• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez golizny i zakłócania spokoju. Turysto, Trójmiasto to nie plaża

on
4 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (250)
  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.
  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.
  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.

Lato i wakacje na starcie, a Sopot przypomina swoim gościom turystyczny savoir vivre. W mieście pojawiły się plakaty promujące zasady właściwego zachowania w kurorcie. Sopot zwraca uwagę na uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość, prawidłowe parkowanie, a także na niestosowność zachowania osób odwiedzających sopockie restauracje w strojach plażowych. To kolejna odsłona kampanii zapoczątkowanej w 2018 r.



Turyści w Trójmieście:

Apel pojawia się każdego roku i choć kierowany jest do wszystkich, to tak naprawdę dotyczy tych osób, którzy na wakacjach czują za duży luz i na urlopie puszczają im hamulce.

- Od kilku lat apelujemy w ten sposób do odwiedzających Sopot turystów i przypominamy podstawowe zasady wakacyjnego savoir-vivre'u - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. - Odwiedzający nas goście w większości przestrzegają tych zasad, jednak niektórzy na wakacjach zapominają, że trzeba uszanować ciszę nocną i spokój sąsiadów, segregować odpady czy parkować tylko w wyznaczonych miejscach - dodaje.
Osiedle przy wjeździe do Sopotu zamiast KFC Osiedle przy wjeździe do Sopotu zamiast KFC

Plakaty i animacje



Plakaty pojawiły się na słupach informacyjnych, ale trafiły także do spółdzielni mieszkaniowych i firm pośredniczących w najmie. Osoby reprezentujące wspólnoty mieszkaniowe i zainteresowane powieszeniem ich w swoim bloku mogą takie plakaty odebrać z punktów Informacji Turystycznej na placu Zdrojowym 2Mapka i na ul. Dworcowej 4. Mapka

  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.
  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.
  • Kampania skierowana do gości ruszyła wraz z początkiem wakacji.
Na potrzeby kampanii powstała też animacja, która zostanie udostępniona na ekranach infomatów, w punktach sopockiej Informacji Turystycznej oraz na lotnisku w Gdańsku. Animacja będzie wyświetlana także przed seansami Kina Letniego w Sopocie, w Zakopanem oraz Giżycku, a także na statkach Żeglugi Mazurskiej.

Kampania widoczna jest też w sopockich restauracjach, gdzie trafiły podkładki z przesłaniem na stoły. Kampania "Turysto, szanuj Sopot" została zapoczątkowana w 2018 r.

Stop golasom na ulicy



Równocześnie prowadzona jest kampania "Stop golasom na ulicy". Jak sama nazwa wskazuje, zwraca ona uwagę na niestosowność zachowania osób, które pojawiają się na ulicach, w restauracjach, ogródkach gastronomicznych czy sklepach w strojach plażowych.

W ciepłe, letnie dni takie obrazki w Sopocie to nic nadzwyczajnego. W ciepłe, letnie dni takie obrazki w Sopocie to nic nadzwyczajnego.
W ramach akcji w przestrzeni miejskiej oraz witrynach lokali pojawiły się plakaty oraz naklejki z hasłem kampanii przypominające o konieczności ubrania się przed skorzystaniem z usług. W akcję co roku włącza się większość sopockich przedsiębiorców.


- Od samego początku kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem sopockich przedsiębiorców, którzy chętnie wieszają na witrynach sklepów i restauracji naklejki z hasłem "Nieubranych klientów nie obsługujemy". Co ważne, przynosi to oczekiwane efekty, a osób, które poruszają się w przestrzeni miejskiej w niekompletnych strojach, jest coraz mniej - mówi Bartłomiej Barski, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.
on

Miejsca

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • Sopocianin

    Ta kampania to szkoda czasu pracy i pieniędzy . Tylko i wyłącznie ustalenie odpowiednich kar jest w stanie to ukrócić !! Nic więcej !!! Żyjemy w kraju gdzie tylko wyłącznie trzymanie za pysk daje rezultaty !!

    • 8 3

  • a ja gupi myślałem ze o 22 do Sopotu będą przyjeżdżać odziały Prewencji

    i każdego kto za mocno zabaluje ,naszcza pod murem , będzie darł ryja ,będzie pawiowal itd .... będą pacyfikować

    • 6 1

  • Rozumiem , do pomieszczeń czy to kawiarnia czy restauracja , ale w nadmorskiej miejscowości w 30 stopniowym upale to co złego?? W Brazylii to norma , nie robią z tego przestępstwa...ale kobiety w skąpych szortach z widocznymi pośladkami mogą chodzić?? Tak dyskryminować potrafi Polska...

    • 6 5

  • Pewnych zasad człowiek się uczy w domu.

    Jeśli jako dziecko nie zostaną Ci wpojone zasady dobrego wychowania przez Twoich rodziców czy opiekunów to nikt inny Cię nie wychowa, ani szkoła, ani żadne kampanię nie dadzą rady. Ale od czego jest straż miejska. Solić mandaty jak popadnie za byle co !

    • 4 1

  • ale przeciez

    to jest usmiechniety sopot i usmiechmity gdansk, tu nie licza sie mieszkance tylko turysci, no co wy nie wiecie?

    • 9 1

  • Zamknąć Sopot dla turystów i będzie spokój!

    Może radni będą musieli przenieść swoje wynajmowane lokale gdzie indziej, ale przynajmniej mieszkańcy będą mogli normalnie żyć. I ceny znormalnieją. Same plusy. Wszak wbrew obiegowej opinii, to miasto ma największe dochody wcale nie z turystyki.

    • 5 0

  • Podwójne standardy

    A czemu na grafice przedstawiony jest mężczyzna w samych majtach z tzw. "piwnym brzuszkiem"? Jakby zamieścić tam grubą kobietę w bikini to już fat-shaming?

    • 4 0

  • I bardzo dobrze.

    Ludzie są obrzydliwi.

    • 1 1

  • plakat to klasyczny body shaming i jeszcze gender shaming

    ale jak ktoś jest z odpowiedniej partii, jak obecna władczyni Soppotu, to każdy plakat który wydrukuje jest z definicji praworządny, "fajny" i nie obraża

    • 3 0

  • I co z tego wynika?
    Ta kampania trwa od lat, a golasy jak turlały się po ulicach, tak się turlają.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane