• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Utrudnienia w ruchu we Wrzeszczu. Rusza przebudowa linii tramwajowej

Maciej Naskręt
25 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu będzie ciasno. Drogowcy zwężą tam jezdnie dla samochodów do dwóch pasów. Na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu będzie ciasno. Drogowcy zwężą tam jezdnie dla samochodów do dwóch pasów.

Za tydzień rusza przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu. Korki będą nieuniknione. Sprawdź jakie ograniczenia w ruchu planują wprowadzić drogowcy. Utrudnienia potrwają przynajmniej do sierpnia tego roku.



Sprawdź, gdzie dokładnie drogowcy ustanowią buspasy. Sprawdź, gdzie dokładnie drogowcy ustanowią buspasy.
Rozpoczyna się przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Zadanie realizowane będzie w dwóch odcinakch. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł. Na realizacje inwestycji ma pięć miesięcy.

Od 2 kwietnia pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców czeka drogowa gehenna. Tego dnia przestaną jeździć tramwaje i w ich miejsce pojawią się autobusy zastępcze. Drogowcy na al. Grunwaldzkiej na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona urządzą buspas na jezdni w kierunku Sopotu. W przeciwną stronę też zostanie wydzielony pas dla autobusów, który będzie wiódł na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina. Oba pasy zlokalizowane będą przy prawej krawędzi jezdni. Kierowcom do jazdy pozostaną dwa pasy ruchu.

Czy obawiasz się utrudnień we Wrzeszczu podczas przebudowy?

Należy uważać w rejonie przebudowy, by nie narazić się na 100-złotowy mandat. Buspas będzie patrolowany przez policję.

Torowcy zajmą środek al. Grunwaldzkiej. Będą tam prowadzić rozbiórkę infrastruktury. W tym celu niezbędne będzie zamknięcie przez nich lewego pasa ruchu na jezdni w kierunku centrum Gdańska od wysokości budynku Poczty Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego, a także zajęcie fragmentu lewego pasa na jezdni w kierunku Sopotu od ul. Miedzianej do ul. Braci Lewoniewskich.

W rejonie remontu będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 40 km/h i zakaz zatrzymywania.

Natomiast od 23-24 kwietnia samochody jadące w kierunku Sopotu na przeciwko Centrum Handlowego Manhattan pojadą po specjalnie ułożonej nawierzchni z płyt betonowych w miejscu rozebranego torowiska (środkiem alei). Ma to umożliwić remont nawierzchni po wschodniej stronie alei. Gdy wykonawca upora się z tym zadaniem wtedy kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska pojadą środkiem i zwolnią zachodnią jezdnię.

Drogowcy na czas prac torowych w centrum Wrzeszcza zalecają objazd z i do Sopotu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska, al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańskaul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańska.

Przebudowa torowiska we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł, a inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Kompleksowy wykaz linii tramwajowych, obowiązujący od 02.04.2011:

Schemat organizacji ruchu komunikacji miejskiej. Schemat organizacji ruchu komunikacji miejskiej.
Zobacz, jak przesiadać się z tramwaju na autobus przy Operze Bałtyckiej. Zobacz, jak przesiadać się z tramwaju na autobus przy Operze Bałtyckiej.
Linia 2 - trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dw. PKS (powrót: Dw. PKP) - Centrum. Linia funkcjonuje tylko w dni powszednie w godz. 08:00-13:00 i 17:00-18:30. W kierunku Dworca PKS i ul. 3 Maja można dojechać również linią 9.
Linia 3 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Pasanil.
Linia 4 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa - Mickiewicza - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 5 - trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Kartuska - Siedlce. (na trasie do Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
Linia 6 - trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
Linia 7 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 8 - w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Jana z Kolna - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa przez Operę, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża.
Linia 9 - kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) - Podwale Przedmiejskie - Przeróbka.
Linia 10 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 11 - trasa czasowo zmieniona: Chełm - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa - Przymorze - Oliwa.
Linia 12 - funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
Linia 91 - linia tymczasowa na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wita Stwosza - Zajezdnia.

Aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego "ZAJEZDNIA" przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem "Zatoka"), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.

Rozkłady jazdy wszystkich linii tramwajowych ulegają zmianie.

Zostanie uruchomiona linia autobusowa T6. Autobusy będą kursować na odcinku od pętli Strzyża do Opery Bałtyckiej.

Miejsca

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • a kiedy wróci linia nr 1?

    • 0 0

  • metro z Gdanska do Oliwy a pozniej do Gdyni to jest to ! (3)

    zkasowac tramwaje i kolejke

    • 1 1

    • a czym się baranku różni to twoje "metro" od skm ? (2)

      to samo, tyle że pod ziemią, jaka to różnica ?

      • 0 1

      • Chyba taka, że wiele osób ma jakieś lęki związane z tunelami i przejściami podziemnymi (1)

        No bo takie detale jak nie zajmowanie przestrzeni na powierzchni i brak hałasu, że o bezpieczeństwie nie wspomnę, to zalety nie warte wzmianki..

        Zejdźmy na ziemię, w Trójmieście NIGDY nie powstanie metro. I to nawet nie dlatego, że przy tej liczbie mieszkańców i rozległości miasta nie ma to sensu, ale dlatego, że obecne władze - sądząc po trybie realizacji inwestycji komunikacyjnych w mieście - mają po prostu baaardzo ograniczone horyzonty

        • 0 1

        • co Ty bredzisz czlowieku? :)

          jakie bezpieczenstwo, jaki brak halasu?
          To, ze jakis ancymon wjechal swoja ciezarowka na nasyp i przyrżnał w pociag to dowod na niskie bezpieczenstwo kolejki? Notabene w kolejce trzeba bylo wymienic lusterko, ancymona zaladowac na lawete.

          Halas jest znikomy (jedna kolejka co ~5min w szczycie) i to glownie z wysokich czestotliwosci zlozony. Halas aut jest NONSTOP. W dzien o niskim natezeniu za to bez przerwy, w nocy o wysokim natezeniu jak jakis artysta wraca z Nowego Portu do Żukowa krecac swoim Golfem 5 tys. rpm. Oczywiscie, kasa poszla na okesowe badanie techncizne, wiec na tlumik nowy nie starczylo. Stary rdza zżarła.
          Poszukaj badań, jaki jest społeczny odbiór tych dwóch rodzajów hałasu.

          A za kase wpakowana na metro (zakladajac, ze byloby to mozliwe - niestabilny i podmokly grunt) trawmaj od Osowy do Górek mozna by pociagnac, w polowie na estakadzie.
          I na blowjoba dla wszystkich kierowców by starczyło.

          • 0 0

  • 2 km w 5 miesięcy:D Słuszną linię ma nasza władza. Oby tak dalej.
    Będzie robił pan Mietek z panem Krzychem na zmianę i zrobiom na czas. Tanio miałobyć więc bendom robić łopatom i kilofem.

    • 9 0

  • Pewne zalety z remontu

    Na odcinku remontowanym pasjonaci pseudo ścigaczy nie będą mogli rozwinąć skrzydeł ":D

    • 4 0

  • Ona jest niepotrzebna

    • 0 0

  • jak zwykle sonda beznadziejna. TAK ale do wyboru ze buspasy nie potrzebne albo TAK ale fatalna oragizacja. A ja chce odpowiedziec TAK ! tylko tak. jak inaczej moga przygotować organizacje ruchu????? sami planisci specjalisci i znawcy POLACY TO WYBITNY NARÓD TYLKO KRYTYKOWAC UMIEJĄ SBECI nienormalni

    • 1 1

  • REMONT

    NIECH SOBIE KTOS ZROBI REMONT W GLOWIE !!!

    • 3 0

  • jeden pas zabrany

    to koszmarnie dużo.
    jeżdżę do pracy z Oliwy na Jasień przez Wrzeszcz. pamiętam, jak któregoś jesiennego dnia zepsuł się samochód na skrzyżowaniu z Miszewskiego/Do Studzienki i zablokował jeden pas. Grunwaldzka zakorkowała się natychmiast aż do Castoramy.
    ja będę jeździć inną drogą, ale tam będzie masakra...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane