- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (428 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (70 opinii)
W listopadzie na gdyński dworzec wrócą szklane drzwi
Zdemontowane w lipcu 2013 roku drzwi łączące perony z halą dworca PKP w Gdyni mają wrócić w listopadzie. Po skargach pasażerów na ich funkcjonowanie, będą otwierane automatycznie.
W lipcu w 2013 roku drzwi zostały jednak zdemontowane. Zdecydowały uszkodzenia, pęknięcia na szkle zagrażające bezpośrednio pasażerom, których liczba w wakacje liczba wzrasta. Miały wrócić na swoje miejsce przed zimą.
Jak dowiedzieliśmy się w PKP, brakowało jednak porozumienia z wykonawcą, co do zmian w konstrukcji. Dworzec zajmowali kolejni najemcy. Przetargu na nowe drzwi jednak nie udało się rozstrzygnąć.
Dopiero w drugim podejściu z wolnej ręki wybrano wykonawcę. Wiadomo już, że nowe drzwi będą rozsuwały się automatycznie.
- Będzie to konstrukcja aluminiowa, wypełniona szybami zespolonymi, o właściwościach termoizolacyjnych z dwiema parami drzwi rozsuwanych automatycznie. Będą wyposażone w czujniki podczerwieni i będą się otwierały automatycznie w przypadku zaniku energii elektrycznej. Napęd drzwi ma być przystosowany do przejść o bardzo dużym natężeniu ruchu - wyjaśnia Paulina Jankowska z biura prasowego PKP S.A.
Trwają ostatnie negocjacje z wykonawcą co do ceny. Montaż drzwi zaplanowano na listopad. Przypomnijmy, że modernizacja dworca w sumie pochłonęła 40 mln zł.
Miejsca
Opinie (95) 5 zablokowanych
-
2014-09-26 15:51
Znowy kto zarobi kilkadziesiąt-kilkaset tysuięcy złotych.
I tak to w kółko, jedno niefunkcjonalne rozwiązanie za miliony zastępuje się innym, równie niefunkcjonalnym i drogim.
Jeśli już drzwi mają być otwierane automatycznie, to nie powinny być szklane, tylko z odpowiedniego (imitującego szkło) plastiku. Będą wówczas lżejsze i szybciej będą się otwierać (a właściwie powinny się rozsuwać, aby podróżny nie musiał się odsuwać).
Już widzę osoby pędzące na uciekający pociąg i czekające, aż mu się drzwi otworzą. Pomysł z drzwiami w tym miejscu poroniony był od samego początku.- 9 2
-
2014-09-26 16:08
na szczęście nic się nie stało
Pragnę zauważyć, że drzwi zostały zdemontowane po tym, jak jedno z uszkodzonych skrzydeł spadło i rozlecialo się w dobry mak! Dobrze, ze nikomu nic się nie stało!
- 8 1
-
2014-09-26 17:17
Dzwi szklane NIE (1)
NIE za dużo przypadków wejść zwłaszcza osoby starsze i spieszace sie .
Automaty montujcie jak chcecie drzwi !- 2 1
-
2014-09-26 19:25
Czytałeś tekst, pajacyku?
- 1 0
-
2014-09-26 18:12
Słyszałem ,że Sławek Nowak (ten od zegarków) szuka pracy.
Może po prostu niech za najniższą krajową drzwi podróżnym otwiera.
Wyjdzie taniej a chłop może pierwszy raz w życiu uczciwie popracuje?- 3 0
-
2014-09-26 20:38
dobrze ze liczba wzrasta liczba :)
dobrze, czy zle ?
- 0 2
-
2014-09-26 22:14
Mac-padlina
powinna zniknąć z sali przeznaczonej na restaurację! To zabytkowa sala a wydanie zgody na coś takiego śmierdzi korupcją!
- 0 4
-
2014-09-26 22:27
Ja wymiękam w połowie "podjazdu" na skm...
- 3 0
-
2014-09-26 22:30
1.5 roku na wymiane drzwi - rekord.... (1)
To juz moze lepiej by terytorium Polski zarzadzali Niemcy. Tam takiego balaganu z cala pewnoscia nie ma.
- 4 0
-
2014-09-27 12:03
To nie był czas potrzebny na ich wymianę. Latem te drzwi się po prostu nie sprawdzają.
Zimą mają zatrzymywać ciepło wewnątrz budynku i nie dopuszczać do zimnych przeciągów. Latem brak tych drzwi to prawdziwe zbawienie, bo ciąg powietrza eliminuje potrzebę intensywnej wentylacji aktywnej.
Mam nadzieję, że te drzwi będą demontowane w każdym sezonie letnim i wracać będą dopiero z początkiem jesieni.- 0 0
-
2014-09-26 22:31
Na perone skm wiecznie przeciągi (3)
Mnie zastanawia, że nikt nie postawił niczego co by chroniło pasażerów przed deszczem i wiatrem na peronach. Przecież peron wyniesiony a od morza nieźle piź.... Gorzej jak na polu.
- 12 0
-
2014-09-26 23:30
perony a fe w Gdy.Gł.
Popieram słuszną uwagę. Jak rozwiązywać zadaszenia na peronach-patrz Stacja Kraków Główny
- 2 0
-
2014-09-27 00:45
niepasowałyby do bryły
prymitywnie patrzysz od strony użytkowej, a architektura ma wyrażać głęboki zamysł artysty. Na to należy nałożyć symbolikę stref poszczególnych instytucji. Zobacz w Gdańsku - od razu zobaczysz podział między koleją, a ZKM - przejdziesz się z bagażem na deszczu na przystanek (jeśli jesteś miejscowy, to wiesz który) i od razu wyraźnie widzisz, że kończy się strefa dworca i zaczyna ZKM.
- 2 0
-
2014-09-27 12:08
Owszem, problem jest i podróżni w mroźne lub wietrzne dni (ok. 50% w roku) kryją się w tunelu,
ale postmodernistyczne wyjścia i proste zadaszenie to było jedyne rozwiązanie z punktu widzenia architektury, a nawet urbanistyki (bo wyniesione perony widać z daleka).
Same postmodernistyczne, a wręcz industrialne wyjścia mi się podobają i nie wiem co ludziska do nich mają. Są rozpoznawalne na tyle, że nie sposób tych peronów pomylić z jakimikolwiek innymi w Polsce (a może i na świecie).- 1 0
-
2014-09-26 23:26
budynek dworca w Gdyni-TAK, natomiast wiaty na peronach NIE (1)
Jaką funkcję pełnią wiaty na peronach stacji Gdynia Główna? Za wysokie i za wąskie i za krótkie,aby zabezpieczać przed opadami atmosferycznymi. A wyglądem też nie pasują do wyremontowanego dworca. Kraków ma sensowne wiaty-a te gdyńskie wiaty to pomyłka projektantów!! Niech się do błędu przyzna! Jak ma odwagę. Szkoda było pieniędzy na takie "NIC"!
- 7 0
-
2014-09-26 23:54
mozna zamontowac bursztynowe wiaty podobne do ........
tramwajowych wiat takich jak na przystanku w Gdansku !
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.