• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W listopadzie na gdyński dworzec wrócą szklane drzwi

Patryk Szczerba
26 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Zdemontowane w lipcu 2013 roku drzwi łączące perony z halą dworca PKP w Gdyni zobacz na mapie Gdyni mają wrócić w listopadzie. Po skargach pasażerów na ich funkcjonowanie, będą otwierane automatycznie.



Ciężkie i szklane drzwi na gdyński dworzec, które trzeba było otwierać samodzielnie już nie wrócą. Ciężkie i szklane drzwi na gdyński dworzec, które trzeba było otwierać samodzielnie już nie wrócą.

Czy dworzec PKP w Gdyni w obecnym kształcie spełnia twoje oczekiwania?

Przez pierwszy rok wychodzący z hali dworcowej w Gdyni w kierunku peronów musieli zmagać się ze szklanymi drzwiami. Trzeba było otwierać je samodzielnie. Problemów nastręczały zwłaszcza niepełnosprawnym, starszym i rodzicom z wózkami. Przedstawiciele PKP po wyremontowaniu dworca przekonywali, że to problem przejściowy, a winą obarczali projektantów. Tłumaczenia dotyczyły również zabytkowego charakteru budynku, który miał nie pozwalać na wdrożenie postulowanych rozwiązań, czyli drzwi automatycznych.

W lipcu w 2013 roku drzwi zostały jednak zdemontowane. Zdecydowały uszkodzenia, pęknięcia na szkle zagrażające bezpośrednio pasażerom, których liczba w wakacje liczba wzrasta. Miały wrócić na swoje miejsce przed zimą.

Jak dowiedzieliśmy się w PKP, brakowało jednak porozumienia z wykonawcą, co do zmian w konstrukcji. Dworzec zajmowali kolejni najemcy. Przetargu na nowe drzwi jednak nie udało się rozstrzygnąć.

Dopiero w drugim podejściu z wolnej ręki wybrano wykonawcę. Wiadomo już, że nowe drzwi będą rozsuwały się automatycznie.

- Będzie to konstrukcja aluminiowa, wypełniona szybami zespolonymi, o właściwościach termoizolacyjnych z dwiema parami drzwi rozsuwanych automatycznie. Będą wyposażone w czujniki podczerwieni i będą się otwierały automatycznie w przypadku zaniku energii elektrycznej. Napęd drzwi ma być przystosowany do przejść o bardzo dużym natężeniu ruchu - wyjaśnia Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A.

Trwają ostatnie negocjacje z wykonawcą co do ceny. Montaż drzwi zaplanowano na listopad. Przypomnijmy, że modernizacja dworca w sumie pochłonęła 40 mln zł.

Miejsca

Opinie (95) 5 zablokowanych

  • Znowy kto zarobi kilkadziesiąt-kilkaset tysuięcy złotych.

    I tak to w kółko, jedno niefunkcjonalne rozwiązanie za miliony zastępuje się innym, równie niefunkcjonalnym i drogim.
    Jeśli już drzwi mają być otwierane automatycznie, to nie powinny być szklane, tylko z odpowiedniego (imitującego szkło) plastiku. Będą wówczas lżejsze i szybciej będą się otwierać (a właściwie powinny się rozsuwać, aby podróżny nie musiał się odsuwać).

    Już widzę osoby pędzące na uciekający pociąg i czekające, aż mu się drzwi otworzą. Pomysł z drzwiami w tym miejscu poroniony był od samego początku.

    • 9 2

  • na szczęście nic się nie stało

    Pragnę zauważyć, że drzwi zostały zdemontowane po tym, jak jedno z uszkodzonych skrzydeł spadło i rozlecialo się w dobry mak! Dobrze, ze nikomu nic się nie stało!

    • 8 1

  • Dzwi szklane NIE (1)

    NIE za dużo przypadków wejść zwłaszcza osoby starsze i spieszace sie .

    Automaty montujcie jak chcecie drzwi !

    • 2 1

    • Czytałeś tekst, pajacyku?

      • 1 0

  • Słyszałem ,że Sławek Nowak (ten od zegarków) szuka pracy.
    Może po prostu niech za najniższą krajową drzwi podróżnym otwiera.
    Wyjdzie taniej a chłop może pierwszy raz w życiu uczciwie popracuje?

    • 3 0

  • dobrze ze liczba wzrasta liczba :)

    dobrze, czy zle ?

    • 0 2

  • Mac-padlina

    powinna zniknąć z sali przeznaczonej na restaurację! To zabytkowa sala a wydanie zgody na coś takiego śmierdzi korupcją!

    • 0 4

  • Ja wymiękam w połowie "podjazdu" na skm...

    • 3 0

  • 1.5 roku na wymiane drzwi - rekord.... (1)

    To juz moze lepiej by terytorium Polski zarzadzali Niemcy. Tam takiego balaganu z cala pewnoscia nie ma.

    • 4 0

    • To nie był czas potrzebny na ich wymianę. Latem te drzwi się po prostu nie sprawdzają.

      Zimą mają zatrzymywać ciepło wewnątrz budynku i nie dopuszczać do zimnych przeciągów. Latem brak tych drzwi to prawdziwe zbawienie, bo ciąg powietrza eliminuje potrzebę intensywnej wentylacji aktywnej.
      Mam nadzieję, że te drzwi będą demontowane w każdym sezonie letnim i wracać będą dopiero z początkiem jesieni.

      • 0 0

  • Na perone skm wiecznie przeciągi (3)

    Mnie zastanawia, że nikt nie postawił niczego co by chroniło pasażerów przed deszczem i wiatrem na peronach. Przecież peron wyniesiony a od morza nieźle piź.... Gorzej jak na polu.

    • 12 0

    • perony a fe w Gdy.Gł.

      Popieram słuszną uwagę. Jak rozwiązywać zadaszenia na peronach-patrz Stacja Kraków Główny

      • 2 0

    • niepasowałyby do bryły

      prymitywnie patrzysz od strony użytkowej, a architektura ma wyrażać głęboki zamysł artysty. Na to należy nałożyć symbolikę stref poszczególnych instytucji. Zobacz w Gdańsku - od razu zobaczysz podział między koleją, a ZKM - przejdziesz się z bagażem na deszczu na przystanek (jeśli jesteś miejscowy, to wiesz który) i od razu wyraźnie widzisz, że kończy się strefa dworca i zaczyna ZKM.

      • 2 0

    • Owszem, problem jest i podróżni w mroźne lub wietrzne dni (ok. 50% w roku) kryją się w tunelu,

      ale postmodernistyczne wyjścia i proste zadaszenie to było jedyne rozwiązanie z punktu widzenia architektury, a nawet urbanistyki (bo wyniesione perony widać z daleka).
      Same postmodernistyczne, a wręcz industrialne wyjścia mi się podobają i nie wiem co ludziska do nich mają. Są rozpoznawalne na tyle, że nie sposób tych peronów pomylić z jakimikolwiek innymi w Polsce (a może i na świecie).

      • 1 0

  • budynek dworca w Gdyni-TAK, natomiast wiaty na peronach NIE (1)

    Jaką funkcję pełnią wiaty na peronach stacji Gdynia Główna? Za wysokie i za wąskie i za krótkie,aby zabezpieczać przed opadami atmosferycznymi. A wyglądem też nie pasują do wyremontowanego dworca. Kraków ma sensowne wiaty-a te gdyńskie wiaty to pomyłka projektantów!! Niech się do błędu przyzna! Jak ma odwagę. Szkoda było pieniędzy na takie "NIC"!

    • 7 0

    • mozna zamontowac bursztynowe wiaty podobne do ........

      tramwajowych wiat takich jak na przystanku w Gdansku !

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane