• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urząd Miasta Gdyni jak twierdza

Tomasz
29 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Aby załatwić sprawę w gdyńskim urzędzie, trzeba się najpierw umówić, co wcale nie jest takie łatwe. Aby załatwić sprawę w gdyńskim urzędzie, trzeba się najpierw umówić, co wcale nie jest takie łatwe.

- Od wielu miesięcy gdyński Urząd Miasta jest twierdzą. Nie można tam wejść, trudno się dodzwonić. Jedyny kontakt to zdalne komunikowanie przez internet. Ale chyba zapomniano, że są jeszcze ludzie, którzy komputera czy internetu po prostu nie mają. I co zatem mogą zrobić, jeśli muszą załatwić sprawę w gdyńskim magistracie? - zastanawia się nasz czytelnik. Oto jego list:



Żyjemy w trudnym czasie, pandemii, ale to nie oznacza, że wszystko musi stać na głowie. Urzędy, przychodnie i wiele innych instytucji powinny służyć ludziom. A niestety nie służą. Przykładem jest właśnie gdyński Urząd Miasta, który nie działa, jak powinien. Władze Gdyni zapomniały chyba, po co są.

Załatwienie spraw związanych z wyrobieniem dowodu osobistego, prawa jazdy czy rejestracji pojazdu graniczy z cudem. Nie wyobrażam sobie, jak dziś sprawy załatwiają osoby, które potrzebują pozwolenia na budowę, i cała reszta. Bo można mieć wrażenie, że skoro wszystko pozamykano, to nikomu ten Urząd potrzebny nie jest. Po co zatem zatrudniać tylu ludzi, płacić im z naszych podatków, skoro efekt jest taki, jaki jest. A właściwie go nie ma.

Wiele tygodni oczekiwania



Aby cokolwiek załatwić, należy się zarejestrować na stronie UM Gdynia, przedstawić kwestie, w jakiej chcemy coś załatwić, i umówić się na wizytę. Zaiste, prosto wygląda, ale jeśli już uda się nam zarejestrować, to oczekiwanie trwa wiele tygodni. Kiedyś szło się do magistratu, brało numerek, oczekiwało krócej lub dłużej i załatwiało sprawę. Dziś jest to niemożliwe.

Zresztą nawet ten system szwankuje, bowiem kiedy różne osoby przychodzą do urzędu na określoną godzinę, oczekiwać muszą długo pod drzwiami urzędu, potem niektórzy dowiadują się od ochroniarza, który raczy uchylić wrota, że nie ma ich na liście sporządzonej przez jakąś panią. Nerwy, awantury, skandal... Nikomu to jednak nie przeszkadza, zwłaszcza tym ze środka urzędu.

Łatwiej, teoretycznie, mają ci, którzy posiadają Kartę Mieszkańca. Ale tylko teoretycznie, gdyż chcąc zarejestrować się do Referatu Rejestracji Pojazdów, trafia się w ścianę. Na stronie na ten tydzień wszystkie terminy zajęte - kolor czerwony. I nie znajdziesz nigdzie informacji, kiedy należy wejść na tę stronę, aby móc się spokojnie np. zarejestrować i zarezerwować spotkanie w UM w przyszłym tygodniu. Ktoś bez głowy zaprojektował stronę internetową, zapominając, komu ona ma służyć. I nie jest to wina pań w Referacie Rejestracji Pojazdów, one pracują, robią swoje, ale najpierw trzeba do nich trafić, dotrzeć... A tym zajmują się już inne osoby. I praktycznie nie ogarniają problemu, nie dają sobie z tym rady. Nie widzi tego sekretarz miasta ani pan prezydent Wojciech Szczurek. Wszak oni zapewne żadnych spraw w ten sposób nie załatwiają.

Nadgorliwość gorsza od koronawirusa



Czemu służy ta twierdza? Nie wiadomo. Ponoć bezpieczeństwu, ochronie pracowników przed koronawirusem, ale już są przypadki COVID-19 w urzędzie, więc nic to nie dało. To raczej nadgorliwość, nic więcej. I zwykła bezmyślność. Są urzędy w Polsce, jeden nawet bardzo blisko, w Sopocie, gdzie można pójść, drzwi do magistratu są otwarte. Oczywiście z zachowaniem wszelkich rygorów, ale nie ma internetowego cyrku, zamkniętych wrót i oczekiwań długimi tygodniami... Urzędnicy schodzą do petenta, rozmawiają, załatwiają sprawy. Można? Można...

Widać zatem, że - jak zazwyczaj - wszystko nie zależy od przepisów odgórnych, ale od ludzi, tu, najbliżej, czyli urzędników. Ktoś o tym decyduje i powinien brać za taki bałagan odpowiedzialność. Ale znając życie, odpowiedzialnych nie ma... Ludzi szlag trafia, tracą czas i nerwy, a życie i tak pisze własny scenariusz. Może więc już czas, aby gdyńskie władze przypomniały sobie, dla kogo są, komu służą i kto je finansuje. Zwłaszcza że nic nie wskazuje na to, że pandemia szybko się skończy...

Odpowiada Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni



Rafał Klajnert. Rafał Klajnert.
Za wszelkie trudności wynikające z niedogodności związanych z załatwieniem sprawy w Urzędzie chciałem osobiście przeprosić mieszkańców, jednakże obecna sytuacja epidemiologiczna niestety powoduje, iż Urząd Miasta nie może funkcjonować na zasadach sprzed epidemii. W dalszym ciągu obowiązują przepisy ograniczające możliwość obsługi jednego klienta na jednym stanowisku, a także poruszania się wewnątrz budynku.

W tej chwili działają wszelkie możliwe kanały komunikacji z mieszkańcami. Od marca w samym tylko Wydziale Spraw Obywatelskich (rejestracja pojazdów, dowody osobiste, meldunki i inne) obsłużono ponad 63 tys. mieszkańców, z czego tylko w lipcu z osobistej obsługi skorzystało 8421 mieszkańców. Zwiększamy liczbę stanowisk bezpośredniej obsługi, a także stworzyliśmy stanowisko tylko i wyłącznie do wydawania dokumentów, gdzie sprawy realizuje się z dnia na dzień. Uruchomiliśmy wrzutnię, tak by mieszkaniec mógł bezpiecznie i bezkontaktowo przekazać właściwemu urzędnikowi dokumenty. Jeśli zostawia numer telefonu, urzędnik pozostaje w bieżącym kontakcie z zainteresowanym. Funkcjonuje infolinia, która stanowi pierwszą linię wsparcia dla mieszkańców.

Zgodnie z zaleceniami PSSE w Gdyni utrzymujemy reżim sanitarny, aby w sytuacji pojawienia się przypadku zakażenia koronawirusem wśród jednego z pracowników nie sparaliżować pracy całego wydziału bądź urzędu. Należy podkreślić, iż znacznie zwiększyła się liczba spraw, które są realizowane w formie elektronicznej. Mieszkańcy korzystają zarówno z platformy epuap, profilu zaufanego, ale również konta mieszkańca, która pozwala na bezpośredni kontakt z urzędem. Niestety w dalszym ciągu niektóre usługi muszą być realizowane osobiście i wymagają wizyt osobistych w urzędzie.
Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni

Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (558) ponad 20 zablokowanych

  • Urząd miasta Gdyni

    Przecież można tych urzędników, razem z prezydentem Gdyni poprostu , zwolnić z pracy !!!My jako pracodawca ,czyli mieszkańcy Gdyni i podatnicy , za nie wywiązywania się z zobowiązków pracowniczych , z prezydentem na czele ..!!! Chyba że my mieszkańcy jesteśmy dla nich a nie Oni dla nas mieszkańców!!!

    • 19 2

  • Urząd miasta Gdyni

    Farsa i śmiech i nikt nie może albo nie chce temu zaradzić ,a może by tak , Premier się tym cyrkiem zainteresował , ,ponad 200 tys mieszkańców musi być podporzadkowanych kilkudziesięciu urzędników !!!!!Śmiech i farsa

    • 16 0

  • Urząd miasta Gdyni

    Nie jest wam wstyd chodźcie co dzień na zakupu do sklepów ! gdzie setki ludzi ,przemieszcza się w Okół was i się nie boicie ! się ?!?!? Ale przyjąć kilkunastu petentów to strach ? Czy Lenistwooooooo !?!?!?!

    • 17 0

  • Na wyrobienie profilu kierowcy najblizszy termin za miesiac (1)

    Wychodzi na to, ze UM Gdynia.nie dziala....

    • 8 0

    • Ale ściema

      Wchodzę na BIP i widzę termin na 1 września na 15:40 a następny na 23 września, śpiesz się :)

      • 1 0

  • Nie rozumiem z ta kartą mieszkanca (2)

    Mieszkasz w Gdyni i chcesz zarejestrować samochód....Po co ci karta mieszkańca?

    • 7 0

    • z karta mieszkanca (1)

      Masz przywileje i to jest plus.Wchodzisz na swoj profil mieszkanca rezerwujesz wiyty/ile dusza/ zapragnie i sobie wszystko elegancko zalatwiasz.Idziesz na godz.konkretna nie czekasz w kolejce,mas przydzielone okienko i rach ciach zalatwiasz.3 sprawy w ciagu pol godziny zalatwilam:)Mnie sie to podoba nie kazdemu sie dogodzi.Marudzic i narzekac to polski styl...

      • 1 2

      • Kazia - nie kumasz bazy.
        Karte trzeba wyrabiac a to trwa. Czyli specjalne utrudnienie i spowolnienie.
        Dlaczego zwykly obywatel nie moze w sposob prosty zalatwic sprawy rejestracji samochodu? Przeciez i tak musze byc mieszkancem,zeby zarejstrowac auto.
        Mam meldunek i Pesel znane urzedowi.

        • 1 0

  • Za kare podatek dochodowy zaplace w Sopocie.

    Mimo,że mieszkam w Gdyni

    • 4 0

  • Macie tam wolne miejsca pracy?

    Chetnie zmienie moja robote,na "prace" w utzedzie.Mam dosc zapier za pare groszy.Chce dobrze zarabiac,niewiele sie meczyc i miec duzo czasu na kawusie.Urzednicy pewnie zaczynaja dzien "pracy" od slow"Ale mialam ciezki dojazd do urzedu.Jechalam cale 15 minut.Jestem wykonczona.Ide odpoczac pare godzin przy biureczku.Wpadniesz na kawe?"

    • 16 3

  • Urząd należy do Miasta? (1)

    Po wielu dniach bezsensownych bezskutecznych rozmów telefonicznych z pracownikami 10.06 poprzez wrzutnię przekazałam komplet dokumentów dot. 55 rocznicy ślubu moich rodziców. Z telefonem kontaktowym oczywiście. Rocznica ślubu dawno już za nami, a UM i USC milczy. Żadnego pisma, telefonu.

    • 14 0

    • Oni mają tyle rocznic, że z piciem kawy się nie wyrabiają. Wszyscy pracują zdalnie to kto ma wyjąć te papiery z wrzutni???

      • 2 1

  • Banda gryzonia

    To kpiny w tej Gdyni odebrać dowód to cud terminy za mc minimum masakra A urzędników coraz więcej biura już prawie w połowie Gdyni to urząd urząd...A po co tylu ich np wydział kultury wiecznie mają wolne dni , a mieszkańcy dlaczego jest tyle urzedasow to elektorat gryzoni i tyle

    • 9 0

  • Ktoś tu kręci... (5)

    Dodzwonilam się za pierwszym razem na informacje w sprawie rezerwacji wizyty.Wizytę zaklepalam internetowo bez żadnych problemów.Po 2 dniach na umówionej na konkretna godzine ,sprawę zalatwilam szybko i bez problemu w UM W Gdyni.Taki system załatwiania mógłby zostać na stałe.Jest wygodny i nie traci się czasu w kolejkach.tel.586262626 lub można się umówić przez stronę z karta mieszkanca.pozdrawiam

    • 6 18

    • Kaśka, miałaś szczęście. Ja się umawiałam po odbiór DO i co???? Do dzisiaj czekam...porażka!

      • 1 0

    • (2)

      Normalnie ach i och. Proszę umówić się np. do rejestracji pojazdów i jeszcze raz zredagować swoją wypowiedź.

      • 2 1

      • rejestracja auta

        Wlasnie rejestrowalam juz 2 auta ,teraz na 3 wrzesnia mam nastepna rejestracje bez specjalnego czekania w kolejce.Jezeli moge pomoc to zapraszam:)

        • 0 1

      • Rezerwacja wizyty w Urzędzie Miasta Gdyni

        wielokrotne redagowanie wizyty nic nie pomoże, poniżej jest zakładka i kalendarz. Okienka na czerwono - zajęte, na zielono kliknąć i umówić wizytę po czym w ciągu godziny potwierdzić termin na mailu. Brak potwierdzenia anuluje rezerwacje.

        • 0 0

    • Pewnie !!!! juz to widzę....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane