- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (57 opinii)
Postępy prac na ul. Chwarznieńskiej: ulica gotowa w 70 proc.
Ul. Chwarznieńska w Gdyni na odcinku witomińskim wciąż jest budowana. Termin zakończenia robót upłynął 20 stycznia, ale przez błędy w dokumentacji projektowej został przesunięty. Obecny stan zaawansowania prac wynosi blisko 70 proc.
Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?
- Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej.
- Nie będzie buspasa.
- Ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.
- Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach.
- Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.
Na początku lutego pisaliśmy, że inwestycja jest opóźniona. Padły powody.
- Termin zostanie wydłużony ze względu na błędy w dokumentacji projektowej i niedopełnienie obowiązku przez projektantów. W tym zakresie wyciągniemy konsekwencje w postaci kar finansowych w stosunku do projektanta, firmy Transprojekt Gdański - zapowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
![Sprawdzamy postęp prac na ul. Chwarznieńskiej. Nie jest różowo](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3647/150x100/3647075__kr.webp)
Przypomnijmy, że Gdynia zapłaciła za dokumentację 1,2 mln zł brutto.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Aktualne ceny mieszkań na Chwarznie i Wiczlinie
![Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2653/150x100/2653176__c_105_44_641_462__kr.webp)
W marcu radna Mirosława Król postanowiła zapytać o stan zaawansowania prac. Odpowiedź pojawiła się pod koniec miesiąca.
- Wykonawca, przed upływem terminu zakończenia robót, wystąpił do zamawiającego z wnioskiem o wydłużenie terminu realizacji umowy. Aneks jest procedowany, jednakże ostateczny termin uzależniony jest od terminu przystąpienia do robót przez Energa Operator - odpowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Filmy z remontu Chwarznieńskiej
Kluczowa pozostaje umowa z firmą Energa Operator.
- Energa Operator jest po wyborze wykonawcy robót, z którym zostanie podpisana umowa na usunięcie kolizji elektroenergetycznych. Zawarcie umowy umożliwi zamawiającemu przyjęcie terminu realizacji zadania i podpisanie stosownego aneksu do umowy z MTM - dodawał Łucyk.
Zaawansowanie robót na 29 lutego wynosiło 62 proc.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Zakres prac
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej
do ul. Słonecznej
,
- przebudowa ul. Sosnowej
,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka
,
- budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej
,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej
(od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej).
Według umowy prace powinny zostać zakończone do 20 stycznia. Termin minął, a na razie udało się wykonać większość prac podziemnych. Władze miasta zapowiadają, że ten rok będzie czasem prac drogowych.
![Trójmiasto w liczbach](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2857/405x405/2857719__kr.webp)
Trójmiasto w liczbach
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (193) 3 zablokowane
-
2024-04-15 10:16
Nowa Hodowlana do remontu sie nadaje wszystkie wyniesione
Przejścia dla pieszych do naprawy tylko i wyłącznie, nowe krawężniki na Chwarznienskiej w 75% rozwalone , uszczerbione do wymiany naprawy , wszystkie opory tych krawężników popękane ale znając życie zaypia ziemia i powiedzą ze są ok.
To jest dramat co się tam wyrabia- 12 0
-
2024-04-15 10:22
Rany. Straszne. Czyli teraz trzeba jeszcze wyciąć resztki lasów, wyburzyć budynki i kierowczyki ze wsi będą mogli swobodnie (1)
pchać się gruchotem do centrum. Ale zaraz, zaraz, skoro wyburzymy budynki pod asfalt to po co mają się ci kierowcy ze wsi do centrum miasta wciskać? Wszak n ie będzie już budynków w centrum. Plaże można też zaasfaltować, żeby było gdzie dizla zostawić.
Coś okropnego. Gdynia cofa się do epoki kamienia łupanego.
Oczywiście kierowcy nie płacą niczego, po prostu będą jeździć, truć, hałasować, zastawiać i nadal będzie im mało.- 5 24
-
2024-04-15 10:50
Nie - jowejem wszyscy pojadą z Gdyni Zachód i ościennych miejscowości. Albo z buta.
- 4 0
-
2024-04-15 10:38
1,5 miesiąca 8 procent
Czyli za ok 6 miesięcy koniec remontu. Znów wygrała jedna z najdroższych opcji bo najszybsza, a w efekcie robi 2 x dłużej. Nie dość, że drogo to najdłużej. Taka sprawa to do prokuratury się nadaje. Będzie kara dla projektanta. Już ja to widzę może i zapłaci po 5 latach batalii sądowej ze 100 tys. ale to nie zmienia pozostałych faktów. Drogi panie Łucyk panu już podziękowaliśmy, więc lepiej pan już nic nie rusza.
- 14 1
-
2024-04-15 10:53
Hahaha bubel szczura
Inwestycja ciągnie się latami, ale już u podstaw cała idea jest poroniona. Nie zlikwiduje to korków a ukończone jest dopiero w 70% hahaha. Dobrze że tam nie mieszkam bo dostałbym padaczki.
- 19 0
-
2024-04-15 11:04
Dlaczego i kto polecił przebudowe węzła Chwarznieńska -Obwodnica ? , to był i jest nadal Węzeł Gordyjski a teraz jeszcze (1)
trzeba było najpierw przebudować i zrobić bezkolizyjne {!} {bez świetlnej regulacji} skrzyżowanie Chwarznieńska -Obwodnica a dopiero potem poszerzać ją w kierunku Wiczlina !. Czy projektantami w Gdyni są kompletne Gamonie ? Kto im dawał dyplomy , jakie i gdzie oni szkoły kończyli ??? , się zastanawiam - czy to aby nie są sabotażyści którzy robią na złość ?
- 19 0
-
2024-04-15 13:28
W dawnych czasach to się sabotażystów pod mur lub do kicia posyłało a dzisiaj premie i awanse się daje.
- 1 0
-
2024-04-15 11:22
W 70% mówiecie.....?
- 6 0
-
2024-04-15 11:53
Hahahaha (1)
Nie ma lepszej wizytówki poprzedniej władzy w Gdyni niż ten remont. No i oczywiście Wielkopolska. Przebudowa paru kilometrów drogi przerosła władze pod każdym względem. Bezsens inwestycji w takiej formie, źle oszacowane kosztorysy, ciągnące się przetargi, błędy projektowe i problemy z dotrzymaniem terminu. Wszystko co mogło pójść nie tak to poszło nie tak. Naprawdę wybitny talent trzeba mieć żeby w taki sposób to przeprowadzić. Łucyk to chyba jakiś koń trojański, który nienawidzi gdynian. To jest niemożliwe żeby przypadkowo tylu gdynianom uprzykrzać cały czas życie.
- 22 0
-
2024-04-16 09:06
Uwierz to możliwe
Do pracy wymagającej dobrej organizacji i myślenia zadaniowego, zatrudniono łucka, czyli zdezorganizowane go pajaca i miernotę umysłową, która nawet nie zna podstaw matematyki jak dodawanie i odejmowanie. Oto efekt.
- 1 0
-
2024-04-15 12:11
Inwestycja podobna do tej z Karwin
Dwa lata paraliżu miasta, a tak naprawdę starczyłoby zmienić nawierzchnie i zadbać trochę o pas zieleni.
Nieudolność do kwadratu. Dziwić tylko może że wynik Prezydenta Miasta był aż trzeci.- 20 0
-
2024-04-15 12:14
Co to za tytuł? 70% ulicy jest gotowe! Powinien być: "Kolejna inwestycja miasta niezrealizowaną, gigantyczne korki będą trwać
Inwestycja trwa kosmicznie długo, pół miasta stoi w korkach, kolejne terminy przekroczone!
A tutaj optymistyczny tytuł "70% ulicy gotowej"
Propaganda sukcesu.
Czy zmieniając opony chcielibyście aby wulkanizator przykręcił 70% śrub?
Albo aby w waszym mieszkaniu domykało się 70% okien?
Tytuł powinien brzmieć:
"Kolejna inwestycja miasta niezrealizowaną, gigantyczne korki będą trwać nie wiadomo jeszcze jak długo"
To jest realny tytuł.- 20 1
-
2024-04-15 12:16
Kaziu (1)
Zamiast puścić po 2 pasy to od nowa zbudowali jednojezdniowa. Wiecie czemu? Bo maja być korki ;) polska i gdynia mają być maloprzepustowe i niewydajne. Acha, obwodnicy nie zobaczycie ;)
- 18 0
-
2024-04-15 13:51
Już wuj z tymi 2 pasami dla samochodów ale chociaż buspas nawet w 1 stronę trzeba było zrobić a nie autostradę dla rowerów.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.