- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (59 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.
Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.
- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.
Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.
W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.
Opinie (256) 9 zablokowanych
-
2015-03-16 16:04
Pilne (6)
Powtarzam pytanie:
Czy ta droga przez tunel ma połączenie z Ergo Areną na Żabiance, czy też i tak muszę kręcić w poprzek uliczkami.
Przed rokiem nie było takiego połączenia i dlatego pytam.
Na mapach google widać stan sprzed... 3 lat!- 1 7
-
2015-03-16 16:08
nie ma (1)
- 3 0
-
2015-03-16 16:14
odpowiedź
Tego się obawiałem.
Kolega też mi tak powiedział, że Oliwa i Żabianka i tak nie mają połączenia.
SZKODA!- 0 4
-
2015-03-16 17:52
Niestety, połączenia nie ma. Ulicę Obrońców Wybrzeża przecina w poprzek kanion, Chłopską blokują rolnicy pod wodzą zombi leppera, na Alei Rzeczypospolitej otwarła się czeluść Piekieł, Dąbrowszczaków zawinęło w zeszłym tygodniu tornado, a na Czarnym Dworze grasują smoki i gwałcą,pożerają i palą (niekoniecznie w tej kolejności).
- 2 1
-
2015-03-16 18:25
Teraz już sprzed 3 powiadasz? Skoro tak, to i nie ma tam Drogi Zielonej, Ronda MP, więc i nie ma drogi przez tunel.
- 2 0
-
2015-03-16 20:36
niema i niebedzie bo niepozwolimy na degradacje srodowiska przez budowe drogi zielonej!! (1)
- 0 0
-
2015-03-17 10:17
Dokładnie, nie wiadomo po jakie cholerstwo ktoś chce "drogę zieloną", skoro powinien powstać łącznik od Uczniowskiej do Hynka, poza tym poszerzyć Obrońców Wybrzeża i Gospody do 2x2 lub 1x4 i to już wystarczy w zupełności. Dojazd do Placu Dwóch Miast wtedy przez Uczniowską - Trasę Słowackiego - Rzeczypospolitej - Chłopską - Gospody i jest GIT. Należy chronić obszar nadmorski.
- 0 0
-
2015-03-16 16:06
Kto wygrywa przetargi?
Dlaczego przetargi wygrywają ci którzy bezczelnie nie dotrzymują warunków przetargowych i dlaczego miasto godzi się na przedłużanie w nieskończoność terminów odbioru. przecież powinni płacic kary a tu jest wszystko cacy Czyli cwaniactwem w Polsce wygrywa się wszystko, ciekawe czy jeszcze miasto nie dopłaci zamiast ostro skubnąć wykonawcę.
- 3 1
-
2015-03-16 16:17
refleksja (4)
Na co komu tunele, które donikąd nie prowadzą?
- 4 10
-
2015-03-16 17:57
Tunele,które donikąd nie prowadzą, to nie tunele, tylko sztolnie.
- 2 0
-
2015-03-16 18:16
A co, kończy się w połowie przeprawy pod rzeką?
- 4 1
-
2015-03-16 18:18
(1)
Po co ci głowa, skoro masz w niej pusto?
- 4 2
-
2015-03-17 10:25
Żeby do szyi woda nie napadała z deszczu.
- 1 1
-
2015-03-16 16:25
Leżą jak byki w gnoju
Zimy nie było i opóźnienie ?!
- 7 1
-
2015-03-16 16:37
Brafo bravissimo a basen kiedy? Całe południe czeka i se czeka i czeka!
- 7 2
-
2015-03-16 17:46
(2)
Nikt nie będzie nim chciał jeździć, tak jak autostradami - bo będzie bardzo drogi koszt przejazdu
do tego wciąż nie rozwiązana jest sprawa przejazdu rowerów, przejścia pieszych, darmowego przejazdu służb ratunkowych..
Piłsudski dobrze powiedział - wam to kury szczać prowadzać....- 1 5
-
2015-03-16 17:54
(1)
Powtarzasz się z tymi bredniami.
- 3 0
-
2015-03-16 19:32
zobaczysz, uwierzysz
- 0 2
-
2015-03-16 17:50
Jak wygląda ta "praca" budowlańców,wystarczy popatrzeć na remont budynku byłej
Stoczni Płn. Większych opierd..czy w życiu nie widziałam! Mogliby przynajmniej udawać, że pracują, gdy przejeżdża tramwaj ...
- 1 2
-
2015-03-16 18:54
Pod leniwką !!! (1)
To jest pierwotna, POLSKA nazwa !
- 1 1
-
2015-03-16 21:09
Leniwka to było określenie zachodniego ramienia Wisły od śluzy w Białej Górze (czyli jeszcze powyżej Tczewa) z czasów przed przekopem Wisły w Świbnie. Po przekopie od śluzy w Przegalinie była już Martwa Wisła bo Leniwka uchodziła prosto.
- 0 0
-
2015-03-16 19:31
pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory... a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.
pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory...
a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.- 0 3
-
2015-03-16 20:36
Budyn ma problemy
kase z tunelu wpakuje wiadomo gdzie :)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.