- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (508 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (106 opinii)
- 3 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (113 opinii)
- 4 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (55 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (86 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
W Rębiechowie coraz tłoczniej
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24019__kr.webp)
Wzrost ruchu pasażerskiego odnotowano na niemal wszystkich krajowych i zagranicznych połączeniach lotniczych. Najpopularniejszym połączeniem pozostaje linia z Gdańska do Warszawy. W ubiegłym roku skorzystało z niej 191,6 tys. pasażerów.
Na popularności zyskują podróże lotnicze do Londynu. Z połączeń z Gdańska do Luton i Stansted, obsługiwanych przez dwóch tanich przewoźników - Wizz Air i Ryan Air, skorzystało w 2005 roku 139,1 tys. osób.
Na trasie z Gdańska do Dortmundu (obsługiwanej przez Wizz Air) przewieziono 48 tys. pasażerów. Tylko w grudniu ze wznowionego połączenia Gdańsk-Sztokholm, obsługiwanego przez tego samego przewoźnika, skorzystało 2,1 tys. pasażerów, a z uruchomionego w listopadzie przez Norwegian Air połączenia do Oslo - 4 tys.
Rośnie liczba pasażerów na trasie z Gdańska do Frankfurtu Hahn (Ryan Air) - po trzech miesiącach było ich 7,5 tys.
W roku 2005 z usług linii niskokosztowych skorzystało w sumie blisko 200 tys. gdańskich pasażerów - rok wcześniej było to 52,5 tys.
Nowi przewoźnicy i nowe połączenia lotnicze sprawiły, że w ostatnim roku istotnie zmienił się ich udział w rynku. Na przestrzeni roku Wizz Air czterokrotnie zwiększył swój udział w obsłudze pasażerów korzystających z gdańskiego lotniska - z 6,8 proc. w 2004 roku do 26 proc. w 2005 roku. Nieznacznie pozycję umocniła niemiecka Lufthansa (wzrost z 3,3 do 3,5 proc.), natomiast wyraźnie mniejszy udział w rynku przewozowym mają SAS i LOT (spadek odpowiednio z 25,1 do 18,4 proc. i z 55,2 do 42,2 proc.).
Opinie (54)
-
2006-01-10 13:06
OK
a powiedz mi marusiu jaki to autobus jedzie z ulicy bema na plażę na wysokości molo skoro to 200 metrów w lini prostej i 250 uwzględniając zakosy przed WOŚP?
DAreck
gołodupiec to hasło i zbitka niekoniecznie zaraz TY hihihi- 0 0
-
2006-01-10 13:18
wizzair luebeck hamburg od marca
pewnie ze hamburg gdansk bylo by lepiej, ale hamburg widac za drogim lotniskiem dla "tanich" linii. autobusem jedzie sie calkiem nawet, gdyby nie "galluxowi golodupcy" wracajacy z reichu, ktorzy juz przy wsiadce natrabieni w kulawego slonia, bo w autobusie "sporzycie alkoholu wzbronione" ;) tylnia polowa autobusu to tabu, bekanie, odprowadzanie gazow ciagle bez zadnych skrupulow. poprostu typowa cholota. wstyd, ale co zrobic, nie ten temat.
do luebeck dojazd 30-45 minut + lot, wiec oszczednosc czasu duza. chociaz we wrzesniu zrobilem hamburg--->wejherowo w 5,5 godziny. normalnie 8 godzin, wiec warto latac.- 0 0
-
2006-01-10 13:48
Gallux,
wiem , ze jestes inteligentny gosciu i skumales , ze chodzilo mi o zasade.
Podam konkretny przyklad:
Za moj pobyt w pazdzierniku 2003 na targach kolejowych w Gdansku musial moj pracodawca za bilet Lufthansy z Düsseldorfu do Gdanska z przesiadka we Frankfurcie zaplacic 1080,70€ - czas lotu 5 godzin i 50 minut.
Teraz , za czteroosobowa rodzine zaplacilem 530€-czas lotu 1 godz.15 minut.
Nie trzeba byc golodupcem , tylko idiota-zeby placic z wlasnej kieszeni osmiokrotna cene biletu za pieciokrotnie dluzszy czas przelotu .- 0 0
-
2006-01-10 14:12
ja i tak tych kalkulacji lot-u i lufthansy nigdy nie rozumialem :(
w latach 92-94 latalem (na poczatku jeszcze te oblesne iljuszyny) z powodu firmy w 3miescie prawie co tydzien hamburg-gdansk. wtedy placilem za bilet w dwie strony okolo 600-700 DM. teraz kurs wynosi 500-700 euro. i to przy tak podobno rosnacej ilosci pasazerow. czy to sie da wytlumaczyc wrostem kosztow paliwa?
najwyzszy czas, ze wchodza "low cost carrier". samochod w 3 miescie zostawic, samolotem w 2 godiny na miejcu, tak da sie podrozowac :)- 0 0
-
2006-01-10 14:26
HAMBURG
A ja chce tanie loty do HAMBURGA !!!
- 0 0
-
2006-01-10 14:29
Hot Dog
A ja chce tanie loty do Hot Doga!
- 0 0
-
2006-01-10 14:48
Gallux ma rację.
I tyle.
- 0 0
-
2006-01-10 16:55
gal...
Ale w ktorym miejscu ma racje ten psychiczny frustrat? Ktory nic w zyciu nie osiagnal i malo wie?
Sam sobie odpowiedz...- 0 0
-
2006-01-10 16:59
A ja jestem "wniebowzieta" bo mam w koncu polaczenie Liverpool --> Gdansk :)))
Do tej pory musialam leciec Blackpool-->Londyn - tam czekac cala noc na lotnisku, pozniej dopiero Londyn-->Gdansk.
No mialam tez wybor - 29 godzin busem :)))
To bylo dobre posuniecie - bo teraz polnocna Polska ma w koncu polaczenie z zachodnim wybrzezem UK.
W kwietniu wiec jade na urlop do Gdanska :)))- 0 0
-
2006-01-10 17:06
2.000 na miediąc na idiotycznych trasach
ciekawe jaka jest 'popularność' tych połączeń
nadal wszystkie linie upierają się by latać z Gdańska jedynie na północ, jakbyśmy byli niedźwiedziami polarnymi, tymczasem prawdziwe 'złoto' leży w połączeniach z południem (lub głownymi miastami Europy)
ale fachowców nie brak jak widać i tam - bo u nas to wiadomo od lat...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.