- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Uchodźcy dostają mandaty w komunikacji miejskiej
Od 1 maja uchodźcy z Ukrainy nie mogą już za darmo jeździć autobusami, tramwajami czy trolejbusami po Trójmieście. Tylko w SKM i PKP mają jeszcze prawo do bezpłatnych przejazdów. - Od kilku dni Ukraińcy dostają masowo mandaty, bo wielu z nich nie wie o tej zmianie. Przydałyby się informacje na ten temat w pojazdach i gablotach przystankowych - pisze nasz czytelnik, pan Stanisław.
Czytaj więcej: Ukraińcy pojadą za darmo już tylko pociągami
Tylko dziś dostaliśmy od kilku czytelników informacje, że kontrolerzy od kilku dni wypisują mandaty uchodźcom.
Oto opowieść jednego z nich, pana Stanisława, wraz z sugestią, jak ten problem można rozwiązać:
Gdy Ukraińcy dowiedzieli się, że mogą za darmo korzystać z komunikacji publicznej w Trójmieście, zaczęli z tej możliwości korzystać - mieli do załatwienia sporo spraw urzędowych, musieli odnaleźć się w nowym miejscu. Bez wątpienia darmowe przejazdy pomogły też ludziom, którzy uciekali przed wojną z "jedną walizką".
Ta pomoc była potrzebna w pierwszych tygodniach po szoku związanym z wybuchem wojny i ucieczką spod rosyjskich bomb i rakiet. Dzisiaj jednak się skończyła i nie oceniam tego krytycznie. Ci uchodźcy, którzy zostali w Trójmieście, mieli czas, by jakoś ogarnąć swoje sprawy i dowiedzieć się, jak działa komunikacja.
Wiem, że wielu z nich trudno związać koniec z końcem, ale bilety nie są w końcu przesadnie drogie.
Sęk w tym, że informacja o końcu darmowych przejazdów nie dotarła do wielu uchodźców. Można to zobaczyć od kilku dni w tramwajach i autobusach, którymi sporo jeżdżę. Już trzeci raz widziałem kontrolerów zatrzymujących zaskoczonych Ukraińców i wypisujących im mandat.
Uchodźcy zaskoczeni zmianą przepisów o darmowych przejazdach
Jechałem w poniedziałek, 2 maja, z grupką kobiet z Ukrainy. Widać było, że w tramwaju spotkały się przypadkiem. Rozmawiały o tym, skąd pochodzą. Dwie młode, rezolutne, z dwójką dzieci i starsza pani, nieco zahukana, z sześcioletnim chłopcem na kolanach.
Gdy pojawili się kontrolerzy, kobiety wyjęły paszporty - pewnie tak, jak robiły to przez ostatnie dwa miesiące. Kontrolerzy grzecznie, ale stanowczo wyjaśnili im, że powinny mieć skasowane bilety.
Gdy pasażerki usłyszały, że kontroler nie sprzeda im biletu, lecz musi wystawić 150-złotowy mandat, załamały się. Tłumaczenia na nic się nie zdały. Kontroler - podkreślę jeszcze raz: grzecznie i bez wywyższania się - poinformował, że mandat musi wystawić.
Widziałem, że chłopiec się przestraszył, w jego oczach pojawiły się łzy. Nie wiem, co przeszedł wcześniej, ale zakładam, że ostatnie miesiące mogły być najgorszymi w jego życiu. Serce mi zmiękło, bo mam synka w jego wieku.
Powiedziałem kontrolerowi, że zapłacę mandat za jego mamę lub babcię. On sam okazał się
naprawdę w porządku, bo - z tego co zrozumiałem - mógł wystawić cztery mandaty, a ostatecznie wystawił tylko jeden.
Potrzebne widoczne informacje o końcu darmowych przejazdów
Ale to problemu nie rozwiąże. Sam widziałem takie sytuacje już ze trzy razy, więc w skali Trójmiasta musiało być ich znacznie więcej.
Uważam, że potrzebna jest wyraźna informacja po ukraińsku w pojazdach i na przystankach, że darmowych przejazdów już nie ma. Nie byłoby kłopotu, a także niesmaku, który może się pojawić, gdy zaskoczeni uchodźcy traktowani są jako potencjalni oszuści.
Trójmiasto pomaga Ukrainie. Ogłoszenia
Nietrafione komunikaty w autobusach dla uchodźców (64 opinie)
Pojawiły się komunikaty w języku ukraińskim w autobusach informujące o tym, że muszą kupować bilety na przejazd odpalane ręcznie przez kierowcę tak jak o maseczkach wcześniej.
Nie wiem co za genialny umysł w ZTM wpadł na ten pomysł. Odpalenie komunikatu w autobusie, w czasie jazdy 2 razy na całą trasę gdy kierowcy się przypomni, a pozatym i tak jedzie i nie sprzedaje wtedy karnetów to już trochę za późno. Tu potrzebna jest informacja na przystanku... Zobacz więcej
Pojawiły się komunikaty w języku ukraińskim w autobusach informujące o tym, że muszą kupować bilety na przejazd odpalane ręcznie przez kierowcę tak jak o maseczkach wcześniej.
Nie wiem co za genialny umysł w ZTM wpadł na ten pomysł. Odpalenie komunikatu w autobusie, w czasie jazdy 2 razy na całą trasę gdy kierowcy się przypomni, a pozatym i tak jedzie i nie sprzedaje wtedy karnetów to już trochę za późno. Tu potrzebna jest informacja na przystanku... Zobacz więcej
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (1359) ponad 300 zablokowanych
-
2022-05-06 10:24
Opinia wyróżniona
Wreszcie luz w tramwajach (11)
Empatia empatią, ale mieszkańcy odetchnęli. W tramwajach wreszcie luz. Można spokojnie jechać do pracy czy szkoły. Te migracje Ukraińców po Gdańsku, całymi rodzinami, szczególnie w godzinach szczytu, najwyraźniej nie były potrzebne, skoro się skończyły wraz z koniecznością płacenia za bilety. Były momenty, że musiałem przepuścić 3 tramwaje, bo nie
Empatia empatią, ale mieszkańcy odetchnęli. W tramwajach wreszcie luz. Można spokojnie jechać do pracy czy szkoły. Te migracje Ukraińców po Gdańsku, całymi rodzinami, szczególnie w godzinach szczytu, najwyraźniej nie były potrzebne, skoro się skończyły wraz z koniecznością płacenia za bilety. Były momenty, że musiałem przepuścić 3 tramwaje, bo nie dało się do żadnego wsiąść, tylu było ludzi. Pamiętajmy, że jeszcze kilka tygodni temu trwała pandemia, a Ukraińcy w większości nie są szczepieni. I to nie tylko na COVID, ale też na inne choroby zakaźne. Nie dajmy się zwariować. Teraz przynajmniej będzie jeździł tylko ten, kto naprawdę musi. I tak jest dobrze.
- 86 31
-
2022-05-07 11:04
Luz w tramwajach
A na co wydają forsę ich [] miliardy ]]dolców , wylicz tylko kilu , kołomyjski i ta z warkoczem , niech im dadzą po kila tysięcy . Czy mamy im zastąpić tych co wydzierali z gardeł im wszystko ??
- 4 0
-
2022-05-06 13:02
Pierwsi rozsiadają się i nie ustępują miejsca starszym.Dp tego ich głośne rozmowy przez telefon...
- 14 2
-
2022-05-06 11:03
Polak (8)
Mów za siebie. Nie pisz mieszkańcy, tylko ty odetchnąłeś z ulgą. Wstydzisz się swojej opinii, że wciągasz w nią całe miasto? Ja tak nie uważam. Nie napisze ze tak nie myślę, bo to nie jest myślenie, tylko wynik jakiegoś prostackiego wyładowania. A to prymitywne wnioskowanie. Typowe: nie znam się, ale się wypowiem. Efekt kompleksów leczonych budowaniem własnej wartości w oparciu o zasób portfela. I na koniec, dobrze że głupota nie jest choroba zakaźna, nikogo nie zarazisz.
- 13 23
-
2022-05-06 17:33
(1)
Dokładnie - to są albo miazmaty putinowskiego trolla, albo skowyt lokalnego nieudacznika-zawistnika. Sam pewnie do roboty ma dwie lewe ręce i nie może patrzeć, jak Polacy i Ukraińcy zwijają się w pracy, jak zasuwają codziennie, podczas gdy on, ważąc 140 kilo, leży z paczką czipsów przed TV i narzeka, że "w tym kraju nie ma roboty dla ludzi z jego wykształceniem". To miejscowi "Kiepscy" piszą takie zawistne rzeczy
- 6 12
-
2022-05-07 18:34
Powiedział ruski troll i antypolak.
- 1 1
-
2022-05-06 12:54
(5)
Przestań bredzić te manipulacyjne farmazony. Prawidłowo napisał i wszyscy widzą jak jest teraz a jak było. To samo w pociągach - InterCity przewiozło aż milion turystów w ciągu miesiąca, wszystkie miejsca zapchane, a oni po prostu się wozili z nudów za darmo po całej Polsce. A właściwie dalej to robią bo jeszcze mają miesiąc za free w
Przestań bredzić te manipulacyjne farmazony. Prawidłowo napisał i wszyscy widzą jak jest teraz a jak było. To samo w pociągach - InterCity przewiozło aż milion turystów w ciągu miesiąca, wszystkie miejsca zapchane, a oni po prostu się wozili z nudów za darmo po całej Polsce. A właściwie dalej to robią bo jeszcze mają miesiąc za free w pociągach.
To jest skandal, żeby cała rodzinka jechała tramwajem czy autobusem za free i jeszcze miejsca starszemu Polakowi nie ustąpiła. Każdy dzieciak na osobnym siedzeniu i udają, że nie widzą, że ludzie (nawet o kulach) stoją. Polacy od razu się podrywają, a tym się wszystko należy! I jeszcze za darmo. Chyba zapomnieli, że korzystają z naszej pomocy i na ich miejscu to ja bym starszym ludziom siaty do domu nosił, zrobił cokolwiek żeby okazać wdzięczność, a oni wręcz odwrotnie się zachowują - bezczelnie, głośno, jakby u siebie byli. Nie szanują nas i nigdy nie szanowali.- 26 8
-
2022-05-08 08:14
.
Nie, no śmieci w lasach posprzatali:-))))))
- 1 0
-
2022-05-06 23:57
normalny (3)
inaczej
- 3 5
-
2022-05-07 00:24
(2)
oj tak, troll o nicku "normalny" pokazuje dobitnie, czemu putinizm to stan umysłu i - co więcej - jaki to stan. Wypowiedzi takich trzeba czytać wspak: jak pisze, że jest "normalny", to jest nienormalny, jak kogoś atakuje, to tak naprawdę należy to odebrać jako pochwałę itd.
- 0 7
-
2022-05-19 10:13
odpowiedż do (1) I DO ''rzekomego'' polaka
dla mnie to ty jesteś nie 1 a ''O'' i bardzo dobrze, że muszą płacić, ja muszę pracować i płacić i oni też tak muszą i nie nazywaj kogoś nienormalnym albo putinowski trollem
- 3 0
-
2022-05-07 18:36
Prawda tak bardzo boli, że tylko prostackie bluzganie ci zostało?
- 4 0
-
2022-05-04 15:32
Opinia wyróżniona
Nie powinni jeździć za darmo (83)
Ale brak rzetelnej informacji na temat zmiany zasad to czyste chamstwo. Ktoś jak zwykle dał ciała
- 1521 118
-
2022-05-06 08:47
Po pierwsze, nigdy nie powinno byc tej darmowej jazdy. Oni dostaja pieniadze od panstwa polskiego i maja tez swoje. Za przejazd powinno sie placic. Jak ktos jedzie na gape to wszyscy na tym tracimy. Komunikacja miejska musi sie z czegos utrzymac, i jak tak ludzie beda w kratke placic to bedziemy jezdzic w coraz gorszych warunkach albo to wszystko sie zawali i kazdy bedzie musial miec wlasne auto. A przeciez chcemy by aut bylo mniej, prawda? Ochrona srodowiska i te sprawy.
- 5 1
-
2022-05-05 15:49
Wystarczy wejść w rozklad jazdy i przeczytac
- 3 1
-
2022-05-05 12:04
A ciekawe kto ściągnie od nich te mandaty?????
Nic nikomu nie zrobią!!!!
- 5 0
-
2022-05-05 11:12
Rzetelna informacja
Rzetelna informacja była wyraźnie podana na początku imprezki: bezpłatne przejazdy do końca kwietnia.
Co to było niejasnego?- 8 2
-
2022-05-05 07:41
zgadzam się. informacja to podstawa.
- 2 0
-
2022-05-05 05:57
Jest info na stronie ZTM. Ale jak ktoś uznaje że to się należy i będzie na stałe to zawsze będzie zaskoczony, a zagrywka na płaczące dziecko w artykule to słaby chwyt.
Jakoś większość potrafi kupić bilety i kasować, jeżdżę transportem i widziałem że potrafili to ogarnąć a że nie przekazują sobie informacji to za dobrze o nich nie świadczy a podobno tak się razem trzymają- 21 3
-
2022-05-04 22:51
Mysle, ze nie ubyloby nam, gdybysmy przyjeli zasade, ze przez nastepne 2-3 tyg. kontrolerzy po prostu pouczaliby Ukraincow, ze teraz trzeba miec bilet. Skoro nie wydrukowalismy informacji na ten temat.
- 9 21
-
2022-05-04 21:05
(1)
Przeczytać w internecie że już koniec za darmoszke jeżdżą nią nie mogą? A internet na nawijanie na viberze maja
- 22 8
-
2022-05-04 21:18
W jakim języku ?
- 2 3
-
2022-05-04 19:19
Jak to brak, było powiedziane, że do końca kwietnia. To chyba jasne, że od 1 maja już nie - a może to skomplikowane?
- 27 6
-
2022-05-04 18:45
(1)
Jakoś doskonale wiedzieli, że jest za darmo bez zbędnej kampanii informacyjnej to teraz tak samo powinni wiedzieć, że należy płacić.
- 66 10
-
2022-05-05 20:30
Julian Tuwim: "Patrz Kościuszko na nas z góry, raz Polak skandował, spojrzał nań Kościuszko i się zwymiotował.
- 0 2
-
2022-05-04 17:17
(1)
Przecież przy ogłaszaniu darmowych przejazdów była informacja, że to do końca kwietnia. Nikt z dnia na dzień tych uprawnien nie odebrał.
- 81 14
-
2022-05-04 18:48
Była że do końca marca
Z możliwością przedłużenia
- 18 4
-
2022-05-04 16:53
Ktoś dał ciala
Jak zwykle za wasze pieniądze a wy nic nie robicie .
No ale Polacy głupotę i naiwność mają w genach jak pokazała nie raz historia- 37 12
-
2022-05-04 16:29
Ważne, że...
Autobusy miejskie oklejone są #pomagamy Ukrainie oraz okraszone flagami ukraińskimi a wewnątrz tych autobusów już nie jest tak pięknie - paranoja!
- 78 27
-
2022-05-04 16:18
(4)
Powinni jeździć za darmo
- 21 111
-
2022-05-04 21:01
(3)
Oni nie jeżdzą za darmo, za ich przejazdy płacimy my Polacy!
- 54 11
-
2022-05-05 04:51
nie do konca, tramwaj tak czy inaczej bedzie jezdzic. na to samo wyjdzie czy ktos na piechote pojdzie czy pojedzie bez biletu.
- 3 8
-
2022-05-04 21:32
(1)
Lońka, ty Polakiem nigdy nie byłeś, nie jesteś i nie będziesz, zapamiętaj to sobie. Zapracowałeś chociaż na cukier i papier do zadka? Swoją drogą, waszemu "wodzowi" Putinowi chyba d... się pali - same pożary w zakładach zbrojeniowych, prorządowych wydawnictwach, składach paliw i amunicji... Płoną też komisje uzupełnień, bo coraz więcej Rosjan
Lońka, ty Polakiem nigdy nie byłeś, nie jesteś i nie będziesz, zapamiętaj to sobie. Zapracowałeś chociaż na cukier i papier do zadka? Swoją drogą, waszemu "wodzowi" Putinowi chyba d... się pali - same pożary w zakładach zbrojeniowych, prorządowych wydawnictwach, składach paliw i amunicji... Płoną też komisje uzupełnień, bo coraz więcej Rosjan buntuje się przeciw wojnie. Doczekacie w końcu rewolucji, czego życzę porządnym Rosjanom, bo i tacy są. A tacy jak ty, sprzedawczycy, którzy za papier toaletowy całują portret putina ze szmatą georgijewską (tą pomarańczowo-burą wstęgą, wyglądającą jak psie g...) będą uciekać - tylko dokąd? Nawet Kazachowie was nie chcą. Białoruś też nie bardzo.
Putin-Fjutin zadynda w końcu na latarni, gdzie jego miejsce, a co będzie z wami? Pomyślałeś o tym? Zostaniecie pariasami w Wolnej Rosji Przyszłości, która będzie miała flagę biało-niebiesko-białą.- 12 18
-
2022-05-05 20:25
Oto przykład kacapskiej piątej kolumny putlera. Czternastu dyżurnych pachołków minusuje.
- 3 5
-
2022-05-04 16:10
(2)
Chciałbyś być na ich miejscu? Zawistnik
- 47 54
-
2022-05-04 16:20
(1)
Oddaj im swoją wypłatę i mieszkanie. Przecież nią chciałbyś/chciałabyś być na ich miejscu
- 71 41
-
2022-05-04 16:28
w twoich wypocinach tyle samo logiki
co empatii
- 40 28
-
2022-05-04 16:06
jakby nie przyjmowali wszytskiego za oczywistość to by nie było problemu (58)
- 100 104
-
2022-05-05 19:20
Do przykład do czego doprowadza socjalizm (1)
Roszczeniowość ze wszystko się należy i to za darmo
- 4 3
-
2022-05-05 20:14
racja - szkoły powinny być płatne...
- 3 3
-
2022-05-04 20:12
Dobrze, cały zasiłek dla Renomy (3)
Gdańsk Miastem Równości, pod warunkiem że jesteś potomkiem czerwonej onucy
- 10 21
-
2022-05-04 21:40
(2)
czerwone onuce to pisowska dojna zmiana przyjaciele orbana putina i le pen
- 14 7
-
2022-05-04 21:42
(1)
Pis niby nie jest proputinwski i odciął się od Orbana, ale w praktyce - jego i**otyczna postawa wobec UE powoduje oddalanie się Polski od reszty Europy, a Putin tylko na to czeka. Tak czy inaczej, Rząd Polski i Prezydent RP - jacy by nie byli - pomagają Ukrainie na wiele sposobów, więc w tej sprawie nie czepiam się do nich.
- 8 5
-
2022-05-05 20:22
A zero to co robi?
- 0 0
-
2022-05-04 16:29
nie życzę ci byś był na ich miejscu (51)
i znalazł z dala od domu w nieznanym miejscu bez perspektyw na powrót do normalności
- 140 90
-
2022-05-05 14:07
Ale o darmowych przejazdach wiedzieli a nie wiedzą o biletach? (1)
- 12 3
-
2022-05-06 00:22
To nie do konca fair. Wiedzieli, bo ktos im powiedzial. Niekoniecznie im powiedzial, ze juz koniec, jak widac z liczby mandatow.
- 1 1
-
2022-05-05 05:54
(1)
Spora grupa to Ukraińcy że wschodu. A co do informacji to jest na stronie ZTM i nawet w języku ukraińskim.
- 13 1
-
2022-05-06 00:21
Akurat Ukraincy wiedza, co to ZTM. Jestem przeciwko jakomkolwiek transferowm finansowym dla gosci wykraczajacych poza miche, prycze i lekarzy bez granic, ale to brutalne, nagle wystawianie mandatow ludziom, ktorym najpierw bez sensu fundowalismy przejazdy, bez ostrzezenia praktycznie i bez latwo dostepnej informacji, ze teraz powinni miec bilet, jest dziadowskie.
- 0 3
-
2022-05-04 21:15
(5)
Zgadza się, tylko że im się wydaje że Polska da im wszystko za darmo i będą żyli jak pączki w maśle za nasze pieniądze przez wiele miesięcy albo i lat ciekawe czy oni by nam pomogli? Wątpię
- 43 16
-
2022-05-04 22:52
(1)
Zabitych krewnych czy rozkradzionego i zdewastowanego mienia też im zazdroscisz?
- 8 15
-
2022-05-06 00:18
A moze ty zazdroscisz ofiarom rzezi wolynskiej, co? Skoro juz tak wymachujesz trupami.
- 4 4
-
2022-05-04 21:57
(2)
To polecam ci poczytać historie Polaków jak uciekali na zachód
- 11 12
-
2022-05-05 23:27
W wagonach bydlecych i tobołkiem
- 2 1
-
2022-05-05 16:22
Serio?
Dostali coś za darmo?
- 10 1
-
2022-05-04 16:46
(40)
Mogli wyjechać na zachodnią Ukrainę, gdzie praktycznie nie ma działań wojennych.
- 129 102
-
2022-05-05 11:19
nie, tylko takie spontaniczne bombardowania raz na jakiś czas
- 2 1
-
2022-05-05 08:55
ostrzeliwana jest cala Ukraina
proszę sprawdzić mapę powietrznych zagrożeń
Dlaczego pan kłamie ?
jest pan prorosyjskim agentem ?- 6 11
-
2022-05-05 08:18
A Lwów jest po której stronie? I tam nie ma działań wojennych?
Jaką ty tv oglądasz? Radziecką?
- 6 2
-
2022-05-05 08:14
Sobie chyba żarty robisz, (1)
A możę sama/sama chciałbyś z dziećmi posiedzieć na zachodniej Ukrainie codziennie przy dźwiękach syren. Wojna jest wojną, codziennie są narażeni na ataki, codziennie jest chaos panika. Dla dzieco jest to niewyobrażalna trauma...
- 6 10
-
2022-05-06 00:17
Wyobrazenie malego Dyzia o wojnie. Brak szturmu na polska granice jest jednoznacznym dowodem, ze ludzie w zachodniej Ukrainie sie nie boja i nie zamierzaja opuszczac swoich domow. I nie wysylaj Polakow na Ukraine, bo my jestesmy u siebie i z nikim na razie wojny nie prowadzimy, wiec zamieniac sie z glupszymi od nas nie bedziemy. Chyba ze ten skretynialy rzad ja wypowie.
- 3 3
-
2022-05-05 00:31
I wielu z nich wraca, Wania
- 5 2
-
2022-05-04 21:56
JO! JO! JO! To jedź tam. . .
- 5 2
-
2022-05-04 21:19
są działania wojenne w zach Ukrainie jest już takie zagęszczenie ukrańców, że uciekają ze strachu ,że pózniej nie będą mogli (1)
Ci ludzie -kobiety dzieci i osoby starsze, nie przyjechali tu na wycieczkę i zwiedzanie zabytków tylko uciekli przed wojną która toczy się za naszą granicą .Są przeciwieństwem tzw. "uchodzców" z afryki i krajów arabskich gdzie kobiety i dzieci zostały na pastwę losu a do europy pchają się młodzi ,jurni, roszczeniowi mężczyzni którzy powinni bronić
Ci ludzie -kobiety dzieci i osoby starsze, nie przyjechali tu na wycieczkę i zwiedzanie zabytków tylko uciekli przed wojną która toczy się za naszą granicą .Są przeciwieństwem tzw. "uchodzców" z afryki i krajów arabskich gdzie kobiety i dzieci zostały na pastwę losu a do europy pchają się młodzi ,jurni, roszczeniowi mężczyzni którzy powinni bronić swoich krajów a nie wyciągać łapska z żądaniami : daj ,daj - bo mi się należy . Okres darmowych przejazdów się skończył i moim zdaniem powinny być czytelne informacje dla ukraińców że za przejazdy trzeba płacić, ale wiadomo kasa poszła na "tęczowych" a na wydrukowanie ulotek i naklejenieich na przystankach kasy "zabrakło"
- 11 24
-
2022-05-04 21:39
tęczowy TW Balbina ukradł ze swoją hordą dojnej zmiany
- 6 3
-
2022-05-04 17:48
(6)
zwłaszcza wczoraj, pare rakiet na lwów, pół miasta bez prądu, w zasadzie nic się nie dzieje
- 31 6
-
2022-05-04 22:53
(2)
Skoro tyle sie dzieje, to jakim cudem te 40 mln Ukraincow pozostalych w ojczyznie nie szturmuje naszych granic?
- 18 6
-
2022-05-05 19:27
I dlaczego wciąż jest niby pełno cywilów na terenach wschodnich
gdy cała reszta z terenów gdzie nic się nie dzieje- siedzi w Polsce? Tak dziwna ta wojna , jyz i świat zaczyna się dziwic
- 6 4
-
2022-05-05 16:06
Bo oni znają prawdę?
Ccc
- 4 1
-
2022-05-04 18:29
(2)
Dziwna jest ta wojna.
- 21 13
-
2022-05-04 21:38
Co w niej dziwnego? (1)
Rozwiń proszę tę głęboką zapewne myśl.
- 7 6
-
2022-05-05 09:44
Jeśli sam nie jarzysz co w niej
Dziwnego to nie można ci pomóc. Może jakiś dobry psycholog.
- 7 3
-
2022-05-04 17:22
Dzisiaj zostało ostrzelane tak zwane Zakarpacie, którego głównym miastem jest Użgorod. (7)
A tam mieszka sporo mniejszości węgierskiej.
- 30 7
-
2022-05-05 00:43
putler wszystkich nienawidzi, a swoimi żołbierzami to nawet gardzi i każe rozjeżdżać czołgami (6)
- 13 5
-
2022-05-05 19:25
I to samo zrobi z Polakami jak tu wejdzie w ramach (4)
odwdzięczenia się za dostawy do Ukrainy
- 4 5
-
2022-05-05 19:41
(3)
Dlatego właśnie trzeba wspierać Ukrainę ze wszystkich sił, aby Putler nie był w stanie napaść na Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię, itd. Po prostu trzeba wykrwawić jego armię i zniszczyć jak najwięcej sprzętu. A przy okazji, coraz więcej rosyjskich żołnierzy przechodzi do Legionu "Swoboda Rossiji" i walczy w szeregach Sił Zbrojnych Ukrainy
Dlatego właśnie trzeba wspierać Ukrainę ze wszystkich sił, aby Putler nie był w stanie napaść na Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię, Finlandię, itd. Po prostu trzeba wykrwawić jego armię i zniszczyć jak najwięcej sprzętu. A przy okazji, coraz więcej rosyjskich żołnierzy przechodzi do Legionu "Swoboda Rossiji" i walczy w szeregach Sił Zbrojnych Ukrainy przeciw putinowcom. Trzeba wspierać Legion, bo to największa szansa na obalenie Putina i zniszczenie jego reżimu w Rosji. Dla Putina ta wojna będzie końcem jego zbrodniczych rządów.
Chwała Ukrainie, Chwała Wolnej Rosji Przyszłości!- 5 6
-
2022-05-06 00:14
Skoncz juz z ta u*ainska propaganda! Walczycie z ruskimi o wasze ziemie i tyle. Jak widac, zamierzacie walczyc do ostatniego zywego - wasz wybor, ale Polski w to nie mieszajcie! Polska z Rosja poki co konfliktu nie ma!
- 3 5
-
2022-05-05 23:24
A ty czemu nie na froncie ?
- 2 1
-
2022-05-05 23:23
To se oslabiaj propagandxisto
- 3 3
-
2022-05-05 01:14
Dokładnie - a gdy zginą, to nawet ciał do kraju nie pozwala zabierać, żeby nie siać defetyzmu, że już tylu zginęło. Te 24500 wg ukraińskich szacunków to i tak niewielki procent - Ukraińcy policzyli tych, których ciała znaleźli i pochowali. Wielu spłonęło w bombardowanych kolumnach czołgów, w rozwalonych okrętach, helikopterach i samolotach - tu
Dokładnie - a gdy zginą, to nawet ciał do kraju nie pozwala zabierać, żeby nie siać defetyzmu, że już tylu zginęło. Te 24500 wg ukraińskich szacunków to i tak niewielki procent - Ukraińcy policzyli tych, których ciała znaleźli i pochowali. Wielu spłonęło w bombardowanych kolumnach czołgów, w rozwalonych okrętach, helikopterach i samolotach - tu nawet ciężko było policzyć. Dla putinowskiego szaleństwa zginęło co najmniej 35000 Rosjan i obywateli Rosji innych narodowości. Putinowskie rządy to tragedia, zniszczenie i śmierć dla Ukraińców i dla Rosjan. Bezsensowna tragedia, zniszczenie i śmierć, której w ogóle by nie było, gdyby nie putinowski zbrodniczy reżim i władza absolutna, którą ten zbrodniarz sprawuje w Rosji. Ale przeciw tej władzy narasta bunt i jego pierwsze ziarna już widać.
- 10 4
-
2022-05-04 16:55
Znaczy gdzie? Do Lwowa?
Aktualizuj swoje dane. Obecnie rakiety są wysyłane tam gdzie są uchodźcy. Tylko przekroczenie granicy gwarantuje brak ostrzału.
Prawdopodobnie Putin specjalnie każe tak celować żeby jak najwięcej ludzi wyjechało za granicę- liczy (pewnie słusznie) że jak dosyć ludzi tak pogoni to zaczniemy ich traktować jak uchodźców z afryki i bliskiego wschodu. Liczy na bojówki ksenofobów, a i może na pushbacki i nowe mury na granicy.- 55 33
-
2022-05-04 16:50
(14)
Są działania i będą się nasilać w miarę zwiększania pomocy z zachodu. Ukraina nie jest bezpieczna póki putler oddycha.
- 98 66
-
2022-05-05 12:03
Przecież ich prezydent
mówił ostatnio, że na nowo otwiera się coraz więcej firm!! Już nie wiadomo jaka jest prawda?
- 4 1
-
2022-05-04 22:52
(11)
Jasne, dlatego wezmy na utrzymanie 44-mln narod!
- 63 23
-
2022-05-05 00:41
przeca wy kacapy tylko mordujecie, a nie bierzecie na utrzymanie (10)
poczytaj lepiej o tym co wasi towarzysze moskiewscy wyczyniają z cywilami, zezwierzęcenie to bardzo mało powiedziane, a po tym całym znęcaniu mordujecie i cyk do krematorium. Jesteście współczesnymi naziolami. I przestańcie kraść używane majtki kobiet!
- 26 21
-
2022-05-06 00:11
I co, mam cie nazwac bandyta banderowskim, skoro ty nazywasz mnie kacepem, bo nie popieram sponsorowania Ukrainy na zadanie? Chyba tak, bo taka jest widac prawda.
- 4 4
-
2022-05-05 11:14
Oooo przepraszam
buriaci i czeczeńcy to nie są rosjanie
- 1 0
-
2022-05-05 06:00
Nie ma jak kolejny zombie powtarzający kolejny raz to samo.
Wszyscy z odmiennym zdaniem są obrażani przez takich buraków jak ty i to właśnie tacy jak ty, faszyści którzy atakują Rosjan bo tak im Napoleonek nakazuje- 5 3
-
2022-05-05 01:09
(2)
Legion Swoboda Rossiji pokazał na swoim kanale Telegrama @legionoffreedom mapę
podstawowych struktur: Legion Zapad (zachodnia część Rosji), Legion Jug (południowo-zachodnia część Rosji), Legion Centr (centralna część Rosji) i Legion Wostok (wschodnia, największa część Rosji). Działania Legionu koncentrują się wokół wojny na Ukrainie, gdzieLegion Swoboda Rossiji pokazał na swoim kanale Telegrama @legionoffreedom mapę
podstawowych struktur: Legion Zapad (zachodnia część Rosji), Legion Jug (południowo-zachodnia część Rosji), Legion Centr (centralna część Rosji) i Legion Wostok (wschodnia, największa część Rosji). Działania Legionu koncentrują się wokół wojny na Ukrainie, gdzie walczy u boku Sił Zbrojnych Ukrainy przeciw putinowcom i separatystom, ale równie mocne struktury Legionu rosną w samej Rosji. Choć Legion otwarcie nie przyznaje się do akcji dywersyjnych, to na pewno stoją za nimi Rosjanie - Ukraińcy mają za daleko np. na daleki wschód, gdzie również płoną rosyjskie obiekty wojskowe i zbrojeniowe czy elektrownie, choć możliwe, że akcje w Biełgorodzie, Briańsku i Kursku to ich dzieło (polemizowałbym, ale nie wykluczam). Akcje w Moskwie, Twerze i Permie to na 100% dzieło Rosjan przeciwnych Putinowi. Siła rewolucyjna w Rosji narasta.
Rosja będzie wolna - Россия будет свободной. Bez Putina i jego reżimu.- 8 2
-
2022-05-05 13:41
(1)
Te struktury to dopiero początek. Działania antyputinowskie nabierają siły w całej Rosji. Kalinigrad jest bliski wybuchu i wojny wyzwoleńczej przeciw władzom z Moskwy. Na razie jednak za wcześnie na otwarte zbrojne wystąpienia na terenie Rosji, jest czas na gromadzenie broni, amunicji, materiałów wybuchowych, szkolenia, treningi, wyrabianie
Te struktury to dopiero początek. Działania antyputinowskie nabierają siły w całej Rosji. Kalinigrad jest bliski wybuchu i wojny wyzwoleńczej przeciw władzom z Moskwy. Na razie jednak za wcześnie na otwarte zbrojne wystąpienia na terenie Rosji, jest czas na gromadzenie broni, amunicji, materiałów wybuchowych, szkolenia, treningi, wyrabianie kontaktów, budowę struktur. Rosja będzie wolna czy się to komuś podoba, czy nie. Putin skończy na szubienicy, gdzie jego miejsce, podobnie jak reszta jego łajdaków. Pozostałości KGB zostaną wypalone do gołej ziemi.
- 8 3
-
2022-05-05 23:20
O czym ty mowisz. Bylem kiedys sluzbowo w Kaliningradzie. Mala zapyziala miescina
Zalana polatanym asfaltem. Budynek pogotowia zafajdany blotem do polowy. I ten "wielki Kaliningrad " ma miec wybuch? Dobre! Nie siej propagandy.
- 1 4
-
2022-05-05 00:54
(1)
a odnośnie rosyjskich morderców z Buczy i innych - brak słów na tych orków. Oni przestali być ludźmi, zhańbili swój naród i kraj, służąc zbrodniarzom, tak jak miliony Niemców zhańbiły swoją ojczyznę służąc zbrodniarzowi Hitlerowi i jego zbrodniczym sługom. Dla takich ludzi nie będzie litości ani przebaczenia w Wolnej Rosji Przyszłości. Będą kary i
a odnośnie rosyjskich morderców z Buczy i innych - brak słów na tych orków. Oni przestali być ludźmi, zhańbili swój naród i kraj, służąc zbrodniarzom, tak jak miliony Niemców zhańbiły swoją ojczyznę służąc zbrodniarzowi Hitlerowi i jego zbrodniczym sługom. Dla takich ludzi nie będzie litości ani przebaczenia w Wolnej Rosji Przyszłości. Będą kary i wiekuiste piętno zbrodniarzy i degeneratów. Rosja będzie wolna - Rosja bez Putina.
Россия будет свободной - Россия без Путина.
PS. Kaliningrad pewnie wyrwie się z putinizmu jako pierwszy. Jego mieszkańcy są zdesperowani - zablokowani zewsząd, żyją w oblężonej twierdzy, na ulicach propaganda Putina wylewa się ze szczekaczek, 13-latkowie są ubierani w mundury i hajlują Putinowi. Większość dorosłych mieszkańców Obwodu Kaliningradzkiego ma dość. Coraz większe poparcie zdobywa idea oderwania się od Rosji, przynajmniej do czasu upadku putinizmu i demokratycznych reform.- 19 6
-
2022-05-05 12:35
nie można zhańbić narodu, który nigdy nie miał honoru...
a komunizm radziecki - tylko promował wszelkie zbydlęcenie i urabiał propagandowo do cnoty.
- 11 3
-
2022-05-05 00:50
(1)
Jako osobie o częściowo rosyjskim pochodzeniu (prababcia od strony ojca), jest mi strasznie przykro, że tylu Rosjan jest zaczadzonych propagandą putinowską - dokładnie jak Niemcy w latach 1930x i 19405 propagandą hitlerowską. Poczucie fałszywej dumy, wyższości, krzywd do wyrównania (prawdziwych lub wydumanych), pogarda dla innych narodowości, dla
Jako osobie o częściowo rosyjskim pochodzeniu (prababcia od strony ojca), jest mi strasznie przykro, że tylu Rosjan jest zaczadzonych propagandą putinowską - dokładnie jak Niemcy w latach 1930x i 19405 propagandą hitlerowską. Poczucie fałszywej dumy, wyższości, krzywd do wyrównania (prawdziwych lub wydumanych), pogarda dla innych narodowości, dla zasad międzynarodowych (Hitler równie mocno gardził Ligą Narodów, jak Putin ONZ-em, Memorandum Budapesztańskim, Aktem NATO-Rosja (teraz NATO też ma go gdzieś, bo po rosyjskiej agresji na Ukrainę stracił rację bytu) - liczy się tylko wydumana "wielkość narodu", nastawienie na Lebensraum i ekspansję, w imię tego, ze "historia nas osądzi" albo "nikt nie będzie sądził zwycięzców" (którymi ani Hitler, ani Putin nie są). Ludzie, którzy się przeciw temu buntują, są jeszcze słabi, ale rosną w siłę. Nie do pomyślenia jest, aby taki kraj jak Rosja nadal trwał pod rządami szaleńca. Dywersja jest idealną formą walki przeciw temu szaleństwu, bo doskonale zdaję sobie sprawę, że na masowe zbrojne wystąpienia ludu jest jeszcze za wcześnie - przy słabym przygotowaniu skończy się to rzezią rewolucjonistów, a nie chodzi o to, aby mieć kolejne nieudane powstanie. Jednak siły antyputinowskie rosną i będą rosły w siłę, wielu ludzi po cichu gromadzi broń, materiały wybuchowe itd na walkę z reżimem. Coraz więcej Rosjan - bo na 100% to Rosjanie - atakuje w Rosji obiekty wojskowe, zakłady zbrojeniowe, infrastrukturę wykorzystywaną przez wojsko, składy paliw wykorzystywane przez wojsko, wydawnictwa proputinowskie, centra handlowe posiadane przez mafię putinowską itd. To rośnie. I wybuchnie z pełną siłą, gdy przyjdzie czas.
Rossija budiet swobodnoj - Rosja będzie wolna. Rosja bez Putina.- 31 6
-
2022-05-05 04:47
tak bo u nas nie ma propagandy ? Rosjanie sa nie mniej jak wy to mowicie oglupieni propaganda jak wiekszosc tutejszych tubylcow.
- 20 7
-
2022-05-04 21:02
26 pachołków kacapskich putlera minusuje.
- 20 45
-
2022-05-04 15:08
Opinia wyróżniona
(35)
powinny być takie informacje, a dodatkowo możliwość zakupu biletu u kontrolera, oczywiście przez jakiś krótki okres czasu np. 2 tygodnie.
- 775 214
-
2022-05-06 16:39
No nie może tak być, bo by w ten sposób nigdy nie kupili biletu, dopiero przy kontroli.
- 0 2
-
2022-05-05 21:10
Informacja jest. Wystarczy wpisać: bezkoshtovnij proyizd gdansk
Tak czy nie?
- 2 0
-
2022-05-04 17:27
Oczywiście, że powinna być możliwość zakupu biletu u kontrolera, ale w cenie minimum ok. 30 zł ... (2)
jako ostatnia szansa.
Odmowa zakupu w pojeździe to dopiero robiłoby z pasażera gapowicza.
I proszę mi nie pisać, że wielu kupowałoby bilety w takiej cenie codziennie, bo to daje 22 dni robocze x 30 zł co daje 660 zł na miesiąc. Kogo byłoby stać na taką "wygodę" zakupu biletu w pojeździe ?
Ale nie, bo w PL trzeba rypać kary grubo powyżej 200 zł.- 21 4
-
2022-05-07 18:41
Najprościej to byłoby zrobić bilety czasowe do 15 min. za odpowiednio niską cenę to nie byłoby gapowiczów. Ale wyraźnie bardziej opłaca się cisnąć drogie bilety i gonić ludzi za ich niekasowanie i zgarniać po 200zł za łebka. Jeden taki strzał to cała kupa biletów, prawda?
- 0 0
-
2022-05-04 19:02
niedasię, niechcesię
To słowa określające poziom usług gdańskiego samorządu.
Słowo klient tu nie istnieje, jesteś upodlonym użytkownikiem najwyżej, i do tego już z kopyta wdrażają i ukraińców- 2 4
-
2022-05-04 16:54
Powinni chodzić do każdego z osobna z informacją i plikiem biletów na kolejny miesiąc w ramach przeprosin, taką mam koncepcję.
- 15 14
-
2022-05-04 16:25
Jakiś okres przejściowy
Albo akcja informacyjna. Są informacje o zmianach tras, to mogą przykleić na przystankach informacje o zminie zasad.
- 23 9
-
2022-05-04 15:57
nie no, jasne, niech jezdza na gape a kupuja bilet jak wsiadzie kanar.... fajnie jakby Polacy etz mieli taka mozliwosc! (1)
- 32 14
-
2022-05-04 16:45
Uważaj abyś gaci nie podciągał putler czeka z rakietami aby omyłkowo ulokować w polin-polszy
- 7 23
-
2022-05-04 15:58
Ich problem
- 23 11
-
2022-05-04 15:20
Z jakiej racji? Polak ma dostać od razu mandat, a Ukrainiec nie, bo mu ciężko sprawdzić ztm? XD (17)
- 84 65
-
2022-05-05 16:07
Kiedy ostatni raz byłeś uchodźcą wojennym?
- 4 4
-
2022-05-04 18:22
popieram autora postu - informacje i możliwość zakupu biletu u kontrolera przez jakis czas.
Obojętnie jakiej narodowości byliby uchodźcy - powinien być jakiś czas przejściowy po okresie darmowym, a że akurat to w Ukrainie toczy się wojna to tak, Ukrainiec.
- 23 6
-
2022-05-04 16:52
(4)
A skąd ma wiedzieć. Ma wchodzić na portal ZMT ? To jest obcy człowiek w obcym kraju !
Powinny być jasne i rzetelne informacje na przystankach i w autobusie . Oni są skłonni kupować bilety niż jeździć na gapę. W Gdańsku jak zwykle jest bałagan ze wszystkimi informacjami.- 45 19
-
2022-05-07 18:38
Wystarczy wpisać w necie po ukraińsku "darmowe przejazdy" i od razu jest info. Niech nie ściemniają. Info było też podane wraz z ogłoszeniem darmowych przejazdów, że obowiązują do końca kwietnia.
- 3 0
-
2022-05-04 16:55
A skąd wiedzieli, że mogą jeździć za darmo? (2)
- 36 16
-
2022-05-04 17:45
Może w punkcie recepcyjnym dostawali taką informację.
- 24 1
-
2022-05-04 17:26
Na pewno nie ze strony ztm.
- 25 6
-
2022-05-04 16:06
(4)
a jak zmienią tobie jakies prawo to placz i czynny zal bo nie wiedziales, chociaz patrzac na twoj poziom to pewnie jestes gimbus
- 30 17
-
2022-05-05 20:34
kacapski pachołek putlera, widać to po tym bełkocie. (2)
- 1 2
-
2022-05-05 20:39
(1)
namnożyło się tego putinowskiego badziewia. Jako Wolnemu Rosjaninowi jest mi wstyd za takich rodaków, ale cóż - inteligentni ludzie nie popierają Putlera i nie szerzą jego propagandy
- 2 3
-
2022-05-07 18:37
spie**zaj ruski trollu.
- 0 1
-
2022-05-05 09:50
Kolejny ruski troll się odezwał!
- 5 7
-
2022-05-04 16:05
(3)
Dokładnie ,jak chodziło o darmowe przejazdy to wszyscy nagle wiedzieli a jak jest w drugą stronę to teraz trzeba specjalne komunikaty ogłaszać.
- 75 25
-
2022-05-04 18:47
Wiedzieli bo ich o tym informowanu juz w Przemyslu zaraz po przekroczeniu granicy. Czego nie rozumiesz? (2)
Tak jak ktos powiedzial informacja o zmianach w przepisach powinna byc napisana Ukrainsku na przystankach i podawana w tramwajach ,autobusach ogloszona przez spikera w komunikacie.
- 26 11
-
2022-05-05 23:48
Wystarczy jak nakleją informacje w autobusach. (1)
Byłoby tez dobrze gdyby pozwalali kupowac bilety u kierowcy albo zwyczajnie pozwalali wysiadać na nastepnym przystanku przez 2 tygodnie. Może nie wiecie ale nawet w Ukrainie wiele miast działa na zasadzie za darmo i dopiero teraz zaczynają tam z tym kończyć. O co bowiem chodzi o bilety czy kary? Mozliwość kupna czy wysadzenie przez 2 tygodnie to nie kłopot a rzeczywistość pozwalająca ogarnąć temat.
- 2 0
-
2022-05-07 05:30
Niby dlaczego ? Kierowcy już nie sprzedają biletów
- 1 0
-
2022-05-04 15:52
kiedy ostatni raz dostales mandat w komunikacji?
- 20 19
-
2022-05-04 15:20
Trojmiejski grajdolek (4)
Przede wszystkim powinna byc mozliwosc zakupu w automacie w pojezdzie jak w kazdym normalnym miescie. A Gdynia to juz dramat, najlepsza wizytowka jest sprzedawanie ze zdezelowanych aut biletow np we wszystkich swietych! Mieszkancy toleruja, wladza sie cieszy. Mnie tez zaraz wszyscy obrzuca ze nie wiem co to skycash. Ja wiem i korzystam, ale nawet w najnowoczesniejszych miastach europy mozna latwo kupic jednorazowe bilety. A co dopiero w miescie turystycznym !!!
- 51 3
-
2022-05-04 21:42
Gdynia to nie dramat.
To stan umysłu głosującej większości.
- 1 3
-
2022-05-04 15:36
Masz automaty na przystankach, bez przesady ludzie... Kto chce to kupi bilet, kto nie chce kupić to już inna kwestia ... (2)
- 24 29
-
2022-05-04 16:00
Gdzie masz w Gdyni i Sopocie automaty? (1)
- 25 5
-
2022-05-04 16:43
Na pętlach ,aby dalej oraz bliżej dla rEnomy ?
- 4 7
-
2022-05-04 15:13
Nie dziwi mnie to W Gdańsku (1)
- 17 27
-
2022-05-04 18:16
Oczywiście, to jest typowe, podstępne podejście urzędnicze.
Standard w PL.
- 21 8
Wszystkie opinie
-
2022-05-04 15:02
(13)
nikt nie placze nad losem polaka jak nie kupi biletu. prawo jakie jest takie jest, jego nieznajomosc szkodzi a nie powinnismy okradac komunikacji publicznej bo to nasze dobro wspolne.
trudno mi uwierzyc ze ukraincy wiedza gdzie sie zglaszac po 500+ a nie maja swiadomosci ze za bilety trzeba placic.- 621 140
-
2022-05-04 15:07
zgłaszać się mogą, póki co nikt nic jeszcze nie dostał więc nie martw się tak
- 16 57
-
2022-05-04 15:59
To krętacze (1)
- 39 14
-
2022-05-05 21:00
iwan krętacz to twój zbir putler.
- 4 1
-
2022-05-04 16:44
Tobie chyba trudno cokolwiek zrozumieć rusku z malej litery bez polskich znaków. (3)
- 11 17
-
2022-05-04 17:00
To się u nas znaki diaktryczne nazywa Szaszka. (2)
I lepiej by było gdybyś wskoczył w kamasze i jechał ojczyzny bronić, zamiast pluć na Polaków w ich własnym kraju.
- 20 11
-
2022-05-04 17:05
Szybko odpyskowujesz, widac masz dyżur. (1)
Ale to że wyszukasz sobie hasło w wiki czy googlach nie znaczy że to jedyne określenie na polskie litery. Nie czujesz ducha języka Iwan jeśli wiesz co to znaczy. Taki idom (nie myl z i**otą jak ty)
- 6 16
-
2022-05-04 17:43
Dalbys sobie spokoj trollu. Ludzie nie sa glupi i nie przyjmuja papki medialnej
- 13 9
-
2022-05-04 19:19
A dla Polaków z niepełnosprawnością umiarkowaną bezpłatnych przejazdów po Gdańsku nie ma,bo PO nie wyraziło zgody.Chorzy ludzie jeżdżą do pracy i na rehabilitację.UM nie ma dla nich empatii.
- 25 5
-
2022-05-04 19:21
Polak ma świadomość, że komunikacja miejska w Gdańsku nie jest darmowa, uchodźca może o tym nie wiedzieć, szczególnie że wcześniej była. Pamiętaj, że to nie imigrant przyjeżdżający za chlebem, tylko uchodźca. Ma prawo nie znać języka polskiego i jak nie było po ukraińsku czy rosyjsku, to nie zrozumiał.
- 9 27
-
2022-05-05 12:46
(2)
Jakie500+ dla ukrainca. Ty nie wiesz o czym ty piszesz.
- 1 8
-
2022-05-05 15:31
Dzieci ukraińskie dostają 500plus i bardzo dobrze (1)
U nich średnia emerytura to 300-500zl. Więc poziom Polski z lat 80-90. Dobrze że możemy im pomóc. Ale unia mnie zawiodła. Dużo gadania a pomocy nic. Taka demokracja na niby
- 3 9
-
2022-05-05 20:28
Oddaj im swoją emeryturę jak ci tak żal, a za mnie nie pisz.
- 9 2
-
2022-05-05 20:35
Marian
Bardzo współczuję obywatelom Ukrainy. Bezduszności kontrolerów nie zna granic. Ciekawe jak by się czuli gdyby ich dopadła taka tragedia..
- 2 9
-
2022-05-04 15:04
A goszczący uchodzców ciągle czekają na pieniądze i NIC. (29)
I nadal nic. Coś się robi z tego wszystkiego jeden wielki pic na wodę :(
- 171 41
-
2022-05-04 15:19
zaprosili gości bo liczyli na kasę? zapraszasz kogoś i czekasz na zwrot? (7)
u mnie mieszkali po 2014r. W urzędzie załatwienie pesel czy pozwolenie na pracę to była droga przez mękę. Pracują i płacą za swoje utrzymanie. Są tez bardzo sprytni i mają swoich prawników, wiedzą co gdzie ile im sie należy...jeżdżą skm za darmo, mimo iż są od 2014r w Polsce, nie uciekli teraz. Faceci są pracowici, kobiety, mają wielkie mniemanie o swojej urodzie.
- 60 9
-
2022-05-04 15:25
Szacun, że Ty nie korzystałbyś z pomocy ale prawo taką pomoc przewiduje. Tylko, że póki co jej nie wypłacają. (3)
- 5 26
-
2022-05-04 15:35
mowisz o tym 'prawie' pisanym na kolanie przez socjalistyczny rzad PiS?
- 33 3
-
2022-05-04 16:47
Wina Tuska i opozycji ! MatOusz informował że będzie , ale w przyszłości . Unia sie nie Domyśla i nie wpłaca pomocy
- 9 2
-
2022-05-04 18:53
Brak szacunu, że nie korzystałbyś z pomocy ?
- 2 1
-
2022-05-05 20:40
Ja ja mam gości to na moj własny rachunek, ty nie (1)
Płacisz za moich gosci
- 3 1
-
2022-05-06 10:04
to miej kto ci broni
- 2 0
-
2022-05-06 11:06
Przeciez to nie sa goscie ci z Ukrainy. Goscie to ktos, kogo znasz, z kim chcesz sie spotkac. I zapraszasz ta osobe np. na obiad, a nie tygodniami u ciebie siedzi.
- 0 1
-
2022-05-04 15:52
(7)
A to ciekawe. W tv sie chwalili,ze dostali pieniadze.
- 13 6
-
2022-05-04 17:49
Ale potem powiedzieli że żartowali. Nie oglądałeś dalej.
- 8 2
-
2022-05-04 18:47
(4)
Rzekomo wspaniała unia nie dała ani jednego grosza Polskom za Ukraincow. Lajdaki i tyle
- 9 6
-
2022-05-04 21:13
Unia daje po 40 euro pisowi
- 2 3
-
2022-05-05 04:23
(1)
Jakie lajdaki, zlikwidować izbę dyscyplinarna i kasa bedzie. Tylko nasz surnybrzad jest tak zacofany, ze prędzej gospodarczo kraj do ruiny doprowadza niż ukorzq sie
- 6 1
-
2022-05-05 18:30
Przecież ID już dawno nie działa.
- 0 6
-
2022-05-05 07:39
Najpierw to szanuj swoją dzielnicę i pisz jej nazwę dużą literą-----Nowy Port,Nowy Port........
- 3 1
-
2022-05-07 11:23
A to ciekawe ??
Przed wypłatą kasy za gościnę spytają się tych [] czy mieli wszystko u ciebie , jak odpowiedz będzie pozytywna to dostaniesz . Ale skoro masz gest to co , kto naiwnemu zabroni ? Oni są bardzo roszczeniowi taką mają naturę bo z wołynia, a zobacz ten film ,skoro nie został jeszcze zakazamy .
- 2 0
-
2022-05-04 16:10
wara od naszej kasy (1)
pomagaj ze swoich
- 24 5
-
2022-05-06 10:05
kieruj żale do premiera nie obywateli
z resztą i tak nic nie dali
- 0 0
-
2022-05-04 17:30
Już widzę jak ich gościsz i czekasz na wypłatę trollu zagryziaku. (1)
- 2 5
-
2022-05-04 17:50
widzisz czym ? d..pą ?
- 3 3
-
2022-05-04 20:44
pasożyty od nieruchomości ściągnęły z rynku wszystko co było
z myślą o interesie życia. za mieszkanie 50 m przy 5 osobach 6000 pln vs 2500 średnia rynkowa. Mieszkań dla normalnych ludzi nie ma do wynajęcia albo podnosi się im czynsze. bywa że x 2 albo wyprasza się ich z mieszkania z planem na uchodźców. przecież to jeden wielki wałek na którym zarabiają tylko pasożyty od nieruchomości.
- 17 2
-
2022-05-04 21:12
Unia płaci rządowi po 40 euro za jednego gościa, zapytaj się rządu co on robi tymi pieniędzmi
- 4 1
-
2022-05-05 16:14
Hahaah
Chcieli pomagac to niech płacą
- 3 6
-
2022-05-05 18:30
No przecież to odruch serca był :)
Jak można być tak niewdzięcznym i sprowadzać wszystko do pieniędzy? Życie człowieka przestało się dla nich liczyć?
- 4 5
-
2022-05-05 23:24
pomagałes dla kasy czy (2)
z checi pomocy? jesli z piewrszego powodu to jestes frajer i nie zal mi ciebie
- 5 0
-
2022-05-06 11:07
(1)
Dobrze, ktos moze chcial pomagac, ale kasa prywatna tez sie konczy, to tak ciezko zrozumiec? Ludzie ledwo koniec z koncem wiaza, owszem, chca pomoc, ale czy maja to robic kosztem siebie?
- 0 3
-
2022-05-06 14:32
A czyim kosztem chcieliby to robić?
- 0 4
-
2022-05-07 10:11
Czytałeś w ogóle ustawę o pomocy Ukraińcom?
Napisali ,że pomoc finansow za opiekę nad Ukraińcami, uzależniona jest od możliwości budżetu państwa.
Artykuł 13.- 0 0
-
2022-05-07 11:15
A goszczący ?
Skoro miał taki gest to niech nie płacze , i nie żąda kasy . Bo dostaje ją na okrągło w telewizorni , i to tylko bez podania dlaczego do tego doszło . A wystarczy o jeden czołg mniej , i dlaczego miało by to być ,,,,, ,, ,,,,, .
- 1 0
-
2022-05-04 15:05
(30)
Normalni wojenni uchodźcy są kwaterowani w obozach dla uchodźców i są wnikliwie sprawdzani przez kontrwywiad zanim dostaną zezwolenie na wjazd. W przypadku Ukrainców jest to zaplanowana akcja przesiedleńcza a nie pomoc wojennym uchodźcom jak to ma miejsce w przypadku innych konfliktów zbrojnych na świecie, których obecnie jest ponad 50 w różnych miejscach.
- 434 102
-
2022-05-04 15:07
A skąd wiesz przez kogo są teraz sprawdzani? (3)
- 10 57
-
2022-05-04 15:36
bo jestem urzednikiem d/s uchodzców (2)
- 47 18
-
2022-05-04 15:55
tak, tak, a ja jestem Świętym Mikołajem (1)
- 23 34
-
2022-05-04 18:26
Mysle ze powinienes udac sie do specjalisty na srebrzysku
- 4 11
-
2022-05-04 15:08
(18)
dokladnie. trzeba wiedziec ze ci uchodzcy pochodza ze wschodu ukrainy. to sa ukraincy rosyjsko jezyczni, ktorzy zawsze darzyli rosje wielka sympatia i znaczna czesc z nich uwazala sie za rosjan.
problem jest taki ze jak oni sie osiedla u nas (a nie maja do czego wracac) to za 10 lat rosja sie o nich upomni i bedzie ich wyzwalac u nas. to sa te zielone ludziki. estonia, lotwa i litwa ma wielki problem z mniejszoscia rosyjskojezyczna bo ta mniejszosc to jest wlasnie pretekst dla rosji do ataku
powinnismy zostac narodem homogenicznym. multikulti do niczego dobrego nie prowadzi, jedynie do napiec wewnetrznych.- 104 25
-
2022-05-04 16:07
(8)
bardzo madrze napisane, po to po wojnie byly przesiedlenia zeby wiecej nie bylo konfliktow. ludzie sami sobie szykuja nastepna tragedie
- 35 13
-
2022-05-04 17:40
Na majówce byliśmy z żoną na polsko-niemieckim pograniczu i zazdroszczę ludziom tam (7)
mieszkającym.
W pięknym Goerlitz przez graniczny most mieszkańcy tego miasta i Zgorzelca odwiedzają się wzajemnie. W sobotę wieczorem wracając na polską stronę do hotelu mijaliśmy się z grupkami polskiej młodzieży, która najwyraźniej szła do Goerlitz na imprezy.
Gdyby Adolf to zobaczył nie tylko tu ale i dalej na całej granicy jak sobie spokojnie żyją i kontaktują się Polacy I Niemcy, to mam pewność żeby się ze**ał.
Podobnie jak ty, piszący bzdety na temat multi-kulti.
Jestem ciekaw jak takich jak ty i autora wypowiedzi powyżej odbierają Polacy z tych przygranicznych polskich miejscowości. Ja na ich miejscu miałbym takich jak ty w pogardzie.- 14 23
-
2022-05-04 18:52
(2)
Jak tam jest tak pięknie to przeprowadź się do tego nieba. Nie rozumiem na co czekasz
- 16 10
-
2022-05-04 21:24
Tylko na to cię stać?
Nowy Port i wszystko jasne, skwerek na placu Wolności i kumple.
- 7 7
-
2022-05-05 07:43
Szanuj dzielnicę,piszemy Nowy Port.....
- 2 0
-
2022-05-05 07:01
Wrzucasz relacje polsko niemieckie i politykę multi kulti do jednego worka
A to nie jest to samo
- 6 1
-
2022-05-05 07:21
Chyba nie pojales jego wypowiedzi (2)
Co innego swobodne przejście przez granicę kraju i powrót do własnego kraju a co innego osiedlenie sie 3 milionów mieszkańców jednego kraju w drugim.
- 14 0
-
2022-05-05 15:36
Co za bzdury, ci którymi opiekuje się moja rodzina chcą wrócić (1)
na Ukrainę. Myślę że niewielu ich tu zostanie, może 1 mln.
Albo i nie.
Ci którzy byli u nas wcześniej i ściągnęli swoje rodziny.
Na pewno nie matki z małymi dziećmi bez rodziny innej- 8 0
-
2022-05-05 15:52
Dokładnie - 90% wróci, bo tam mają rodziny, a tu są tymczasowo. Wiele osób myli obecnych uchodźców z Ukrainy z imigrantami, którzy się u nas zadomowili, pracują, kupują mieszkania, płacą za bilety lub jeżdżą własnymi samochodami. Uchodźcy są w trudnej sytuacji i trzeba ich zrozumieć.
- 6 2
-
2022-05-04 17:32
Chcesz zatem pouczać w tym temacie USA koleś ? I nie tylko USA ? Gdyby nie multi kulti jakie jest (6)
w USA od dawna, to ten kraj nie byłby tym czym jest.
- 8 12
-
2022-05-04 17:46
(2)
Polowa roku 2021 uplynela w USA na rozrobach i rozbojach czarnej mniejszosci. Pod kamieniem zyjesz?
- 23 9
-
2022-05-04 18:04
Ocho, już wiemy z pod którego kamienia ty nam tu wykrzykujesz.
Znam kilka kamieni które właśnie w ten sposób definiują rok który zaczął się od tego że biali neonaziole próbowali podbić kapitol... To są te same kamienie które głoszą np. że rząd USA chemicznie zmienia preferencje seksualne żab, albo że należy brać przykład z Węgierskiego modelu demokracji, ewentualnie że poziom męskości spada i jedyne co może go uratować to opalanie jaj za pomocą specjalnie do tego celu zaprojektowanej lampy UV.
ps. przytoczone przykłady są absolutnie na poważnie, zero zmyśleń z mojej strony- 7 14
-
2022-05-04 21:26
Prorok i jasnowidz?
Pensjonaty na S.... i w K...... zapraszają na kurację.
- 1 1
-
2022-05-04 20:19
buehehe człowieku byłeś kiedyś w USA? (2)
Tam jak jesteś czarny to mozesz co najwyżej dostać pracę ciecia na parkingu. Nikt nie powie ci tego otwarcie ale tak tam jest, szczegolnie na południu
- 7 5
-
2022-05-04 21:29
A na Alasce? czy tam tylko niedźwiedzie dostają pracę.
Na pohybel oszołomom.
- 2 2
-
2022-05-05 20:45
Za która kupujesz torebki Gucci
- 0 0
-
2022-05-04 21:21
Idź do jakiegoś urzędu pomocy dla pokrzywdzonych przez los, może ci dadzą zapomogę
na kupno klawiatury z polskimi znakami diakrytycznymi.
- 1 1
-
2022-05-05 20:43
Polska będzie koniem trojsnskim
- 1 0
-
2022-05-04 16:05
Ponad 1mln Ukraińców (2)
Pojechali na święta na Ukrainę!
Wrócili już do UrkoPolu
Zrobią z Polski Ukrainę.
Pytanie kto rozkazuje Pionkiowi?- 53 15
-
2022-05-05 21:08
I bynajmniej nie na pusto pojechali tylko obładowani po zęby fantami (1)
A niektórym tak się to spodobało, że cały czas jeżdżą.
- 4 1
-
2022-05-19 10:19
odp
no nareszcie ktos trafnie ocenił ich
- 0 0
-
2022-05-04 18:52
ale oni nie mają statusu uchodzców
- 5 2
-
2022-05-04 19:22
(1)
Brednie, po prostu Ukraińców nie ma potrzeby sprawdzać, to zwykli ludzie z Europy Wschodniej, tak jak i my. A poza tym traktowanie uchodźców jakie proponujesz jest sprzeczne z konwencjami.
- 7 27
-
2022-05-05 21:06
Nie, nie ma potrzeby, zwłaszcza, że więzienia u nich otwarli i zwłaszcza, że połowa posługuje się rosyjskim, a nie ukraińskim.
- 3 2
-
2022-05-05 15:47
Co za bzdura!
Brak słów...
- 0 0
-
2022-05-04 15:05
Kilku dostanie mandat (4)
Wieść się rozniesie i za jakiś czas większość już będzie wiedzieć. Tak to działa, życie. Każdy pewnie kiedyś słusznie/ nie słusznie dostał mandat.
- 224 25
-
2022-05-04 15:37
a ja nigdy ich nie zaplacilem
raz tylko trzeba bylo przekupic kasa na flaszke kanara
- 6 6
-
2022-05-04 18:15
I tak nie zapłacą (1)
A jak nasi to od nich ściągnąć zamierzają jak oni w UE nie są. Taki mandat można do śmieci wrzucić. Jak dostałem mandat z foto radaru z DE to podałem dane gościa z Ukrainy. Auto z wypożyczalni od znajomego miałem. Mówi że to wystarczy że ich nie ścigają bo nie ma sposobu
- 9 2
-
2022-05-06 14:24
Obcokrajowcom nie wypisuje się mandatów. Albo płaci gotówką albo wzywa się policję.
- 1 2
-
2022-05-06 14:18
Ja nie dostałem
Ale Ty prawdopodobnie wielokrotnie i to całkiem słusznie
- 0 3
-
2022-05-04 15:06
Nieznajomość prawa szkodzi. (8)
Jak za darmo to wiedzieli?
- 388 59
-
2022-05-04 15:08
Nie, mogli jeździć za darmo nie wiedząc o tym. I też nie płacili wyobraź sobie. (4)
- 6 52
-
2022-05-04 15:20
Nie muszę sobie wyobrażać nic
Widać gołym okiem o co chodzi.
- 40 2
-
2022-05-04 15:38
a mi po jasieniu czołg jedzie (1)
- 11 3
-
2022-05-04 18:33
Jedzie, jedzie
Kiedyś za czasów Niebieskich Beretów tam był poligon i może jeszcze jakiś zabłąkany PT-76 tam jeździ.
- 2 0
-
2022-05-04 17:19
Mogli jeździć za darmo, nie wiedząc o tym? Czyli z założenia oszukiwali? Bo nie kasowali biletów, nawet nie wiedząc że przejazdy są darmowe? Yyy
- 23 3
-
2022-05-04 22:36
Nie wszyscy wiedzieli od początku
Część kupowała bilety
- 4 3
-
2022-05-05 14:53
Od samego
Początku były podane daty od kiedy do kiedy. Były podane informacje o wydłużeniu i podany termin.. Nie znajomość prawa szkodzi - przecież wiedzieli że mogą chyba nie sądzili że wiecznie....
- 5 2
-
2022-05-05 19:19
Bo to Polska wlasnie
Jak wjechali to ich poinformowali, ale o zmianie już nie. Co tak ciężko zrozumieć?
- 3 4
-
2022-05-04 15:07
(24)
A czy jak jadę do innego kraju to nie płacę za bilet w komunikacji? Nie przesadzajmy takiej biedy to nie mają. Ostatnio widziałem grupkę zajadająca się w restauracji krewetakim i popijając prosseco.
- 328 87
-
2022-05-04 15:09
Jak pojedziesz do ich kraju to nie wrócisz w jednym kawałku. Jest różnica. (15)
- 20 76
-
2022-05-04 15:11
(5)
Mniej niz 1/3 ukrainy jest teatrem dzialn wojennych wiec nie plec bzdur
- 67 16
-
2022-05-04 17:41
Ciekawe, tylko dlaczego rakiety spadają gdzie indziej mądralo ? Na terenie całej Ukrainy. (4)
- 8 28
-
2022-05-05 13:01
Widziałeś to? (1)
W tubie propagandowej tvnu?
- 4 4
-
2022-05-05 21:19
Widziałem w tv info, że to wina Tuska.
otumaniony przez karła.
- 1 1
-
2022-05-05 21:22
(1)
Ukraina to 700 tys. km2. Także zastanów się co piszesz. Na 90% terytorium nie ma żadnych działań wojennych. Ogniska konfliktu to obszar rzędu 40-50km.
- 1 4
-
2022-05-19 10:25
wojenka
no właśnie
- 0 0
-
2022-05-04 15:39
To dziwne, że nadal napierają z Ukrainy do Polski i to w całym kawałku. Dziwne (3)
- 43 5
-
2022-05-04 19:23
(2)
Oprócz Polski mogą tez gdzie indziej jechać.
- 13 4
-
2022-05-04 19:28
(1)
Polacy w czasie II wojny też mogli jechać "gdzie indziej", a jakoś walili drzwiami i oknami do UK, USA itd
- 8 7
-
2022-05-05 21:23
No i walą tłumnie do niemiec i latają po drogeriach wydając po kilkaset euro jednorazowo.
- 2 2
-
2022-05-04 15:48
(1)
dlatego tak licznie jechali na Wielkanoc na Ukrainę i po świętach wracali? :D
- 64 14
-
2022-05-19 10:29
no chyba się wkurzę
kto wam każe robić z czyjejś wypowiedzi spam i blokować wypowiedz?
- 0 0
-
2022-05-04 15:49
A czy oni ostatnio tlumnie nie wracali na wielkanoc na ukraine? No wlasnie
- 59 9
-
2022-05-04 23:23
A Angelina Jolie tam była:
Polansowała się, pouśmiechała, pomachała rączką do kamer i wróciła. W jednym kawałku. I nawet w restauracji tam była!
- 13 4
-
2022-05-05 23:40
A milion pojechal na swieta i wrocil w calosci..no to gdzie ta wojna?
- 2 3
-
2022-05-04 16:10
biedy? oni sa w wiekszym procencie bogatsi niz my, tylko slepy moze jeszcze wierzyc w te bajki.
- 55 9
-
2022-05-04 17:05
Porównujesz jedną grupę do tysięcy innych? Gratuluje
- 2 10
-
2022-05-04 17:07
Biedaki zostały tam
- 35 1
-
2022-05-05 13:01
A czy ci "jedno siateczkowcy"
Nie mieli miejsca w bagażu na swe karty bankomatowe?
- 5 1
-
2022-05-05 15:38
Za Twoje jedli? Trollu ruski (1)
- 5 2
-
2022-05-19 10:32
no wyobraź sobie
no wyobraź sobie, że tak za moje podatki nie tylko jedli , ale się i wozili po całej Polsce, nie zauważyłeś? o jaka szkoda
- 0 0
-
2022-05-05 21:15
W de byłeś i g. widziałeś.
- 0 0
-
2022-05-19 10:23
odp
młode byki siedzące w ogródkach i pijące piwo i mamusie, które muszą pójść do fryzjera , na manicure i do spa, żeby się odstresować, jak przyjechali 24.02.2022 to jak mieli możliwość zobaczenia choćby jednego ruskiego soldata
- 2 0
-
2022-05-04 15:07
Opinia wyróżniona
(50)
jeszcze sa ludzie empatyczni niestety wiekszosc polakow tego nie rozumie, to jest dramat tych ludzi i powinni dawac ostrzezenia a nie zgarniac tylko prowizje od mandatu, na cudzej krzywzie sie nie zbuduje...
- 534 450
-
2022-05-04 15:14
(12)
Nie ma to jak nasr... na Polakow. Przecie ci straszni Polacy sa gorsi od rosjan!
A czy we lwowie pomniki na Cmentarzu Orlat Lwowskich nadal sa zakryte plytami OSB? No wlasnie. My urkancow ratujemy a oni nie sa w stanie zdusic swoich wewnetrznych nacjonalizmow- 115 40
-
2022-05-04 15:17
Polaku, katoliku pamiętaj. Dobro zawsz wraca. (5)
- 25 87
-
2022-05-04 15:18
(4)
Jestem ateista
- 60 8
-
2022-05-04 16:00
Ateista (3)
To nie znaczy, że masz być złym człowiekiem
- 20 44
-
2022-05-04 16:44
(2)
Jestem zlym czloqiekiem bo sie pytam o status pomnikow na polskim cmentarzu we lwowie? Wez sie chwile zastanow
- 63 17
-
2022-05-05 01:09
Z pomników niedługo zostanie gruz (1)
Jak putin wystrzeli iskandera
- 3 4
-
2022-05-05 09:19
Co to ma do rzeczy? Pytanie jest o stosunek Ukraińców do polskich symboli w ich kraju.
- 15 1
-
2022-05-04 16:02
Jedź do Lwowa odkrywać te tablice. Miejscowi z pewnością pomogą. Tylko czy to teraz najważniejsze? (2)
- 21 57
-
2022-05-04 16:47
(1)
Tak, to jest teraz najważniejsze.
- 41 28
-
2022-05-05 20:42
Nie rżnij Polaka, prowokatorze kacapski, pachołku putlera.
- 2 3
-
2022-05-04 17:05
Eee... no nie no niby wąty do nich masz słuszne... (2)
Ale oczekujesz od nich cudów których my sami nie potrafimy robić. Jak zdusisz w Polakach chęć wstępowania do Młodzieży Wszechpolskiej to wróć narzekać.
Nie be powodu też nasze partie populistyczne (blok PiS) biją w struny ksenofobiczne i paranoiczne i, co gorsza, dzięki temu wygrywają wybory. Oni po prostu wiedzą co nam w duszy gra i nie mają niezbędnego kręgosłupa moralnego by powstrzymać się od wykorzystania tej wiedzy.- 19 23
-
2022-05-04 18:25
W mlodych polakach to trzeba zdusic chec wstepowania do mlodziezowek lewicowych
- 23 13
-
2022-05-05 09:21
Młodzież Wszechpolska? To ci od Giertycha?
- 2 1
-
2022-05-04 15:37
Jak taki empatyczny to zapraszamy na dworzec na przystanek i opłacaj im te mandaty
- 63 25
-
2022-05-04 16:51
co ma piernik do wiatraka ?
Komunikację utrzymują mieszkańcy, to nie jest niczyje, na to +500 miłościwy rząd nie daje !!!
Rząd dał przecież wsparcie gminom na Ukraińców i zapewne wszystko gminy rozdają.- 25 8
-
2022-05-04 17:25
(1)
Ktoś tu chyba czegoś nie rozumie to obywatele i podatnicy za to płacą. Myślisz że skąd kaczyński bierze kasę na finansowanie tego oczywiście że z dodruku co przekłada się na inflacje której koszty my ponosimy
- 40 5
-
2022-05-05 08:54
Serio obecna inflacja jest z tego powodu?
A przed 24.02 jaka byla?
No ale widać jak propaganda skutecznie działa, bo nawet zasady ekonomiczne potrafi zmienić.
A jesli chodzi o jeszcze większa inflacje związana z wojna to dopiero nadejdzie, i to nie z powodu 500+ dla uchodźców, bo ona dotknie nie tylko nasz kraj.- 1 8
-
2022-05-04 17:26
(3)
Oni, ci wasi ukochzni UKraincy licza wlasnie na to ze dostana ostrzezenie a nie mandat i znowu im sie uda. I tak dalej i tak dalej. Akurat Ukraincow o przesadną uczciwosc nie podejrzewam
- 45 19
-
2022-05-04 20:55
Te kacap od putlera,dalej nie masz klawiatury z polskimi znakami, ale plugawą propagandę daleju czynisz. (2)
- 5 16
-
2022-05-04 22:29
moze pisze w telefonie
- 4 6
-
2022-05-05 12:58
A co na to twój psychiatra?
- 1 1
-
2022-05-04 17:58
A ty nie masz dramatu ze za chwile bedziesz biedny i wszystko stracisz bo myslisz tylko o tym o czym chca ? Ze twoi znajomi i
- 13 3
-
2022-05-04 18:17
my jesteśmy aż za bardzo empatyczni (21)
pieniądze, mieszkania, ubrania, jedzenie, narażanie się na wojnę w imieniu kogo?, czego? - banderowców i ukraińskich oligarchów? Do tego wzięliśmy na barki absurdalne ceny gazu, ropy, oleju, pszenicy niebawem nawozów sztucznych, czyli gigantyczną inflację. Na koniec cenzura i uwolenienie ogarów rusofobii. To wszystko wzięli na swoje barki ogłupieni Polacy.
- 49 13
-
2022-05-05 08:11
W punkt!
- 10 1
-
2022-05-05 09:23
Co proponujesz? (2)
- 0 1
-
2022-05-05 18:13
Pokój (1)
ale USA, które sprowokowało tę wojnę, jak i wywołało zamach stanu w 2014, zrobi wszystko by zginęło jak najwięcej Ukraińców, by rozwalić ten kraj.
- 2 10
-
2022-05-05 20:48
Paszoł won iwan.
- 3 1
-
2022-05-05 11:00
(15)
Jesteśmy narażeni na wojnę. Ale nie z powodu pomagania Ukraińcom, ale imperialistycznych mrzonek Putina. Myślisz, że gdybyśmy nie pomagali Putin z wdzięczności by nas oszczędził?
- 5 4
-
2022-05-05 14:23
tak, NATO to młot amerykańskiego imperializmu, dlatego jest wojna (14)
pomaganie ludziom, a samobójstwo ekonomiczne Europy, to dwie zupełnie inne sprawy. Za nimi kroczy wspomniana rusofobia i cenzura. Na to wszystko ukraiński nacjonalizm (wypróbowany także na nas), który jest po prostu mordem i nijak przystaje do XXI wieku
- 2 9
-
2022-05-05 14:31
(8)
Nie ma czegoś takiego jak "rusofobia", Wania. Jest nienawiść do Putina i jego zbrodniczego reżimu. Coraz więcej Rosjan walczy po stronie ukraińskiej w ramach Legionu Swoboda Rossiji. Tobie też radzę się do nich przyłączyć, przynajmniej uratujesz swój honor, zniszczony pracą dla zbrodniczej władzy. Kanał Legionu na Telegramie to @legionoffreedom .
Rosja potrzebuje rewolucji i obalenia zbrodniczego putinowskiego reżimu, wprowadzenia pełnej demokracji, wolności, pokojowego nastawienia, swobody i autonomii społeczności regionalnych.
Putin to zbrodniarz, który niszczy Wasz kraj - Rosję i tym się zajmij, a nie atakowaniem NATO.
Putin jest chorobą, NATO jest lekarstwem. Wolna Rosja Przyszłości będzie miała w NATO partnera i sprzymierzeńca, a nie wroga. Będziemy wspólnie działać na rzecz światowego pokoju i bezpieczeństwa, przeciwstawiać się zapędom różnych państw. Dopóki rządzi zbrodniarz Putin i jego bandycki totalitarny reżim, taka współpraca jest niemożliwa.- 8 1
-
2022-05-05 14:58
nie ma rusofobii, tak jak w nie było 68 antysemityzmu (7)
Jeżeli nie chce odnieść się do tego co piszesz, tylko bredzisz o trolla to sp..dalaj.
- 1 7
-
2022-05-05 15:41
(6)
Nie ma rusofobii, Wania, jest nienawiść do Putina i jego orków. Wszyscy przyzwoici ludzie pochwalają i popierają Wolnych Rosjan - Legion Swoboda Rossiji i inne formacje walczące o Wolną Rosję Przyszłości. Obecnie ta walka toczy się w ramach Sił Zbrojnych Ukrainy przeciw putinowskim hordom, a po wygranej Ukraińców będzie się toczyła na rosyjskiej ziemi, przeciwko pachołkom Putina, o Wolną Rosję Przyszłości. Do tego czasu formacje rewolucyjne się przygotują, okrzepną, zgromadzą broń i wyposażenie, wyszkolą się w działaniach wojennych tocząc walkę przeciw putinowcom i separatystom na terenie Ukrainy, a doświadczenie bojowe zastosują następnie przeciw Putinowi i jego zbrodniczemu reżimowi. Tysiące Rosjan przyłączają się do Legionu Swoboda Rossiji, każdego dnia jest kilkaset zgłoszeń. Dokładne liczby nie zostały podane, ale są ogromne, podejrzewam że już teraz można mówić o prawdziwym Legionie wg miary rzymskiej (10 tysięcy osób) i więcej. Wielu jeńców rosyjskich przechodzi na stronę Legionu, są oni dokładnie sprawdzani i jeśli potwierdzi się, że to uczciwi ludzie niemający zbrodni wojennych na koncie - są przyjmowani i szkoleni. Legion Swoboda Rossiji to profesjonalna formacja wojskowa, dba o dobre wyszkolenie, dyscyplinę i organizację. Nie ma w nim miejsca na amatorszczyznę i na nieudane zrywy. Dyscyplina, szacunek, wyszkolenie, przygotowanie, wyposażenie w sprzęt i broń - to podstawa.
Chwała Ukrainie, Chwała Wolnej Rosji Przyszłości!!!- 7 3
-
2022-05-05 17:59
samo okreslenie "orki" jest rusofobią (5)
ty piszesz o jakichś bzdurach, wszyscy to wiedzą, wszystkie te twoje zdwojone wpisy (z 2 kont) to czysta, destylowana rusofobia. Nacjonalizm przeżarty zwierzęcą nienawiścią. Ejmen!
- 1 10
-
2022-05-05 18:03
(2)
Wania, określenie "orki" dotyczy wyłącznie tych, którzy służą Putinowi i mordują Ukraińców. Każdy Rosjanin ma wybór - czy będzie służył zbrodniarzowi Putinowi i jego zbrodniczemu reżimowi, stając się orkiem, czy też będzie porządnym człowiekiem przyłączając się do Wolnych Rosjan i walcząc o Wolną Rosję Przyszłości - bez Putina, bez dyktatury, bez KGB-istów, Rosję wolną, demokratyczną, nowoczesną, pokojową i przyjazną innym krajom. Ty też masz wybór, Wania i wybierz mądrze. Służba dla Putina to najgorszy możliwy wybór. Miejsce Putina i jego towarzyszy z "rządu" jest na szubienicy, gdzie skończą. Przyłącz się do Wolnych Rosjan, wspieraj Legion Swoboda Rossiji i inne formacje, które walczą i będą walczyć o Wolną Rosję Przyszłości. Rewolucja nadchodzi i nie będziesz mógł dłużej stać w rozkroku.
Chwała Wolnej Rosji Przyszłości!!! Śmierć Putinowi i jego juncie!!!
PS. informacje o tym, jak przystąpić do Legionu znajdziesz zarówno w kanale Telegrama @legionoffreedom, jak i na kanale Legionu w Youtube. Powodzenia! Wybierz Wolną Rosję i śmierć Putina.- 8 2
-
2022-05-05 18:15
bredzisz rusofobie i przestań mi tu waniować (1)
bo wyłączasz się z rozmowy, waniowanie to przejaw rusofobii, cenzury i trollingu - wszystko na bardzo niskim poziomie własnych gaci.
- 1 10
-
2022-05-05 18:17
Mało mnie obchodzi twoja opinia na mój temat, Wania, więc nie musisz się nią dzielić. Ja ci dałem wybór - albo przyłączasz się do Wolnych Rosjan, albo jesteś zwykłym orkiem, a z orkami rozmawiać nie zamierzam. Mogę tylko powiedzieć: wybierz mądrze i pomóż Wolnym Rosjanom w obaleniu i powieszeniu zbrodniarza Putina oraz zniszczeniu jego reżimu. Nie chciałbyś własnymi rękami zakładać Putinowi pętli na szyję? Nie chciałbyś własną nogą wykopać stołka, na którym będzie stał w ostatnich chwilach swojego parszywego życia? Nie pragniesz Wolnej Rosji - swobodnej, demokratycznej, nowoczesnej, pokojowej, bez Putina i innych tyranów? Zastanów się. ja w każdym razie nie widzę sensu dyskusji z orkiem, więc jeśli wybierzesz orków, to będę ci życzył, abyś zdechł jak oni.
Chwała Wolnej Rosji Przyszłości, śmierć Putinowi i jego sługusom!!!- 5 2
-
2022-05-05 20:53
Ty kacap pachołku zbira putlera, bandytami gorszymi od zwierząt są twoi kumple mordujący Ukraińców. (1)
- 1 1
-
2022-05-05 21:25
to też nie jest rusofobia?
- 1 3
-
2022-05-05 14:38
(3)
jako uczestnik rozmów w Internecie, znający tutejsze realia możesz dużo dobrego zrobić dla Legionu Swoboda Rossiji i wszystkich Rosjan walczących o wyzwolenie swojego kraju z kajdan putinowskiego reżimu. Możesz organizować komórki wsparcia dla walki z putinizmem, pokazywać ludziom, że nie wszyscy Rosjanie są za Putinem i nie wszyscy odpowiadają za jego zbrodnie, starać się działać na rzecz polsko-rosyjskiego pojednania i współpracy Polaków z demokratycznie i antyputinowsko nastawionymi Rosjanami. Jeśli mieszkasz w Kaliningradzie, możesz nastawiać obywateli przeciwko Putinowi i wywołanej przez niego wojnie, wspierać ruch buntu i wystąpień, czy to pokojowych czy zbrojnych, przeciw reżimowi. Nie musisz walczyć z karabinem w ręku przeciw siłom putinowskim, aby się przydać. Po prostu odwróć się od swoich mocodawców, wykorzystaj swoje możliwości, aby działać przeciw Putinowi, na rzecz wolności swojej Ojczyzny.
- 5 1
-
2022-05-05 15:00
idź walcz, może zginiesz w imię swoich ideałów, ale Polaków w to nie włączaj (2)
Własow też pięknie i słusznie skończył, tylko Banderę przyjęły USA z RFN-em, trochę potańcował, ale nie długo.
- 2 5
-
2022-05-05 15:32
Wszyscy przyzwoici ludzie powinni wspierać Legion Swoboda Rossiji i inne siły antyputinowskie, dążące do obalenia zbrodniczego rezimu. Od tego zależy nie tylko wolność Rosji i bezpieczeństwo Ukrainy, ale też bezpieczeństwo Polski i innych krajów UE i NATO. Pokonanie putinizmu, obalenie lub likwidacja Putina (ten zbrodniarz powinien zostać osądzony i skończyć na szubienicy na Placu Czerwonym, aby wszyscy widzieli, jak kona) to kwestia kluczowa dla naszego bezpieczeństwa. Ty też masz wybór, Wania. Możesz stanąć po stronie Wolnych Rosjan i uratować swój honor, albo wspierać zbrodniczy putinowski reżim i zostać osądzony jako zdrajca. Tak się boicie działań SBU, w tym bota stopdrugsbot, używanego do zgłaszania trolli putinowskich. To teraz pomyśl, co będzie, gdy nie tylko Ukraińcy, ale i Rosjanie włączają się w ściganie i tępienie takich, jak ty. Wasze akta w FSB ujrzą światło dzienne, a wtedy Wolni Rosjanie zaczną na was polować. Chcesz tego? Lepiej się przyłącz do nich i buduj razem z nimi Wolną Rosję Przyszłości - Rosję wolną, demokratyczną, pokojową, w której i Rosjanom, i innym społecznościom żyje się dobrze, godnie i dostatnio. Twój wybór, Wania, ale pamiętaj - wybory mają swoje konsekwencje.
- 7 1
-
2022-05-05 15:33
I jeszcze jedno: wojna nie polega na tym, aby ginąć w imię swoich ideałów, tylko aby ci dranie po drugiej stronie zginęli za swoje - taka parafraza cytatu gen. Pattona. Przyłącz się do Wolnych Rosjan, wypowiedz posłuszeństwo Putinowi, bądź bohaterem Wolnej Rosji Przyszłości.
- 5 0
-
2022-05-05 20:49
Ale się kacap rozochocił, idi w ch.. do putlera.
- 1 1
-
2022-05-05 20:47
Te kacap z Batorego ,ciężką pracę masz za 50 kopiejek od wpisu.
- 1 2
-
2022-05-05 08:59
Wiele osób w komentarzach pisze Polacy z małej litery.
To jeszcze Polska ?
- 4 0
-
2022-05-05 11:00
Taaaa (1)
Może koniec tej wojny i tych głupot .
- 1 0
-
2022-05-05 20:57
Bandyckie nieludzkie mordowanie Ukraińców to dla ciebie głupoty?
- 1 2
-
2022-05-05 13:39
Powiedz to wszystkim światowym mocarstwom
Że na cudzej krzywdzie się nie zbuduje xd
- 2 1
-
2022-05-05 17:02
Co jest dramat(em) tych ludzi?
- 0 0
-
2022-05-05 20:10
Polacy piszemy wielką literä
- 2 0
-
2022-05-04 15:08
Opinia wyróżniona
(35)
powinny być takie informacje, a dodatkowo możliwość zakupu biletu u kontrolera, oczywiście przez jakiś krótki okres czasu np. 2 tygodnie.
- 775 214
-
2022-05-04 15:13
Nie dziwi mnie to W Gdańsku (1)
- 17 27
-
2022-05-04 18:16
Oczywiście, to jest typowe, podstępne podejście urzędnicze.
Standard w PL.
- 21 8
-
2022-05-04 15:20
Z jakiej racji? Polak ma dostać od razu mandat, a Ukrainiec nie, bo mu ciężko sprawdzić ztm? XD (17)
- 84 65
-
2022-05-04 15:52
kiedy ostatni raz dostales mandat w komunikacji?
- 20 19
-
2022-05-04 16:05
(3)
Dokładnie ,jak chodziło o darmowe przejazdy to wszyscy nagle wiedzieli a jak jest w drugą stronę to teraz trzeba specjalne komunikaty ogłaszać.
- 75 25
-
2022-05-04 18:47
Wiedzieli bo ich o tym informowanu juz w Przemyslu zaraz po przekroczeniu granicy. Czego nie rozumiesz? (2)
Tak jak ktos powiedzial informacja o zmianach w przepisach powinna byc napisana Ukrainsku na przystankach i podawana w tramwajach ,autobusach ogloszona przez spikera w komunikacie.
- 26 11
-
2022-05-05 23:48
Wystarczy jak nakleją informacje w autobusach. (1)
Byłoby tez dobrze gdyby pozwalali kupowac bilety u kierowcy albo zwyczajnie pozwalali wysiadać na nastepnym przystanku przez 2 tygodnie. Może nie wiecie ale nawet w Ukrainie wiele miast działa na zasadzie za darmo i dopiero teraz zaczynają tam z tym kończyć. O co bowiem chodzi o bilety czy kary? Mozliwość kupna czy wysadzenie przez 2 tygodnie to nie kłopot a rzeczywistość pozwalająca ogarnąć temat.
- 2 0
-
2022-05-07 05:30
Niby dlaczego ? Kierowcy już nie sprzedają biletów
- 1 0
-
2022-05-04 16:06
(4)
a jak zmienią tobie jakies prawo to placz i czynny zal bo nie wiedziales, chociaz patrzac na twoj poziom to pewnie jestes gimbus
- 30 17
-
2022-05-05 09:50
Kolejny ruski troll się odezwał!
- 5 7
-
2022-05-05 20:34
kacapski pachołek putlera, widać to po tym bełkocie. (2)
- 1 2
-
2022-05-05 20:39
(1)
namnożyło się tego putinowskiego badziewia. Jako Wolnemu Rosjaninowi jest mi wstyd za takich rodaków, ale cóż - inteligentni ludzie nie popierają Putlera i nie szerzą jego propagandy
- 2 3
-
2022-05-07 18:37
spie**zaj ruski trollu.
- 0 1
-
2022-05-04 16:52
(4)
A skąd ma wiedzieć. Ma wchodzić na portal ZMT ? To jest obcy człowiek w obcym kraju !
Powinny być jasne i rzetelne informacje na przystankach i w autobusie . Oni są skłonni kupować bilety niż jeździć na gapę. W Gdańsku jak zwykle jest bałagan ze wszystkimi informacjami.- 45 19
-
2022-05-04 16:55
A skąd wiedzieli, że mogą jeździć za darmo? (2)
- 36 16
-
2022-05-04 17:26
Na pewno nie ze strony ztm.
- 25 6
-
2022-05-04 17:45
Może w punkcie recepcyjnym dostawali taką informację.
- 24 1
-
2022-05-07 18:38
Wystarczy wpisać w necie po ukraińsku "darmowe przejazdy" i od razu jest info. Niech nie ściemniają. Info było też podane wraz z ogłoszeniem darmowych przejazdów, że obowiązują do końca kwietnia.
- 3 0
-
2022-05-04 18:22
popieram autora postu - informacje i możliwość zakupu biletu u kontrolera przez jakis czas.
Obojętnie jakiej narodowości byliby uchodźcy - powinien być jakiś czas przejściowy po okresie darmowym, a że akurat to w Ukrainie toczy się wojna to tak, Ukrainiec.
- 23 6
-
2022-05-05 16:07
Kiedy ostatni raz byłeś uchodźcą wojennym?
- 4 4
-
2022-05-04 15:20
Trojmiejski grajdolek (4)
Przede wszystkim powinna byc mozliwosc zakupu w automacie w pojezdzie jak w kazdym normalnym miescie. A Gdynia to juz dramat, najlepsza wizytowka jest sprzedawanie ze zdezelowanych aut biletow np we wszystkich swietych! Mieszkancy toleruja, wladza sie cieszy. Mnie tez zaraz wszyscy obrzuca ze nie wiem co to skycash. Ja wiem i korzystam, ale nawet w najnowoczesniejszych miastach europy mozna latwo kupic jednorazowe bilety. A co dopiero w miescie turystycznym !!!
- 51 3
-
2022-05-04 15:36
Masz automaty na przystankach, bez przesady ludzie... Kto chce to kupi bilet, kto nie chce kupić to już inna kwestia ... (2)
- 24 29
-
2022-05-04 16:00
Gdzie masz w Gdyni i Sopocie automaty? (1)
- 25 5
-
2022-05-04 16:43
Na pętlach ,aby dalej oraz bliżej dla rEnomy ?
- 4 7
-
2022-05-04 21:42
Gdynia to nie dramat.
To stan umysłu głosującej większości.
- 1 3
-
2022-05-04 15:57
nie no, jasne, niech jezdza na gape a kupuja bilet jak wsiadzie kanar.... fajnie jakby Polacy etz mieli taka mozliwosc! (1)
- 32 14
-
2022-05-04 16:45
Uważaj abyś gaci nie podciągał putler czeka z rakietami aby omyłkowo ulokować w polin-polszy
- 7 23
-
2022-05-04 15:58
Ich problem
- 23 11
-
2022-05-04 16:25
Jakiś okres przejściowy
Albo akcja informacyjna. Są informacje o zmianach tras, to mogą przykleić na przystankach informacje o zminie zasad.
- 23 9
-
2022-05-04 16:54
Powinni chodzić do każdego z osobna z informacją i plikiem biletów na kolejny miesiąc w ramach przeprosin, taką mam koncepcję.
- 15 14
-
2022-05-04 17:27
Oczywiście, że powinna być możliwość zakupu biletu u kontrolera, ale w cenie minimum ok. 30 zł ... (2)
jako ostatnia szansa.
Odmowa zakupu w pojeździe to dopiero robiłoby z pasażera gapowicza.
I proszę mi nie pisać, że wielu kupowałoby bilety w takiej cenie codziennie, bo to daje 22 dni robocze x 30 zł co daje 660 zł na miesiąc. Kogo byłoby stać na taką "wygodę" zakupu biletu w pojeździe ?
Ale nie, bo w PL trzeba rypać kary grubo powyżej 200 zł.- 21 4
-
2022-05-04 19:02
niedasię, niechcesię
To słowa określające poziom usług gdańskiego samorządu.
Słowo klient tu nie istnieje, jesteś upodlonym użytkownikiem najwyżej, i do tego już z kopyta wdrażają i ukraińców- 2 4
-
2022-05-07 18:41
Najprościej to byłoby zrobić bilety czasowe do 15 min. za odpowiednio niską cenę to nie byłoby gapowiczów. Ale wyraźnie bardziej opłaca się cisnąć drogie bilety i gonić ludzi za ich niekasowanie i zgarniać po 200zł za łebka. Jeden taki strzał to cała kupa biletów, prawda?
- 0 0
-
2022-05-05 21:10
Informacja jest. Wystarczy wpisać: bezkoshtovnij proyizd gdansk
Tak czy nie?
- 2 0
-
2022-05-06 16:39
No nie może tak być, bo by w ten sposób nigdy nie kupili biletu, dopiero przy kontroli.
- 0 2
-
2022-05-04 15:10
Do redakcji (6)
Kontroler biletów ztm czy innej spółki nie jest uprawniony do wystawiania mandatów karnych. Od tego są służby publiczne.
- 20 155
-
2022-05-04 15:43
Zgadza się (1)
kontroler nakłada "opłatę specjalną" za niemanie ważnego biletu. Wbrew pozorom to duża różnica :)
- 25 0
-
2022-05-04 17:39
Taka operacja specjalna?
- 4 2
-
2022-05-04 17:30
Nie mandat a opłata dodatkowa
Słuszna uwaga.
- 11 0
-
2022-05-04 21:48
(1)
Oni wystawiają tylko opłaty dodatkowe. Mandaty karne wystawia Policja. To jest tzw "mandat". Oczywiście nie zgodny z prawem bo nie ma w konstytucji że jest nakaz posiadania biletu. W 2013 roku mieli wprowadzić ale nie wyszło. A prawo przewozowe jest komunistyczne i nierentowne w dzisiejszych czasach.
- 1 1
-
2022-05-04 23:42
Wielu rzeczy nie ma w konstytucji
Dyletancie prawa
- 5 0
-
2022-05-04 22:38
Jak zwał, tak zwał
Efekty takie same
- 2 1
-
2022-05-04 15:11
Tak było po ostatniej podwyżce cen biletów ZTM w Gdańsku 2 lata temu (2)
Przez dwa tygodnie kontrolerzy mieli wytyczne, żeby pouczać i nie wystawiać mandatów za bilety o niższym nominale
- 66 43
-
2022-05-04 18:27
Nie mieli (1)
- 4 2
-
2022-05-04 19:38
mieli
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.