• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Budowlanych będzie szersza za rok

Maciej Naskręt
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.
  • Ulica Budowlanych w Gdańsku.

Dobre wieści dla kierowców korzystających z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Do końca tego roku powinien zostać ogłoszony przetarg na rozbudowę wspomnianej ulicy. Droga powinna być gotowa do września 2017 r.



Który element rozbudowy ul. Budowlanych jest dla ciebie najważniejszy?

Gdy wiosną 2010 r. zamykano ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańskauwagi na budowę nowego terminalu na lotnisku w Rębiechowie, wielu kierowców, w tym mieszkańców powiatu kartuskiego, było gotowych wytoczyć proces miastu za straty z tytułu dojazdu do Matarni okrężną drogą - przez ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańskaul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Na szczęście to już historia - nikt nie myśli obecnie o pozywaniu samorządu, choć wiele osób czeka wciąż na rozbudowę ul. Budowlanych.

Obecnie w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwają działania zmierzające do uzyskania niezbędnych decyzji zezwalających na realizację inwestycji, polegającej na rozbudowie ul. Budowlanych. Droga miałaby być rozbudowana na odcinku od stacji PKM do ronda turbinowego przy ul. Nowatorów.

- Planowany termin uzyskania decyzji to III kwartał br. Po ich otrzymaniu ogłoszony zostanie przetarg na realizację zadania z terminem zakończenia do września 2017 r. - mówi Trojmiasto.pl, Ewa Parafjanowicz-Potuczko z DRMG.
Oprócz rozbudowy ulicy Budowlanych do szerokości dwóch jezdni, urzędnicy planują przebudowę zatok autobusowych, wykonanie miejsc postojowych, a także chodników. Droga ponadto zyska oświetlenie. Ucieszą się też rowerzyści, bowiem projekt będzie przewidywał budowę trasy rowerowej.

Zanim jednak asfalt pojawi się na poszerzonej ul. Budowlanych, przeprowadzona zostanie przebudowa istniejącego uzbrojenia podziemnego. Położony zostanie też nowy wodociąg.

Planowany do rozbudowy odcinek ul. Budowlanych. Planowany do rozbudowy odcinek ul. Budowlanych.
Lepszy dojazd do części przemysłowej na Kokoszkach

Dodatkowo opracowywana jest dokumentacja projektowa dla zadania pn. "Poprawa stanu technicznego układu drogowego Kokoszek przemysłowych, poprzez przebudowę ul. Budowlanych, od. ul. Banińskiej do skrzyżowania z łącznikiem do ul. Maszynowej" - tj. ok. 990 m.b.

Dokumentację opracowuje Pracownia Projektów Komunikacji Progres, która na jej sporządzenie ma czas do końca października tego roku.

Miejsca

Opinie (153)

  • Dodatkowe drogi/pasy (7)

    Tylko przyczyniają się do degradacji miasta. Więcej samochodów to więcej wyprowadzeń z miasta , więcej wyprowadzeń to więcej pasów , itd. Kiedy to pojmiemy ? Kto za to płaci ? Wszystko na kredyt pod presją samochodziarzy. Rozumiem rozwój infrastruktury ale nie pod kątem transportu indywidualnego samochodowego. To wyrzucone pieniądze. Nie przynoszą rezultatów. Po pół roku od wybudowania drogi znowu jest zapchana.

    • 20 13

    • Wybudowali im do Banina PKM za 1 mld ale oni jej nie chcą więc wybudują drogę.

      Jedyna szansa do światła przed rondem od strony Banina z fazą 180 sekund czerwone - 20 sekund zielone

      • 10 4

    • Czyli jak u Szczurka lepiej nic nie robić?

      • 4 4

    • (1)

      Oni się boją pociągu. Ponoć jak się nim pojedzie, to można umrzeć na raka mózgu.

      • 8 3

      • Raka można zawsze wyciąć tak jak DPF.

        Podobno jest też inna znana metoda leczenia lęku przed koleją: płatne parkowanie i skuteczna straż miejska. Niestety ta nie dotarła jeszcze do Trójmiasta, ale z sukcesami wprowadzana w Warszawie i Krakowie.

        • 9 2

    • Misiaczku słodki (2)

      Ale miasta robią tylko to czego ludzie oczekują. W którymś z poprzednich artykułów o pedalarskich łkaniach było czarno na białym wyłuszczone, że zdecydowaną większość dojazdów do pracy w Trójmieście realizowana jest transportem indywidualnym, sporo mniej komunikacją miejską, a pedalarstwo to - zgodnie z trzeźwymi przewidywaniami - margines społeczny. Nie dzieje się więc nic, czego wyborcy by nie chcieli i możecie już iść łkać mamie w rękaw.

      • 3 8

      • to z czego wyborcy korzystają, a to czego oczekują a tym bardziej to, co powinno się robić, to trzy zupełnie różne tematy.

        • 5 2

      • naprawdę mi ciebie żal....

        Miasta robią nie tylko to, czego ludzie oczekują.

        Ponadto - różni ludzie oczekują różnych rzeczy od miasta.
        Transport indywidualny to nie tylko przejazdy prywatnymi samochodami - często realizowane na śmiesznie krótkie odległości - np. by podwieźć dziecko do szkoły na odległość 800 metrów.

        Jeżdżący codziennie samochodami w korkach często myślą tunelowo: nie dostrzegają możliwości zmniejszenia korków przez promocję korzystania z rowerów (nie tylko na wydzielonych drogach dla rowerów) lub z komunikacji publicznej, lub kombinacji tych sposobów zaspokajania potrzeb codziennej mobilności.

        Twoje posty tego znakomicie dowodzą. Niniejszy tekst kieruję nie do ciebie, tylko do tych, którzy być może dadzą ci plusa. Jak na razie cię minusują, warto byś się zastanowił nad treścią i formą swoich postów.

        • 4 3

  • ,,,

    Aż dziwne że nie zrobiono tego w momencie zamykania Słowackiego...

    A swoja drogą to bardzo dobra wiadomość, głównie ze względu na bezpieczeństwo, teraz dziurawa droga, bez chodnika chociażby z jednej strony, rowerzyści i brak oświetlenia przy występującym tam natężeniu ruchu to mieszanka wybuchowa

    • 22 3

  • Gdansk buduje drogi dla osob spoza Gdanska (2)

    przyczyniajac sie do pogorszenia zycia w miescie.

    Bedzie jeszcze wiecej spalin, hałasu i korków!.

    Czy celem Gdanska jest wyludnienie tego miasta na rzecz okolicznych wiosek? Niedlugo Banino bezie wieksze od Przymorza czy Zaspy.
    Wciaz tam sie masowo buduje, teraz juz nie domy a mieszkania.

    • 20 20

    • w ciągu 15 lat Gdańsk ma stracić 100 tys. mieszkańców

      więc trzeba budować drogi dojazdowe bo nie będzie rąk do pracy w centrum, a mieszkania drogie

      • 3 7

    • działa w dwie strony

      przynajmniej miasto będą szybciej opuszczać

      • 2 1

  • W Gdańsku co chwile jakieś inwestycje, a u Szczurka w Gdyni ciągle "nie da się"

    • 11 2

  • A kiedy szersza Czerny Dwor?

    • 5 9

  • Skandal (24)

    Mieszkam w Baninie i ŻADAM aby Gdańsk przywrócił to, co było wtedy gdy zdecydowałem się na podniesienie swojego standardu i przeprowadzenie się do podmiejskiej willi z ogrodem. To nie może być tak, że miasto pozbawia mnie moich praw nabytych odcinając mi jedną a dróg, którymi jeżdżę do pracy; droga koło lotniska(Słowackiego) musi być otwarta dla mieszkańców Banina i innych suburbii. To co się dzisiaj dzieje jest NIEDOPUSZCZALNE i NEAKCEPTOWALNE! Im szybciej budyń to zrozumie, tym lepiej. Niech nie zapomina, że większość mieszkańców Banina dalej jest zameldowana w Gdańsku i tam głosuje!

    • 15 33

    • (2)

      Haha... Ale mnie rozbawiles.. :-)
      A są tu tacy, co to piszą, że rowerzyści są roszczeniowi. .. Ty właśnie wyjechales poza skalę.
      Siedź w tym Baninie. Najlepiej się tam przemelduj. Wtedy będziesz mógł ŻĄDAĆ budowy dróg od swojego sołtysa. A jak chcesz do miasta, to miasto wybudowało ci PKM, więc używaj.

      • 14 7

      • (1)

        I jeszcze wystąp do lotnisk o odszkodowanie za hałas samolotów, bo jak przeprowadzałeś się do willi to nie pomyślałeś, że lotnisko już jest i będzie zwiększał się ruch lotniczy, a tu gril i przy piwku nie można rozmawiać jak startują albo lądują

        • 10 2

        • Akurat nisko przelatujący samolot to dodatkowa atrakcja wizualna przy grillu a przerwa w rozmowie świetnie się przydaje do zwilżenia gardła zimnym browarkiem :-P

          • 12 8

    • (6)

      W pełni popieram. Wtedy gdy się wyprowadzałam nikt nie mówiło faktycznym odcięciu Gdańska od Kaszub.

      • 6 10

      • a plany zagospodarowania przestrzennego pani sprawdziła (5)

        zanim pani zdecydowała się wyprowadzić z Gdańska i przeprowadzić się do Banina?

        • 9 6

        • (3)

          Tak. Nic nie było o zamykaniu dróg

          • 6 8

          • ale było o rozbudowanie lotniska, (2)

            ergo więc w konsekwencji o likwidacji tej drogi

            • 7 5

            • (1)

              Nie. nie było. Od dawna odstąpiono od koncepcji budowy drugiego pasa, która to miała być powodem zamknięcia Słowackiego.

              • 6 6

              • Rozbudowa lotniska to nigdy nie był problem

                Słowackiego do Rębiechowa miała dalej być, tyle że w tunelu pod lotniskiem albo obok. To drugie dalej można śmiało zrealizować, bo nieużytków tam w bród a drogi i tak trzeba budować do nowopowstających w tamtym rejonie inwestycji. Poza tym skoro wybudowano przystanek PKM w szczerym (chwilowo) polu, to wypadałoby też mieć jak do niego dojechać. Zwłaszcza, że pierwotnie miało być tam duże Park&Ride, ale cięcie kosztów PKM zaczęto właśnie od likwidacji tego parkingu i dojazdu do niego.

                • 16 3

        • Argument o gdańskich mpzp jest słaby w dowolnej dyskusji

          bez względu jaką opinię się reprezentuje - gdańskie mpzp to śmiech na sali, a zresztą: miasto i tak je zmienia jak ma potrzebę.

          • 6 2

    • Sprawdziłeś plany zagospodarowania przestrzennego zanim się wyprowadziłeś na tę wioskę? (8)

      Czy lotnisko zrobiło ci niespodziankę (i wszystkim innym) w tajemnicy zmieniając przebieg drogi ?
      Wiesz co, właśnie kupiłem mieszkanie, już takie do końca życia prawdopodobnie i podejmując taką decyzję bardzo szczegółowo przeanalizowałem otoczenie i to, w jakim kierunku może się ono rozwijać. Jeśli czegoś nie udało mi się przewidzieć, jest to tylko i wyłącznie mój problem, łapiesz analogię ? Miasto się rozwija i nie zamrozi swoich inwestycji, żeby jednemu czy drugiemu roszczeniowemu nowobogackiemu zachować krajobraz taki jak miał w momencie zakupu. Wiedziałeś że na drodze masz lotnisko, plany jego rozwoju były na stronie lotniska długo wcześniej, wystarczyło sprawdzić.

      • 12 9

      • (7)

        Wszystko się zgadza z wyjątkiem tego nowobogackiego. Mieszkanie 100m2 z kawałkiem własnej zieleni w szeregowcu w Baninie kosztuje dużo mniej niż 50m2 w dowolnym bloku w Gdańsku. Dlatego teraz tyle się tu buduje i końca nie widać.

        • 13 4

        • (3)

          Dokładnie. Poza tym nikt nigdy nie mówił o zamknięciu drogi. Drogi się otwiera a nie zamyka!

          • 8 7

          • Gdańsk się obudzi z ręką w nocniku jak powstanie Obwodnica Metropolitalna i się okaże, że nie ma jak do niej dogodnie dojechać z Wrzeszcza czy lotniska a tereny między lotniskiem a Osową będą już wtedy szczelnie zabudowane.

            Dwupasmowa Budowlanych nic tu nie pomoże, bo to droga dojazdowa z/do obwodnicy dla firm zlokalizowanych wzdłuż tej ulicy a nie osobówek jadących z Kaszub. Korki powoduje przede wszystkim brak lewoskrętów, więc jeśli się nie pojawią, to nic się nie zmieni po rozbudowie.

            • 0 9

          • Wizualizacja z terminalem 2 była w dziale inwestycje na stronie portu lotniczego

            Dlugo przed rozpoczęciem tej budowy. Patrząc nawet na usytuowanie radaru, który obecnie jest w obrębie terenu portu tuż obok terminala, było oczywistym, że Slowackiego w dotychczasowym przebiegu zostanie przerwana i zostanie wyznaczony jakiś objazd, a jaki by nie był, siłą rzeczy bedzie bardziej dookoła niż dotychczas.

            • 6 1

          • w dobrze zarządzanych miastach

            ulice w centrum zamyka się dla ruchu pojazdów i otwiera się jednocześnie dla ruchu ludzi: pieszych i na rowerach.

            W Gdańsku ten proces się rozpoczął, w Gdyni idzie jak po grudzie, Sopot chciałby i boi się.

            • 6 2

        • Ja kupiłem doskonale skomunikowane 58m z pełną infrastrukturą. (1)

          W kapciach mogę pójść do:
          Kina, na siłownię, na zakupy do dużego marketu, przychodni, na przystanek tramwajowy lub autobusowy, myjnię samochodową, 2 stacje benzynowe, 2 warsztaty samochodowe, do sądu nawet.
          Dzięki takiej lokalizacji mogę myśleć o pozbyciu się samochodu w ogóle, gdyż wszystkie moje potrzeby transportowe z nowej lokalizacji załatwię za ułamek kosztu posiadania samochodu. O tyle to mieszkanie będzie tańsze, nie licząc czasu, który odzyskam. Nie będę też zasilał korków i truł srodowiska. Wiem że dla większości nie, ale dla mnie to ważne.

          • 11 0

          • 58metrów - ładna kawalerka

            • 4 3

        • rozsądna osoba się zastanowi,

          z czego wynika tak niska cena

          • 6 0

    • podły naród (2)

      Przykro to pisać ale Polacy to w gruncie rzeczy podły naród.
      Byle innym nie było lepiej niż mnie.
      Zamykają mnie drogę - barbarzyństwo
      Zamykają drogę innym - super, nawet plany rozbudowy lotniska powinieneś czytać jako plany przyszłego zamknięcia drogi i nie mieć o to pretensji,
      przecież to jednoznaczne, prawda? na całym świecie tak robią.
      A najwięcej komentarzy udzielają ci co tam nigdy nie jeżdżą ....
      Nowobogaccy (wszystkich do jednego kotła, bo przecież maja trochę swego ogródka, śmieli mieć coś więcej), wyprowadzili się, to i dobrze im tak, prawda?
      Cóż za chrześcijański naród.

      • 15 12

      • Bardzo mądry post.

        • 8 9

      • Decyzje mieszkaniowe podejmują ludzie dorośli zdolni do samodzielnego odpowiedzialnego myslenia

        Przynajmniej ja tak pojmuję dorosłość. Roszczeniowość nie jest bynajmniej cechą dorosłosci, natomiast często jest cechą nowobogackich.
        To Ty wrzuciłas wszystkich Baniniaków do jednego worka, nie ja.
        Tylko ten jeden szczekał ze mu miasto drogę zabrało i ze to skandal i ze on żąda przywrócenia stanu poprzedniego bo jak nie to więcej nie zagłosuje i blablabla... czytałaś. Wielu się tam wyprowadziło ale ten jeden publicznie robi z siebie męczennika i jest to zachowanie typowe dla nowobogackiego pracującego w korpo we Wrzeszczu albo Olyvia byznes senter..

        • 8 1

    • wam powinni zbudować to narodowe centrum motoryzacyjne

      a nie na Rotmance

      • 5 2

    • Popieram!

      • 0 3

  • Ludzie wy jesteście nienormalni....

    Jak nie ma dróg to źle, chcą wybudować/remontować - źle. Pretensje, że miasto nie inwestuje, pretensje jak inwestuje ( bo kasa, bo zadłużenie). PKM jeździ, źle, nie było by jej źle. Kur....a puknijcie się w dekiel. Jak się komuś nie podoba, to wy...pad, wyjeżdżajcie i udawajcie szczęśliwych i bogatych na zmywaku pracując w knajpie u turka. Bo tam za granicą drogi są lepsze i nie trzeba w nie inwestować i podatki nie idą na infrastrukturę tylko na zapomogi dla bezrobotnych. Co za społeczeństwo - wstają rano i pierwsze co narzekają.

    • 23 8

  • Nareszcie ale z opóźnieniem (1)

    Proszę poczytać o tej drodze w artykule Pana Naskręta z 27.10.2014.
    Lekko szacując jest rok opóźnienia.
    Rozbudowa tego odcinka jest potrzebna, wielu mieszkańców Gdańska dojeżdża do firm zlokalizowanych w Kokoszkach.
    Dobra wiadomość także o rozbudowie dalszego odcinka Budowlanych, jest tam wiele firm które dają prace mieszkańcom Gdańska i nie tylko.
    Najgorsze drogi w Gdańsku są w rejonach zakładów przemysłowych, vide Benzynowa koło Lotosu, Budowlanych, a przecież firmy przy nich funkcjonujące płaca podatki nie tylko bezpośrednio ale i pośrednio przez zatrudnionych tam ludzi.

    • 14 7

    • dojzd do Kokoszek będzie od poszerzonej Kartuskiej

      ale lobby drogowe lubi kręcić lody i wywalczyli dojazd z dwóch stron

      • 3 2

  • (1)

    Najbardziej cieszy mnie, ze bedzie droga rowerowa i chodnik. Nareszcie.
    Bo to ze beda dwa pasy - korki tylko sie przesuna. Albo wiecej ludzi rzuci sie na ta droge po informacji, ze droga jest szersza i po kilku tygodniach korki wroca.

    • 12 2

    • Tak właśnie będzie

      Korki się przesuną. Sam zobaczysz gdzie staniesz i na ile. Kasa jednak i to niemała zostanie wydana.

      • 1 1

  • Czyli kolejna zachęta do korzystania z samochodu (1)

    Fajnie, zlikwiduje się korek poza miastem, a wzmocni się korek w dzielnicach centralnych - a po kilku latach władza dalej będzie miała z czym walczyć realizując kolejne inwestycje. Skąd na to pieniądze? Z podwyżki cen biletów.

    • 12 5

    • będzie trzeba budować Drogę Czerwoną na estakadzie

      a potem to tylko wyburzenia, bo rezerwy drogowe skończą się

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane