• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnik zapuka do drzwi z decyzją podatkową

Katarzyna Moritz
13 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy w Trójmieście rozpoczynają roznoszenie decyzji podatkowych. Urzędnicy w Trójmieście rozpoczynają roznoszenie decyzji podatkowych.

W Trójmieście po raz kolejny urzędnicy będą nam osobiście dostarczać decyzje podatkowe. Samym urzędom pozwoli to zaoszczędzić na znaczkach pocztowych, a pracownikom magistratów... dorobić.



Jak opłacasz zobowiązania podatkowe?

Od 13 stycznia 118 gdańskich urzędników rozpocznie akcję dostarczania decyzji podatkowych. Przez miesiąc mają mieszkańcom Gdańska dostarczyć, prosto do domów, blisko 110 tys. decyzji dotyczących podatku od nieruchomości.

- W Gdańsku już po raz dziewiąty decyzje podatkowe roznoszone będą przez pracowników urzędu. Jest to bardziej opłacalne oraz efektywne - zapewnia Michał Piotrowski z biura prasowego w gdańskim magistracie.
Jest to też opłacalne dla pracowników urzędu. W poprzednich latach każdy z roznoszących mógł dorobić miesięcznie około 4 tys. zł brutto. Obecne stawki są podobne. Generalnie skuteczne doręczenie jednej decyzji przez urzędnika to koszt 4,19 zł brutto, czyli koszt doręczenia wszystkich 110 tys. przesyłek wyniesie ponad 460 tys. zł.

- Natomiast za pośrednictwem poczty skuteczne doręczenie jednej decyzji to koszt 5,08 zł brutto, planujemy doręczyć pocztą ok 21 tys. decyzji - tłumaczy Piotrowski.

W Sopocie do rozniesienia około 14 tys. decyzji zgłosiło się obecnie osiem osób.

- Urzędnicy roznoszą decyzje w ramach umów zleceń, by obniżyć koszty przesyłek. Stawka wynosi 4 zł za doręczoną decyzję. Akcja jeszcze się nie rozpoczęła, wystartujemy pod koniec stycznia, a zakończy się w marcu - wyjaśnia Anna Dyksińska, z sopockiego magistratu.
Z Gdyni nie dostaliśmy aktualnych informacji o kosztach, niemniej w poprzednich latach pisma podatkowe doręczało 40 pracowników magistratu, co kosztowało miasto 172 tys. zł. Urzędnicy mogli zarobić około 4,3 tys. zł brutto.

Nie płać podatku urzędnikowi

Zgodnie z przepisami ustawy, ordynacja podatkowa pisma, w tym decyzje, mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego, czyli miejskich urzędników.

Co ważne, pracownicy urzędów nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę. Ponadto możemy od miejskich doręczycieli zażądać okazania legitymacji.

Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada, jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej nam.

Decyzje w Gdańsku będą doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 10-20. W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone, będą wysłane.

Opinie (214) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Wolałabym e'mailem. Szybciej i oszczędniej.

    • 20 1

    • na adres

      dżesika (małpa) buziaczek. pl ?

      • 4 1

  • W jakich godzinach będą roznosić? (2)

    Od 8 do 16, jak wszyscy będą w pracy?

    • 10 17

    • pomyśl chwilę... (1)

      Mają dorobić, więc po godzinach pracy, ech. Przecież to nie pierwszy raz...

      • 8 0

      • beda roznoscic w niedziele wieczorem jak juz wrócicie z kościola / galerii

        noepotrzebne skreslic .

        • 2 3

  • (1)

    Ciekawe o ktorej godzinie beda chodzic? Jak wszyscy sa w pracy?

    • 10 10

    • Przecież jest napisane kiedy i w jakich godzinach będą chodzić.

      • 8 0

  • W jakich godzinach?

    Bo życzę powodzenia w zastaniu mnie w domu pomiędzy 8 a 18.

    • 8 15

  • wpuść do domu urzędnika i czekaj na komornika...

    • 18 2

  • (11)

    Jeśli szanowni państwo zechcieliby przeczytać artykuł ze zrozumieniem, znaleźliby informację na temat roznoszenia przesyłek.

    I koszt wysłania to nie jest 4,2 ponieważ to musi być list za potwierdzeniem odbioru, więc droższy.
    Nie znam się ale popyszczę.
    Mailem do wszystkich babć i dziadków.
    Zamknijcie już japy, bo wasze pomysły nadają się tylko do PiSu.

    • 19 28

    • Cóż za wysoka kultura wypowiedzi (7)

      A ja sie nie dziwię, że ludzie się burzą. Urzędnicy mają nadmiar wolnego czasu w godzinach pracy i to ten czas powinni wykorzystać na dostarczenie ów informacji, a co się z tym wiąże - w ramach wynagrodzenia, które i tak dostają.

      Od razu dodam, że godziny pracy można przesunąć na popołudnia- tak aby zastać naprawdę pracujących mieszkańców w swoich domach.

      • 7 1

      • beda roznościc w nocy żeby wszystkich zastac . (1)

        ktos powiedział , ze w internecie to dopiero dokładnie widac
        ilośc idiotów w narodzie .

        • 2 3

        • Liczbę, nie ilość

          • 2 0

      • serio?? (4)

        Tak jak ktoś wyżej napisał - są pisma i sprawy, których nie można załatwić drogą mailową..i zgadza się - osoby starsze nie mają często ani komputerów ani maila...znam jeszcze takich, co nie mają kont bankowych. Czy to faktycznie taka różnica, czy list rozniesie listonosz czy urzędnik?? Ja, jako urzędnik nie mogę już sobie dorobić?? Akurat nie biorę udziału w tej akcji, bo chodzenie po domach po godzinach pracy, po ciemku i po różnych dzielnicach nawet przy możliwości dorobienia sobie to nich fajnego - chyba, że nie miałabym wyjścia.

        • 1 4

        • Wystarczy troszeczkę pomyśleć (3)

          Ale tego się nie praktykuje w polskich urzędach.
          Ale zaryzykuję- a gdyby tak złożyć deklarację do urzędu miejskiego, w którym podaje sie adres mailowy i chęć otrzymywania wszelkich informacji drogą mailową? I nagle się okaże, że do osobistego dostarczenia, bądź za pośrednictwem poczty pozostaje tylko jakieś 10% przesyłek. Ale to by wymagało użycia mózgu...

          • 5 2

          • Nie ma takiej opcji (2)

            mailem to sobie możesz dostawać powiadomienia ze sklepu ale nie decyzje administracyjne, wpadnie do spamu i sie nawet nie odwołasz i wtedy bedzie klopot przeciez mail nie jest wogole zabezpieczony, możesz sobie załozyc profil na epuapie i wtedy bedziesz sięk omunikował z administracja elektornicznie, ali ci sie nie chce

            • 2 3

            • Marek, za dużo masz czasu w pracy? (1)

              Brzmisz jak typowy sfrustrowany gryzipiórek z um.
              Składając odpowiedni wniosek, w którym sie deklaruje miejsce wysyłania korespondencji (czy jest to adres fizyczny czy mailowy- bez różnicy) bierzesz na klatę to czy dostaniesz dane dokumenty. Jeśli wpadnie w spam- problem odbiorcy. Jedyne co może martwić to fakt, że zapracowany urzędnik nie będzie w stanie poprawnie przepisać adresu mailowego...

              • 0 0

              • dodam jeszcze

                tak to sie odbywa na całym świecie....

                • 0 0

    • Oderwali od koryta? (1)

      a co to za burak z KODu?

      • 1 2

      • Do budy misiewicz

        • 0 1

    • przepraszam za plusa omyłkowo!!

      • 0 0

  • Brawo. Omijać szerokim łukiem pocztę gdzie czas się cofnął o 50 lat. (3)

    A teraz na dokładkę poczta to reżimowy kiosk i księgarnia oraz sklepik z dewocjonaliami.
    Do tego podwyżka cen od lutego, kpina w żywe oczy.

    • 16 3

    • "neo nówka poczta"

      • 0 0

    • leming ciemniaku jak zawsze niezauwarzyłes ze to typowy wałek jest kolesiów by tylko podatnika okrasc (1)

      Pokazują zawyżone stawki pocztowe by pod pretekstem oszczednosci której niema wyciągnąć kase od podatnika!!
      Jak juz to powinni zatrudnic bezrobotnych ,a kasa za dostarczenie to było by 2 zł wtedy była by jakas mała oszczednosc!!

      • 0 2

      • 1. Nie warcz. 2. Używaj słownika. 3. ... oraz mózgu;)

        Załóż konto EPUAP przez internet. Proste (3 możliwe opcje), praktyczne i oszczędne - nie kolędujesz godzinami po urzędach z numerkiem, masz w dalekich tyłach kolejki i ewentualne fochy urzędników. No i zyskujesz bonus w postaci frajdy, że zapobiegasz dorabianiu urzędników, skoro aż tak Cię to boli...
        Ps. A propos poczty - to już do Twojego 'przedpiśćcy' - prawda, niestety. Czekam, kiedy zaczną opłatek sprzedawać i święconkę...

        • 1 0

  • Przeciez to sa decyzje podatkowe od posiadanych nieruchomości (2)

    to wiekszości was golodupcewy nie dotyczy , poco zabieracie głos.

    • 19 4

    • teraz podatek od nieruchomosci placi nawet babcia z kawalerki z bloku (1)

      • 2 0

      • babcia przynajmniej ma jakąś własność.

        większość z krzykaczy forumowych nic.

        • 4 0

  • Podatek od nieruchonosci (2)

    Smieszne jest to ze jak pare lat temu wybudowali nasze osiedle to kilkanascie osob nie zglosilo sie do urzedu i teraz tego podatku nie placa w ogole. Smieszne jak rok temu urzedniczka roznosila te decyzje i dla paru sasiadow nie miala nic.... Nikt tego nie sprawdza a cala reszta placi. Dziki kraj i cwaniactwo :( podobnie jest z deklaracjami smieciowymi....

    • 12 5

    • Zapłacą z odsetkami

      • 0 0

    • mogą mieć adres u mamusi podany w urzędzie

      • 1 0

  • całkiem fajna Pani ma zdjeciu (1)

    Nie mam nic przeciw zeby mnie odwiedziła.
    Na pewno ładniejsza od naszej listonoszki

    • 13 4

    • Nic nie masz, ciebie nie odwiedzi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane