• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Udane wakacje gdańskiego lotniska. Milion pasażerów w dwa miesiące

Maciej Korolczuk
6 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
Do początku września z gdańskiego lotniska skorzystało 3 mln pasażerów. Do końca roku ma być ich ok. 4,5 mln. Do początku września z gdańskiego lotniska skorzystało 3 mln pasażerów. Do końca roku ma być ich ok. 4,5 mln.

W minione wakacje gdańskie lotnisko obsłużyło ponad 1,15 mln pasażerów. To niemal identyczny wynik, jaki odnotowano w rekordowe wakacje w 2019 roku, gdy obsłużono tylko o 1 proc. pasażerów więcej. Z kolei na początku września licznik przekroczył już 3 mln pasażerów.



Czy korzystałe(a)ś w tym roku z gdańskiego lotniska?

O tym, że wyniki gdańskiego lotniska wracają do stanu sprzed pandemii, przekonaliśmy się już w lipcu. Pierwsza połowa wakacji była - w ujęciu miesięcznym - najlepsza w historii Portu Lotniczego. Przez lotnisko w Rębiechowie przewinęło się wówczas prawie 568 tys. pasażerów.

Niemal równie udany był też sierpień. Licznik obsłużonych pasażerów zatrzymał się na 547 tys. pasażerów, co było o połowę lepszym wynikiem niż w 2021 roku i tylko o 2,5 proc. gorszym od rekordu z 2019 roku.

3 mln na 3 września



Udane wakacje sprawiły, że na początku września lotnisku udało się pokonać kolejną barierę. 3 września na rejsie linii Ryanair Sun do tureckiej Antalyi obsłużono trzymilionowego pasażera. Przypomnijmy, że przez cały 2021 rok lotnisko obsłużyło 2,1 mln pasażerów, a rok wcześniej - 1,7 mln. W rekordowym 2019 roku odnotowano 5,3 mln pasażerów. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to ten rok władze lotniska chcą zakończyć z wynikiem 4,5 mln pasażerów.

Poza rosnącymi liczbami obsługiwanych pasażerów lotnisko liczy też zyski finansowe. W pierwszym półroczu 2022 roku wypracowało zysk netto na poziomie 13,8 mln złotych.

- Dla porównania w pierwszym półroczu roku ubiegłego mieliśmy 11,6 mln zł straty. Pierwszy raz od prawie trzech lat zaczęliśmy zarabiać, mamy dodatni wynik na sprzedaży, czyli naszej podstawowej działalności. Wracamy do starych dobrych czasów rentowności przedsiębiorstwa - ocenia Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska.

Czerwcowe otwarcie nowej części terminala T2

Siatka połączeń w 2022 roku:

  • Ryanair: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Walencja, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Wrocław, Zadar,
  • Wizzair: Aberdeen, Alesund, Baracelona El-Prat, Bergen, Billund, Burgas, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Heraklion/Kreta, Goteborg, Edynburg, Eindhoven, Hamburg, Haugesund, Kolonia-Bonn, Kristiansand, Kutaisi, Larnaka, Liverpool, Londyn-Luton, Malmo, Mediolan-Bergamo, Molde, Narwik, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Santorini, Split, Stavanger, Skelleftea, Sztokholm-Skavsta, Tromso, Trondheim, Turku,
  • LOT: Kraków, Lublin, Rzeszów, Warszawa, Zielona Góra,
  • KLM: Amsterdam,
  • SAS: Kopenhaga, Oslo,
  • Lufthansa: Frankfurt, Monachium,
  • Eurowings: Dusseldorf,
  • Finnair: Helsinki,
  • Swiss: Zurych,
  • Norwegian: Oslo-Gardermoen, Kopenhaga, Sztokholm-Arlanda, Bergen.

Liczba pasażerów w 2022 roku:

  • Styczeń 185 tys.
  • Luty 197 tys.
  • Marzec 246 tys.
  • Kwiecień 335 tys.
  • Maj 404 tys.
  • Czerwiec 480 tys.
  • Lipiec 568 tys.
  • Sierpień 547 tys.

Miejsca

Opinie (138) ponad 20 zablokowanych

  • kierunki wakacyjne też potrzebne (6)

    Fajnie by było gdyby siatka połączeń wakacyjnych była większa, a nie tylko kierunki po euro, funty i korony.

    • 60 4

    • Są!

      Najważniejsze kierunki wakacyjne: Split i Zadar są!

      • 2 13

    • do dzieła, sam uruchom te kierunki wakacyjne i zarabiaj !

      • 3 8

    • Dokładnie, u nas są niemal tylko biedaloty (2)

      Gdzie fizole lecą do skandynawów malować ściany i naprawiać kible.
      Żeby pojechać na urlop w ciągu roku, to ledwie kilka miejsc na krzyż.

      • 8 6

      • "biedaloty, fizole, kible" ?

        Odezwał się "ę ą" - nowobogacki, wykształciuch w **** kopany pogardzający drugim człowiekiem. Arogancki buc i kawał uja.

        • 5 5

      • W Skandynawii też jeździ SKM, że trza je naprawiać? :)

        • 0 2

    • Siatka połączeń zależy od zapotrzebowania, tutaj też działa ekonomia i tylko ona a nie czyjeś życzenia czy sentymenty

      Samolot to nie autobus, który czasami jedzie z kilkoma pasażerami

      • 0 2

  • Kto jest patronem gdańskiego lotniska ? (5)

    Wanda z Helsinek

    • 8 13

    • Lech Wałęsa vel. Lejba Kohne (1)

      • 1 6

      • Skąd się biorą te pomysły, że wszyscy to Żydzi?

        • 6 2

    • Lech Wałęsa... czy to się komuś podoba czy nie (1)

      a to człowiek jak każdy, ma wady i zalety

      • 4 3

      • On ma zady i walety.

        • 0 0

    • Bolek

      • 0 0

  • po co na nowym terminalu są te drogie rękawy (13)

    czemu bramki do odprawy wychodzą na hol, dlaczego straż graniczna zasłania informację o numerach bramek i pasażerowie chodzą nie wiedząc gdzie ich bramka. No i najważniejsze, dlaczego wydano tyle pieniędzy na tak źle rozwiązany układ odpraw, sklepy, bramka. Nowe lotnisko które ktoś zaprojektował i odebrał na lata 50 te XX wieku

    • 18 90

    • (6)

      Bramka jest wyswietlona na ekranach w hali odlotow, na monitorach w strefie zastrzezonej, gdzie niby jest zaslonieta? Uzywanie rekawow zalezy od tego czy przewoznik chce za nie placic. Plan lotniska jest w infrastrukturze liniowej jak wiele innych regionalnych portow. Cos jeszcze?

      • 34 4

      • Tablica z info jest zalsonieta przez straz graniczna, jak przejdziesz to ją zobaczysz (5)

        Rękawy są za wysokie do tych samolotów które lądują w Gdańsku i nikt z nich nie korzysta. Na etapie planowania już był błąd, pieniądze wyrzucone w błoto. Na hali wejściowej ustawia się kolejka do odprawy czyli dopiero w praktyce wyszło że odprawy źle ustawione. Liniowa budowa polega na obsłudze kilku samolotów tak by autobus nie był potrzebny a tutaj mamy bałagan i ratowanie bramkami. Nowa inwestyca a rozwiązania stare. Coś jeszcze chcesz wiedzieć?

        • 7 35

        • Rękawy

          Najmniejsze i najniższe z lądujących na lotnisku w Gdańsku LOTowskie Bombardiery Q400 zawsze korzystają z rękawów. To nie kwestia samolotu, tylko linii lotniczych. Korzystanie z rękawa to po prostu dodatkowy koszt.

          • 32 1

        • Nie wiesz o czym piszesz

          • 6 1

        • co za brednie (1)

          z rękawów korzysta lot, klm, sas, norwegian, Lufthansa, Swissair

          • 18 0

          • Ale on lotnisko widział w celi na obrazku

            • 14 1

        • hahahahah za wysokie powiadasz?! Zdradzę Ci sekret że da się nimi zjechać nawet do samolotu CRJ9, jeżeli coś Ci to mówi ;)

          • 2 1

    • Jak latasz Ryanair to z buta po płycie smigasz

      Jak stać cię na normalną linię to korzystasz z rękawa.

      Zapłacisz więcej będziesz korzystał. Nie, to nie pisz glupot

      • 28 5

    • Nie długo lotnisko Kosakowo przebije wystrojem ,zielenią, dojazdem - pan Szcurek POmyślał o wszystkich walorach.... (1)

      • 4 11

      • mniejsza uciążliwość dla mieszkańców zwłaszcza przy lądowaniu od zatoki

        • 2 0

    • Co ty opowiadasz za głupoty

      • 2 0

    • drogie rękawy są dla bogatych, a nie dla tych co latają biedolotami. przeciez biedoloty nie będą dodatkowo płacić

      za to, żeby jasnie pan wchodzil do samolotu rękawem

      • 2 1

    • to lotnisko dla "taniej siły roboczej"

      I takie udogodnienia nie mają zastosowania.
      Obsługujące taki ruch linie oszczędzają na czym się da. Widać to obsłudze, gdzie wsiadający pasażerowie trzymani są w upale na klatkach schodowych "rękawów" i obserwują wysiadających oraz krzątaninę obsługi aby w 10 minut doprowadzić wnętrze samolotu do stanu używalności i wyładować bagaże. Sterowanie ruchu to jedna osoba z plastikową taśmą. Widać różnicę w kosztach?

      Aby wsiąść do samolotu, musisz odbyć wędrówkę przez sklepy i zbędne usługi, bo taki jest ten byznes... Zawsze ktoś się złamie. Ale też i zagubi i zirytuje. Oznaczenia bramek są najmniej ważne, bo to twój interes ją znaleźć, tak jak innych interesem jest, abyś coś zbędnego kupił.

      • 1 0

  • Wciąż królują kierunki zarobkowe (4)

    Brakuje mi połączeń, które nie są nastawione dla osób pracujących za granicą. Ryga, Praga, Berlin i wiele innych miast, które można zwiedzić, ale nie ma dogodnego połączenia. Katowice ma połączenie z Dubajem, Kraków z Chicago, a nawet Rzeszów ma połączenie z Nowym Jorkiem. Nam zostało cieszyć się Amsterdamem, Monachium, Zurychem czy Hamburgiem. Tak to zostaje podróż do Warszawy czy lot do Frankfurtu i świat w zasięgu ręki. Dla mnie siatka połączeń jest zbyt uboga, bo ile razy można lecieć zobaczyć fiordy w Norwegii czy klify w Wielkiej Brytanii?

    • 19 7

    • Zimowa siatka połączeń będzie ciekawa;)

      Meksyk, Dominikana, Kuba i Tajlandia, bezpośrednio

      • 9 2

    • Ile razy lecisz na wycieczkę

      A ile razy do pracy? To są normalne proporcje.

      • 3 4

    • chłopie masz pomysl na biznes. otwieraj polaczenia i lataj. bedziesz bogaty

      • 2 2

    • Polecam Hamburg dla spragnionych zycia nocnego :)

      wszyscy mowia o Ibizie, Amsterdamie... a nie maja pojecia ze w hamburgu mozna sie porzadnie zabawic :)
      swietny wypad na panienski czy kawalerski - kierunek reeperbahn

      • 1 3

  • No tak, ale ciągle słyszymy o cięciu siatki połaczeń czy ograniczaniu liczby lotów

    Ostatnio chyba (znowu) Ryan...

    • 1 3

  • Kiedy tanie linie przestaną być tanie ... (1)

    ....skończy się hossa ....

    • 8 6

    • jak hossa? bez bagazu jak biedak lecisz.

      • 0 3

  • (10)

    Jak dla mnie Gdańskie lotnisko naprawdę klasa ładne nowoczesne dobry dojazd kolejka pod nosem super jedno z moich ulubionych

    • 99 15

    • Mimo wszystko, wylotów i kierunków bardzo mało (5)

      Chociaż trzeba przyznać że z roku na rok coś nowego się pojawia, ale i znika. Powinny być wyloty co 10-15 min. A są ale w okienkach porannych i wieczornych.

      Szkoda, bo na ciekawe trasy trzeba śmigać pociągiem albo autem do Warszawy, Krakowa czy Wrocławia

      • 14 10

      • niedługo dojdzie Radom do tego smigania (3)

        jakieś biuro podróży dało się przekabacić

        • 11 2

        • W sumie po co w Gdańsku lotnisko? Piękne duże jest w Berlinie :) (2)

          • 11 20

          • Po to, żeby latać z Gdańska, a nie z baranów. :)

            • 8 4

          • to lotnisko w Berlinie, co mieli otworzyc w 2010, a otworzyli w 2020? no niemiecka precyzja

            • 1 1

      • jasne. co 15 minut. jak pkm z jasienia smiga co dobę, a ty chcesz latac co 15 minut

        • 5 5

    • A taxi banino cieszy

      • 5 2

    • Phi

      W Gdyni lotnisko obsłużyło 2 miliony pasażerów w miesiącu

      • 7 2

    • tak, lubie wejsc na taras widokowy i pomachac

      • 4 3

    • zaraz po Gdyńskim.

      • 4 0

  • Janusze do Turcji na olinkluzyw i młodzi za pracą - sukces lotniska xdd

    • 11 10

  • (2)

    Wstrętne lotnisko z chamska obsluga

    • 7 19

    • Popieram.

      I do tego jeszcze prostaccy pasażerowie. Dobrali się więc doskonale!

      • 2 0

    • Kasza niedogotowana!

      • 0 0

  • (1)

    Rzeczywiście jest się czym chwalić w dobie ocieplania klimatu.

    • 4 16

    • A teraz to wszystkim mozna palic......

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane