- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (112 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (77 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (440 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (248 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (87 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
Uspokoją ruch na ponad 40 ulicach w Gdańsku
Jesienią zostanie uspokojony ruch na 43 ulicach w Gdańsku. Urzędnicy ogłosili właśnie przetarg na montaż tzw. urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, czyli np. progów zwalniających. Wytypowanie ulic nie było arbitralne, ale nastąpiło na podstawie wyników kompleksowych badań.
Jesienią tego roku - o ile przetarg zostanie rozstrzygnięty - planuje się zamontowanie progów zwalniających, azylów czy słupków elastycznych w 43 nowych lokalizacjach na mapie Gdańska. Dla porównania w ubiegłym roku programem objęto 31 lokalizacji. Warto wspomnieć, że nie zostały one wytypowane według "widzimisię" urzędników.
- Proces wyboru samych miejsc, a także dobór urządzeń i rozwiązań inżynierskich poprzedzony został analizą ruchu drogowego - jego natężenia oraz prędkości pojazdów. Uwzględniono ponadto uwarunkowania terenowe, czyli rodzaj i odległość od zabudowy mieszkaniowej, nawierzchnię jezdni czy udział w ogólnym ruchu pojazdów autobusów miejskich i samochodów ciężarowych. Zasadniczy udział w typowaniu lokalizacji miały również rady poszczególnych dzielnic, które wdrożenie niektórych rozwiązań finansują ze swojego budżetu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Listę miejsc, w których zostaną zamontowane urządzenia spowalniające ruch, zamieściliśmy w ramce pod artykułem. To jednak nie wszystkie działania, jakie podejmą drogowcy w najbliższym czasie.
- Z Radą Dzielnicy Orunia - Św. Wojciech - Lipce wypracowano projekt kompleksowego uspokojenia ruchu na ul. Nowiny oraz na fragmencie ul. Raduńskiej. Istniejące na tej ulicy progi wyspowe zostaną uzupełnione o szykany zawężające przekrój jezdni oraz progi liniowe. Skorygowana także zostanie organizacja ruchu, m.in. przez wprowadzenie równorzędnych wlotów na skrzyżowaniu ul. Nowiny z ul. Kampinoską - uzupełnia Kiljan.
Lista miejsc, w których zostaną zamontowane urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego:
- Bohaterów Getta Warszawskiego - minirondo
- Radiowa - azyl segmentowy
- Gęsia - azyl segmentowy wraz z oznakowaniem
- Schuberta - progi zwalniające wyspowe
- Subisława - azyl segmentowy i słupki elastyczne
- Nadwiślańska - progi zwalniające wyspowe
- Turystyczna - progi zwalniające wyspowe
- Zwycięstwa (Trakt Konny) - separatory ruchu
- Zeusa - azyl segmentowy
- Źródlana - próg zwalniających liniowy
- Stężycka - progi zwalniające wyspowe i słupki elastyczne
- Kolorowa - progi zwalniające wyspowe
- Kartuska 345 - słupki elastyczne
- gen. Hallera (skrzyżowanie z ul. Dworską) - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Maciejkowa - próg zwalniający liniowy
- Sympatyczna - progi zwalniające wyspowe
- Biała - słupki elastyczne
- Wajdeloty/Biała - słupki elastyczne
- Kartuska - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy wraz z oznakowaniem
- Dragana na wys. przystanku - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Dragana na wys. kładki - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Anny Jagiellonki - progi zwalniające wyspowe, słupki elastyczne
- Piotrkowska - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy wraz z oznakowaniem, słupki elastyczne
- Kochanowskiego - progi zwalniające wyspowe, słupki elastyczne
- Nieborowska i Łańcucka - próg zwalniający liniowy
- Turystyczna (Lazurowa) - słupki elastyczne
- Cygańska Góra - progi zwalniające wyspowe
- Cygańska Góra - progi zwalniające liniowe
- Czajkowskiego - próg zwalniający liniowy
- Kurpińskiego - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Myśliwska - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Uczniowska - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Telewizyjna - próg zwalniający liniowy
- Radiowa/Radarowa - azyl segmentowy, słupki elastyczne, przeniesienie progu wyspowego
- Michałowskiego - próg zwalniający liniowy
- Starogardzka - azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Nowiny, Raduńska - progi zwalniające liniowe, azyle segmentowe wraz z oznakowaniem, słupki elastyczne
- Łucznicza - progi zwalniające wyspowe, azyl segmentowy, słupki elastyczne
- Platynowa - przeniesienie progu wyspowego
- Piastowska - przeniesienie progu wyspowego
- Liczmańskiego - słupki elastyczne
- Osiek - słupki elastyczne
- Jabłoniowa - minirondo
Miejsca
Opinie (350) ponad 10 zablokowanych
-
2020-07-07 22:39
Tak GZDiZ łamie prawo: (1)
Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż: 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami dla pieszych)
"Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż: 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających: na ulicach i drogach wyjazdowych straży pożarnej, stacji pogotowia ratunkowego itp.
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających: na drogach krajowych i wojewódzkich.- 20 0
-
2020-07-07 22:48
Czyli, że co sknocili?
- 2 0
-
2020-07-07 22:41
po co wydawać.....
.....pieniadze na progi zwalniajace, dziury w jezdniach wystarczająco spowalniają ruch
- 11 0
-
2020-07-07 22:41
Bardzo dobra inicjatywa (1)
Poprawa jakości życia w mieście zaczyna się od działań prowadzących do uspokojenia i redukcji skali ruchu na ulicach lokalnych i zbiorczych. Takim działaniom powinny towarzyszyć szeroko zakrojone akcje wyjaśniające ich sens. Warto poznać podstawy tzw. wizji zero. Miasto powinno zatrudnić w ZDiZ psychologów transportu i wyraźnie zadeklarować wolę wpływania na zachowania kierowców lekceważących limity prędkości. Sama zmiana geometrii ulic, wynoszenie platform skrzyżowań może czynić cuda: na skrzyżowaniu Rajskiej i Heweliusza w Gdańsku ruch odbywa się dość płynnie i bezpiecznie, choć kostka się już sypie. Warto promować przykłady dobrych praktyk.
- 3 21
-
2020-07-07 22:48
Wez przeczytaj co piszesz a potem pacnij się w beret
- 2 1
-
2020-07-07 22:43
Czyżby ...
znowu radnymi w Gdańsku zostali właściciele (lub ich rodziny) warsztatów samochodowych? Ostatnio taki duży rzut progów był właśnie kiedy radnym został p. Konwiński. Stare czasy. Teraz ktoś nowy? A może znowu trzeba przy naprawach kół żądać pokrycia przez ubezpieczycieli wykonawcy progów z wystającymi gwoździami jak na Bergiela?
- 15 0
-
2020-07-07 22:46
Po co doświetlać przejścia dla pieszych
Przecież tockosztuje majątek. Lepiej walnąć plastikowy prożek
- 11 0
-
2020-07-07 22:47
Nie wierzę
Kogoś już do reszty popie..... Oliło?.... Czyli skoro można jeszcze bardziej zakorkować to miasto to trzeba to zrobić? A kto będzie placil za naprawy skatowanych tym stolcem samochodów mieszkańców, którzy przypominam płacą podatki na drogi?..... Co za jełopy siedzą w tych urzędach...
- 18 0
-
2020-07-07 23:00
A to dopiero specjaliści od 7-iu boleści w tym mieście są
Tak wychodziło najtaniej? - bo na pewno nie najmądrzej.
- 6 0
-
2020-07-07 23:00
Na Białej to rozumiem. Trzeba uspokoić ruch radiowozów.
Za szybko jeżdżą pod komisariatem?
- 5 1
-
2020-07-07 23:09
A mnie sie te progi nawet podobają (1)
Przydały by się też na Grunwaldzkiej tam gdzie robią zawody z prędkości
- 3 7
-
2020-07-07 23:14
To zamontuj sobie w korytarzu! Będziesz bardziej uważać w drodze do kibla :)
- 0 0
-
2020-07-07 23:11
Gdyby jeszcze te progi były zgodne z przepisami ... (4)
i trzymały jakiś standard. A zwykle to radosna twórczość, zapewne znajomych królika.
Jeśli jest znak 20 czy 30 km/h to dlaczego zawieszenie zwykle dobija przy dopuszczalnej prędkości? Dlaczego na tak wielu progach należy zwalniać do minimalnej prędkości? Czasami 5 km/h to za dużo.
Dlaczego na niektórych progach można zawadzić podwoziem, chociaż akurat nie jeżdżę Lambo tylko zwykłym VW (a na zgłoszenie telefoniczne zdarzało mi się słyszeć odpowiedź zarządcy, że już ktoś zgłaszał, sprawdzali i jest to zgodne ze standardem!).
Może by tak zrobić rzetelny przegląd zgodności z przepisami trójmiejskich progów. Większość pewnie należałoby zdemontować. Dopiero później dokładać nowe.- 14 1
-
2020-07-07 23:17
Ale to 20 czy 30km/h (2)
to prędkość maksymalna, a nie nominalna z jaką należy się poruszać.
Z założenia natomiast, należy dostosować prędkość do warunków panujących na drodze, a więc również wszelkiego rodzaju spowalniaczy.
W czym więc jest problem? Że musisz zwalniać przed spowalniaczami? Współczuję.
Naprawdę.- 0 1
-
2020-07-07 23:30
ale takie znaki bywają przed samymi progami i wprowadzają w błąd
Gdyby był znak 5km/h, ok. , ktoś zrobił to świadomie. Progi są potrzebne (niestety) ale nie akceptuję ich byle jakości.
- 0 0
-
2020-07-07 23:30
w mieście masz max 50 jedynie w centrum strefa 30
- 0 0
-
2020-07-07 23:18
Należy jak najszybciej zgłosić niezgodność tego tałatajstwa z prawem do odpowiednich instytucji nadrzędnych.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.