• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Usterki na PKP można zgłaszać przez aplikację

Ewelina Oleksy
9 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (50)
Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych. Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych.

Ty zgłaszasz, my naprawiamy - deklarują Polskie Koleje Państwowe, które uruchomiły aplikację "sprawny peron". Za jej pomocą można szybko powiadomić spółkę o awariach i usterkach na terenach kolejowych, ale także o tym, że okolice dworca czy tunel są zaśmiecone lub pomazane graffiti.



Aplikacja skłoni cię do zgłoszenia usterki kolejarzom?

PKP Polskie Linie Kolejowe najwyraźniej postanowiły iść z duchem czasu i uruchomiły aplikację "sprawny peron" do szybkiego zgłaszania usterek w okolicach dworców, na przystankach czy w tunelach.

Wysyłając zgłoszenie przez formularz w aplikacji (można tam też dodać zdjęcie), pasażer ma gwarancję, że jego sygnał trafi do właściwego adresata, który następnie podejmie interwencję w tej sprawie.

Skarga trafi do właściwego adresata



Do tej pory bywało z tym różnie - często zgłoszenia i pretensje dotyczące np. nieporządku w przydworcowych tunelach mieszkańcy kierowali do miejskich urzędników, a nie do kolejarzy, którzy są odpowiedzialni za właściwe utrzymanie tej infrastruktury.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i pociągów w Trójmieście



Teraz nie trzeba się już zastanawiać, kogo powiadomić. Wystarczy zainstalować bezpłatną aplikację. Najpierw wybieramy w niej lokalizację zauważonej usterki, czyli np. jedną z wielu stacji w Trójmieście. Data i godzina zgłoszenia uzupełnia się automatycznie.

Następnie przechodzimy do jednej z pięciu kategorii:
  1. peron,
  2. windy/schody ruchome,
  3. przejście nad torami/kładka,
  4. przejście przez tory,
  5. przejście pod torami/tunel.

Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych. Za pomocą aplikacji "sprawny peron" szybko można zgłosić usterki na terenach kolejowych.
W każdej z kategorii rozwija się następnie lista z opisem poszczególnych usterek. Np. brak zapowiedzi pociągów, brak koszy na śmieci lub przepełnione kosze, nieczytelne rozkłady jazdy, uszkodzona ławka czy wiata, dewastacja windy, graffiti na ścianach, uszkodzone gabloty.

Dworce PKP i PKS w Trójmieście



Opcjonalnie można dodać własnoręczny opis usterki. Można też dodać zdjęcie miejsca, które zgłaszamy. Klikamy wyślij i gotowe. Całość zabiera maksymalnie kilka minut.

Szybkie zgłoszenie, szybka reakcja



- Specjalna aplikacja do zgłaszania usterek na stacjach i przystankach to dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości - mówi Magdalena Janus z PKP PLK. - Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.
Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz


Przybywa zgłoszeń. Mieszkańcy Trójmiasta też korzystają



PKP PLK informują, że otrzymały już ponad 600 zgłoszeń za pomocą aplikacji "sprawny peron".

- W większości pochodzą one z większych miast, w tym także z Gdańska i Gdyni. Nasza reakcja na dane zgłoszenie jest niezwłoczna. Wszelkie naprawy są realizowane tak szybko, jak jest to możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że czas naprawy czy usunięcia usterki jest zależny od rodzaju i rozmiaru zaistniałej nieprawidłowości - wskazuje Magdalena Janus.
Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę Remont dworca Gdańsk Główny: otwarcie na wiosnę

Np. uprzątnięcie nadmiaru śmieci z peronu czy odśnieżenie peronu jest wykonywane jeszcze tego samego dnia, co zgłoszenie.

- Wymiana niewielkich uszkodzonych elementów trwa do kilku dni, natomiast usunięcie poważniejszych usterek, np. naprawa niesprawnego elementu windy, może potrwać dłużej. Jest to zależne od dostępności materiałów czy czasu oczekiwania na dostawę niesprawnego elementu - tłumaczy Janus.

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • Usterki na PKP

    Czysta kpina , żeby do nich zgłaszać zgłoszenia na aplikację ! To jest ich infraktustura i oni powinni o nią dbać i kontrolować.
    Mają swoich pracowników to niech częściej kontrolują i usuwają usterki.

    • 8 0

  • kazdy chce mieć swoją aplikację

    tylko ja nie chcę mieć żadnych takich aplikacji. Donos + niech sobie instaluje.

    • 5 0

  • Czy Usterka o Skuciu Zabytkowych Kafli już Yee.. bła ?

    Dobre sobie ! Czy "Ustereczka " pod tytułem: Banda Drombo i Skór 'wiele skuwający zabytkowe kafle z historycznego dworca kolejowego w Oliwie zostali już pociągnięci do odpowiedzialności ??? Czy konserwator zabytków kawusię już siorbie spokojniutko ??? 27 minut temu wysiadłem z Ciapulonga Pendolinko i Syf syfem syfiastym poganiany wciąż przed każdym z wejść na dworzec ... Won do roboty pasożyty z PKP !

    • 5 0

  • Czy Skute Zabytkowe kafle już zaktualizowane ???

    Czy konserwator zabytków kawusię już siorbie spokojniutko??? Tyle tygodni już mija, a banda Drombo która zniszczyła zabytkowe kafle na dworcu kolejowym w Oliwie wciąż rechoczą ... Bałagan i tony śmieci przed każdym z wejść Dworca EuroCity i InterCity. Aplikację ??? Google maps i zdjęcia syfu idą w świat !

    • 6 0

  • (1)

    Czy oni naprawdę sądzą, że ja będę sobie na własnym telefonie instalować apkę po to żeby im było łatwiej pracować?

    • 6 1

    • "oni" nie korzystają z tych peronów na codzień, więc im nie zależy

      tobie powinno

      • 2 1

  • Można zgłosić zdewastowany tunel przy SKM Oliwa? (2)

    ktoś skuł pół tunelu zabytkowych płytek i tak zostawił rozwalone na kilka miesięcy.

    • 16 1

    • Można zgłosić

      To jest stacja PKP, więc jak najbardziej się łapie.

      • 4 0

    • Tam to trzeba do prokuratury zgłosić, a nie w aplikacji.

      • 4 0

  • Farsa

    Swego czasu zgłaszałem mailowo niesprawną klimatyzację w pociągu regio relacji Bydgoszcz - Słupsk. Zrobiłem to bo składem tym jechałem trzeci raz i trzeci raz klimatyzacja była niesprawna. Po trzech tygodniach dostałem odpowiedź, że to nie wina przewoźnika lecz pasażerów, którzy otwierają okna. Okna otworzyć da się tylko kluczem "kwadratem" więc zrobił to konduktor, żeby umożliwić pasażerom przetrwanie.
    Pojazd rzekomo jest sprawdzany każdorazowo przed wyjazdem w trasę. Ot taki sens zgłaszania reklamacji i tworzenia aplikacji. PKP i spółki podległe mają pasażerów w du..e

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Muszą mieć mocne serwery bo inaczej aplikacja się zwiesi od ilości komunikatów.

    • 27 0

  • PKP to jedna wielka awaria

    • 4 0

  • (2)

    Czyli zarządcy są już tak odklejeni od zarządanego terenu, że nawet na niego nie zaglądają? Potrzebna apka, żeby ktoś zgłosił zepsutą windę, bo nikt z pkp już na peronach nie bywa?

    Fajnie, że chcą zrobić trochę dobrego PRu, ale wydaje mi się, że nie ma znaczenia czy zgłosisz apką/mailem/osobiście, na reakcję i tak trzeba będzie czekać tyle samo.

    • 21 0

    • mądrze prawisz

      apka będzie pokazywać statystki inwerwencji na majątku spółek PKP (jest ich ponad 20). jak w milicji (tfu policji) są normy do wyrobienia :)

      • 3 0

    • No i niedługo nawet do podtarcia się trzeba będzie instalować aplikację

      Nie mogli zrobić normalnej strony www?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane