• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W gdyńskim porcie

AS
24 stycznia 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
Pół roku temu Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozszerzył zakres działań komórki zajmującej się planowaniem i rozwojem portu o integrację z Unią Europejską. Przyczynkiem do zmodyfikowania zakresu działań tego portowego działu jest przygotowanie gdyńskiego portu do pracy w unijnych realiach.

- Wieloletnie kontakty gdyńskiego portu z organizacją portów europejskich ESPO oraz z innymi międzynarodowymi organizacjami to podstawa wiedzy na temat Unii Europejskiej - podkreśla Krzysztof Gromadowski, dyrektor ds. planowania, rozwoju i integracji z Unią Europejską z Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Rozwój gdyńskiego portu to integracja z Unią Europejską. Dlatego też musimy naszą unijną wiedzę poszerzyć i ugruntować. Unia Europejska to dla gdyńskiego portu szansa na realizację strategii rozwoju portu do roku 2015.

Najważniejsze zadanie to rozwój usług dystrybucyjno-logistycznych czyli przygotowanie terenów i obiektów na 30 hektarach znajdujących się w pobliżu terminalu kontenerowego. Również cały basen 8. gdyńskiego portu ulegnie reorganizacji.

W ciągu najbliższych 6-8 lat trzeba "wyprowadzić" z basenu 8. terminal promowy, który znajdzie nowe miejsce w pobliżu głównego wejścia do gdyńskiego portu. Wiąże się to bezpośrednio z rewitalizacją gdyńskiego Dworca Morskiego i terenu tzw. międzytorza.

Oczywiście sam port nie dokona tak wielkich przemian. Potrzebna jest współpraca portu z gminą Gdynia i PKP oraz bezpośrednia pomoc z funduszy unijnych.

- Kolejne zadanie to rozwój infrastruktury drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie portu - dodaje K. Gromadowski. - To zadanie port musi zrealizować razem z gminą. Swoje oblicze muszą zmienić ulice Tadeusza Wendy i Janka Wiśniewskiego. Powstać musi - jest to warunek utworzenia nowej bazy promowej - zupełnie nowa ulica. Na razie w planach zagospodarowania portowej części miasta ulica ta jest kreską nazwaną Nowa Polska, gdyż znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej ulicy Polskiej. Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest odpowiednim partnerem współfinansującym takie drogowe przedsięwzięcie. Dzięki prywatyzacji portowych terminali Zarząd Morskiego Portu Gdynia zajmie się działaniami na rzecz rozbudowy infrastruktury portu. Oczywiście pełna realizacja tych ambitnych zadań nie obejdzie się bez pomocy ze strony Unii Europejskiej.
Głos WybrzeżaAS

Opinie (15)

  • macku
    w tym roku z 2003 cieci

    • 0 0

  • aaaaaaale z ales mądrales ale nietaktales:P
    mogło sie staremu popieprzyć?? mogło:P

    • 0 0

  • 2002 bo może nie liczył siebie ;]

    • 0 0

  • tja
    a co lepsze mamo??
    cieć czy burak??

    • 0 0

  • Z buraków cukrowych jest chociaż jakiś porzytek :))))

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane