- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (515 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (185 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (61 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (145 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (64 opinie)
Urząd Miasta Gdyni jak twierdza
- Od wielu miesięcy gdyński Urząd Miasta jest twierdzą. Nie można tam wejść, trudno się dodzwonić. Jedyny kontakt to zdalne komunikowanie przez internet. Ale chyba zapomniano, że są jeszcze ludzie, którzy komputera czy internetu po prostu nie mają. I co zatem mogą zrobić, jeśli muszą załatwić sprawę w gdyńskim magistracie? - zastanawia się nasz czytelnik. Oto jego list:
Załatwienie spraw związanych z wyrobieniem dowodu osobistego, prawa jazdy czy rejestracji pojazdu graniczy z cudem. Nie wyobrażam sobie, jak dziś sprawy załatwiają osoby, które potrzebują pozwolenia na budowę, i cała reszta. Bo można mieć wrażenie, że skoro wszystko pozamykano, to nikomu ten Urząd potrzebny nie jest. Po co zatem zatrudniać tylu ludzi, płacić im z naszych podatków, skoro efekt jest taki, jaki jest. A właściwie go nie ma.
Wiele tygodni oczekiwania
Aby cokolwiek załatwić, należy się zarejestrować na stronie UM Gdynia, przedstawić kwestie, w jakiej chcemy coś załatwić, i umówić się na wizytę. Zaiste, prosto wygląda, ale jeśli już uda się nam zarejestrować, to oczekiwanie trwa wiele tygodni. Kiedyś szło się do magistratu, brało numerek, oczekiwało krócej lub dłużej i załatwiało sprawę. Dziś jest to niemożliwe.
Zresztą nawet ten system szwankuje, bowiem kiedy różne osoby przychodzą do urzędu na określoną godzinę, oczekiwać muszą długo pod drzwiami urzędu, potem niektórzy dowiadują się od ochroniarza, który raczy uchylić wrota, że nie ma ich na liście sporządzonej przez jakąś panią. Nerwy, awantury, skandal... Nikomu to jednak nie przeszkadza, zwłaszcza tym ze środka urzędu.
Łatwiej, teoretycznie, mają ci, którzy posiadają Kartę Mieszkańca. Ale tylko teoretycznie, gdyż chcąc zarejestrować się do Referatu Rejestracji Pojazdów, trafia się w ścianę. Na stronie na ten tydzień wszystkie terminy zajęte - kolor czerwony. I nie znajdziesz nigdzie informacji, kiedy należy wejść na tę stronę, aby móc się spokojnie np. zarejestrować i zarezerwować spotkanie w UM w przyszłym tygodniu. Ktoś bez głowy zaprojektował stronę internetową, zapominając, komu ona ma służyć. I nie jest to wina pań w Referacie Rejestracji Pojazdów, one pracują, robią swoje, ale najpierw trzeba do nich trafić, dotrzeć... A tym zajmują się już inne osoby. I praktycznie nie ogarniają problemu, nie dają sobie z tym rady. Nie widzi tego sekretarz miasta ani pan prezydent Wojciech Szczurek. Wszak oni zapewne żadnych spraw w ten sposób nie załatwiają.
Nadgorliwość gorsza od koronawirusa
Czemu służy ta twierdza? Nie wiadomo. Ponoć bezpieczeństwu, ochronie pracowników przed koronawirusem, ale już są przypadki COVID-19 w urzędzie, więc nic to nie dało. To raczej nadgorliwość, nic więcej. I zwykła bezmyślność. Są urzędy w Polsce, jeden nawet bardzo blisko, w Sopocie, gdzie można pójść, drzwi do magistratu są otwarte. Oczywiście z zachowaniem wszelkich rygorów, ale nie ma internetowego cyrku, zamkniętych wrót i oczekiwań długimi tygodniami... Urzędnicy schodzą do petenta, rozmawiają, załatwiają sprawy. Można? Można...
Widać zatem, że - jak zazwyczaj - wszystko nie zależy od przepisów odgórnych, ale od ludzi, tu, najbliżej, czyli urzędników. Ktoś o tym decyduje i powinien brać za taki bałagan odpowiedzialność. Ale znając życie, odpowiedzialnych nie ma... Ludzi szlag trafia, tracą czas i nerwy, a życie i tak pisze własny scenariusz. Może więc już czas, aby gdyńskie władze przypomniały sobie, dla kogo są, komu służą i kto je finansuje. Zwłaszcza że nic nie wskazuje na to, że pandemia szybko się skończy...
Odpowiada Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni
Za wszelkie trudności wynikające z niedogodności związanych z załatwieniem sprawy w Urzędzie chciałem osobiście przeprosić mieszkańców, jednakże obecna sytuacja epidemiologiczna niestety powoduje, iż Urząd Miasta nie może funkcjonować na zasadach sprzed epidemii. W dalszym ciągu obowiązują przepisy ograniczające możliwość obsługi jednego klienta na jednym stanowisku, a także poruszania się wewnątrz budynku.
W tej chwili działają wszelkie możliwe kanały komunikacji z mieszkańcami. Od marca w samym tylko Wydziale Spraw Obywatelskich (rejestracja pojazdów, dowody osobiste, meldunki i inne) obsłużono ponad 63 tys. mieszkańców, z czego tylko w lipcu z osobistej obsługi skorzystało 8421 mieszkańców. Zwiększamy liczbę stanowisk bezpośredniej obsługi, a także stworzyliśmy stanowisko tylko i wyłącznie do wydawania dokumentów, gdzie sprawy realizuje się z dnia na dzień. Uruchomiliśmy wrzutnię, tak by mieszkaniec mógł bezpiecznie i bezkontaktowo przekazać właściwemu urzędnikowi dokumenty. Jeśli zostawia numer telefonu, urzędnik pozostaje w bieżącym kontakcie z zainteresowanym. Funkcjonuje infolinia, która stanowi pierwszą linię wsparcia dla mieszkańców.
Zgodnie z zaleceniami PSSE w Gdyni utrzymujemy reżim sanitarny, aby w sytuacji pojawienia się przypadku zakażenia koronawirusem wśród jednego z pracowników nie sparaliżować pracy całego wydziału bądź urzędu. Należy podkreślić, iż znacznie zwiększyła się liczba spraw, które są realizowane w formie elektronicznej. Mieszkańcy korzystają zarówno z platformy epuap, profilu zaufanego, ale również konta mieszkańca, która pozwala na bezpośredni kontakt z urzędem. Niestety w dalszym ciągu niektóre usługi muszą być realizowane osobiście i wymagają wizyt osobistych w urzędzie.
Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (558) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-29 20:50
Praca zdalna
Jedna Pani z UM całe wakacje na D... Siedziała nad jeziorem i pracowała...
A ludzi mają gdzieś- 15 2
-
2020-08-29 20:52
Niestety mamy związane ręce...
- 11 0
-
2020-08-29 20:56
Pogórzanin
Dzwoniłem wczoraj do przychodni na Pogórzu.. Dodzwoniłem się, jestem 6 osobą oczekującą.. Jest godzina 14 pomyślałem super, powinno pójść szybko... Po 46 minutach automat poinformował mnie jesteś 4 osoba oczekującą... Nasuwa się pytanie.. Co przez ten czas 'robili' pracownicy... Przerwa śniadaniowa? To jest skandal!! Ten sam lekarz, który boi się przyjmować pacjentów z NFZ, po kilku godzinach nie ma obawy przyjmować prywatnie!! Takiej kpiny jeszcze nie widziałem w swoim 34 letnim życiu.. Składki zdrowotne są pobierane, a za to otrzymujemy namiastkę opieki zdrowotnej... Ludzie umierają, bo nikt nie chce podjąć się ich leczenia!!! Brawo mamy Bananową Republike!!
- 26 1
-
2020-08-29 20:59
Bzdura totalna!! (2)
Rejestrowałem auto w sierpniu i wszystko poszło błyskawicznie. Zostałem wpuszczony o godzinie wyznaczonej podczas rejestracji. Nie było żadnej kolejki przy okienku. Po 20 minutach wyszedłem z nowymi blachami.
- 8 16
-
2020-08-29 23:26
Bot UM alert
- 3 0
-
2020-08-30 00:32
chyba w Kartuzach!
- 3 0
-
2020-08-29 21:09
(1)
Nalezalo by to sila otworzyc i wywieźć tych nierobow lacznie ze szczurem na czele z stamtąd!!
- 18 0
-
2020-08-30 08:47
Na taczkach.
- 2 0
-
2020-08-29 21:15
(1)
W Gdańsku to samo .. spróbuj się dodzwonić
- 7 0
-
2020-08-30 08:48
Oni są po jednych pieniądzach.
- 1 0
-
2020-08-29 21:26
W Gdańsku nie odbierają telefonów
Zero odpowiedzi a maile, od kilku miesięcy czekam na załatwienie prostej sprawy i mają kompletnie wylane. Normalni ludzie pracują a urzędasy robią co chcą.
- 9 1
-
2020-08-29 21:28
Urzędasy
Te urzędasy po dowództwem Tandeciarza na którego zawsze głosowałem zapiminają że są moimi fagasami za moje podatki . Następne wybory chyba wygra kandydat pi*duarów. Starcza buta niestety kosztuje
- 14 0
-
2020-08-29 21:31
Tylko UM
Dlaczego tylko U M jest zamknięty? Banki i Pocztę też zamknąć na czas nieokreślony.
- 18 1
-
2020-08-29 21:39
to sa cyrki
Urząd miasta twierdza A w komunikacji jak było tak jest, grono pasażerów bez masek Czy urząd miasta może zlecić policji częstsze kontrole Urzędasy w twierdzy a pasażerowie pozostawieni sami sobie
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.