- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
W Małym Kacku trzeba będzie zwolnić
Wprowadzenie strefy Tempo 30 ma uspokoić ruch w "dolnej" części Małego Kacka, pomiędzy ulicami Łowicką i Łęczycką . Kierowcy powinni zacząć zwalniać w tym rejonie od piątku.
Dla bezpieczeństwa pieszych
Najważniejszą z podnoszonych kwestii było unormowanie sytuacji przejazdu w okolicy ul. Łowickiej. Wśród najważniejszych argumentów podawano, że co prawda w ciągu dnia po dzielnicy jeździ niewiele samochodów, ale sytuacja zmienia się w godzinach szczytu.
Oprócz mieszkańców dzielnicy na ulicach pojawiają się wówczas kierowcy jadący z Redłowa i skracający sobie drogę w kierunku Wielkopolskiej . Podróż ulicami Halicką , Łowicką i Sandomierską jest alternatywą dla zakorkowanych przejazdów przez ul. Lotników lub al. Zwycięstwa.
Zbyt szybko jeżdżących kierowców spowalniają już od jakiegoś czasu kolejne progi montowane na ulicach w dzielnicy. Niedawno zakończyła się budowa jednego z takich elementów - wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Halickiej, na wysokości ul. Jana Bernarda Szlagi .
Część zmian już wprowadzonych
Dodatkowo na ul. Bielskiej wprowadzono jeden kierunek ruchu od ul. Sandomierskiej do ul. Łowickiej.
Sporo działo się także w "górnej" części dzielnicy przy ul. Łużyckiej, gdzie po remoncie nawierzchni uporządkowano sytuację parkingową, wyznaczając dodatkowe miejsca na jezdni.
Strefa Tempo 30 początkiem
Decyzja o wprowadzeniu strefy Tempo 30 na obszarze pomiędzy ulicami: Łowicką i Łęczycką pojawiła się na początku września. Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać od piątku.
- Zmiany dotyczą ulic: Olkuskiej, Częstochowskiej, Lipnowskiej, Piotrkowskiej, Radomskiej, Łęczyckiej, Kaliskiej, Wieluńskiej, Sieradzkiej, Płockiej i Sochaczewskiej - tłumaczą urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni.
Radni dzielnicy wskazują, że niewykluczone, że w niedługim czasie nastąpią kolejne zmiany.
- Myślimy o tym, by wprowadzić jeden kierunek ruchu na ul. Wieluńskiej, zgodny z trasą przejazdu autobusu 252 - opowiada Sławomir Bigott, zastępca przewodniczącego rady dzielnicy Mały Kack.
W planach jest też przeniesienie przystanku na Wielkopolskiej i ustawienie go na wysokości ul. Racławickiej .
- Zostanie przeniesiony bliżej ulicy Racławickiej, gdzie powstanie drugie przejście dla pieszych, ale dopiero podczas zapowiadanej budowy Węzła Karwiny - tłumaczy Sebastian Jędrzejewski, radny miasta.
Mały Kack i Karwiny z lotu ptaka. Film z 2013 roku
Opinie (127) 3 zablokowane
-
2017-09-21 12:32
kolejny debilny martwy przepis tępaków z samokliki (15)
przez 20 lat zniszczyli gdynie, odliczam dni do wyborów i mam nadzieje ze jest więcej mądrych i razem ta bandę nieudaczników pogonimy
- 157 55
-
2017-09-21 12:47
szczur kat Gdyni!!!
- 20 17
-
2017-09-21 12:50
Horała zbawi Gdynie! (3)
- 13 18
-
2017-09-21 13:34
wystarczy, że ciebie zbawił szczur:))! (2)
- 12 9
-
2017-09-21 16:03
A na kogo byś go wymienił w kolejnych wyborach ? (1)
:) przecież pytanie do latwych nalezy, a migasz sie od odpowiedzi hahah
- 12 5
-
2017-09-22 08:29
szczur
nie ma kontrkandydata, na pewno nie pisior horała. ale to, że go nie ma to dla Gdyni katastrofa, bo ta ekipa naprawdę daje d..py. Nie są z niczego rozliczani, nie są oceniani merytorycznie. Tylko emocje grają tu rolę. Nie muszą nic robić by wygrać wybory więc nic nie robią. I niestety pierwszy wpis, że przez 20 lat zniszczyli Gdynię, ma w sobie dużo prawdy.
- 3 1
-
2017-09-21 13:11
Ale że co (1)
Ja w sumie nie rozumie przedmówcy, co organiecznie szybkościu ruchu na 3 osiedlowych ulicach którymi sam objezdzam zatłoczone skryżowanie ma do "20 lat niszczenia gdyni"? Wygląda jakby siedział pan w biurze poselskim dobrej zmiany i etatowo pisał wszedzie gdzie sie da hej... naprawdę proszę zastanowić sie gdzi i co Pan pisze, pod artykułem o powstaniu przedszkola też napiszcie "szczurek katam gdyni" naprawdę ludzie troszkę zastanowienia..
- 26 8
-
2017-09-21 13:42
ma facet rację, kat to kat
- 8 8
-
2017-09-21 13:44
(7)
Co dokładnie zniszczyli? Konkrety a nie ogólniki.
- 13 7
-
2017-09-21 14:11
Tereny wokół Kosakowa (2)
- 9 10
-
2017-09-21 16:01
Chodzi co o te osiedla i domy ?
- 8 4
-
2017-09-21 16:23
Kosakowo to Powiat Pucki
Pała z geografii, i znajomości regionu
- 11 4
-
2017-09-21 16:18
Jak to co? (2)
Wszystko! Wystarczy spojrzeć na Gdańsk i zobaczyć jak się normalne miasta rozwijają
- 6 9
-
2017-09-21 16:21
Tadeuszu (1)
Patrze codziennie. Nie dziekuje. Zadne porownanie. Bida az piszczy na przemian z bogactwem Szklane domy za milion euro w sasiedzctwie z parkingiem na klepisku. Popatrz na Wroclaw lub Katowice. Tam sie rozwija jak trzeba
- 9 5
-
2017-09-22 12:11
True
Dokładnie. Gdańsk i rozwój? No nie za bardzo. Syf i smród, a drogi to już w ogóle rozpacz matki nad obsr*nym budyniem - lepsze są nawet w Bułgarii.
- 0 0
-
2017-09-22 08:33
kto nie idzie do przodu ten się cofa
To zniszczyli Kolego. Czyli nic nie zrobili. Albo bardzo mało. Albo zupełnie błędnie. Mało inwestycji, chore pomysły (lotnisko), wydawanie kasy na bzdury (red bulle, maryle, krawczyki), brak inwestycji w infrastrukturę drogową, rowerową, rozwój centrum pod katem turystycznym. Generalnie ostatnie lata rządów to kupa. I brak na horyzocie alternatywy. Co niestety wróży Gdyni dalsze cofanie się w rozwoju, w porównaniu do sąsiadów chociażby. A szkoda
- 2 2
-
2017-09-21 12:32
Bzdura! jeszcze poproszę o kontrapas dla ped**arzy! (7)
- 116 45
-
2017-09-21 12:56
I buspass
- 15 3
-
2017-09-21 13:04
mieszkasz tam czy tylko przejeżdżasz na karwiny?
- 10 4
-
2017-09-21 13:14
(1)
no tak bo roweżyści i wegetarianie to ukryta opcja niemiecka i najlepiej do razu takiego rowerzystę (co korków nie generuje) z drzwi pociągnąc ku większej chwale ojczyzny... człowieku weź ty sie zastanów co piszesz....
- 16 8
-
2017-09-21 16:25
nie rowerzysci ni wegetarianie. Oni to nie problem
Cykliści i Veganie to diabelski pomiot
- 9 3
-
2017-09-21 13:38
Typowy prostacki komentarz typowy dla tego portalu.
- 11 4
-
2017-09-21 16:12
proponowałbym 20/h
to już bardziej bezpieczna prędkość.
- 4 1
-
2017-09-22 02:18
Ulżyłeś sobie potrójny ped**arzu samochodowy ?
- 2 0
-
2017-09-21 12:32
(4)
To jeszcze nic !!!! Na Sienkiewicza na Kamiennej Górze od roku jest strefa tempo 0 ( słownie: zero)
- 115 8
-
2017-09-21 12:50
pieniązki poszły na rozrywke więc nie da się wyremontowac powyższej ulicy:))) (2)
- 18 7
-
2017-09-21 16:05
By wyjechał musi byc następca ;) (1)
Na kogo masz zamiar glosowac ? Kogo bys widział na jego miejscu ?
- 5 3
-
2017-09-21 23:25
Uważasz ze ktoś moze byc gorszy?
- 1 3
-
2017-09-21 12:50
Nic podobnego, to tylko kwestia rozpędzenia auta
do właściwej prędkości.
- 4 1
-
2017-09-21 12:32
co???? bardzo prosze o zmiane władzy w Gdyni!!!! (4)
- 82 27
-
2017-09-21 13:10
Nigdy :d
- 7 7
-
2017-09-21 15:38
na kogo ? (2)
- 11 1
-
2017-09-21 23:20
No, na mnie!
- 2 0
-
2017-09-21 23:21
Każdy lepszy niż Szczurek. No może tylko Horała nie bo z pisu
- 1 1
-
2017-09-21 12:34
Bardzo dobrze (7)
Gdynia powoli, bardzo powoli, ale jednak się cywilizuje.
- 35 106
-
2017-09-21 15:00
Na Al. Zwycięstwa zrobili po tych zapadlinach tempo 30. Teraz mistrzowie zasuwa...ą tam 60 - zwolnili. Jak było 50 to 90 gonili się po tych samych dziurach, aż łby podskakują .
- 5 4
-
2017-09-21 16:57
te strefy to uposledzenie transportowe miasta (2)
- 4 7
-
2017-09-21 17:48
To trzeba było jeżdzić zawsze i wszędzie zgodnie z przepisami, a nie gnać 100 na ograniczeniach. (1)
Będąc przy temacie prędkości, wzywam policjantów do opuszczenia komisariatów i ruszenie na konkretne patrole. Uspokoić trzeba wszelkie wyścigi w mieście, samochodowe i motocyklowe. Dość tej policyjnej błazenady z udawaniem "ciężkiej pracy". Według oceny mieszkańców w Gdyni jest zatrudnionych PIĘCIU policjantów licząc razem z komendantem.
- 7 1
-
2017-09-22 03:18
Ustanowienie strefy na pewno wymusi przestrzeganie przepisow na tych, ktorzy dotychczas je lamali.
- 2 0
-
2017-09-21 21:55
przestań pić i kup sobie samochód
- 3 2
-
2017-09-22 08:45
a moze jednak pora wstawiac samochody na podworka???
kazdy dom wzdluz drogi ma garaz i podworko ale szlachcie sie nie chce bramy otwierac i g*oje blokuja caly ruch!!!
- 2 0
-
2017-09-22 12:08
nazwa na to wskazuje
Mały Kack- mała szybkość.
- 0 0
-
2017-09-21 12:37
(5)
Dobre rozwiazanie, nie bedo tak pedzic, nauczo sie jezdzic według przepisów:)
- 22 56
-
2017-09-21 13:00
żałosny upośledzony deklu (2)
weź już skończ, nudny jesteś i przewidywalny
- 8 11
-
2017-09-21 13:38
Widzę, że rodzice w domu kultury nie nauczyli!
- 8 1
-
2017-09-21 17:12
wszystkim nude wypominasz
A sam trollujesz i sie przy tym dotykasz. Troche niesmaczne. Nie ładnie
- 4 1
-
2017-09-21 13:29
Ten
Znów the bill u się odzywasz
- 4 3
-
2017-09-21 20:29
Analfabeta
naucz się pisać ty bedo ,nauczo analfabeto
- 3 0
-
2017-09-21 12:45
Jestem zwolennikiem takich rozwiązań na osiedlach, wąskich zarośniętych uliczkach, przy dworcach. (4)
W tym miejscu takie ograniczenie to parodia. Już, 50 która tam obowiązuje jest, delikatnie mówiąc, dużym ograniczeniem.Światła które tam się znajdują powinny być odpowiednio wyregulowane i tyle. Takie rozwiązanie pozwoliłoby nawet zlikwidować sygnalizację świetlną na dwóch kolejnych skrzyżowaniach na dole i usprawnić ruch.
- 77 24
-
2017-09-21 13:00
Nie przeczytałem gdzie będzie strefa 30, ale się wypowiem? (2)
Czasem zobaczyć zdjęcie to za mało ;)
Pan redaktor zrobił psikusa z tym zdjęciem i ludzie się nabrali- 22 4
-
2017-09-21 15:00
Tak właśnie wygląda komentowanie na tym portalu (1)
Tytuł lub maksymalnie nagłówek przeczytają i już lecą do wypisywania swoich mądrości. I tak pod każdą wiadomością. Jakość komentarzy na poziomie dna. Wypisywanie oczywistych oczywistości, które nic nie wnoszą do dyskusji i niczego nie można się dowiedzieć.
A redaktor ładną podpuchę zrobił. I jeszcze na zdjęciu widać ograniczenie do 30 (z powodu robót budowlanych). Hehe!:)- 11 2
-
2017-09-21 16:27
Ujmę to tak, nie wiem jak nisko trzeba upaść aby dla reklamy artykułu dodawać zdjęcia, które wprowadzają w błąd... Ale widzę, że większości się takie zachowanie podoba, dlatego też nagminnie jest stosowana nie tylko na tym portalu, wszędzie...Tylko, że to potem wy macie pretensje jak was władza oszukuje, sklepy oszukują itd...
- 3 2
-
2017-09-21 13:41
Wygląda na to, że większość osób której negatywnie komentują tą zmianę sugeruje się zdjęciem na górze artykułu. Przecież ona właśnie dotyczy uliczek dzielnicowych a NIE WIELKOPOLSKIEJ. Czytanie ze zrozumieniem naprawdę nie jest takie trudne.
- 11 2
-
2017-09-21 12:45
nareszcie (2)
i odbierać prawka jadącym 60
- 19 69
-
2017-09-21 13:28
tobie odebrano już mózg (1)
- 11 6
-
2017-09-21 13:44
nie można odebrać rzeczy nieistniejącej
- 9 4
-
2017-09-21 12:48
Bez sensu (7)
Nikt normalny nie zwalnia w strefie tempo 30. Ludzie zwalniaja, jesli jest strefa skrzyżowań równorzędnych. Opisywany rejon jest tragicznie oznakowany. Brak tam np. znakow pierszenstwa na skrzyzowaniach. Sa tylko odwrocone trojkaty na ulicach podporządkowanych! Polecam wlodarzom z Gdyni wziac przyklad z wiekszosci gdańskich osiedli i utworzyc strefe rownorzednych wlasnie
- 53 25
-
2017-09-21 13:39
Minusują chore pi...y
które nie orgarniają takich skrzyżowań
- 3 7
-
2017-09-21 14:03
nikt normalny bo to polska...
niestety...
- 5 1
-
2017-09-21 15:09
(2)
Zwalniają też, gdy np. miejsca parkingowe są wyznaczone po różnych stronach jezdni co wymusza wolniejszą jazdę. A u nas tylko progi i progi. Zachód już od tego odchodzi a u nas moda dopiero się rozkręca...
- 4 5
-
2017-09-21 16:47
Gdzie na zachodzi od tego odchodzą?
Ja mam wrażenie, że w strefach mieszkalnych (residential areas) i w okolicach szkół na zachodzie tworzą nowe progi i zmniejszają dozwoloną prędkość. Prędkość można rozwijać na drogach szybkiego ruchu, ale nie w mieście.
Na zachodzie ludzie mają więcej szacunków dla przepisów, nie ma tak, że każdy je tylko i wyłącznie łamie. U nas jest inaczej. .- 6 2
-
2017-09-22 07:26
Na Zachodzie nie trzeba progów
Człowiek piśmienny rozumie komunikat w postaci liczby 30 w czerwonym kółku. Niestety bydło musi mieć pastuchy elektryczne.
- 2 0
-
2017-09-21 17:58
Co to jest "pierszenstwa", "trojkaty" ??
- 4 1
-
2017-09-22 09:09
Skrzyżowania równorzędne
Strefa 30 to strefa skrzyżowań równorzędnych. Dodatkowe oznakowanie nie jest potrzebne.
- 0 0
-
2017-09-21 13:01
Nie da sie ukryc ze juz czas na wytrzepanie ekipy szczurkowej bo im dalej tym gorzej. (5)
Mam nadzieje ze za blisko rok skoncza na smietniku historii i juz nikt nie bedzie za nimi tesknil, gdyz wiekszych nieudacznikow nie da sie znalesc.
- 66 17
-
2017-09-21 13:43
(2)
ZnaleSC?
- 8 3
-
2017-09-21 15:43
(1)
ść masz!!!!!!!!!!!!!
- 0 5
-
2017-09-21 16:06
Znaleźć od znalazles
- 2 0
-
2017-09-21 18:01
"oLo" naucz się pisać polskie litery, a dopiero się udzielaj.
- 3 2
-
2017-09-21 22:36
Ja będę głosował za, gdyż takie zmiany mi się podobają.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.