4 5
-
2023-10-02 05:53
To nie obsesja kłapouchy, a chęć ostrzeżenia krajanów przed niszczycielami Kraju pisowski trolu!
- 1 3
-
2023-10-01 18:10
a co tu ma do rzeczy glosowanie? (1)
ludzie jezdza na potege i czesto mieszkaja tak gesto, ze nic dziwnego, ze zyja w wiecznym korku.
Powinno sie ograniczac zamieszkanie w jednym miejscu. Wynik zbyt gestej zabudowy.- 6 8
-
2023-10-02 22:03
raczej zbyt rzadkiej - takiej nie da się opłacalnie obsługiwać transportem publicznym
- 0 0
-
2023-10-02 05:50
Kłapouchy, żaden najlepszy choćby włodarz miasta nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych wobec masowego zalewu Gdańska przez okolicznych włościan.
- 1 4
-
2023-10-02 22:36
Włodarze
jacy są każdy widzi. Nie bronię ich, bynajmniej. Ale samochodów przybyło chyba dziesięciokrotnie więcej a dróg wcale. Chyba żeby pobudować jakieś estakady, pójść w drogi - ponad już istniejącymi?
- 0 0
-
2023-10-01 18:01
Za Hutnicza (4)
To powinni do prokuratora dzwonić
- 52 6
-
2023-10-01 18:10
A za co? (1)
Konkretnie.
- 5 1
-
2023-10-01 20:40
PAraliz miasta stwarzanie zagrozenie zycia- karetka straz pozarna maja swoja siedzibe na hutniczej.
- 5 2
-
2023-10-02 09:21
W Korku na Hutniczej nie stoją mieszkańcy Gdyni, tylko Rumii, Redy i Wejherlandu.
Więc proszę - albo zacznijcie płacić podatki w Gdyni albo pretensje do kogo innego.
- 2 1
-
2023-10-05 20:42
Zaglosujesz znowu na Samorzadnosc??
- 0 0
-
2023-10-01 18:02
Lepiej jechać gorszymi drogami, ale cały czas do przodu niż tracić czas w korkach :)
- 51 7
-
2023-10-01 18:04
Stanie to pół biedy (1)
Najgorsza sprawa jak człowieka zaskoczy potrzeba fizjologiczna a tu ani w prawo ani w lewo no no wtedy się dzieje oj dzieje
- 75 2
-
2023-10-01 18:11
nie ma problemu
tak wolno ciagnie sie korek, ze mozna skoczyc w pobliski las i wrocic. Sprawdzilem
- 16 2
-
2023-10-01 18:04
W Gdańsku nigdy nie wiadomo gdzie i dlaczego jest korek! (3)
A to co się rano dzieje na AK to jakaś masakra!
- 77 7
-
2023-10-01 18:20
(2)
Takie czasy, teraz każdy burak ma samochód więc jeździ, nie tak jak kiedyś, gdy samochod byl dla elity. Miasta nie są z gumy w Stanach są 8 pasmowe autostrady i to samo. Także nie narzekać jak się chce dpe wozić..
- 19 9
-
2023-10-01 21:09
W Stanach NIE jest to samo (1)
W USA nie ma żadnej aglomeracji z tak dużymi korkami jak w Trójmieście. Jak widać poszerzanie dróg jednak zdaje egzamin, dopóki nadąża z budową nowych osiedli, czyli ze wzrostem liczby mieszkańców.
- 8 5
-
2023-10-02 08:19
w USA, w tym temacie, jest gorzej
Oczywiście, że nie jest tak samo - jest gorzej. W Stanach w ramach uzdrawiania tkanki miejskiej w latach 60tych, z federalnych dotacji, wyburzano śródmieścia (zwłaszcza zamieszkane przez papistów i nie-białych) i prowadzono przez nie autostrady lub rozbudowywano w tych miejscach parkingi powierzchniowe.
Efektem jest największa w krajach uprzemysłowionych śmiertelność na drogach i śródmieścia, w których nie da się żyć.
Bo mają "piękne" 8 pasmowe autostrady prowadzące przez środek miasta i odpowiadające temu obszary parkingu.
Wystarczy spojrzeć jak wygląda Houston z lotu ptaka - dramat.- 3 3
-
2023-10-01 18:05
(2)
Trójmiejskie drogi to jedna wielka katastrofa...nawet 1dnego tunelu nie POtrafią,w Rumi piękny,w Weju 3ci kopią.A w 3city nie można.A drogi dziurawe jak ementaler.
- 69 30
-
2023-10-01 22:31
W Gdyni raczej.
- 0 0
-
2023-10-02 09:22
Wiesz dlaczego tam można?
Bo tam nikt nie jeździ. Wszyscy jadą do Gdyni Gdańska do pracy. W środku dnia te miasta są puste, echo się niesie.
- 0 2
-
2023-10-01 18:05
Sami sobie to robicie (13)
- podnieść opłaty za parkowanie
- płatny wjazd do centrum
- na każdej uliacy mającej 2 i więcej pasów ruchu przeznaczyć jeden na buspas
- pkm Gdańsk Południe
- dopiąć sieć dróg rowerowych
Najpierw będzie wielki kwik jak tak można, a potem okaże się że można i da się wszędzie bez korków.- 65 140
-
2023-10-01 18:54
(1)
I to jest faktyczne rozwiązanie - bolesne, przeciwne przekonaniom wielu, ale to faktycznie zadziała - nie pojedyncze samochody, a dobre tramwaje, autobusy i pociagi, a jeśli ktoś chce to i rowery. Specjaliści od urbanistyki mówią o tym od dawna, samochody w miastach służą tylko koncernom paliwowym i producentom samochodów.
- 28 17
-
2023-10-01 20:24
i cyk - średnia prędkość poruszania się po mieście spada z 30km/h (co prawda tylko poza godzinami szczytu, ale jednak) do kilkunastu km/h, niezależnie od pory dnia. Oczywiście nie liczę czas dojścia na przystanek i czekania na tramwaj. Nie ma to jak równać w dół. Jak za komuny: "Wszystkim równo, wszystkim g*wno!"
- 13 14
-
2023-10-01 19:18
(2)
I to jest rozwiązanie które nie pomoże na żaden z wymienionych korków w Gdyni. Na Karwinach komunikacja miejska jest, nie jest to centrum, ludzie nie parkują na miejskich parkingach, tylko przed pracą. Podobnie Hutnicza. Pan miejski aktywista nie zauważył, że ludzie pracują także poza centrami miast. Zresztą, komunikacja miejska w Trójmieście priorytetyzuje centra miast, nie zapewnia dojazdów do pracy, której w tym centrum nie ma. Jak zaproponujesz komuś dojazd z Redy na Kacze Buki komunikacją zbiorową to Cię wyśmieje.
Potrzebujemy dróg ekspresowych, które będą szły obok, a nie przez zurbanizowane rejony, żeby na drogi ze skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych zjeżdżało się na ostatnie ~2km trasy. I to będzie prawdziwie ekologiczne - stała prędkość (niskie spalanie), brak ciągłych hamowań na światłach (pył z klocków hamulcowych)- 21 6
-
2023-10-02 06:17
A gdzie te autostrady budować, w parku krajobrazowym? W lasach? (1)
- 4 4
-
2023-10-02 11:36
Cud boski że za Gierka zdążyli obwodnicę Trójmiasta wytyczyć
Po przy dzisiejszych oszołomach zaraz by się znalazły jakieś unikatowe motyle czy ślimaki i inewstycja 20 lat opóźniona.
- 5 1
-
2023-10-01 19:43
A ktoś sfinansuje autobusy? (1)
Bo obecne to 30 % przewozu ludzi .
- 15 0
-
2023-10-02 07:49
Samochodami już jeździ więcej ludzi jak komunikacją miejską: i w Gdańsku i w Gdyni. Jak oni chcą upchnąć ponad dwa razy tyle pasażerów co obecnie w te linie z obciętymi kursami to ja nawet nie...
- 7 0
-
2023-10-02 07:42
przecież to wszystko już jest - bez efektu (1)
zacznijmy od darmowej komunikacji publicznej - to będzie alternatywa.
Mniejsze, skromniejsze miasta to potrafią, chociażby Malbork. Rozumiem, że znacznie mniej tam autobusów, ale i ludzi o ile mniej.
W Gdańsku tylko myślą jak wyrżnąć więcej kasy.- 6 3
-
2023-10-02 07:53
Po co mi darmowa komunikacja?
Skoro i tak jechałbym nią dwa razy dłużej niż samochodem?
- 9 1
-
2023-10-02 09:19
Błędne założenia
A pomyślałeś kolego że bardzo dużo ludzi dojeżdża do pracy z pobliskich miejscowości do pracy w mieście i odwrotnie? Ciągle się skupiacie na centrum miast a to nie wszystko. Z chęcią przesiądę się na komunikację ale....no właśnie z mojej wsi nijak nie ma szybkiego i sensownego połączenia (a nie zamierzam 2,5 rano i po południu spędzać w komunikacji z wieloma przesiadkami). Po drugie... kto najczęściej jedzie do pracy do centrum Gdańska np. z mojej pracy? paniusie z Chełmu, Moreny, Żabianki etc...z tych rejonów gdzie mają tramwaje, autobusy! Ale nie lepiej 7 km pojechać autem. To do kogo masz pretensje?
- 5 2
-
2023-10-02 09:44
Bzdury
- 1 2
-
2023-10-02 14:37
świetny pomysł jeśli się chce uśmiercić miasto
to nie samochody jadą to ludzie jadą samochodami. Blokując ruch samochodów blokuje się dostęp ludzi do miasta. Polityka anty-samochodowa jest polityką z istoty antyludzką. W pomorskich warunkach pogodowych i pagórkowatego terenu ani rowery ani hulajnogi nie są żadnym rozwiązaniem. Dla studentów w maju i czerwcu podjechać na imprezę -prosze bardzo, niech będzie - ale nie dla starszych, schorowanych, dzieciatych i obładowanych zakupami. W warunkach trójmiejskich żadną alternatywą nie jest transport zbiorowy bo jego sieć połączeń jest niedorozwinięta, nie obejmuje całego rozległego terenu zurbanizowanego i opiera się na transporcie autobusowym który korzysta z tych samych zbyt wąskich ulic. Budowa tramwajów i kolejek w naszym górzystym krajobrazie podwaja koszty takich inwestycji tym samym sieć z natury będzie rzadka i nie będzie odpowiadała gęstości zaludnienia. Wy dezaktywiści miejscy płaczecie nad suburbanizacją a może zastanówcie się co jest jej prawdziwą przyczyną? Dlaczego w centrach przy obwodnicy nieprzebrane tłumy a na dolnym tarasie sklepy i knajpy padają jak muchy? Dlaczego ludzie wolą budować się wokół mniejszych centrów jak Żukowo, Chwaszczyno, Kolbudy, Kosakowo, gdzie jest blisko cała życiowa infrastruktura - sklepy szkoły i urzędy? Nie rozumiecie tego?
- 3 1
-
2023-10-02 15:42
i jeszcze opłatę za korzystanie z dróg - a po co się buduje ekspresowe i autostrady które zapraszają wprost do Centrum?
- 0 0
-
2023-10-01 18:06
A ja jak jest szczyt komunikacyjny jadę tramwajem albo pkm-ką (4)
I mam w nosie korki.
- 57 37
-
2023-10-01 18:27
a ja z buta chodze
i zdazam wszedzie
- 12 2
-
2023-10-01 19:14
Też bym pojechał tramwajem albo PKM
Ale mieszkam w Gdyni
- 11 4
-
2023-10-01 20:47
A to dobre ty tramwaj na oczy nie widziałes a jadac tramwajem niewiesz czy wogle dojedziesz bo awarie ma co dziennie!
- 3 3
-
2023-10-01 22:32
Też jeżdżę pekaemką z Dąbrowy na Obłuże xD
- 5 0
-
2023-10-01 18:07
Motocyklem (11)
Narzekacie że tworzą się korki. Ale jak ktoś chce ten korek skrócić przejeżdżając motocyklem, to zajeżdżacie drogę. Ma stać razem z wami w korku i go wydłużać.
- 52 32
-
2023-10-01 18:20
(6)
Dlaczego ma stac,skoro moze go wyminac niech to zrobi.Osobiscie czesto widze ,stojac w korku mijajace mnie motocykle.Ustepuje im drogi,zeby nie trorzyli dodatkowego zatoru.
- 18 2
-
2023-10-01 21:54
(5)
I potem sam stoisz dłużej, ale jak tak lubisz to spoczko
- 3 10
-
2023-10-01 23:28
Puk puk, tu rozum. Motocykl dojeżdża na sam przód korka i co robi? (4)
Wrrrruuuummmmm i tyle go widzieli. Jeden pojazd przed tobą w korku mniej.
- 8 2
-
2023-10-02 07:13
(2)
No właśnie nie do końca bo na przykład na na Czarnym Dworze co rano jedzie jakiś typ na skuterze, który ładuje się na początek korka i potem jedzie 40 km/h opóźniając wszystkich. Poza tym jeszcze nie spotkałem motoru, którzy szybciej ruszy motorem niż ja autem w automacie. Później faktycznie motor jedzie szybciej ale robi to łąmiąc przepisy.
- 3 3
-
2023-10-02 10:09
Przecież 40km/h to niewiele mniej niż 50km/h
Ile opóźni przejazd tych 2km? O wiele więcej by opóźniał stojąc razem z innymi w korku i ruszając zbyt wolno na zielonym.
- 0 0
-
2023-10-03 07:37
Nie spotkałeś motoru który ruszy szybciej od Twojego wozu? To czym ty jeździsz? Lambo? Bo ja mam głupie 650cc i mam do setki 3.5s a jest dużo ludzi jeżdżących na dużo mocniejszych sprzętach.
- 0 0
-
2023-10-02 14:41
A to motocykli nie obowiązują znaki ograniczeń prędkości?
Tak pytam, bo chyba tylko raz mi się zdarzyło widzieć motocykl jadący przepisowo
- 0 0
-
2023-10-02 06:44
Wieśniacki środek transportu niespełniający normy hałasu
Powinien być zakazany w mieście. Chcę referendum
- 5 5
-
2023-10-02 07:36
Taaa i umożliwiać rozpędzanie
I pierdzenie na całą dzielnicę, bo jaśnie Pan jedzie.
- 5 0
-
2023-10-05 20:44
Bo juz na chama sie wpie*rzają
Kiedyś Was wpuszczałam ale chamstwo osiągnęło granice mojej wytrzymalosci
- 0 0
-
2023-10-06 14:26
ja tam nie wiem, gdzie kolega jeździ, ale jak motocyklem jadę Spacerową do lub z pracy to 80% aut zachowuje się naprawdę genialnie. bardzo często robią miejsce nawet na podwójnej, żeby można się obok nich przetoczyć (nie najeżdżając na linię).
mój jedyny dylemat to trzymanie balansu dziękując kierowcom machając ręką, lub mrugając awaryjnymi.- 0 0
-
2023-10-01 18:10
(11)
Ja nie narzekam na korki.W sumie to lubię stać w korku.Nie podobają się komuś korki to niech chodzi pieszo.
W korku mam czas dla siebie.Slucham muzyki,poprawie włosy.Często marzę stojąc w korku pijąc kubusia z tubki.
Zauważyłam ,że wielu ludzi to malkontenci,którym nic się nie podoba.
Jedynym mankamentem stania w korku jest problem z zrobieniem siusiu.Dla ludzi z chorym pęcherzem to może być problem,aczkolwiek zawsze można sobie poradzić.
Nie narzekaimy na korki ,cieszmy się,że Polacy są mobilni i stać ich na samochody.- 45 49
-
2023-10-01 18:16
(5)
A czy w korku wychowujesz dzieci? Robisz obiad lub kolację?
- 17 15
-
2023-10-01 18:24
A kto siedzi na tylnej kanapie, jak nie dzieci wiezione ze szkoły z drugiego końca miasta? (1)
- 18 2
-
2023-10-01 21:56
Matka, tłumacząca też mężowi, jak przygotować obiad. Mąż mądrzejszy - jeździ rowerem i nie stoi w korkach :) Za to podszkoli się w gotowaniu.
- 3 2
-
2023-10-01 18:27
(2)
A to dzieci nie mogą obiadu zrobić?
Ciekawa jestem czy ty masz czas na wszystko?
No chyba,że jesteś na rencie socjalnej lub bezrobociu to rozumiem.
Strasznie wścibski jesteś Zajmij się swoim życiem lub stój w korkach.
Pier**lisz jak potłuczony.Gorzej niż Szpilek .Hehe- 7 8
-
2023-10-01 21:24
CbććNie da sie z ludzmi tego komentować szkoda słów.Ludzka beznadzieja nie zna granić
- 2 0
-
2023-10-01 21:27
Dokładnie, jak ja przyjeżdżam do domu to dzieci na mnie z obiadem czekają :)
- 2 0
-
2023-10-01 21:21
Ty chyba nawet nie bardzo wiesz co piszesz.Uważasz że mieszkasz w wielkiej metropolii i wszystko ci się należy jedziesz pasem
- 3 0
-
2023-10-01 22:11
postoisz kilka lat to zmienisz zdanie
- 1 0
-
2023-10-01 22:34
Fajnie się spaliny wdycha. Na zdrowie.
- 0 0
-
2023-10-01 22:54
Zgadzam się
Ja nawet bardzo lubię stać w korku i obserwować irytację innych kierowców
- 0 1
-
2023-10-02 07:22
Stanie w korkach to też większe zanieczyszczenie środowiska, nerwy ludzi, utracony czas i realne straty w wytworzonym w mieście dobrobycie. Stojąc w korkach nie idziesz do knajpy, nie jesteś w robocie wcześniej i nie popracujesz pół godziny więcej. Także te korki to nie tylko malkontenci narzekają na korki.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.