- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
W czerwcu pojedziemy nowym fragmentem "siódemki"
Jeśli nie będzie problemów na budowie drogi S7, to jeszcze przed wakacjami pojedziemy 7-kilometrową nitką ekspresówki między obwodnicą południową a Kiezmarkiem. Cały odcinek drogi łączący Gdańsk z Elblągiem ma być gotowy jesienią tego roku.
- To poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu na tej trasie do czasu uruchomienia w całości drogi ekspresowej S7 między Trójmiastem a Elblągiem - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Kierowcy pojadą jedną jezdnią drogi ekspresowej w obu kierunkach.
- Będą mieli do dyspozycji pełnowymiarowe pasy jezdni, a także pobocze - mówi Michalski.
Przypomnijmy, że obecnie kierowcy korzystają z objazdów i tymczasowo wykonanych dróg. Z uwagi na ograniczoną szerokość jezdni i brak pobocza obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 50 km/h, a także zakaz wyprzedzania. Mimo to i tak dochodzi tam do wypadków, bo wielu kierowców lekceważy podwójną linię ciągłą, za której przekroczenie grozi 200 zł mandatu i 5 punktów karnych.
W 25 minut z Trójmiasta do Elbląga
Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.
Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, a te trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.
Inwestycja ma być gotowa jesienią tego roku, ale pojawiają się sygnały, że może nastąpić to szybciej. Ciekawostką jest fakt, że dla generalnych wykonawców pracuje ok. pół tysiąca firm oferujących usługi, dostawy i prace budowlane.
Miejsca
Opinie (267) 7 zablokowanych
-
2018-05-08 14:40
umowy podpisane za rządów biznesmenów (2)
i ceny musiały być z kosmosu żeby kolesie Tuska mogli się obłowić.
Za taką kasę, w Szwajcarii, budują autostrady pod Alpami.- 7 8
-
2018-05-08 15:01
Kretyn.
- 3 1
-
2018-05-08 20:30
Wytrzeźwiej.
- 1 0
-
2018-05-08 15:01
I to wszystko dzięki poprzedniemu rządowi.
- 7 3
-
2018-05-08 17:58
Jak oddadzą całość to wracam
do Elbląga, szybciej do pracy dojadę niż teraz... a mieszka się tam świetnie
- 9 1
-
2018-05-08 18:54
czekam na cala s7
Nie mogę się doczekać aż będzie cała s7 do Warszawy.
- 5 0
-
2018-05-08 22:16
przecież ja JUŻ JECHAŁEM nowa nitką
kawałek. aż się ucieszyłem, ze po nowym jadę :))
- 0 0
-
2018-05-10 00:27
Ta droga powinna być zbudowana jakieś 40 lat temu.
- 2 0
-
2018-05-10 22:18
WOW 2 pasy w kazda strone.
to było dobre 20 lat temu ale nie teraz...
- 0 0
-
2018-05-11 06:31
Widać że autor jest mało zorientowany
w lokalnej społeczności 60% osób podróżujących s7 z regionu 3citi jedzie do Mławy a na końcu zabrakło pytania o tą wspaniałą krainę. ........
- 3 0
-
2018-05-11 10:57
Za dużo wirtualnych aut
Sądząc po wizualizacji ktoś miał bujną wyobraźnie wprowadzając na dwa pasy tyle samochodów. Przy takim ruchu ciężarówek w rzeczywistości już potrzebny byłby 3 pas. Filmik fajny, ale ciekawe czy dadzą radę do września?
- 1 0
-
2018-05-11 13:52
Ach, ci bandyci drogowi przekraczający podwójną ciągłą
Bo mają dość telepania się za koparką, której kierownik snuje się 20 km/h i ma w d..ie kilometrowy korek za nim.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.