Budynek gdańskiego magistratu przy ulicy Nowe Ogrody zostanie rozbudowany. Urzędnicy rozrzuceni po całym mieście będą mogli pracować razem.
Dziś wydziały Urzędu Miasta znajdują się w wielu miejscach na terenie śródmieścia Gdańska. Główna siedziba to oczywiście budynek przy Nowych Ogrodach, ale część wydziałów mieści się np. przy ul. 3 maja. Przy ul. Wały Jagiellońskie znajduje się Biuro Rady Miasta, referat promocji i Biuro Kontroli. Przy ul. Łąkowej mieście się referat ochrony zabytków, a przy ul. Długiej Biuro ds.
Euro 2012.
I wreszcie trwa przeprowadzka wydziału programów rozwojowych do nowego biurowca przy ul. Kartuskiej. Za czynsz w tym komercyjnym budynku miasto zapłaci 45 tys. zł miesięcznie.
-
52 urzędników będzie miało do dyspozycji 500 m kw. powierzchni biurowej. Dotąd wydział musiał radzić sobie na ok. 270 m kw. Cztery osoby musiały pracować nad trzema rozłożonymi dokumentacjami w pokoju o powierzchni 12 m kw. - mówił "Dziennikowi Bałtyckiemu"
Krzysztof Rudziński, dyrektor WPR. Siedziba WPR przy ul. Kartuskiej ma charakter tymczasowy.
Docelowo, wszystkie wydziały znaleźć się mają w rozbudowanym budynku przy ulicy Nowe Ogrody.
- Konkurs, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, dotyczyć ma rozbudowy i modernizacji istniejącego Urzędu Miejskiego przy ul. Nowe Ogrody - tłumaczy
Karol Polejowski z biura prasowego UM.
Chodzi o to, aby nie tylko poprawić jakość pracy urzędników, ale również ułatwić życie mieszkańcom. Projekt ma być nie tylko funkcjonalny, ale zapewniać minimalne koszty eksploatacji oraz spełniać wymogi ekologiczne.
Zespoły Obsługi Mieszkańców, które mieszczą się przy ul. Partyzantów we Wrzeszczu oraz przy ul. Milskiego na
Chełmie oczywiście zachowają swoje dotychczasowe siedziby.