• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usterka telefonu na gwarancji. Gdzie się udać i jak rozwiązać problem w Trójmieście?

26 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Mieszkasz w Trójmieście i szukasz pomocy, bo Twój telefon na gwarancji odmówił Ci posłuszeństwa? Z tej sytuacji jest kilka wyjść, więc sprawdź, jakie masz rozwiązania i dowiedz się, gdzie zgłosić się z niedziałającym smartfonem.



Zgłoś się do swojego operatora


Wiele osób wyposaża się w nowy telefon przy okazji zawierania umowy z operatorem sieci. Jeśli i Ty należysz do tego grona, w przypadku usterki telefonu wybranego np. w porównywarce telefonów komórkomat.pl możesz udać się właśnie do jednego z trójmiejskich salonów swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Gdy zauważysz, że sprzęt na gwarancji nie działa sprawnie, wybierz się do punktu, w którym telefon został kupiony lub skontaktuj się z salonem. Zgłoś usterkę pracownikowi, wypełnij formularz i inne niezbędne dokumenty, a potem oddaj urządzenie. Salon przekaże je producentowi i będzie pośredniczył w informowaniu Cię o postępach w sprawie.

Autoryzowane serwisy w Trójmieście


W Trójmieście funkcjonuje mnóstwo autoryzowanych serwisów, a więc takich, które działają w porozumieniu z producentem i świadczą w danym zakresie profesjonalne usługi. Jeśli potrzebujesz pomocy w naprawie telefonu, sprawdź, gdzie znajduje się serwis autoryzowany przez producenta Twojego telefonu. Dzięki temu masz pewność, że oddajesz swój sprzęt w dobre ręce - punkty korzystają bowiem z oryginalnych części zamiennych i dysponują specjalistyczną wiedzą. Ponadto, co bardzo istotne, naprawiając sprzęt na gwarancji w takim salonie, dalej możesz cieszyć się jej pełną ważnością, podczas gdy pozostawienie urządzenia w nieautoryzowanym punkcie GSM wiąże się z ryzykiem utraty gwarancji.

Odwiedź salon producenta urządzenia


Chyba najbardziej oczywiste rozwiązanie. Jeśli kupiony telefon zaczyna szwankować, najlepiej udać się bezpośrednio do firmowego salonu danej marki i opisać problemy ze sprzętem. Pracownik takiego sklepu udzieli Ci niezbędnych informacji i podejmie właściwe kroki. Problemem jest niestety fakt, że nie w każdym mieście znajdziesz firmowy salon swojej marki telefonu. W takim przypadku możesz poszukać autoryzowanego serwisu lub zdecydować się na internetowe złożenie reklamacji i wniosku o naprawę w ramach przysługującej gwarancji. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące tych kwestii producenci zamieszczają na swoich stronach. Na szczęście w Trójmieście nie ma z tym problemów - większość najważniejszych producentów telefonów, z których wiele można porównać ze sobą w serwisie https://komorkomat.pl/, ma tu swoje oddziały.

Udaj się do punktu sprzedaży


Kupując telefon w markowym sklepie, w przypadku usterki zgłaszasz się do producenta. Co w przypadku, gdy kupisz telefon w jednym z popularnych marketów elektronicznych? W takiej sytuacji warto udać się bezpośrednio do sprzedawcy. Uważaj jednak na naprawy bezpośrednio w takich sklepach, ponieważ często są one realizowane szybko i sprawnie, ale może nie obejmować ich producencka autoryzacja, co wyklucza dalsze obowiązywanie gwarancji.

Czy każdą usterkę można naprawić w ramach gwarancji?


Przed udaniem się do salonu producenta lub autoryzowanego serwisu zapoznaj się dokładnie z zapisami zawartymi w karcie gwarancyjnej. Nie każda usterka zostaje uznana za awarię, do której dochodzi z winy producenta. W przypadku zalania czy rozbicia sprzętu gwarancja nie będzie obowiązywać, nawet jeśli termin jej ważności jeszcze nie minął. Każdy producent precyzyjnie opisuje warunki gwarancji na konkretne urządzenie, więc wiele zależy też od interpretacji przyczyn danego uszkodzenia.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie

Najczęściej czytane