- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (105 opinii)
Ul. Wilanowska pomoże odkorkować nowe dzielnice Gdańska?
Za kilka dni otwarta zostanie ul. Wilanowska, która właśnie połączyła się z ul. Łódzką. Czy pozwoli to choć trochę odkorkować Ujeścisko i ułatwić mieszkańcom Gdańska-Południa dojazd do centrum miasta?
Ul. Wilanowska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Odtąd będzie jednak inaczej, bo po wybudowaniu 350-metrowego odcinka Wilanowska połączyła się z ul. Łódzką. Co to zmieni? Bardzo wiele.
Przeniesienie części ruchu od strony ul. Świętokrzyskiej na ul. Wilanowską odciąży często zakorkowane skrzyżowanie ul. Łódzkiej z ul. Warszawską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Dodatkowo ze skrótu ul. Wilanowską skorzysta kilka linii autobusowych: 262, 295 i N1. Wzdłuż tej ulicy powstały dwa przystanki, w obu kierunkach - przy TBS Jary i skrzyżowaniu z ul. Płocką
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Trzeba jednak przyznać, że nowo otwarta ulica nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych w tej części miasta. Samochody, który dzięki jej otwarciu znikną ze skrzyżowania Łódzka-Warszawska, pojawią się na skrzyżowaniu Wilanowska-Witosa.
Tymczasem okoliczni mieszkańcy narzekają, że ulica już teraz mogłaby służyć kierowcom: - Od trzech tygodni na praktycznie skończonej budowie nic się nie dzieje, nie trwają żadne prace wykończeniowe - żali się pan Adam, nasz czytelnik. - A ulica choć praktycznie skończona, wciąż jest zamknięta dla ruchu, co zmusza nas mieszkańców do korzystania z ul. Łódzkiej oraz wszelakich innych przejazdów.
Przebudowę nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i jak twierdzi jej dyrektor Piotr Dańko, nowy odcinek powinien być oddany do użytku w przeciągu 10 dni. - Wykonawca zgłosił go już do odbioru, trwają teraz procedury, czekamy też na pozwolenie na użytkowanie - informuje.
Cały odcinek, wraz z budową ronda, oraz chodników i ścieżek rowerowych kosztował 3,5 mln zł.
Opinie (141) 4 zablokowane
-
2008-11-20 21:47
niech ktorys z urzedasow pokaze sie a otwarciu tej drozyny...odzaluje te pare zlotych na jajka...zachecam wszystkich zainteresowanych akcja do wpisywania sie na akcje "powitanie i podziekowanie" starym pierdzielom za trod wlozony w skomunikowanie osiedla orunia gorna...trzeba sie tylko dowiedziec kiedy dokladnie ja otworza :)
- 0 0
-
2008-11-20 22:02
rogalińska - witosa
Ponad rok temu zmieniono organizacje ruchu na tym skrzyżowaniu, w efekcie utrudniło to wydostanie się z ulicy rogalińskie, kiedy rogalińska przejmie ruch z łódzkiej ,,, cóż jak nie zmieni się organizacja na tym skrzyżowaniu to te marne 350 m można będzie sobie w buty wsadzić.
Sytuację może uratuje włącznie sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, która stoii tam od niepamiętnych czasów ,,, ale DRMG musiało by sobie o tym przypomnieć.
Zamiast świętować wątpliwy sukces należało by zadać pytanie kiedy powstanie "nowa" łódzka? kiedy będzie bezkolizyjne skrzyżowanie w-zetki i łostowickiej? czemu na okolicznośc remontu łostowickiej nie udrożniono cedrowej? w końcu czemu remont łostowickiej rozwleczono na lata?
wszędzie można budować szybko tylko nie w gdańsku, a to przecież jest proste, wystarczy narzucić wykonawcy krótki (2-3 miesięczny) czas realizacji i wymusić pracę w trybie ciągłum (roboty prowadzone 24 h) oczywiście oprócz kiija dać jeszcze marchewkę w postaci bonusa za każdy dzień oddania inwestycji przed terminem ,,, to działa, w warszawce kilka lat temu przebudowano gruntownie 2 jednie grójeckiej w 2 miesiące łącznie z kolizjami tramwajowymi i całość skończyła się 3 dni przed terminem ,,, na prawdę można tak budować- 0 0
-
2008-11-21 10:03
zmiana trasy autobusów
mnie martwi jeszcze bardziej niż korki zmiana trasy autobusów 262 i 295.
szczególnie 262. oznacza to kłopot dla pasażerów wsiadających na przystanku płocka i przemyska, bo zostają oni pozbawieni tych linii. osoby które dojeżdżają rano do pracy do Wrzeszcza wiedzą, że autobusy 162 nie jeżdżą wg rozkładu i są notorycznie spóźnione. pasażerowie do tej pory mieli alternatywę, jeżeli nie przyjechał 162, to za 10 minut był 262, w dodatku prawie pusty, bo zabiera nie zabiera pasażerów z Oruni Górnej . liczę na to że uda się jeszcze odwołać decyzję w sprawie zmiany trasy chociaż linii 262- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.