• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Turystów na Westerplatte mają wozić piętrowe autobusy

Maciej Korolczuk
11 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (210)
Westerplatte to jedno z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc w Trójmieście. Westerplatte to jedno z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejsc w Trójmieście.

Turystyczna linia autobusowa 606, łącząca centrum Gdańska z półwyspem Westerplatte, ma być w tym roku obsługiwana przez dwa autobusy piętrowe. To jedna z letnich atrakcji turystycznych. Jeśli uda się znaleźć operatora linii, autobusy ruszą na trasę od 1 maja i będą kursować codziennie aż do końca września.



Piętrowe autobusy na turystycznej linii na Westerplatte to:

Linia 606 woziła turystów na Westerplatte już w ubiegłym roku. Teraz - na wniosek ZTM - miałaby funkcjonować od 1 maja do końca września, a przewozy mają być realizowane atrakcyjniejszymi i popularnymi w wielu europejskich miastach - autobusami piętrowymi.

Pojazdy miałyby kursować we wszystkie dni tygodnia oraz święta (w sumie 61 tys. wozokilometrów). Szczegółowy rozkład jazdy wraz z wyznaczonymi do obsługi linii przystankami poznamy dopiero po wyłonieniu wykonawcy.

Tak mają wyglądać autobusy piętrowe, którymi GAiT chce wozić turystów na Westerplatte. Tak mają wyglądać autobusy piętrowe, którymi GAiT chce wozić turystów na Westerplatte.
Autobusy mają być wyposażone w urządzenia systemu Fala i Tristar (dzięki temu na tablicach przystankowych i w internetowym rozkładzie jazdy wyświetla się rzeczywisty czas przyjazdu pojazdu) oraz sprawny monitoring. Wśród wymagań są też elektroniczne wyświetlacze, ładowarki USB i kasowniki. Pojazdy muszą być przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej i osób z wózkami dziecięcymi.

Na pokład autobusu musi wejść co najmniej 110 pasażerów, w tym 70 na miejscach siedzących.

W postępowaniu najwyżej oceniana będzie cena oferty (60 proc.) i średni wiek taboru (25 proc.). Atutem przewoźnika będzie też posiadanie myjni autobusowej (10 proc.) i holownika do holowania autobusu w razie awarii (5 proc.).

Na oferty GAiT czeka do środy, 17 kwietnia.

Przypomnijmy, że na początku 2017 roku GAiT chciał do obsługi podobnej linii kupić autobusy z odkrytym dachem. Po protestach firm meleksowych i zawiadomieniu do prokuratury z pomysłu się wycofano.

Miejsca

Opinie (210) 3 zablokowane

  • Co z tego skoro będą godzinę stały w korku za ciężarówkami (w kierunku ronda Komitetu Obrony Robotników)

    To co się działo w poniedziałek i wtorek od rana to jakaś masakra. Ogromny korek w kierunku tunelu (i ronda przed tunelem). Godzina stania bo rondo blokują ciężarówki skręcające w ul. Ku Ujściu (te jadące od strony Przeróbki oraz te jadące od strony Marynarki Polskiej. Bo terminale i firmy nie nadążają z rozładunkiem

    • 7 1

  • (1)

    Piętrowe autobusy miejskie w Trójmieście są dwa.To ex berlińskie MANy,jeden 3113 w Gdyni należący do prywatnego przewoźnika,a drugi 7101 należy do PA Gryf.Do obsługi linii 606 co 60 minut potrzeba dwóch autobusów,więc wiadomo,ze zwycięzca przetargu będzie musiał zlecić podwykonawcy obsługę jednego zadania.Przydalby się jeszcze jeden autobus,który mógłby służyć jako rezerwa w razie awarii oraz serwisu wozu podstawowego.O trzecie auto może być ciężko ,bo takowe jest w PKS Szczecin.

    • 8 0

    • Będzie rezerwa w postaci autobusu przegubowego

      • 5 0

  • Transport

    A może Abramsy? Tylko wtedy będą bezpieczne, a nie, mało ekonomiczne i nie wiadomo czy by dojechały.

    • 2 2

  • Brudny pomnik

    Najpierw niech umyje port pomnik z miału węglowego.

    • 6 1

  • (2)

    Żaden piętrowy autobus nie przejedzie przez Przeróbkę pod mostami kolejowymi

    • 3 3

    • Zwłaszcza że nie będzie jechał przez Preróbkę.

      Przecież to ma być trasą linii 606.

      • 2 0

    • 606 nie jezdzi przez Przerobke tylko przez Sucharskiego

      • 3 0

  • a one się zmieszczą pod wiaduktem na Siennickiej? (2)

    • 6 2

    • Ta linia tam nie jezdzi

      • 2 0

    • A po co skoro tamtędy nie maja trasy?

      • 0 0

  • Mosty potrzebne.

    Między Nowym Portem a Westerplatte i między Górkami Zachodnimi a Wschodnimi powinny być ażurowe, wysokie mosty turystyczne dla ruchu pieszego i rowerowego. Byłyby one jednocześnie wysokimi punktami widokowymi. Ścieżka rowerowa wzdłuż morza powinna biec z Gdyni aż do Świbna, na wyspach draga ta byłaby utwardzona ubitym tłuczniem. To by dodało Gdańskowi ogromny walor turystyczny.

    • 4 2

  • Mi by wystarczyła linia 68 na Stogi codziennie a nie tylko w wakacyjne weekendy

    • 4 0

  • (1)

    Potrzebne jest też przejście pieszo-rowerowe ze schodami i szybką windą pod Martwą Wisłą z falochronu zachodniego do Westerplatte na wzór np przejścia pod Tamizą w Londynie z Greenwich do Isle of Dogs.

    • 5 1

    • Podobny też jest w Hamburgu, bardzo fajna atrakcja turystyczna.

      • 2 1

  • Oj to teraz bedzie ou se wery inglusz

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane