- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (61 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (81 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (79 opinii)
Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni
Miasto chce zmodernizować kolejną ulicę w Śródmieściu Gdańska. Po przebudowie Pańskiej, Węglarskiej
i Elżbietańskiej
teraz do przebudowy przewidziano ul. Kowalską
, która łączy Most Miłości z Targiem Drzewnym. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w przyszłym roku.
Co istotne, nie do końca wiadomo, co znajduje się pod warstwami asfaltu. Przetarg obejmuje bowiem odwierty i odkrywki w nawierzchni jezdni, zatok postojowych i chodników w celu weryfikacji ich istniejących konstrukcji.
Przed przystąpieniem do prac wykonawca będzie musiał określić rodzaj i grubość poszczególnych warstw i zbadać je pod kątem występowania w nich betonów i lepiszczy smołowych oraz innych materiałów uznawanych obecnie jako niebezpieczne dla środowiska i szkodliwe dla zdrowia.
Uporządkowania wymaga też kwestia parkowania. Choć ulica jest wąska, to miejsca po obu stronach jest na tyle dużo, że samochody parkują prostopadle do budynków, pozostawiając niewiele przestrzeni dla pieszych.
Wkrótce ma się to zmienić. Miasto przygotowuje się bowiem do sporządzenia dokumentacji projektowej, która posłuży jako wytyczne do przebudowy ulicy.
Zadanie obejmuje modernizację układu drogowego wraz ze skrzyżowaniami, a w tym m.in.:
- przebudowę nawierzchni jezdni,
- przebudowę zjazdów wraz z poprawą ich geometrii i dostosowaniem do niwelety jezdni,
- przebudowę miejsc/zatok postojowych,
- przebudowę/budowę ciągów pieszych z zachowaniem ciągłości nawierzchni i niwelety na zjazdach do posesji,
- przebudowę sieci oświetleniowej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej,
- budowę/przebudowę kanału teletechnicznego,
- przebudowę/budowę sieci kanalizacji deszczowej wraz ze studniami, wpustami i przykanalikami oraz innymi niezbędnymi elementami odwodnienia,
- przebudowę przyłączy, w tym wszelkie istniejące włączenia na wcinkę oraz przyłączy rynnowych, które należy włączyć do nowoprojektowanego kolektora,
- przebudowę schodów nadziemnych wraz z wprowadzeniem zabezpieczeń dla osób niepełnosprawnych,
- przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia,
- zieleń wraz z małą architekturą,
- docelową organizację ruchu,
- wytyczne do projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy,
- rozwiązanie innych zagadnień i problemów, które wynikną w trakcie projektowania, w tym z warunków technicznych gestorów sieci oraz wymaganych uzgodnień,
- usunięcie kolizji sieci znajdujących się w kolizji z projektowanymi rozwiązaniami, uzbrojenie wodno-kanalizacyjne, które należy dostosować do nowej niwelety nawierzchni.
Projekt ma być gotowy w 2025 roku
Projekt ma objąć całą szerokość pasa drogowego ulicy Kowalskiej na odcinku od ulicy Korzennej (wraz ze skrzyżowaniem) do ulicy Targ Drzewny wraz z obniżonymi chodnikami przy przejściu dla
pieszych w rejonie Targu Drzewnego (obecnie wykonanymi z czerwonej betonowej kostki brukowej). Dodatkowo projekt ma uwzględniać wykonanie nawierzchni w miejscu rozebranego kiosku na skrzyżowaniu ulicy Kowalskiej z Targiem Drzewnym.
Termin składania ofert upłynie z końcem maja. Wybrany wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał 13 miesięcy.
Ulica Kowalska to kolejna po Pańskiej, Węglarskiej i Elżbietańskiej ulica w Śródmieściu Gdańska, która doczeka się modernizacji. Obecnie trwa też przebudowa ulic Ogarnej oraz Długiego Pobrzeża.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-27 20:09
W tym tempie 100 lat potrzeba (2)
aby wyremontować Śródmieście
- 77 5
-
2024-05-29 08:26
By się kupiło wieś tylko pieniądze gdzieś .... ciebie stać na rozwiązanie wszystkich problemów gdzie potrzebne są duże pieniądze?
- 0 0
-
2024-05-28 13:02
mi się nie spieszy
wolę chyba już ten połatany asfalt, durszlak, niż przeklęty bruk, gdzie autem głośno, a rowerem to tylko po chodniku
- 4 0
-
2024-05-28 13:52
W którym miejscu jest za mało miejsca dla pieszych?
Tylko na kawałku koło budynku dawnej redakcji (apteka) . A reszta jest super. Szeroki chodnik i dużo miejsca do parkowania. Kto takie bzdury wypisuje?
- 11 7
-
2024-05-27 20:20
Na ul. Węglarskiej, Pańskiej, a teraz Ogarnej, codziennie spotykamy rowerzystów na chodnikach, bo po tym bruku jeździć się nie (25)
Czy to samo będzie na kolejnej ulicy?
Ta dla przypomnienia miejskie rowery nie mają opon wypełnionych powietrzem.- 57 14
-
2024-05-28 14:22
bo ten bruk to najgorsze co może być, uparli sie na to, dramat (4)
- 6 4
-
2024-05-28 15:34
(3)
Akurat w tym miejscu jest idealny.
- 2 2
-
2024-05-28 15:46
(2)
taki "idealny bruk" jest też w Starej Oliwie
i choć prawo prawem, nie tylko hulajki, rowerzyści,
nie tylko skutery i motocykle,
nawet samochody czasem jeżdżą po chodniku,
znajomemu na. Liczmanskiego urwał się i wypadł silnik jego samochodu....
a na moich oczach oarę samochodów straciło koło.- 0 1
-
2024-05-28 16:59
(1)
To chyba jednak nie wina ulicy, że znajomy jeździ rzęchem.
- 8 0
-
2024-05-29 09:47
Ja tamtędy jeździłam ponad 20-letnimi,
rozklekotanymi "rzęchami" i nic się nie urywało. Widocznie dostosowanie prędkości ma istotne znaczenie.
Polecam więc szacunek do zabytkowej, pięknej i trwałej nawierzchni, do siebie i pojazdu, i to wystarczy. P.S. A pieszym radzę poruszanie się w obuwiu, nie jakichś szpilkach, i też normalnie się wtedy chodzi.- 0 0
-
2024-05-27 21:49
(4)
Dlatego należy zakazać wjazdu do Śródmieścia rowerem. Jak chcesz się tam dostać to pieszo albo wcale.
- 15 18
-
2024-05-29 08:27
bo?
- 1 0
-
2024-05-28 11:16
Ja Amsterdam zwiedziłem rowerem, ale tam nie ma kocich łbów (2)
- 9 5
-
2024-05-28 14:43
(1)
Główne Miasto to nie całe miasto, lecz jego historyzująca część. Poza tym, Gdańsk to nie Amsterdam.
- 4 2
-
2024-05-29 12:47
Kowalska to Stare Miasto i tam też się nie da jeździć rowerem
- 0 0
-
2024-05-27 21:11
(10)
A po co tam masz jeździć rowerem? Wyremontować tylko dla pieszych. To jest główne miasto.
- 12 13
-
2024-05-27 21:24
(9)
Skoro rowery nie powinny się poruszać po Głównym Mieście to samochody powinny być zbanowane zupełnie.
- 25 7
-
2024-05-28 10:03
Ja jestem osobą z chorobą nóg, nie mogę pokonywać długich dystansów pieszo! (5)
Pomyślcie też o innych osobach, a nie o sobie. Zero empatii.
- 8 5
-
2024-05-29 09:48
Z tego powodu, destrojerze, mamy dewastować zabytkowe miejsca?
- 0 0
-
2024-05-28 16:18
(1)
To po co sie obnosisz ulomnoscia? Siedziec w domu i nie przeszkadzac normalnym ciezko pracujacym katolikom, jakbys wierzyl w Boga i sie modlil to bys mial zdrowe nogi
- 1 6
-
2024-05-28 16:57
Licha ta wasza prowokacja, bolszewicki junaku.
- 2 0
-
2024-05-28 10:52
wypróbuj trójkołowiec
W Wielkiej Brytanii więcej osób niepełnosprawnych ruchowo porusza się rowerami niż na wózkach inwalidzkich. Ciekawe, jak sobie radzisz próbując poruszać się po chodniku zastawionym zaparkowanymi samochodami.
- 2 2
-
2024-05-28 10:27
A gdzie na tej uliczce jest długi dystans? Poza tym z pewnością będą ławki.
- 2 1
-
2024-05-27 21:53
Zgadzam się.
- 8 1
-
2024-05-27 21:51
No spoko (1)
Tam już teraz jest Strefa Ograniczonej Dostępności a parkowanie kosztuje fortunę.
- 7 4
-
2024-05-27 21:57
SOD to fikcja
a parkowanie jest do przyjęcia, jak stajesz na trochę
- 9 2
-
2024-05-27 21:01
Szybciej wyjdą na rynek rowery poduszkowe (3)
które będą latać 15 cm nad ziemią niż zniknie z tamtąd nierówna nawierzchnia.
- 8 4
-
2024-05-28 09:53
(2)
A po co ma znikać? To jest Główne Miasto, a nie Żabianka, Przymorze, czy Morena.
- 2 4
-
2024-05-28 10:55
ma znikać nawierzchnia nieprzyjazna dla ruchu ludzi (1)
rodziców z dziećmi na wózkach, hulajnogistów, pań w obuwiu na wysokim obcasie, rowerzystów i innych niezmotoryzowanych. Estetyczna i funkcjonalna nawierzchnia inna niż asfaltowa jest możliwa - w Gdańsku już działa na wielu ulicach.
- 4 3
-
2024-05-28 14:41
Nie ma zniknąć. Główne miasto to główne miasto. Czymś musi się różnic od innych dzielnic.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.