• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Nowa Olchowa wreszcie otwarta

Aleksandra Nietopiel
17 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (182)
  • Ul. Nowa Olchowa ma nieco ponad 400 m długości i łączy ul. Cedrową z ul. Kartuską.
  • Ul. Nowa Olchowa ma nieco ponad 400 m długości i łączy ul. Cedrową z ul. Kartuską.
  • Ul. Nowa Olchowa ma nieco ponad 400 m długości i łączy ul. Cedrową z ul. Kartuską.

Nadszedł koniec drogowej telenoweli pt. budowa Nowej OlchowejMapka. Trasa, która połączy ul. KartuskąMapkaul. CedrowąMapka wreszcie została otwarta dla kierowców. To dobra wiadomość przede wszystkim dla części mieszkańców południowych dzielnic Gdańska, którzy czekali na ten niedługi, ale potrzebny odcinek drogi.



Otwarcie Nowej Olchowej:

Prace przy budowie niespełna półkilometrowej ul. Nowej Olchowej miały trwać 7 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, a trwały 17. W trakcie prowadzenia inwestycji okazało się, że potrzebne było przeprojektowanie zabezpieczenia skarpy i wykonanie muru oporowego w innej technologii - co wydłużyło czas prac.

Nowa droga była gotowa już w grudniu, ale inwestycja musiała jeszcze przejść odbiory techniczne i uzyskać pozwolenia na użytkowanie.

Nowa Olchowa skończona, ale nie oddana do użytku



Nowa Olchowa: "Czekaliśmy na nią prawie 10 lat"



Łącznik rozpoczyna się przy ul. Kartuskiej, dalej wzdłuż budynków przy ul. MigdałowejMapka włącza się w ul. Cedrową, śladem dawnej ul. Migdałowej. Ulica ma jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu i usprawni komunikację w tym rejonie.

  • Na nowej drodze obowiązuje strefa tempo 30, nie ma ścieżki rowerowej. Od soboty, 25 lutego, będzie tędy kursował autobus linii 175.
- Inwestycja była bardzo trudna ze względu na różnice wysokości terenów, ale też ze względu na wodę - kilka ogrodów deszczowych powstało przy okazji tej inwestycji. Dlaczego nie ma drogi rowerowej? Ponieważ na tym odcinku będzie obowiązywała "strefa tempo 30", czyli ta, która zachęca do współodpowiedzialności za wszystkich uczestników ruchu drogowego i w takiej strefie właśnie dopuszczona jest także jazda rowerem po ulicy - mówiła podczas otwarcia drogi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
- Na tę inwestycję czekaliśmy prawie 10 lat. Kluczowa będzie tu poprawa bezpieczeństwa na końcu ulicy Cedrowej, co było niezwykle ważne dla mieszkańców. Uliczka jest krótka, ale bardzo istotna. Linia 175 polepszy także mieszkańcom Gdańska dojazd od tramwaju do pobliskiego cmentarza - mówił Piotr Lachowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Ujeścisko-Łostowice.

45 nowych drzew i sześć ogrodów deszczowych



Oprócz samej jezdni mieszkańcy zyskali także chodniki i oświetlenie. W ramach odwodnienia powstało sześć ogrodów deszczowych, które wykonano w pobliżu ul. Cedrowej. Na odcinku nowej drogi zasadzono również 45 drzew: olchy, jarzęby i wierzby.

Domy na Ujeścisku



- To, co powinno cieszyć mieszkańców Gdańska, że są to rozwiązania ekologiczne i nastawione na naturę, czyli właśnie ogrody deszczowe i posadzenie drzew - powiedział Karol Kalinowski, Dyrektor DRMG.

Nową Olchową pojedzie linia nr 175



Nowym odcinkiem będzie jeździł autobus linii 175. Pierwszy kurs zaplanowano w sobotę, 25 lutego. Dzięki temu mieszkańcy zyskają dogodniejsze połączenie z tramwajem do al. Havla i pętli na Siedlcach. Ułatwi to też dojazd na cmentarz Łostowicki od strony ul. Nowej Olchowej.

Autobus będzie kursował na trasie Siedlce - Kartuska - Nowa Olchowa - brama zachodnia Cm. Łostowickiego - Cedrowa - Łódzka - Havla - i dalej stałą trasą do pętli Maćkowy.


Nowa Olchowa powstała w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego ze środków Gminy Miasta Gdańska i spółki "Cedrowa" Sp. z o.o. Koszt budowy wyniósł ok. 5,6 mln zł.
00:05 23 LUTEGO 23

Brudna Nowa Olchowa (6 opinii)

Migdałowa -Nowa Olchowa dopiero otwarta droga a już zabłocona gliną ,po co sprzątać , niech jest gnój na drodze ważne że kopiemy dół, reszta się nie liczy , inwestorze zrobiłeś syf na drodze to go posprzątaj czy czekasz na ulewny deszcz by zrobił to za ciebie
Migdałowa -Nowa Olchowa dopiero otwarta droga a już zabłocona gliną ,po co sprzątać , niech jest gnój na drodze ważne że kopiemy dół, reszta się nie liczy , inwestorze zrobiłeś syf na drodze to go posprzątaj czy czekasz na ulewny deszcz by zrobił to za ciebie

Miejsca

Opinie (182) 9 zablokowanych

  • Drzewa

    Olchy wierzby same bezużyteczne drzewa teraz zwalają na skarpy przedtem na pogodę a kto to projektował że skarp nie wyliczył chyba jakiś tepak 17 miesięcy żenada

    • 8 3

  • Ten mor oporowy a wszczgolnosci jego barierki to wygladaja jak by pijany wariat projektowal... szok,istne fale dunaju buahaaaa

    • 8 6

  • Dlaczego

    Nie wprowadzono ruchu jednokierunkowego na nowej olchowej i cedrowej? Odciążyłoby to skrzyżowanie z kartuska a i na pas dla rowerow miejsca by nie zabrakło

    • 7 8

  • 175 (1)

    Bardzo zły pomysł z wydłużeniem trasy 175 !!!!!!

    • 23 5

    • ZTM lubi trasy turystyczne.

      • 10 1

  • 175

    Znowu Zomkowski wymyślił kolejna bzdurę. Kolejna linia która jedzie się krajobrazowo. Na Cedrowej do Warszawskiej zawsze są korki. Autobusy będą miały spóźnienie. Ciekaw jestem jak z Siedlec dojadą ludzie starsi na cmentarz. Mają iść na piechotę czy czekać na bardzo często jeżdżące 174 czy 195. Ta ostatnia może zniknie bo Pan dyrektor stwierdzi że wszystko przejmie 175. Zresztą ZTM robią wszystko aby nikt nie korzystał z ich usług. Była fajna 164 łącząca Wrzeszcz z Ujesciskiem to postanowili dać 115, którym zwiedza się pół Gdańska. Ja na miejscu ZTM zlikwidował wszystkie linie i zrobił bym tylko jedna. Jezdzaczaca po wszystkich pętlach i po wszystkich ulicach.

    • 20 4

  • 175 oby ktoś się puknął w czoło będą coraz gorsze połączenia

    Kto wpadł na tak głupi pomysł żeby wydłużać i tak 175 mający długą trasę .... Jak się przesiąść na 115 było dobrze w miarę a będzie jeszcze gorzej albo 168 przesiadka była alternatywą jest glupota

    • 19 4

  • To, że na ulicy jest strefa Tempo 30 (3)

    nie oznacza, że tam nie powinno być odseparowanej od jezdni drogi dla rowerów (pasa dla rowerów po obu stronach jezdni). Jeśli jest pod górkę, to rowerzyści powinni mieć oddzielony od jezdni pas co najmniej po jednej stronie. Inaczej wielu z nich nie będzie się czuło bezpiecznie i nie zdecyduje się na wybór roweru nawet na krótkie odległości. Szkoda. Zmarnowana szansa.

    • 11 7

    • Rowerzysta i kierowca (2)

      Sam mieszkam na Cedrowej i jeżdżę zarówno na rowerze jak i autem. Nie rozumiem waszego wyolbrzymiania problemu braku drogi rowerowej. Z własnej obserwacji wiem, że rowerzystów zbyt wielu się tu nie porusza.
      Po drugie jadąc od strony Warszawskiej i tak lepiej jechać Cedrową (ciągle z górki), niż wjeżdżać pod górkę Nową Olchową...
      W drugą stronę to samo. Lepiej nadrobić 200 m i skręcić w Cedrową niż podjeżdżać pod tę górkę...

      • 2 1

      • pomyśl o innych (potencjalnych) rowerzystach i rowerzystkach, które nie mają takiego doświadczenia jak ty (1)

        w jeździe rowerem pod górkę wraz z samochodami, których kierowcy często mijają cyklistów na tzw. grubość gazety, chociaż mają obowiązek po pierwsze respektować limit 30 km/h a po drugie zachowywać odstęp co najmniej 1 metra.

        • 1 0

        • To sobie ci słabsi pojadą dalej Kartuską na Cedrową po staremu,

          kawałek dalej, ale bez ostrego podjazdu i bezpieczniej.

          • 0 1

  • To jedna z ostatnich inwestycji drogowych w najbliższych latach

    Te 400 metrów az prezydent przyjechała na uroczystość. Kolejnych nowych dróg nie będzie w najbliższych latach. Może 1km nowej świętokrzyskiej przed następnymi wyborami

    • 15 3

  • 400 metrów drogi ale do tego ogród deszczowy

    Tylko to pozostaje Gdańszczanom

    • 12 3

  • 400 metrów drogi i 10 miesięcy opóźnienia

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane