• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu: gastronomia zamiast staników

Katarzyna Moritz
13 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
O te boksy w tunelu przy dworcu w Gdańsku w czwartek będą walczyć nowi najemcy. O te boksy w tunelu przy dworcu w Gdańsku w czwartek będą walczyć nowi najemcy.

W czwartek odbędzie się licytacja na dzierżawę dziewięciu boksów, powstałych w wyremontowanej części tunelu przy dworcu PKP w Gdańsku. Nie będzie już w nich bielizny, butów czy torebek.



Czy to dobrze, że z góry określono profil działalności w nowych boksach?

Kilka tygodni temu zakończył się remont miejskiej części tunelu dla pieszych przy dworcu Gdańsk Główny. Po pięciu miesiącach prac, które pochłonęły 2,5 mln zł, pojawiły się nowe posadzki, przy schodach na przystanki zainstalowano platformy dla wózków inwalidzkich. No i przede wszystkim zniknęły stoiska z bielizną.

W zamian powstało 15 nowych, niemal jednolitych boksów. Dwa z nich zajmie Gdańska Organizacja Turystyczna, w jednym będzie punkt sprzedaży biletów, w kolejnych trzech będą toalety i pomieszczenie gospodarcze dla najemców. O pozostałe dziewięć przyszli najemcy powalczą w licytacji.

- Miejska część tunelu stanie się wizytówką miasta. Dla wielu turystów ten tunel jest pierwszym kontaktem z Gdańskiem - tłumaczy Aneta Kwiatkowska z Zarządu Dróg i Zieleni, który zarządza tunelem.

Dlatego już wcześniej ustalono, co będzie sprzedawane w tunelu. W przetargu określono, że mają się w nim znaleźć: sklepik spożywczy, piekarenka, punkt gastronomiczny z kanapkami, mała kawiarnia, sklepik z pamiątkami, kiosk, kwiaciarnia oraz punkt usługowy typu naprawa telefonów czy dorabianie kluczy.

Cena wywoławcza na niewielkie boksy (średnio 5 m kw.) do niskich nie należy - to 83 zł netto za metr. W poniedziałek upłynął termin na wpłacenie blisko 12 tys. zł wadium. Chętni w przetargu licytować będą stawkę na sześcioletnią dzierżawę boksów.

Niestety, jednak na to, by przysłowiowe "gacie" zniknęły z całego tunelu, będziemy musieli jeszcze poczekać. Poza częścią miejską, na remont czeka odcinek pomiędzy schodami, prowadzącymi do budynku dworca a schodami do dworca PKS, który należy do PKP. Koleje na razie nie planują jego remontu, bo nie mają na to pieniędzy.

Trzecia część tunelu, zaledwie 20-metrowa, w okolicy EMPiK-u, ma nie do końca uregulowaną własność. Ciągnie się to od czasów, gdy nad tunelem budowany był hotel. Urzędnicy miejscy chcą przejąć tę część i, jeśli to się uda, zostanie ona wyremontowana.

Miejsca

Opinie (319) 10 zablokowanych

  • Tam to by pasował stragan z odzieżą sportową i szalikami. Jak ulał!

    • 2 0

  • (1)

    pamietam jak ten tunel przebijano w latach 60-tych
    trwało to z 5 lat, a po otwarciu każdy chciał tam być
    poza tym było to pierwsze ucywilizowane przejście od dworca SKM do ulicy rajskiej i "delikatesów" , sklepu muzycznego, z butam "chełmek" itd
    za komuny jedynym elementem poza samą architekturą przejścia była wystawa modeli statków produkowanych przez polskie stocznie
    osobiście wole ten stary tunel

    • 2 2

    • starość dziadziuś, starość przez ciebie przemawia

      typowy wyborca PIS , który nie potrafił się przepoczwarzyć po 89 roku

      • 1 1

  • a kolega ze zdjęcia odkąd zaprotestował, że go umieścili zrobił się taki niewyraźny...:) (2)

    zamiast się cieszyć sławą to narzekał i marnie skończył;)

    • 3 0

    • zlał się z tłumem:-)

      • 1 0

    • niewyraźnie wygląda?

      musi zażyć rutinoscorbin.

      • 1 0

  • Te 20 m przy empiku to wlasność hotelu, bo ktos nie naniósl na mapke poszerzonej

    jezdni i wydłuzonego odcinka tunelu i miasto sprzedało ten teren hotelowi.ha ha.Jeśli do tej pory tego nie odzyskano i zrobiono remont tylko"miejskiej" cześći tunelu to znaczy ze ta inwestycja jest kompletnie nieudana.same boksy sa male a te załamania przy dzwiach do nich stana sie miejscem nocnego sikania dla panów To pewnie o takich WC w artykule wspomniano .

    • 1 0

  • tg108

    szkoda że kolejna realizacja nie wnosi nic ciekawego w życie mieszkańców .... nadl wszystko jest szare i przecietne ..... w formie pawilonownów została zawrto tylko podstawowa funkcja ..... na świecie take mniejca są projektowane przez designerów lub wystawiane do konkursów aby w wspólnej przestrzeni powstało coś naprawdę fajnego ciekawgo ... .... a tak mamy znowu przecietną polskę ....
    jestem ciekaw kiedy to sie zmieni .... kiedy politycy zaczną myśleć innymi kategorami ... warto włożyć trochę więcej pracy aby wszysc mnieli trochę więcej dobrych wrażeń a kaemu będzie się żyło lepiej .....

    • 1 0

  • Kompleksy socjalistów z plebejskiego Gdańska...

    Żałosne jest to prowincjonalne przekonanie urzędników, że handel jest wstydliwy, a Gdańska Organizacja Turystyczna i dorabianie kluczy już nie...

    Skoro ludzie kupowali gacie tzn, że był popyt, ludzie zarabiali, wszyscy byli zadowoleni..

    Tymczasem liberalne władze miasta wprowadzają socjalistyczne rozwiązania po uważaniu...

    Niedługo z nudów i z potrzeby zajęcia się czymkolwiek będą wyznaczać liczbę sklepów spożywczych na 1000mieszkańców...

    • 2 4

  • ktośśśś

    heheh a ja tego kolesia znam na zdjeciu ;) ps a tak to fajnie ze zrobili tam porzadek bo te stringi to straszyły cly tunel hehehe pozdawiam

    • 2 0

  • No to teraz będzie śmierdzieć zapiekankami i podobnymi...

    jakby dookoła mało było punktów z wszelkiego rodzaju jedzeniem (kawiarnie w City Forum i wyżej, w okolicach dawnej Krewetki, KFC, McDonalds i piekarnie po drugiej stronie itd itp).

    • 5 0

  • hahah miki ; D

    • 0 0

  • tyle lat nie remontowany, wygląda jak chlew dla świń jak na te czasy , smród i hamstwo w kasach ,brudno i niebezpiecznie.

    wizytówka adamowicza podobnie jak urząd miejski gdańsk, wstyd ,żenujące , jest 2010 rok , euro 2012 zmusiło władze gdańska do pewnych inwestycji ze względu na wstyd przed turystami , ,uślenie jak za czasów pzpr, gnojarstwo i nic więcej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane