• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W czwartek rusza budowa prawoskrętu na al. Havla. Zmiany w organizacji ruchu

Arnold Szymczewski
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:47 (12 listopada 2020)
W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej. W czwartek z samego rana ruszy budowa dodatkowego pasa do skrętu w prawo z al. Havla w Armii Krajowej.

W czwartek, 12.11.2020 r., z samego rana rusza budowa dodatkowego i długo wyczekiwanego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. HavlaMapkaArmii KrajowejMapka. W związku z tym do końca listopada zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystów tuż przed wspomnianym skrzyżowaniem.



Aktualizacja godz. 15:47 Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Z przyczyn technicznych wprowadzenie zmian na al. Havla przełożono na piątek 13.11.2020 r.



Czy budowa dodatkowego prawoskrętu zmniejszy korki w tym miejscu?

Potrzebę budowy dodatkowego pasa do skrętu w prawo wyrazili mieszkańcy i kierowcy podróżujący na co dzień al. Havla. Zadanie - "dodatkowy pas do skrętu w prawo z al. Havla w al. Armii Krajowej" - zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Pierwotnie prace miały zacząć się latem br., jednak terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Ostatecznie wykonawcę udało się wyłonić za drugim razem. Co ciekawe, budżet przeznaczony na inwestycję nie uległ wówczas żadnym zmianom.

Czytaj także: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Zamknięte przejście dla pieszych i rowerzystów



W związku z pracami, jakie od czwartku będą prowadzone w rejonie skrzyżowania, zamknięte zostanie przejście dla pieszych i rowerzystówMapka tuż przed wjazdem z al. Havla na Armii Krajowej. Z kolei na wlocie z al. Havla w al. Armii Krajowej pasy ruchu na wprost i w prawo będą węższe. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do końca listopada.

- Utrudnienia wynikają z rozpoczynającej się budowy prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej. Pas ten przewidziano na przedłużeniu istniejącej zatoki autobusowej "Wilanowska" - mówi Aneta Niezgoda, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych. W wyniku prac związanych z budową prawoskrętu zamknięte (tymczasowo) zostanie przejście dla pieszych.
Zadanie jest realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Wykonawcą prac jest firma HYDRO-MAG Sp. z o.o. Koszt budowy wyniesie ok. 950 tys. złotych. Prace zakończą się do końca grudnia 2020 r. Termin może ulec przesunięciu ze względu na pandemię COVID-19.

Lewoskręt z Budżetu Obywatelskiego 2020



W ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku Obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla.

Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r. Dokumentacja dotycząca budowy dodatkowego lewoskrętu ma powstać do końca 2020 r.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem powinna ona być gotowa również do końca roku.

Miejsca

Opinie (131) ponad 10 zablokowanych

  • Wystarczylo (3)

    Dopuścić skręt w prawo że środkowego pasa a tak pojawi się jeszcze większy problem autobusu wyjeżdżającego z zatoki przystankowej

    • 20 9

    • Nie można (2)

      Nie można bo tuż po skręcie jest przejście dla pieszych, które ma zielone jednocześnie ze środkowym pasem.

      • 2 1

      • Nie ma zielonego (1)

        Bo jest tam sygnalizator kierunkowy S3 więc ruch jest bezkolizyjny , piesi mają czerwone

        • 1 2

        • To prawda

          Nie ma zielonego światła. Już dawno chciałem zgłosić to do dyrekcji aby ze środkowego pasa była możliwość skrętu w prawo w armii krajowej. Identyczna sytuacja jest w centrum Gdańska przy zieleniaku. Ze środkowego pasa można wjechać w prawo po uprzednim włączeniu kierunkowskazu.

          • 0 0

  • Prawoskręt, to w naszym mieście co najmniej wydarzenie godne uczczenia..

    Może ktoś policzy ile lat trwało zanim używając tzw budżetu obywatelskiego można zrobić tak banalną i trywialną inwestycję

    • 14 5

  • To skrzyżowanie jest poglądowe dla studentów (2)

    Od śląska przez Berlin po Paryż.
    Studenci uczą się wielu aspektów projektowania na tym przykładzie. Błędy dotyczą przystanków, chodników, dróg rowerowych a za przejścia dla pieszych i układ pasów wszędzie poza Gdańskiem postawionoby zarzuty prokuratorskie. Pewien azjata dopytywał czy to na pewno jest z europy!

    • 21 2

    • Czyli to skrzyżowanie ma jednak jakiś plus: walor edukacyjny ;)

      • 10 0

    • tylko w gdańsku

      musimy zmieniać pas ruchu chcąc jechać na wprost drogą przelotową przez skrzyżowanie. Pierwsze przy pętli przed łostowicami. Drugie na Warszawskiej. Geniusz naszych projektantów jest porażający.

      • 0 0

  • Havla/ Armii Krajowej (2)

    Dlaczego skoro od dziesiątek lat przygtowane są nasypy nie buduje się mostów. Co za problem wykonać po obu stronach przyczółki położyć konstrukcję stalową .Z drugiej strony usypać zjazdy i korki rozładowane. Można pomyśleć o tramwaju i puścić tam linię tramwajową. Górą mostem lub dołem.Zresztą dalej w stronę centrum na estakadzie jest przygotowane miejsce na tory tramwajowe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 27 6

    • Bo wtedy zakorkuja sie nastepne skrzyzowania

      • 3 7

    • Co ....

      Ty tu chcesz reanimować jakieś PRL-owskie plany inwestycyjne? Tam wszystko było złe i czerwone. Teraz to my pokażemy co potrafimy!

      • 1 0

  • Lewoskręt z Havla

    w Armii Krajowej już jest podwójny. Kiedy będzie podwójny lewoskręt z Łostowickiej w Armii Krajowej ? Antoś przejedź się na to skrzyżowanie zanim coś o nim napiszesz.

    • 3 10

  • Czyli dalej leczymy otyłość popuszczając pasa (5)

    Nadmiar samochodów i brak sensownej alternatywy jest przyczyną korków, a nie brak dodatkowego prawoskrętu. Na Armii Krajowej buspas od Havla do SKM Śródmieście jest potrzebny na już.

    • 9 21

    • Inne rozwiązania miasto sobie zablokowało... (1)

      Tramwaje to porażka - praktyczny brak miejsc siędzących przy prędkości handlowej niższej od roweru. Nikd do bydłowozu z własnej woli się nie przesiądzie, więc nie dziwię się że ludzie mimo wszystkich niedogodności wybierają samochód

      • 7 2

      • Trzeba myśleć w perspektywie 5 lat. Już teraz jesteśmy już w momencie, gdy więcej aut się nie zmieści.

        Niedługo te tzw. niedogodności przerodzą się w permanentny paraliż.

        • 5 2

    • Nie ma alternatywy dla sawochodu w moim przypadku. (1)

      I wcale jej nie chce. Bo mi dobrze w samochodzie.

      • 5 2

      • To stój w korku

        • 0 0

    • Buspas wzdłuż linii tramwajowej? Litości...

      • 2 2

  • Z Potokowej na Słowackiego

    Taki sam dodatkowy prawoskręt przydałby się z Potokowej na Słowackiego. I można to było zrobić przy okazji budowy drogi rowerowej. A tak teraz...

    • 7 3

  • Odrazu zrobic

    Z Armii Krajowej na Lostowicka mały kawałek A jaki duzzy krok naszych radnych ?

    • 5 3

  • Dobudujcie jeszcze 10 pasów

    Zamiast zrobić taki wiadukt, który zastosowano przy Galerii Bałtyckiej lepiej dobudowywac non-stop kolejny pas.We wrzesczu rozwiazanie się sprawdza to dlaczego tutaj tego nie zrobią ? Co by znacznie zwiększyło przepustowość. Ale po co to robić? Płynna jazda = mniej tankowania = mniej kasy z paliwa . Prosta sprawa !!!!!

    • 21 4

  • (1)

    aha, czyli znów miasto robi ukłon w stronę kierowców, a o podróżujących komunikacją nie pomyśli nikt. Teraz, zamiast wjeżdżać na zatoczkę autobusowa, kierowca jak i podróżni, będą musieli czekać aż szanowne auta będą miały zielone światło. Po czym znów będzie musiał się przebić na lewy pas, czekając na kolejnych światłach. brawo miasto gdańsk!

    • 7 11

    • Rzecz w tym że ten "ukłon" nawet kierowcom nie pomoże, to po prostu złe rozwiązanie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane