• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliony na lepszy dojazd na północ Gdyni. Czterech chętnych na przebudowę Unruga

Patryk Szczerba
17 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (291)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
W zakres prac wchodzi m.in. przebudowa ul. Unruga z Bosmańską. W zakres prac wchodzi m.in. przebudowa ul. Unruga z Bosmańską.

Cztery firmy są chętne, by rozbudowywać ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowkiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Przy zakładanym budżecie 43,5 mln zł na inwestycję, tylko jedna oferta przekracza tę kwotę, a najtańsza jest niższa niż 30 mln zł. Po podpisaniu umowy, prace mają trwać rok.



Czy przebudowa ul. Unruga zmieni sytuację kierowców z północnych dzielnic?

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w marcu. Rozstrzygnięcie miało nastąpić w kwietniu, ale termin składania i otwarcia ofert był przesuwany. W końcu ustalono go na 14 lipca.

Budżet został ustalony na 43,5 mln zł. Zgłosiło się czterech wykonawców:

  • Kruszywo sp. z o.o.: 29,9 mln zł
  • Strabag Polska: 30,9 mln zł
  • MTM SA: 35,4 mln zł
  • WPRD Gravel/Elgrunt: 43,9 mln zł

Teraz urzędnicy będą analizowali oferty. Wykonawca będzie miał rok na zakończenie prac.

Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z nawierzchnią bitumiczną. Jezdnia miejscami poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu w rejonie skrzyżowań - pasy do skrętu w lewo/prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku przeznaczony będzie do poruszania się pojazdów komunikacji miejskiej.

Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym trzy dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo, w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka, nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z ul. RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowanie wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z ul. BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Sklepy spożywcze na Obłużu



Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Po przebudowie ul. Unruga będzie szersza i wygodniejsza dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Ul. Unruga: co będzie przebudowane oprócz infrastruktury?



Zaplanowano przebudowę:
  • oświetlenia ulicznego: słupów i lamp oświetleniowych,
  • sygnalizacji świetlnej,
  • kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami,
  • kanalizacji sanitarnej,
  • ciepłociągu,
  • wodociągu,
  • gazociągu,
  • kanału technologicznego,
  • sieci teletechnicznej.

- Jesteśmy w historycznie najważniejszym momencie - po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego, z czego efektów tysiące mieszkańców korzysta każdego dnia, przechodzimy z aktywnością na ul. Admirała J. Unruga, która nakładem kilkudziesięciu milionów zmieni zarówno znaczący obszar Obłuża, jak i pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Brawo brawo brawo (2)

    Piękne miasto ze świetna infrastruktura!

    • 5 52

    • i piękny sarkazm

      (sprawdź w słowniku).

      • 10 1

    • A na rowerach nie chcecie tam dojeżdżać

      Dziwne

      • 3 0

  • Buspasy (7)

    Po co kolejne buspasy?

    • 60 10

    • Gdynia buduje buspasy (2)

      I co roku ucina kolejne kursy z rozkładu. Brawo, tak trzeba żyć.

      • 24 0

      • Na odcinku Obłuże Centrum - Bosmańska/Zielona w godzinach od rana do wieczora zostały 2 linie 152 i 109. W rozkładzie co 4-5 p

        • 0 0

      • Poprawka - nast. kurs 152 i 109 po 20 minutach.

        • 0 0

    • (2)

      Bo korki robią się gorsze tak długo aż czas przejazdu samochodem jest taki sam jak komunikacją. Więc w magiczny sposób, im szybsze autobusy tym mniejsze korki

      • 3 5

      • Samochody nie zatrzymują się co kilkadziesiąt sekund na przystanku (1)

        Jadą zawsze najkrótszą drogą do celu, a nie według wytyczonej trasy, z której nie mogą zboczyć. Dojeżdżają również prawie zawsze na miejsce, a nie do najbliższego przystanku, z którego trzeba jeszcze podejść piechotą. No i na trasie przejazdu nie trzeba nigdy przesiadać się z jednego samochodu do drugiego. Podsumowując, samochód zawsze będzie szybszy od autobusu i malowanie pasów na asfalcie tego nie zmieni.

        • 5 3

        • Wszystko jest winą pracowników stoczni oraz MW. Jak tylko wybija 1530 to wszyscy wsiadają w samochody i pędzą w kierunku estakady. Wycwanili się już na tyle, że zamiast jechać Unruga, to jadą Benisławskiego do góry, następnie Stolarską, by na koniec włączyć się w Unruga poprzez Frezerów lub Czeladniczą. Ruch z Cechowej na Unruga w kierunku zachodnim jest tak duży, że samochody z Bosmańskiej w ogóle nie posuwają się do przodu. Jeśli skrzyżowanie Unruga-Cechowa zostanie z jednym pasem do jazdy na wprost, to niestety pozostanie wąskim gardłem całego układu.

          • 2 1

    • Bo w szczycie autobusy stoją po 15 minut

      przed Cechową jadąc od strony oksywia. Jaja są też na rondzie koło Lidla, bo autobusy i inne pojazdy muszą przepuszczać auta jadące z lewej (od strony stoczni marynarki woj.), a tych od groma! Ostatnio moja podróż z Babich D. do estakady trwała ok. 40 minut!

      • 5 0

  • Milo patrzec jak Gdynia i Trojmiasto sie rozwijaja (9)

    Duzo jezdze po Europie, w zasadzie koczowniczy tryb zycia. Za kazdym razem jak wracam do 3miasta to widze zmiany na lepsze w infrastrukturze. Milo pomyslec jak to bedzie za 10-15 lat. Zeby to nam sie tylko nie zamienilo w multi-kulti. Zaufajcie mi, to tykajaca bomba, niezaleznie od tego co wam mowia. Na teraz "zalatacie" 1 milion miejsc pracy, ale za pare lat stworzycie milion problemow, gett, nie daj Boze z muzulmanskimi czy balkanskimi "bracmi". Powiedziec ze to katastrofa to nie powiedziec nic

    • 42 53

    • "Duzo jezdze po Europie, w zasadzie koczowniczy tryb zycia" - nie daj boze ze slowianskimi katolickimi "bracmi" ?

      Powiedziec ze to katastrofa to nie powiedziec nic

      • 12 10

    • (1)

      Gdynia się rozwija? Wieczorami coraz mniej ludzi bo nie ma po co chodzić to centrum, knajpy świecą pustkami. Budynki na Świętojańskiej wyglądają jak z jakiegoś rynsztoka. Gdynia miasto które przestało mieć sens gdy Gdańsk wrócił do Polski.

      • 18 6

      • Rozwija się. Zbyt wolno, ale rozwija.

        Niestety lata będziemy walczyć z autoszrotem w całym mieście, bo przyzwyczajeni do parkowania gdzie popadnie za darmo mieszkańcy kupili więcej samochodów niż są w stanie legalnie zaparkować.

        • 3 5

    • tak sobie jeździsz a nie popierasz emigracji? (3)

      no to uważaj żebyś sam kolejnym razem został wpuszczony do innego kraju...

      • 6 4

      • Z jakiego drzewa spadłeś ? (2)

        • 4 0

        • (1)

          Z zadnego, typ najprawdopodobniej zyje na squatach i z tego co ukradnie. Brudne ubrania, klejace sie dredy. Takich bardziej nie lubia od imigrantow.

          • 3 1

          • Jak określisz siebie?

            • 0 0

    • PIS-owska agitacja

      Jak łatwo przejść z lokalnej tematyki komunikacyjnej do antyemigranckiej propagandy strachu !!!

      • 3 7

    • Chyba Gdynia i 3miasto zwijają się? Na Świetojańskiej kolejne second- handy, a kawiarnie otwarte to 19 lub 21.

      • 2 0

  • Już za późno Wojtek (4)

    Czas na zmiany. Wiosna 2024. Gdynia podupada... A było to takie piękne miasto

    • 92 7

    • Wojtek i Marek OUT !!!! pamietajmy przy urnach

      • 24 2

    • (2)

      chyba ty na głowe podupadłeś. Mocno.

      • 1 3

      • Dlatego, że liczy na demokrację? (1)

        • 2 1

        • Czyli głosujemy na Samorządność, jak zawsze.

          • 0 3

  • (7)

    Czyli nic się nie zmieni bo z dodatkowych pasów będą mogły korzystać tylko autobusy które są mniejszością.

    • 86 23

    • Samych autobusów może jest mniej (5)

      Ale za to przewożą większość ilość osób ;)

      • 21 12

      • I zatrzymują się co kilkadziesiąt sekund na przystankach i sygnalizacji świetlnej (3)

        Do tamtego rejonu miasta powinna już dawno jeździć komunikacja szynowa. Malowanie pasów na asfalcie to tylko półśrodki.

        • 15 7

        • a wy ciągle z tą koleją... ech, nudne to już (2)

          Coś w tej północnej Gdyni macie problem z liczeniem... Kto mi wreszcie wyjaśni jakim cudem pociąg jadący z Obłuża do Gdyni Głównej 15 minut trasą okrężną przez Chylonię i kursujący (optymistycznie...) co 20 minut ma być lepszy od autobusu jadącego 10 minut, kursującego co kilka minut i zatrzymującego się w samym środku dzielnicy oraz w samym centrum miasta a nie na ich obrzeżach? Czekam na merytoryczne wyjaśnienia w czym ten pociąg będzie lepszy. Może zrozumiem sens braku przesiadek dla jadących do Gdańska ale tylko do centrum Gdyni to podejrzewam okrągłe 0 chętnych na pociąg.

          • 5 9

          • Brawo, sam znalazłeś już wyjaśnienie

            Ludzie nie jeżdżą tylko do Centrum. A pod względem czasowym, to już przy podróżach do Klifu w Orłowie połączenie kolejowe powinno być konkurencyjne.

            • 6 1

          • O tyle mniej chętnych na autobusy. Szybciej.

            • 0 0

      • Inaczej się nie da. Mniej to więcej.

        • 0 0

    • To już coś. Na Chwarznienskiej na tego nie będzie, a miało być!

      • 4 0

  • Wystarczyłoby przekopac tunel pod kanałem portowym, tak jak jest to w Gdansku. (6)

    • 59 2

    • I jak w Świnoujściu. I jak niedługo w Szczecinie...

      • 11 0

    • Jak wroci donald do władzy (1)

      To wam zrobi tunel

      • 1 6

      • "Gdzie te pieniądze zakopane? Bo w Zakopanem to nie".

        • 1 0

    • (1)

      a skąd dokąd ten tunel chciałbyś poprowadzić ?

      • 0 2

      • na drugą stronę

        • 0 0

    • Było połączenie wodne z Oksywiem Dolnym. Dywersyfikacja coś daje.

      • 1 0

  • Tylko nie MTM

    • 76 3

  • Co prawda, dawno nie byłem w tamtych rejonach (3)

    Ale przecież w archiwum jest artykuł z 2022 roku "W tym roku remont ulicy Unruga". To jeszcze nie jest gotowe? Czyżby ekipa pana Szczurka nie dotrzymała słowa? No nie spodziewałem się.

    • 61 0

    • Dokładnie

      Co pół roku artykuł o tym samym, bez terminu realizacji. Z innej beczki, to z jednej strony mieszkańcy chcą zmian i poprawy, ale z drugiej strony strach przed korkami jest ogromny.

      • 11 0

    • wystarczy pomyśleć

      Wtedy był remont Unruga po drugiej stronie estakady.

      • 0 4

    • Intetnet jest bezlitosny. Zamknąć.

      • 1 0

  • Joseph von Unruh - syn polskiego generała w armii pruskiej - dla wielu niedouczonych: zakamuflowana opcja niemiecka. (5)

    • 5 36

    • Chyba jednak nie (2)

      Nie słyszałem o tym, żeby był z opcji "fur Deutschland" i robił za popychadło Kanclerza Niemiec. Podręczniki mówią inaczej.

      • 20 4

      • a moradziecki robi za popychadło

        • 4 4

      • Oczywiście, że nie.

        Kiedy oddawał się do niewoli zażądał tłumacza twierdząc, że 1 września 1939r zapomniał jak się mówi po niemiecku.

        • 6 1

    • Jarosław - niezakamuflowana opcja ruska. Dla wszystkich uczonych i mniej pouczonych.

      Amen.

      • 7 9

    • Dla ww. niedouczonego: odmówił współpracy Niemcami. Zasłużony dla Polski. Został z honorami pochowany wraz z żoną na Cmentarzu G

      • 7 0

  • (2)

    jest szansa ze nie wygra MTM i może remont zrobią w terminie :D

    • 46 4

    • Cena to jedyne kryterium? Gwarancja 60 mscy? Miało sią zmienić już dawno. (1)

      • 1 0

      • Kryterium...

        80%- czy to firma MyTylkoMy?
        20%- jak dużo ma rozgrzebanych inwestycji?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane