• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica z Mostem Miłości do remontu. Będą odwierty w nawierzchni

Maciej Korolczuk
27 maja 2024, godz. 20:00 
Opinie (107)
  • Ulica Kowalska łączy Most Miłości z Targiem Drzewnym.
  • Stan nawierzchni już od lat kwalifikuje ją do przebudowy.
  • Prace nad projektem przebudowy Kowalskiej mają potrwać 13 miesięcy.
  • Zakres ma też obejmować teren po niedawno rozebranym kiosku.
  • Remont ma uporządkować kwestie parkowania na ulicy, które obecnie nie pozostawia pieszym zbyt wiele miejsca.
  • Sama ulica jest wąska, ale miejsca jest na tyle dużo, że samochody parkują prostopadle do osi jezdni. Piesi mają do dyspozycji wąski chodnik.

Miasto chce zmodernizować kolejną ulicę w Śródmieściu Gdańska. Po przebudowie PańskiejMapka, WęglarskiejMapkaElżbietańskiejMapka teraz do przebudowy przewidziano ul. KowalskąMapka, która łączy Most Miłości z Targiem Drzewnym. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w przyszłym roku.



Jak można poprawić wygląd i funkcjonalność ulicy Kowalskiej po remoncie?

Ulica Kowalska to krótka ulica w Śródmieściu Gdańska łącząca przebiegający nad Kanałem Raduni Most MiłościMapka (Most Chlebowy) z Targiem DrzewnymMapka. Nawierzchnia ulicy jest w złym stanie i od dawna nadaje się do remontu.

Co istotne, nie do końca wiadomo, co znajduje się pod warstwami asfaltu. Przetarg obejmuje bowiem odwierty i odkrywki w nawierzchni jezdni, zatok postojowych i chodników w celu weryfikacji ich istniejących konstrukcji.

Przed przystąpieniem do prac wykonawca będzie musiał określić rodzaj i grubość poszczególnych warstw i zbadać je pod kątem występowania w nich betonów i lepiszczy smołowych oraz innych materiałów uznawanych obecnie jako niebezpieczne dla środowiska i szkodliwe dla zdrowia.

Uporządkowania wymaga też kwestia parkowania. Choć ulica jest wąska, to miejsca po obu stronach jest na tyle dużo, że samochody parkują prostopadle do budynków, pozostawiając niewiele przestrzeni dla pieszych.

Wkrótce ma się to zmienić. Miasto przygotowuje się bowiem do sporządzenia dokumentacji projektowej, która posłuży jako wytyczne do przebudowy ulicy.

Dokumentacja projektowa ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku.
Zadanie obejmuje modernizację układu drogowego wraz ze skrzyżowaniami, a w tym m.in.:

  • przebudowę nawierzchni jezdni,
  • przebudowę zjazdów wraz z poprawą ich geometrii i dostosowaniem do niwelety jezdni,
  • przebudowę miejsc/zatok postojowych,
  • przebudowę/budowę ciągów pieszych z zachowaniem ciągłości nawierzchni i niwelety na zjazdach do posesji,
  • przebudowę sieci oświetleniowej,
  • przebudowę sieci elektroenergetycznej,
  • budowę/przebudowę kanału teletechnicznego,
  • przebudowę/budowę sieci kanalizacji deszczowej wraz ze studniami, wpustami i przykanalikami oraz innymi niezbędnymi elementami odwodnienia,
  • przebudowę przyłączy, w tym wszelkie istniejące włączenia na wcinkę oraz przyłączy rynnowych, które należy włączyć do nowoprojektowanego kolektora,
  • przebudowę schodów nadziemnych wraz z wprowadzeniem zabezpieczeń dla osób niepełnosprawnych,
  • przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia,
  • zieleń wraz z małą architekturą,
  • docelową organizację ruchu,
  • wytyczne do projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy,
  • rozwiązanie innych zagadnień i problemów, które wynikną w trakcie projektowania, w tym z warunków technicznych gestorów sieci oraz wymaganych uzgodnień,
  • usunięcie kolizji sieci znajdujących się w kolizji z projektowanymi rozwiązaniami, uzbrojenie wodno-kanalizacyjne, które należy dostosować do nowej niwelety nawierzchni.


Projekt ma być gotowy w 2025 roku



Projekt ma objąć całą szerokość pasa drogowego ulicy Kowalskiej na odcinku od ulicy Korzennej (wraz ze skrzyżowaniem) do ulicy Targ Drzewny wraz z obniżonymi chodnikami przy przejściu dla
pieszych w rejonie Targu Drzewnego (obecnie wykonanymi z czerwonej betonowej kostki brukowej). Dodatkowo projekt ma uwzględniać wykonanie nawierzchni w miejscu rozebranego kiosku na skrzyżowaniu ulicy Kowalskiej z Targiem Drzewnym.

Termin składania ofert upłynie z końcem maja. Wybrany wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał 13 miesięcy.

Ulica Kowalska to kolejna po Pańskiej, Węglarskiej i Elżbietańskiej ulica w Śródmieściu Gdańska, która doczeka się modernizacji. Obecnie trwa też przebudowa ulic Ogarnej oraz Długiego Pobrzeża.

  • W ostatnich latach miasto zmodernizowało w Śródmieściu m.in. ul. Węglarską.
  • Remont przeszła też ul. Elżbietańska.
  • Przebudowano też ul. Pańską.

Miejsca

Opinie (107) 8 zablokowanych

  • Mamy pytanie (1)

    Dlaczego Pani Prezydent likwiduje na rzecz dewelopera miejsca parkingowe na ulicy Powstańców Warszawskich w Gdańsku ?

    • 4 4

    • i dlaczego ta ulica wygląda obecnie jak po bombardowaniu albo remontujemy i zamykamy ulicę i objazd albo nie, wykonawcy robią co chcą, ciężki sprzęt jeździ, kopią jakieś dziury, chodnik zamknięty, DDR rozwalona, ulica rozwalona, co tam się dzieje?

      • 0 0

  • Kiedy id...i wyremontujecie zalosna szeroką!!? Bo juz od 5 lat belkoczecie cos o tym (2)

    • 3 3

    • podziękuj poprzedniemu "konserwatorowi" zabytków

      i nie używaj słów powszechnie uznawanych za obraźliwe. To nie przyczynia się do rozwiązania problemu.

      • 1 1

    • pół jest zrobiona przecież ;)

      • 0 0

  • To żaden most miłości tylko Most Chlebowy a że pełni funkcję mostu na którym wieszają kłódki

    z "wyznaniami" lub "przypisanymi" parami to nie znaczy że jest mistem miłości. I pomysł wtórny i uroku te kłódki nie dodają. W Paryżu pierwszy raz obwieszono kłódkami most a w Polsce Wrocław był pierwszy ze swoim Mostem Na Ostrowiu Tumskim i zdecydowanie wystarczy. Pomysł jest ciekawy i oryginalny gdy jest pierwszym takim pomysłem zaś powielany "-nty" raz jest nudny, powtarzalny i mało atrakcyjny. Wprowadzanie jakichś wtórnych idei oraz nowych nazw na siłę jest nieciekawe i infantylne.

    • 7 3

  • Wacław Męczybuła zbuduje

    • 2 2

  • tańczcie i bawcie się radośnie , festyn!

    • 3 2

  • "Most milosci"

    Taaa. Te i**otyczne kłódki są już przyczepiane wszędzie! Co one mają niby znaczyć na kładce nad Estakadą Kwiatkowskiego w Gdyni? Przecież kluczyk ma być wyrzucony do wody?
    To jest po prostu głupie i te wszystkie klodki powinny być systematycznie odcinane.

    • 26 2

  • Most Chlebowy z miłością nie ma nic wspólnego.

    Kłódki tylko szpecą.

    • 8 2

  • A na scianach kamienic tarcze rogacza. Poroza tych, ktorzy zostali zdradzeni

    • 4 1

  • Hallera wyremontujcie! (1)

    Rzeczypospolitej, Chłopską, Jelitkowską, Kościuszki! Przecież tam się już nie da jeździć! Trzeci świat!

    • 5 2

    • Po co jak za 5 lat tylko elektryki beda mogly jezdzic na ktore nikogo nie bedzie stac buahaa yhyy.kancz z kaszanka

      Prezydentka

      • 0 2

  • (11)

    Od razu widać, że tam większość nie bywa, tam nie potrzeba więcej miejsca dla pieszych, tłumów tam nie ma, potrzeba DDR żeby rowerzyści nie rozjeżdżali ludzi na chodniku

    • 28 5

    • potrzebne jest pogodzenie estetyki z funkcjonalnością: nawierzchnia powinna być gładka (10)

      a ruch samochodów zredukowany do minimum i uspokojony. Rowerzyści nie rozjeżdżają ludzi na chodniku: taka teza przystoi jedynie mistrzów odwracania kota ogonem: odwracających uwagę od nagminnego lekceważenia limitów prędkości przez mistrzów jazdy "szybkiej ale bezpiecznej". Być może ta ulica powinna stać się "ulicą rowerową" - taką, z której kierowcy mogą korzystać, ale nie zakłócając ruchu ani rowerzystów ani pieszych przechodzących na jej drugą stronę.

      • 4 10

      • To niech jadą Garncarską (5)

        Tam jest ulica rowerowa. Pozostałe ulice powinny być wolne od rowerów. Miasto dla ludzi a nie dla rowerów.

        • 9 5

        • przypuszczalnie chciałbyś tworzyć miasto przyjazne dla samochodów

          takie miasta nie są przyjazne ani dla ludzi, ani dla ich samochodów. Miasta rowerowe są przyjazne dla wszystkich: w takich miastach ludzie nie korzystają z samochodów na krótkich przejazdach, dzieci samodzielnie chodzą do szkół, tak więc w godzinach porannego szczytu ich rodzice nie tworzą korków. Miasto przyjazne dla rowerów jest także miastem, w którym jest dużo zieleni; nie potrzeba betonować dużej powierzchni na parkingi dla pojazdów stojących bezczynnie przez 23 godziny na dobę.

          • 4 2

        • ulica Garncarska jest zastawiona w dużej części samochodami (niepotrzebnie) (1)

          mogłaby być wraz z Elżbietańską tak atrakcyjna jak Floriańska w Krakowie, szkoda tylko, że w Gdańsku wielu cierpi na brak wyobraźni, nie mówiąc o woli politycznej

          • 3 4

          • nie jest i nie będzie atrakcyjna, nawet lokale gastronomiczne tam padają, mało kto tam chodzi

            • 0 0

        • rowery same nie jeżdżą . jeżdża na nich ..... o kurde ludzie i to tacy sami jak ci którzy chodzą i jeżdżą samochodami (np ja)

          • 1 0

        • ta Garncarska się tak samo nadaje obecnie jak Kowalska, obraz nędzy i rozpaczy

          • 0 0

      • Ktoś kto pisze te bzdety o "uspokojeniu" chyba tam nie bywa. To nie jest uliczka, gdzie można się rozpędzić. (2)

        Wszędzie są parkingi wzdłuż drogi (i chwała za to!), wjazdy/wyjazdy, skrzyżowania więc tam raczej nikt nie będzie jechał 100km/h, tym bardziej, że jest tam kostka, która nie sprzyja wysokim prędkościom.
        Zaraz p. Ola wymysli, żeby ograniczyć tam liczbę miejsc postojowych, bo jest ich "za dużo". Na szczęście nie ma tam restauracji, więc nie zrobią jakiś ogródków jak to zrobili w Gdynio, przy Starowiejskiej

        • 8 3

        • może i nie można się tam rozpędzić, ale wystarczy, że kilku próbuje i poczucie bezpieczeństwa znika (1)

          • 2 5

          • próbuje rozpędzić się na dziurawej drodze na odcinku 100m? czyli nigdy tam nie byłeś, mieszkałem tam kilka dobrych lat, jedyny minus - latem pozajmowane miejsca parkingowe

            • 0 0

      • potwierdzasz, że nie znasz tej ulicy, tam ruch jest spokojny, zredukować się go nie da bo to objazdówka dla Starego Miasta, podczas Jarmarku jedna z nielicznych udostępnionych ulic do ruchu, tam nie ma "szybkiej lecz bezpiecznej" jazdy bo są takie dziury, że nie da się rozpędzić auta, poza tym ulica leży w strefie tempo 30

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane