• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W marcu porozumienie w sprawie zabudowy targów Rakowego i Siennego

Katarzyna Moritz
24 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Koncepcja przebudowy targów Rakowego i Siennego, którą w grudniu zaakceptował konserwator. Koncepcja przebudowy targów Rakowego i Siennego, którą w grudniu zaakceptował konserwator.

Gdańsk przyłączył się do rozmów Multi Development z PKP PLK, by uspokoić zarząd PKP, który obawiał się prywatnego partnera w inwestycji na Targu Siennym i Rakowym. Wygląda na to, że wszystkie porozumienia zostaną podpisane w marcu.



Oś widokowa pomiędzy ul. Rogaczewskiego i ul. Bogusławskiego. Oś widokowa pomiędzy ul. Rogaczewskiego i ul. Bogusławskiego.
Z targu Rakowego i Siennego wyprowadzili się już kupcy z Gildii, zburzono stojącą tam kamienicę, a także pawilon z gastronomią i pieczywem. Dwa miesiące temu, po długich negocjacjach, wojewódzki konserwator zabytków wydał też zgodę na koncepcję zabudowy tego terenu. Miejsce to tylko czeka by w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego rozpoczęła się tam jedna z największych inwestycji w Gdańsku, warta 800 mln zł.

Przeszkodą jest ciągle nie zawarte porozumienie pomiędzy holenderskim inwestorem Multi Development a spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Gdańsk, który do inwestycji dokłada swoje grunty, postanowił włączyć się do rozmów.

- Znaleźliśmy miejsce do współpracy, bo ostatnio nasze drogi zamiast się zjeżdżać, rozjeżdżały się - przyznaje zastępca prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski. - Włączyliśmy się do rozmów, ponieważ PKP PLK bardzo się obawiało prywatnego partnera. Przedstawiliśmy to, co już mamy uzgodnione i naszą rolę w przedsięwzięciu. Myślę że uspokoiliśmy zarząd PKP.

Negocjacje Multi Development z PKP PLK ciągną się już od kilku miesięcy. Dopiero podpisanie umowy między spółkami będzie zielonym światłem do zawiązania spółki dewelopera z miastem. Holendrzy z PKP uzgadniają m.in. kwestię przykrycia betonową płytą, o powierzchni 2,5 ha wykopu, którym biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja.

Sprawę komplikuje też fakt, że w grę wchodzi wykorzystanie funduszy unijnych, m.in na budowę stacji Gdańsk-Śródmieście. Andrzej Bojanowski zapewnia jednak, że to nie powinno być problemem.

- Jest wola wszystkich, od PKP przez gminę, po Multi Development, żeby w marcu zakończyć proces negocjacji i dojść już do fazy przedinwestycyjnej. Podpisać wszystkie porozumienia i umowy ostateczne wspólników i wejść w fazę projektową - obiecuje Bojanowski.

Zabudowa Targu Siennego ma potrwać ok. 5 lat i w zależności od tego, kiedy się rozpocznie, powinna zakończyć się w 2017 lub 2018 roku.

Na 36,5 tys. m kw. kwitnąć ma handel, 26 tys. m kw. zająć mają biura. Rozrywka, w tym kino, mają zająć ponad 5,5 tys. m kw. powierzchni, a parkingi prawie 28 tys. m kw. Wraz z drogami wewnętrznymi ciągami spacerowymi ma tu powstać ok. 100 tys. m kw. powierzchni.

Na spółce z Holendrami miasto zyska przy kanale Raduni, odbudowany tzw. Kunszt Wodny. W zrekonstruowanym budynku o powierzchni 2,4 tys. m kw. powstanie miejskie Centrum Dziedzictwa Historycznego.

Opinie (88) 6 zablokowanych

  • Wola może i jest, gorzej z kasą:-) Od niej się wszystko zaczyna i na niej się kończy.

    Kasa Misiu, Kasa.

    • 3 1

  • KOSZMAR!!! (4)

    A co z ta osia widokowa??!! Na co ten widok bedzie, przepraszam??

    • 10 3

    • ..właśnie..

      ..gdzie tam jaka oś??!!! toż taki zez w przyrodzie nie istnieje którym by można tą "oś" ogarnąć....co za żenada, w żywe oczy będą wmawiać że jest coś czego nie ma!!!!!!!!!!!!

      • 2 0

    • (2)

      Jest to przedłużenie osi ulicy Długiej,- nie widzisz tego? o_O

      • 2 0

      • Rogaczewskiego/Bogusławskiego

        Oś widokowa z budyniowego wychodka?

        • 0 2

      • eh, Ta oś biegnie juz od Bramy Żuławskiej, kolejnie: Zielona, Złota, zespół wjazdowy z Katownia i Brama Wyżynna!

        Chyba tego nie skojarzyles? hm...

        • 0 0

  • Biedronka

    moim wielkim ,lecz i odważnym marzeniem jest postawienie w tym miejscu wspaniałej i wielkiej biedronki z trzema kondygnacjami.

    • 10 0

  • Dziura przed NOTem

    Jest najlepszą wizytówką architektury współczesnej miasta Gdańska.

    • 12 0

  • jak zwykle napisze to samo : PIERW NIECH PODPISZA wiazaca umowe

    a potem redaktorzy piszcie co chcecie bo będzie jak z Wyspa Spichrzów - czyli nic

    • 5 0

  • co za dziadostwo!

    nikt nie zostal ukarany za kompromitacje przed Monopolem/vis a vis PKP-to i teraz mamy efekty: kolejne koszmarki w centrum miasta. Sny pijanych tczewskich wuefistow zamiast architektury na miare Abrahama van den Blocke,Carstensa i innych.
    Dziady bez wizji,fantazji,rozmachu- byle naciapac plastikowo -szklanych bud i jakos to bedzie...

    • 7 1

  • choryy kraj

    od kilku lat trwają biurokratyczne przepychanki i łapówki... Rządy POolszewików....
    No ale cóż...- motłoch sobie wybiera....

    • 2 6

  • TO tylko wizka

    To ze nikt nie mydli wam oczu 3D z prawdziwego zdarzenia jak w wiekszosci pokazywanych inwestycji, nie oznacza ze projekt jest gorszy od tamtych. Cale szczescie to tylko koncepcja... plus skoro sa za to odpowiedzialni holendrzy to masakry raczej nie bedzie.

    • 1 0

  • To ten sam projekt, ale gorsza niz ponizej wizualizacja.

    • 1 0

  • jak zwykle....nikomu sie nie podoba...ciagle wam zle, brzydko, drogo...ciagle spoleczenstwo niezadowolone!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane