- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
W autobusach na razie tłok, ale nadzieja jest
Zobacz, jak podróżuje się gdańskimi autobusami w godzinach porannego szczytu.
- W autobusach panuje tak wielki ścisk, że czasami nie można wejść do środka - skarżą się mieszkańcy Gdańska Południe, podróżujący do centrum w godzinach porannego szczytu. Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy, że problemy pasażerów spowodowane są... korkami i prowadzonymi inwestycjami.
- Lepiej jechać wcześniej, bo później bywa taki tłok, że człowiek odpuszcza sobie wsiadanie do autobusu - potwierdza Waldemar, mieszkaniec Oruni.
Na liście linii, na których od godz. 6:30 do 8:00 zdaniem pasażerów kursują najbardziej zatłoczone autobusy, znalazły się m.in. linia 174 (Otomin - Kielecka - Brama Oliwska), 175 (Maćkowy Mleczarnia - Kielecka - Jana z Kolna), 189 (Maćkowy Mleczarnia - Sandomierska - Jana z Kolna), a także linia 154 (Orunia Górna - Sandomierska - Jana z Kolna).
Ponadto według podróżnych zatłoczone autobusy jeżdżą także na liniach 184 (Piecki - Cygańska Górka - Wałowa) oraz 210 (Osowa - Port Lotniczy - Gościnna).
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku zdaje sobie sprawę z utrudnień, jakich doświadczają obecnie pasażerowie autobusów. Zdaniem Sebastiana Zomkowskiego są dwie główne przyczyny takiej sytuacji.
- W Gdańsku obecnie prowadzone są duże inwestycje, na przykład budowa linii tramwajowej wzdłuż Nowej Łódzkiej. Ponadto następuje efekt kumulacji opóźnień, bo autobus nie przeskoczy samochodów, które stoją w korkach - tłumaczy Zomkowski.
Wicedyrektor gdańskiego ZTM ma nadzieję, że oddanie do użytku nowej linii tramwajowej znacznie poprawi sytuację podróżnych. Podobnie uważa Adam Kaszubowski, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.
- Po oddaniu linii tramwajowej wzdłuż Nowej Łódzkiej można będzie przemodelować komunikację autobusową - zaznacza Kaszubowski.
Miejsca
Opinie (245) 7 zablokowanych
-
2011-11-07 14:35
linia 154/254 (1)
Dworzec Główny - Orunia Górna to jedne z najlepiej wzmocnionych połączeń, i wciąż tam panuje tłok?
- 3 0
-
2011-11-07 18:09
zapraszamy od 6:30 do mniej więcej 8 na orunie g.
- 0 0
-
2011-11-07 14:37
(4)
Poczekajcie jak uruchomia ten tramwaj na nowej łódzkiej i zrobią park'n drive, kto zostawi auto na pętli ten dureń, do 16 na pewno wam je skroją, a miasto wam powie, że to nie parking strzeżony. Dodatkowo zmienią jeszcze trasy autobusów 155, 255 i innych bo stwierdzą, że jest tramwaj, tak było gdy uruchomili pętlę na Chełmie, która zdaje się ma średni sens i wzięcie,
- 1 1
-
2011-11-07 14:43
Pętla na Chełmie ma sens i będzie go miała (3)
Pamiętaj, że np 118 nie ma sensu wysyłać do Pętli na Swiętokrzyskiej, lepiej na Chełm. Do tego mogą dojść autobusy z Fasiona i Jabłoniowej, których też nie ma sensu tam wysyłać. Ponadto z tego co już ustalono to większość lini pozostanie tylko do pętli Chełm, a tylko linię 1 i 11 puszczą do Łódzkiej czyli te co zawracają na Hucisku. Mieszkańców na Chełmie jest wystarczająco dużo aby ta pętla nie straciła sensu. I do tego dochodzi Tesco, więc o pętle Chełm bym się nie martwił. Jednakże zapewne trasy 295, 255, 254 i inne z tych rejonów będą zmienione i pewnie będą albo wydłużane, albo będę takie krótkie i prowadziły tylko do tej pętli.
- 1 0
-
2011-11-07 16:01
(2)
Wdrażanie polityk park'n ride oraz door 2 door to u nas porażka i generowanie ruchu aut osobowych, przesiadki to dodatkowe 15-20 min , nikt nie będzie wstawał wcześniej by spełnić sen włodarzy, którzy sami jeżdżą autami :),Pętla na Chełmie powstała tylko i wyłącznie na żądanie Tesco, ale do tego nikt się nie przyzna, dziś już jeden z ZDIZ poszedł siedzieć , czekamy na kolejnych :)
- 1 1
-
2011-11-07 16:16
A to ciekawe, gdzie by linia się kończyła (1)
Dla przypomnienia tramwaje na Chełm jeżdżą już dość długo więc tak czy inaczej by tam musiała powstać pętla. A mówienie, że przesiadka to dodatkowe 15 nie sądzę. Jeżeli obie linie jeżdżą co 5min to przesiadka trwa nie więcej niż 5. Czyli tak naprawdę zmiana świateł. A Przesiadki muszą być, bo zmniejszają one korki i zwiększają dochodowość linii. Po drugie trudno by było aby każdy jedną linią mógł dojechać wszędzie. Węzły przesiadkowe to jedyne rozwiązanie na rozkorkowanie miasta. Bo każdy z nas gdzie indziej mieszka, a jeszcze gdzie indziej pracuje.
- 0 0
-
2011-11-07 17:34
"Jeżeli obie linie jeżdżą co 5min to przesiadka trwa nie więcej niż 5."
Jeśli OBIE linie jeżdżą co 5 minut - to owszem, zgoda. Ale w przypadku linii na Chełmie tak nie jest. Tramwaje owszem, całkiem często, zatem w przypadku podróży z osiedli południowych do centrum, ma to jako taki sens. Natomiast z powrotem na autobusy trzeba czekać, są zdecydowanie za rzadko, by to nazywać systemem door 2 door czy jakkolwiek po nowemu. To zwykła DODATKOWA przesiadka, znacznie zwiększająca czas podróżowania.
- 3 0
-
2011-11-07 14:53
!!!!!!!!!!!!!!!11
A 126??!!? tlok taki ze masakra!!!!!!!!!!!!
- 2 0
-
2011-11-07 15:46
Hahaha zapraszam 126 krótki autobus a ludzi jak w pociagu :D
- 2 0
-
2011-11-07 15:58
IKARUSY (2)
Niedobory w taborze, ale trzeba było się polansić i wyrzucić z tak pięknego i nowoczesnego miasta, jak Gdańsk, takie staromodne rzęchy Ikarusy... Ale na taki lansik najwyraźniej nas nie stać!!!
- 2 0
-
2011-11-07 16:17
Tu nie chodzi o lansowanie się (1)
Ikarusy były bardzo kosztowne w utrzymaniu do tego brak niskiej podłogi powodował dłuższe stanie na przystankach, a do tego uniemożliwiał korzystanie z autobusów wszystkim ludziom.
- 0 0
-
2011-11-08 09:49
tylko lans, bez oglądania się na skutki
W temacie kosztów utrzymania nie bardzo mogę się z Tobą zgodzić, gdyż sama różnica w spalaniu paliwa to ok. 10 litrów/ 100 km na korzyść ikarusa. Części zamienne można kupić za grosze, a brak elektroniki w tych autach nie wydłuża napraw bieżących w nieskończoność. Jako " dodatki " mogłyby pozostać, oznaczone w rozkładach jazdy na przystankach jako pojazd wysokopodłogowy. Obecna polityka transportowa to efekciarstwo - nie ważne, że w ścisku, ale auto niskopodłogowe... No cóż, to w końcu miasto decyduje czy będziemy jeździli częściej, i bez tłoku ale co jakiś czas trafiłby się Ikarus, czy rzadziej ale w ścisku, za to poprawnym politycznie niskopodłogowcem. A radę niasta wybierają mieszkańcy
- 1 0
-
2011-11-07 16:07
tłok
proponuję sprawdzić linie -167 i 168 nie jest lepiej - tłok spóźnione autobusy dzieci po szkole czekające na odpowiedni środek lokomocji a urząd nic sobie z tego nie robi bo jeżdżaą samochodami
- 3 0
-
2011-11-07 16:16
Ostatnio jechałem autobusem i ktoś straszliwie nasmrodził w tym tłumie i wez tu czlowieku korzystaj z komunikacji miejskiej
- 3 0
-
2011-11-07 16:20
Chełm ma tramwaj
Więc po co autobusami jeżdzą? Co do 184 i 130 zgadzam, że ok 15-16 jest masakra.
- 0 0
-
2011-11-07 17:09
112 i 186
Taka sama sytuacja jest w autobusach 112 i 186, do pracy na 7 gdy jedzie prawie cała Rafineria nie ma gdzie się wcisnąć. Miało być lepiej, częściej bo przez most w Sobieszewie nie mogą przejeżdżać długie autobusy a skończyło się na krótkich autobusach i okropnym ścisku....fajnie że zima idzie to chociaż w kupie cieplej :)
- 4 0
-
2011-11-07 17:10
Zapomnieli
Chyba nie widzieli tłoku w autobusie ;) Zapraszam do autobusu 167 i 168 o godzinie 7 ;)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.