- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (92 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (284 opinie)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (129 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (60 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Unia daje blisko 1 mld zł na lepszy wyjazd z Trójmiasta
Budowa trzech odcinków Trasy Kaszubskiej z Gdyni w stronę Lęborka i Słupska kosztować będzie blisko 1,5 mld zł. Właśnie podpisana została umowa na unijne dofinansowanie inwestycji, które wyniesie 984 mln zł. 40-kilometrowa ekspresówka ma być gotowa w 2021 roku.
Budowa Trasy Kaszubskiej, czyli alternatywnej drogi wyjazdu z Trójmiasta w kierunku zachodnim, podzielona została na cztery odcinki:
- z Gdyni do Szemuda (20 km) - zaprojektuje i zbuduje PolAqua za ok. 817 mln zł w 34 miesiące (umowa podpisana w marcu)
- z Szemuda do Luzina (10 km) - zaprojektuje i zbuduje Budimex za 335,8 mln zł w 34 miesiące (umowa podpisana w czerwcu)
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km) - zaprojektuje i zbuduje PORR za 338 mln zł w 31 miesięcy (umowa podpisana w czerwcu)
- z Bożegopola Wielkiego do Lęborka - na razie nie będzie realizowany. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.
Mimo że prace projektowe już trwają, dopiero teraz podpisana została umowa na dofinansowanie z Unii Europejskiej. Wraz z wykupem gruntów realizacja Trasy Kaszubskiej może pochłonąć nawet 2 mld zł (sama budowa 1,5 mld zł). Kwota z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przeznaczona na ten cel wyniosła ponad 984 mln zł.
Fizycznie budowa poszczególnych odcinków rozpocznie się wiosną i latem przyszłego roku. Wszyscy wykonawcy powinni uporać się ze swoimi zadaniami do końca 2021 roku. Należy jednak zaznaczyć, że w czasie trwania robót wyłącza się okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca, co może nieco wydłużyć te terminy.
Opinie (400) ponad 20 zablokowanych
-
2018-11-26 10:02
Ojej, jaka ta unia dobra.
Dziękujemy, ciociu Angelo i wujku Emmanuelu. A cukierek też będzie?
- 2 6
-
2018-11-26 10:16
Unia czy drugie rwpg?
Gospodarka też sterowana odgórnie. Wtedy my produkowaliśmy statki, Czesi i Słowacy motocykle i samochody (zablokowano nam produkcję Syreny 110 i motocykla Junak 600 na rzecz Skody i Jawy). Kiedyś w rozliczeniach był rubel transferowy teraz euro. Kiedyś decydowali politycy partyjni, dzisiaj politycy zależni od wielkich koncernów i korporacji. W sumie różnica niewielka.
- 3 4
-
2018-11-26 10:17
czy to tylko przypadek, że Rosja atakuje Ukrainę, a pod tym artykułem ruskie trolle atakują Unię? (3)
i to jak zaciekle...
- 4 7
-
2018-11-26 11:19
(1)
Rosja na swoim terenie atakuje Ukrainę?
- 3 2
-
2018-11-26 11:27
Na swoim terenie?
- 0 1
-
2018-11-26 14:15
Jaka UE? Ta co NS2 stawia? I to najpewniej przez tereny
, które ekolodzy powinni chronić własna piersią?
- 1 0
-
2018-11-26 10:29
a co z OPAT ?
Czy powstanie Trasy Kaszubskiej odsunie w czasie OPAT ?
- 2 0
-
2018-11-26 11:12
ile z tego pojdzie na wziątki kopertowe (1)
albo inne np poprzez zlecenia dla zaprzyjaźnionych wykonawców. Norma to 5 % a więc wychodzi minimum 50 milionów łapówek
- 2 0
-
2018-11-26 11:35
Łapówki też nakręcają koniunkturę. Kupi się za nie domy, samochody, ciuchy i jedzenie. Dzięki temu wiele osób ma pracę. Nic się nie marnuje i nikt nikogo nie okrada. Tylko zazdrość jest godna potępienia.
- 0 0
-
2018-11-26 11:25
Unia nic nie daje
tylko redystrybuuje pieniądze, które wcześniej tam wpłaciliśmy, częściowo przeżerając je na utrzymanie takich bandytów jak tusk.
- 2 3
-
2018-11-26 11:45
Co oznacza partnerstwo publiczno - prywatne ???
A to ze korzystajacy z tej drogi beda musieli placic .Droga platna . unia dolozy ale Prywatny Partner - z nim Nie Ma zmiluj sie.a przeciez 3 lata temu byla dograna budowa drogi do Leborka tylko dziwnym trafem zostala zdjeta z planow budowy drog.I nagle teraz " swietna wiadomosc "ze nie do Leborka a tylko do Bozego Pola nie bezplatna a platna. "Zamienil stryjek laseczke na kijek "
- 2 0
-
2018-11-26 11:49
alternatywa dla OPAT
Trasa Kaszubska odciąży Rumię i Redę, ale raptem o ok.30%. Wzrost natężenia ruchu szybko doprowadzi do stanu dzisiejszego paraliżu. Potrzebna szybka alternatywa dla OPAT. Taka, która ominie też Redę nie niszcząc jej wielkim węzłem drogowym!
- 0 0
-
2018-11-26 11:49
Dobra, namówiliście mnie,
za dużą bańkę mogę wyjechać z Trójmiasta.
- 0 0
-
2018-11-26 12:40
Projekt bubel
Nie ma wjazdu z ul Chwaszczyńskiej na obwodnicę w stronę Chylonii
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.