• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tymi ulicami pojedziemy po oddaniu Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy drogę, którą będziemy jeździć między Trasą Słowackiego a Drogą Zieloną.


Po oddaniu Trasy Słowackiego więcej samochodów pojedzie alejami Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Powód? Zabraknie przedłużenia ul. Nowej Kościuszki do al. Hallera. Dlatego miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość i bezpieczeństwo na obu alejach. Zmiany już widać.



Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną. Na tym odcinku miejscy inżynierowie ruchu poprawiają bezpieczeństwo i przepustowość jezdni. Przejechaliśmy nimi z włączoną kamerą. Ten odcinek ma być najlepszym szlakiem między Trasą Słowackiego we Wrzeszczu a Drogą Zieloną.
Budowa Trasy Słowackiego to cztery inwestycje. Gotowy od zeszłego roku jest odcinek lotniskowy zobacz na mapie Gdańska. Drugi fragment - wiodący przez Wrzeszcz - ma być oddany do użytku najpóźniej wiosną przyszłego roku. Z kolei Drogą Zieloną mamy pojechać 4 grudnia tego roku od al. Hallera do stadionu w Letnicy. Natomiast w połowie 2014 pojedziemy jeszcze dalej - tunelem pod Martwą Wisłą (ostatni element inwestycji), do Trasy Sucharskiego, która ma wieść do Południowej Obwodnicy Gdańska. Inwestorem wszystkich odcinków jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Problem w tym, że po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego, kierowcy jak powietrza będą potrzebować brakującego przedłużenia ul. Nowej Kościuszki. Droga ma łączyć dwiema jezdniami al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska przy ETC z al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Na razie jednak ta ulica istnieje jedynie w formie koncepcji na papierze.

Na budowę ul. Nowej Kościuszki kierowcy muszą poczekać. Jak długo? Możliwe, że budowa brakującego odcinka ul. Nowej Kościuszki ruszy w latach 2014-2020, kiedy miasto otrzyma kolejny zastrzyk finansowy z nowego budżetu Unii Europejskiej. W zeszłym roku szczegółowo opisaliśmy tę sprawę.

Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego. Przebieg ul. Nowej Kościuszki. Brakujący odcinek Trasy Słowackiego.

Czy brak ul. Nowej Kościuszki uda się zastąpić drogą przez Zaspę?

Ponieważ jak dotąd Nowej Kościuszki nie ma, to po oddaniu do ruchu Trasy Słowackiego wzrośnie ruch na al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Obie aleje staną się najszybszym sposobem na dotarcie z Trasy Słowackiego we Wrzeszczu do Drogi Zielonej przy stadionie.

Dlatego miejscy inżynierowie dokonują zmian w organizacji ruchu na tych alejach. Czy ich starania przyniosą efekt? To się okaże.

Aktualnie prowadzona jest przebudowa skrzyżowania przy ETC. Obejmuje ona dobudowanie dodatkowych dwóch pasów ruchu na wlocie z al. Rzeczypospolitej w Trasę Słowackiego (prawoskręt) oraz w kierunku centrum handlowego (lewoskręt), zmieniona zostanie geometria wyspy centralnej, poprawiona będzie geometria krawężników, przebudowane zostaną przylegające do nich jezdnie.

Jadąc al. Rzeczypospolitej w kierunku Drogi Zielonej, na kolejne zmiany natkniemy się przy Węźle Zaspa zobacz na mapie Gdańska. Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie.

Ok. 100 metrów dalej, na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Burzyńskiego zobacz na mapie Gdańska wykonano sygnalizację świetlną. Ma ona ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom z osiedlowej ulicy i przede wszystkim ułatwić mieszkańcom Zaspy przejście przez jezdnię, w stronę parku. Niestety, będzie ona nieco tamować ruch w ciągu al. Jana Pawła II.

Kolejne miejsce, to nowa sygnalizacja przy budynku mieszkalnym Awiator - jego deweloper dołożył się do kosztów ustawienia sygnalizacji. Ma ona umożliwić m.in. sprawny wyjazd sprzed nowego budynku mieszkalnego. Część kierowców obawia się jednak, że właśnie te światła mogą najbardziej zakorkować ruch na całym szlaku łączącym Trasę Słowackiego z Drogą Zieloną.

Oprócz sygnalizacji funkcjonujących od wielu lat na wysokości ul. Meissnera i ul. Powstańców Wielkopolskich, już w grudniu kierowcy będą zatrzymywać się na czerwonym świetle też przed przejściem na wysokości szpitala im. św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ma nie tylko usprawnić przejście pieszym, ale także poprawić ich bezpieczeństwo. Sygnalizacja nie powinna być uciążliwa dla kierowców, bowiem będzie połączona z sygnalizacją funkcjonującą właśnie przy ul. Meissnera. Jest tam szansa na zieloną falę.

Ostatnim elementem, niezbędnym w celu usprawnienia przejazdu między Drogą Zieloną, a Wrzeszczem, jest rozbudowa ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Z udogodnienia skorzystają głównie Ci, którzy będą chcieli jechać od strony tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku północnych dzielnic Gdańska. Z jednego do dwóch pasów została poszerzona jezdnia tylko w kierunku al. Jana Pawła II od wysokości al. Hallera. Gdyby nie wykonano tego usprawnienia ul. Czarny Dwór zamieniłaby się w parking.

Ktoś zapyta, czy części ruchu między Wrzeszczem a Letnica nie przejmie al. Legionów zobacz na mapie Gdańskaul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska i al. Hallera. Pewnie tak, ale wybierając tę drogę, przynajmniej w godzinach szczytu, zdecydujemy się na podróż drogami o niewielkiej przepustowości, z niedoskonałą infrastrukturą i dużym ruchem o charakterze lokalnym.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • ???miejscy inżynierowie ruchu poprawiają przepustowość???

    To jakiś żart, przepustowość Al. Jana PawłaII właśnie maleje z każdym dniem nowe osiedla a drogi zamiast szersze to zwężenia bo Pan deweloper sobie zażyczył zjazd z sygnalizacją świetlną. Nie widziałem ulicy w gdańsku gdzie powstało tak dużo sygnalizacji świetlnej co na Al. JP II dosłownie co 150m

    • 5 3

  • Mam pytanie!

    Czy wszystkie sygnalizatory na Al.JP II będą podłączone do sieci Tristar?
    Bo tych "developerskich" sygnalizatorów mamy już dość!
    Nikt z "boku" nie wyjeżdża a my stoimy jak kołki na czerwonym.
    A cykl sygnalizatorów na skrzyżowaniu z Leszczyńskich to masakra!

    • 9 1

  • Żeby zintegrować podzieloną Zaspę (1)

    kiedy zostania zlikwidowana monstrualna żelbetowa estakada na Węźle Zaspa

    • 4 1

    • Jutro z Panem Romkiem idziemy ją składać

      • 1 1

  • (3)

    Idioci nie mięli pieniędzy na przebudowę ul. Czarny Dwór, to wybudowali dwa pasy jezdni w kierunku od ul. gen. J. Hallera, a jeden pas w kierunku do ul. gen. J. Hallera. To są cudeńka tego rządu:). Komuna bis. Szkoda, że reż. Bareja nie żyje, bo z pewnością nakręcił by film o absurdach III RP, czyli PRL bis.

    • 2 6

    • czlowieczku... (2)

      a co do tego ma rzad?

      • 1 1

      • a od czego jest rzad od sprawowania nadzoru i brania odpowiedzialnosci czy piastowania stanowisk i brania za to wynagrodzeń ?

        • 4 1

      • ..........

        Czy ty jesteś normalny czy z PO?. Ja nie nie mogę!. Tę trasę finansowaliśmy my, podatnicy z kasy państowej, a kasą rządzi rząd, a prezesem rady ministrów jest Tusk Donald z PO, wicepresem Pawlak Waldemar z PSL, a z kolei ministrem finansów jest Rostowski, a ministrem infrastruktury jest chyba Nowak z PO itd. Człowieczku:). Za dziurawy dach na stadionie narodowym też płaciliśmy my podatnicy, a wydawał kasę na ten dach w naszym imieniu rząd. Jakie ty masz wykształenie?. Wyborcy PO, to przecież sami inteligenci:)

        • 3 2

  • poprawiona organizacja ruchu na węźle

    "Tam drogowcy zwęzili jezdnie do jednego pasa dla jadących z Zaspy Młyniec na Zaspę Rozstaje. Z uzyskanej w ten sposób rezerwy utworzono bezpośredni prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II. Widać to na załączonym do artykułu filmie."
    Ale widac też że drogowcy zapomnieli zdjąć znak "ustąp pierwszeństwa przejazdu", więc kierowcy będą zwalniać i będzie korek :-(

    • 2 2

  • Słabe ogniwo

    Jak mówi przysłowie "Łańcuch wart jest tyle, ile jego najsłabsze ogniwo ", tym ogniwem jest brakujący odcinek Nowej Kościuszki.
    Niestety obawiam się, że z Trasy Sucharskiego, Drogi Zielonej i Trasy Słowackiego, po oddaniu tunelu pod Martą Wisłą zrobi się trasa tranzytowa i zarówno Zaspa jak i Wrzeszcz będą zapchane. Apel do władz Gdańska, nie czekajcie na pięniądze z UNII, bierzcie się do pracy i budujcie "brakujące ogniwo".

    • 5 2

  • i czerwone światło

    • 1 0

  • Już widzę te korki na prawo-skręcie z Rzeczpospolitej na JPII :))

    • 3 2

  • Gdańsk cały czas powojenny, w rozbudowie drogi, szpitale, Uniwersytet, kina, parki.....

    • 2 1

  • przy szpitalu przekroczyli predkosc - apalilo sie czerwone " zwolnij " panowie redaktorzy zgloscie sie po mandat

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane