• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na budowę Nowej Bulońskiej podpisana

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Moment podpisania umowy na budowę Nowej Bulońskiej. Moment podpisania umowy na budowę Nowej Bulońskiej.

Można budować ul. Nową Bulońską. Władze Gdańska podpisały umowę na realizację linii tramwajowej i drogi o długości 2,8 km.



Czy cieszysz się z powstania ul. Nowej Bulońskiej?

We wtorek przy skrzyżowaniu ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską podpisana została między władzami Gdańska a konsorcjum firm NDI z Sopotu i Balzola umowa na budowę linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej.

NDI i Blzola złożyły najkorzystniejszą ofertę, która opiewała na 191,7 mln zł. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, jako inwestor w imieniu miasta, gotowa była wyłożyć 193 mln zł. Pozostałe oferty były przynajmniej o kilkadziesiąt milionów złotych wyższe. Nic więc dziwnego, że wybór padł na konsorcjum NDI i Balzola.

- Planujemy przekazać teren budowy wykonawcy w czwartek. Jeśli chodzi o utrudnienia, to w obecnej chwili mieszkańcy nie muszą się ich obawiać. Droga przebiega poza istniejącym układem drogowym. Dopiero gdy będziemy wpinać ulicę Nową Bulońską do ulicy Myśliwskiej i Kartuskiej, a także ulicy Warszawskiej, to pojawią się utrudnienia w ruchu. Będziemy o nich informować mieszkańców - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy miasta Gdańska.

Połączenie Moreny z Ujeściskiem



Przypomnijmy na początku, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie w stosunku do tego, co można zobaczyć na wizualizacji, pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej, a będzie skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

 Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej.  Przebieg ulicy Nowej Bulońskiej.

Sześć lat przygotowań do Nowej Bulońskiej



Pierwsze prace nad projektem budowy ul. Nowej Bulońskiej ruszyły jeszcze w 2012 r. Wtedy miasto Gdańsk otrzymało z funduszy unijnych dofinansowanie w wysokości 1,5 mln zł na przygotowanie dokumentacji. Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Najkorzystniejszą ofertę na projekt złożyła firma rezydująca na Wyspie Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk, która swoją pracę wyceniła na kwotę 1,18 mln zł. Prace nad projektem trwały do 2015 r., w międzyczasie pozyskano decyzję środowiskową, a także zezwolenie na realizację inwestycji.

W 2015 r. przeprowadzono także konsultacje z mieszkańcami. Przez niespełna dwa lata miasto czekało na uruchomienie konkursu, w którym przyznawane są środki finansowe z UE.

Trudne ukształtowanie terenu pod budowę Nowej Bulońskiej. Trudne ukształtowanie terenu pod budowę Nowej Bulońskiej.

Miejsca

Opinie (290) 6 zablokowanych

  • "Strategiczny Program Rozwojowy dzielnicy Południe na lata 2014-2020" to kpina. (1)

    Wielki program opracowany na 8 lat. Miało powstać 8 nowych ulic. Po 4 latach okazało się powstanie jedna droga, dodatkowo okrojona tak aby miała po jednym pasie w każdym kierunku. To koniec inwestycji na Południu Gdańska. Utrzymanie ECSa zbyt dużo kosztuje.

    • 33 14

    • Co do okrojonej trasy, to się zgadzam.
      Nie mniej jednak obecnie w budowie jest węzeł zaroślak, a tak późne rozpoczęcie obu inwestycji miał wpływ opóźniony start rozdysponowania środków unijnych przez Warszawę, lekko ponad rok.

      • 9 0

  • Naprawdę nikt nie widzi, że to anty-miasto?

    Serio, tyle lat nad tym pracowaliście? Ile kosztuje takie marnowanie terenu, z wyspą centralną wielkości dwóch kortów tenisowych? Przejście dla pieszych po jednej stronie skrzyżowania? Ile tam jest placu między jezdniami, 80m?

    • 18 14

  • Brawo Adamowicz, konkretna inwestycja (4)

    inni tylko gadają, pawełek robi

    • 28 27

    • Ciebie w ci*la, misiu (3)

      • 8 7

      • (2)

        w ci*la nie ci*la ale to on wygrawa wybory a nie twoj kandydat, jak on sie zreszta wabi?

        • 6 5

        • Jaworski.

          • 3 5

        • Niezłodziej

          • 2 5

  • Świetnie. Precz z Budyniem.

    • 17 22

  • Czy Pan Paweł dostanie mieszkanko przy nowej ulicy? (1)

    • 27 22

    • Dla ciebie będzie nowa altanka

      W ogródkach działkowych

      • 5 1

  • ach te wybory :D

    Pan Jaśnie Budyniowy Budyń podpisał :)

    • 16 15

  • Z jabloniowej tramwajem do centrum

    Ojeeee

    • 16 1

  • Nareszcie cos pozytywnego.

    • 15 5

  • Nowe... (1)

    Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska, Nowa Świętokrzyska.... ile to już lat

    • 17 8

    • Nowe mieszkania... nowe zarzady...nowe autobusy sprzed 10lat

      • 5 5

  • wiadukt nad łostowicką (8)

    a kiedy wiadukt w ciągu armii krajowej nad łostowicą? tysiace kierowców zaqwsze czeka w korkach..wicei ile to smogu jest?

    • 30 13

    • Nigdy? Przecież przy przebudowie wybralu taką opcję, bo taniej

      A żeby się móc chwalić inwestycjami trzeba ciąć koszta.

      • 1 6

    • niech czeka...

      ...dzieki temu,ze tam sygnalizacja ich "stopuje" wielu z nich jeszcze żyje.Poza tym to miasto a nie autostrada dla tych z czarnym podniebieniem pracujacych w Gdańsku....

      • 14 2

    • Wiadukt tylko przesunie korek w stronę centrum (1)

      • 10 2

      • mozg ci przesunie w strone centrum,

        nie pomyslales ze chodzi JEDEN wiadukt w strone obwodnicy?

        • 1 0

    • co ci to zmieni? (1)

      nie będziesz tu to kawałek dalej będziesz stał.

      • 10 0

      • właśnie ze da, i to dużo

        W godzinach popołudniowych odciąży skrzyżowanie Łostowicka/AK, jadący prosto nie będą blokować skrzyżowania (lub nie będą blokowani przez skręcających w lewo).

        Podobnie rano - jadący do Gdańska nie blokowaliby skrzyżowania Łostowicka/AK, przez co można by zmienić fazy świateł i odkorkować Havla. To skrzyżowanie jest wąskim gardłem dla jadących do Wrzeszcza, wiecznie zakorkowana Havla.

        Jeszcze lepszym wyjściem byłby wiadukt do skrętu w Havla, ale to nie realne w takim układzie drogowym jaki jest.

        • 1 4

    • musza dawkowac inwestycje zeby bylo co robic przed kolejnymi wyborami

      • 1 3

    • wiadukat tak ale

      tylko w strone obwodnicy - zloty srodek

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane