- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (91 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (180 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (38 opinii)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (37 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (80 opinii)
Tunel pod Wisłą: czekamy już tylko na podpis!
Zbliżamy się do rozpoczęcia budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Firmy biorące udział w przetargu nie wniosły odwołania od kolejnego rozstrzygnięcia przetargu.
Spełniło się przysłowie: "do trzech razy sztuka". Tyle bowiem razy musieli rozstrzygać przetarg na wykonanie tunelu pod Martwą Wisłą urzędnicy z miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, by wreszcie zakończyć procedurę przetargową.
Przypomnijmy: w połowie września urzędnicy doszli do porozumienia ze spółką FCC Construction (pozycja nr 2 pod względem ceny zaoferowanej w przetargu), która aż dwukrotnie wnosiła odwołanie od wyników przetargu na tunelowy odcinek Trasy Słowackiego.
W minioną sobotę upłynął termin składania odwołań od trzeciego rozstrzygnięcia przetargu. Żadne z konsorcjów ubiegających się o kontrakt, nie zdecydowało się odwołać od decyzji konkursowej.
- W poniedziałek dokumentacja została wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola może potrwać dwa tygodnie. Jeśli nie będzie uwag, będziemy mogli podpisać umowę i rozpocząć pracę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum OHL i Hydrobudowa Polska. Roboty mają być wykonane w czasie 36 miesięcy ba kwotę 885,6 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji Trasa Sucharskiego do przedsięwzięcia Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej , a Węzłem Ku Ujściu . Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM).
Miejsca
Opinie (129) 5 zablokowanych
-
2011-09-27 12:01
(4)
Pierwszy ważny krok zostanie zakończony za 14dni, kiedy dokumentacja powróci z UZP.Drugi krok, to przywiezienie TBM-u na miejsce, i dopiero wówczas można będziesię cieszyć z rozpoczęcia budowy tunelu.A na razie czekam.. Bo to Polska, to się różne rzeczy działy i dzieją.Ale wiadomości 'płyną' niezłe.
- 2 1
-
2011-09-27 14:05
ale zanim przyjedzie TBM to zaczną się prace przygotowawcze (3)
np. wykonanie wykopu w którym zostanie zmontowany TBM i rozpocznie z niego prace. Przecież TBM nie zanurzy się w ziemi tak jak dżdżownica
- 0 0
-
2011-09-27 14:22
(1)
jeszcze trzeba uruchomic produkcje betonowych oslon do tunelu ...
- 1 0
-
2011-09-27 14:38
no właśnie
i to wszystko zacznie się już niebawem, jeszcze zanim dojedzie TBM
- 2 0
-
2011-09-27 17:08
Masz Absolutną! rację.Powinienem inaczej sformować swój wpis.Powrót zatwierdzonej dokumentacji z UZP, to wstęp,prace przygotowawcze, o których wspominasz, to rozwinięcie,natomiast obecność TBM-u i rozpoczęcię wiercenia, swoją drogą, jednej z najbardziej specjalistycznych robót hydrotechnicznych w PL, w ostatnich latach, to finał.
- 0 0
-
2011-09-27 13:26
swoja droga ciekawe (1)
jak przewioza ta maszyne na miejsce, ulica czy statkiem? To drugie chyba bezpieczniejsze. Na pewno przyjde zobaczyc
- 0 0
-
2011-09-27 14:00
takie maszyny przywozi się w częściach i montuje na miejscu pracy tak samo jak duże dźwigi
- 0 0
-
2011-09-27 14:38
To nie jest kret, wy ślepe kiszki. To jest dżdżownica. (1)
Przypatrzcie się. Działa tak samo: Żre grunt przed sobą, połyka, przepuszcza przez swoje bebechy i wypluwa tyłkiem. TBM jest dżdżownicą. Facet co to wynalazł tylko ulepszył tego ohydnego pierścieniowca, czy do czego tam zaliczają to naukowcy od ohydy.
- 0 0
-
2011-09-27 15:20
ale nie jest tak giętki jak dżdżownica :)
i do rozpoczęcia żarcia potrzebuje przygotowania wykopu :)
- 0 0
-
2011-10-06 09:50
Czy pomiędzy al. Rzeczpospolitej a Hallera samochody będą przewożone drogą powietrzną ?
Bo jeśli nie to cały obecny korek z ul Słowackiego przeniesie sią na Rzeczpospolitej i Jana Pawła II. A przez Jana Pawła II dzieci przechodzą do szkół. Zgodnie z idiotycznymi pomysłami pani Hall, sześciolatki też. Kolejna inwestycja, której dokończenie nic nie poprawi. Prezniesie korek z Podwala Przedmiejskiego i Słowackiego na JPII i Rzeczpospolitej. Pewnie po 50 śmiertelnym potąceniu przez ciężarówkę KTOŚ zacznie dostrzegać problem.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.