• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uszkodzenie jezdni na obwodnicy przez wykop tunelu do spalarni

Ewelina Oleksy
13 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (139)
Najnowszy artykuł na ten temat Rozruch spalarni. Palą odpady nie do recyklingu
Prace przy budowie ciepłociągu łączącego infrastrukturę spalarni z siecią GPEC. Pod obwodnicą wydrążono tunel. Prace przy budowie ciepłociągu łączącego infrastrukturę spalarni z siecią GPEC. Pod obwodnicą wydrążono tunel.

Niewidoczne gołym okiem, ale odczuwalne dla kierowców jest uszkodzenie jezdni na obwodnicy Trójmiasta, na wysokości budowy spalarni odpadów w SzadółkachMapka. Grupa GPEC, która wydrążyła tam tunel informuje, że przedstawiła już "plan naprawczy", a ugięcia na jezdni zostaną specjalnie oznakowane.



Odczułe(a)ś ugięcie jezdni na obwodnicy na wysokości spalarni?

Budowa Portu Czystej Energii, czyli spalarni odpadów, która jednocześnie będzie elektrociepłownią, jest w końcowej fazie.

Na początku sierpnia Grupa GPEC zakończyła pracę nad przewiertem pod obwodnicą Trójmiasta i umieszczeniem 3,5 metra pod ziemią żelbetonowego tunelu o średnicy zewnętrznej trzech metrów i grubości ścian 30 cm. Biegnie tamtędy ciepłociąg łączący infrastrukturę Portu Czystej Energii z miejską siecią ciepłowniczą GPEC.

Prace te przebiegły całkowicie bez wpływu na ruch samochodowy. Ale teraz okazuje się, że nie pozostały bez wpływu na stan nawierzchni jezdni.

  • Prace przy budowie ciepłociągu łączącego infrastrukturę spalarni z siecią GPEC. Pod obwodnicą wydrążono tunel.
  • Tak będzie wyglądać Port Czystej Energii.

Czytelnik: "czuć w trakcie jechania samochodem"



W ostatnich dniach otrzymaliśmy dwa sygnały w tej sprawie od czytelników.

- Zapadnięcie jezdni na obwodnicy Trójmiasta, na wysokości, gdzie przebiega pod nią nowa rura ciepłownicza do spalarni na Szadółkach. Dlaczego akurat nad tą rura jezdnia się zapada? - napisał do nas pan Dominik, czytelnik.


Inny czytelnik, pan Marcin, odezwał się w tej samej sprawie.

- Uszkodzenia obwodnicy spowodowane budową tunelu pod linię ciepłowniczą. Na obu jezdniach pojawiły się poprzeczne zapadnięcia, które bardzo wyraźnie czuć w trakcie jechania samochodem - podkreślił.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potwierdza, że podczas objazdu dróg stwierdzono ugięcie się jezdni pasa drogowego drogi ekspresowej S6.

- W związku z zaistniałą sytuacją, oddział GDDKiA zwrócił się do GPEC o zabezpieczenie miejsca uszkodzonej nawierzchni oraz o przedstawienie propozycji dalszych czynności, mających na celu naprawę uszkodzonej nawierzchni jezdni drogi ekspresowej S6 - Obwodnica Trójmiasta przekazanej jako plac budowy - mówi Andrzej Szyler z GDDKiA w Gdańsku.

Budowa spalarni w Gdańsku zbliża się do końca:



Będzie naprawa, ale jeszcze nie wiadomo kiedy



Szyler informuje, że uszkodzenie zostaną naprawione.

- Według naszej wiedzy uszkodzenie nie powiększa się - jest monitorowane przez wykonawcę, któremu przekazano teren i przez nasze służby utrzymaniowe. Nie ma to wpływu na powstawanie utrudnień w tym miejscu - podkreśla. - Uszkodzenie zostanie naprawione. Od momentu wykrycia uszkodzenia jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą, któremu przekazano plac budowy - monitorujemy zdarzenie.


Jak z kolei informuje GPEC, zlecono szczegółowe pomiary, według których ugięcie na prawej i lewej stronie jezdni nie przekroczyło 10 mm. Trudno jest więc je dostrzec gołym okiem, ale rzeczywiście dla kierowców jest to podczas jazdy odczuwalne.

- Grupa GPEC przedstawiła GDDKiA plan naprawczy, zgodnie z którym miejsca ugięcia jezdni zostaną odpowiednio oznakowane. Dodatkowo w okresie trzech miesięcy zostanie przeprowadzony szereg pomiarów geodezyjnych, których wyniki Grupa GPEC przedstawi GDDKiA. Na ich podstawie zostanie podjęta decyzja o formie naprawy jezdni. Obecnie plan czeka na zatwierdzenie przez GDDKiA - mówi nam Jadwiga Grabowska, rzeczniczka Grupy GPEC.

Dłuższa przerwa w dostawie ciepłej wody



W poniedziałek, 11 września w nocy, rozpoczęła się dłuższa przerwa w dostawie ciepłej wody do kilku południowych dzielnic Gdańska. Ma to związek właśnie z budową spalarni i koniecznością przyłączenia jej do miejskiej sieci ciepłowniczej.

60 godzin bez ciepłej wody w kilku dzielnicach Gdańska. Przez budowę spalarni 60 godzin bez ciepłej wody w kilku dzielnicach Gdańska. Przez budowę spalarni

Ciepłej wody nie mają mieszkańcy dzielnic:
  • Wzgórze Mickiewicza oraz Orunia, Św. Wojciech, Lipce (przerwa ok. 24 godz.)
  • Ujeścisko-Łostowice, Chełm, JasieńPiecki-Migowo (przerwa ok. 60 godz.).



Miejsca

Opinie (139) 6 zablokowanych

  • dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii "Dajesz Mieciu" i stałemu monitoringowi metodą "Jak tam Czesiu, widzisz coś"

    oraz nadzorowi budowlanemu wg certyfikatu "Kto to będzie patrzył", wkrótce zostanie oddany do użytku tunel "to nie my, to już było popsute".

    • 5 0

  • myślę, że już rozpoczęła się procedura pt. "szukamy dotąd aż udowodnimy, że to nie my"

    • 4 0

  • najbardziej rozśmieszył mnie fragment wypowiedzi pani rzecznik GPEC, że gołym okiem nie widać

    Przy tak wyrafinowanych budowach powinna być zastosowana nowoczesna technologia i urządzenia pomiarowe a jak ktoś próbuje coś patrzeć gołym okiem to powinien zostać pogoniony z budowy. Takie słowa w profesjonalnych firmach budowlanych nie powinny nawet padać przy kawie. To tak jakby lekarz wykonujący zabieg przeszczepu serca powiedział, że faktycznie przyłożył rękę pacjentowi do czoła i temperatury nie wyczuł.

    • 2 0

  • Pytania do GDDKiA:

    Z artykułu wynika, że to kierowcy zgłosili sprawę a GDDKiA twierdzi, że wykonawca monitoruje sytuację. Jeśli tak, to jak możecie oddać monitorowanie komuś kto spowodował zapadnięcie? Jakiej odpowiedzi się spodziewacie? Skąd wiecie, że monitorują to w sposób prawidłowy skoro to kierowcy zgłosili a nie wykonawca? Może wykonawca wiedział a nie zgłosił? A może nie wiedział, bo nie monitorował wcześniej? Dopóki nie wiadomo co jest przyczyną zapadnięcia to jest zagrożenie życia i zdrowia kierowców i pasażerów. Czekacie aż się zawali? Chyba, że czegoś nie wiemy i wykonawca wam to zgłosił a nie kierowcy to wtedy jeszcze gorzej, bo na co liczyliście? Że jakoś to będzie? Że się naprawi zanim ktoś się zorientuje?

    • 5 0

  • Oznakowac

    Szkoda PLN na naprawe, oznakowac wtedy zawsze bedzie winny kierowca, problemy rozwiazane.

    • 0 0

  • No i już

    Znak uwaga wybój + ograniczenie do 50 i część.
    Co Nam zrobisz?
    Odszkodowanie za wypadek czy uszkodzone zawieszenie? Był znak?

    • 1 0

  • Ale plan naprawczy polega na oznakowaniu ugięć?

    Tow. Gierek, malowanie trawy już było.

    • 2 0

  • Gdansk - miasto indolencji i niekompetencji

    • 1 0

  • obwodnica ...wiecznie zakorkowana

    i myśleli że się nikt nie połapie

    • 0 0

  • Ta dziura się pogłębia. Wiem, bo co drugi dzień tam jadę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane