• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W przyszłym roku przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej

Szymon Zięba
11 września 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku. Naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Do końca października tego roku powstać ma projekt budowy naziemnego przejścia dla pieszych przez ul. Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. Wówczas też przebudowana ma zostać będąca w złym stanie zatoka autobusowa oraz chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku.



Czy przejście naziemne w rejonie Bramy Wyżynnej jest potrzebne?

- W ramach prac przy budowie Forum Gdańsk został wyremontowany chodnik oraz zatoka autobusowa, jednak jedynie w połowie swojej długości. Wydawać by się mogło, że pozostała część zostanie wyremontowana w ramach rewitalizacji skweru przy Forum Gdańsk. Tak się jednak nie stało i w dalszym ciągu znajduje się tam krzywy chodnik oraz krzywa i dziurawa nawierzchnia zatoki - napisał do nas pan Michał.
Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniami do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Jak się okazuje - prace przy zatoce będą prowadzone, a będzie to się wiązać z budową naziemnego przejścia dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej.

Przejście, zatoka i chodnik jednocześnie



Urzędnicy podkreślają, że zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie w kierunku Huciska. Dodatkowo modernizowane będą także przylegające do przystanku chodniki.

Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska. Zakres projektu zakłada przebudowę zatoki autobusowej uwzględniającą jej skrócenie od strony Węzła Unii Europejskiej i wydłużenie na kierunku do Huciska.
- Realizacja tego zakresu planowana jest na przyszły rok. W chwili obecnej analizowana jest także możliwość połączenia z remontem nawierzchni jezdni, jednakże jakiekolwiek działania w tym zakresie nie będą mogły kolidować z realizacją podstawowego zadania jakim jest budowa przejścia i całej infrastruktury towarzyszącej - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Projekt za ćwierć miliona złotych



Przypomnijmy: Projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk będzie kosztował 250 tys. zł. Wykonawcą została spółka Europrojekt z Gdańska.

Warto przypomnieć, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.

Miejsca

Opinie (590) ponad 20 zablokowanych

  • to nie sa Jacys urzednicy, to konkretni ludzie. Kto za tym stoi? Kto odpowiada?

    • 22 3

  • Opinia wyróżniona

    spaliny (13)

    Ruch samochodowy się nie zmniejszy, będzie natomiast bardziej uciążliwy.
    Samochody będą stać obok wszystkich i smrodzić zamiast szybko przejechać (niektórzy piszą, że przecież tam i tak sie stoi. Otóż nie, to Hucisko jest blokadą przez lewoskręty. Dalej idzie już znośnie).
    Taki ruch powinien być bezkolizyjny, więc jedna z dróg musi iść nad drugą. Już to mamy, ale dużo osób narzeka na tunel.
    Tunel dla samochodów będzie o wiele wieeeele droższy. Chcąc go zbudować to przynamniej 5 lat budowy i niemiłosiernych korków.
    Fani tego przejścia sami sobie naplują w brodę jak zobaczą efekt podczas akcji.

    • 304 92

    • Kolejny ekolog w TDIku (8)

      Może najpierw ograniczcie emisje własną. Ile razy w tygodniu dojeżdżasz do pracy rowerem albo komunikajcą? Jeden autobus ma 170 miejsc, tyle co ludzka zawartość korka

      • 28 34

      • Taa i przy okazji autobus jest syfiasty bez klimy a połowa z tych 170 zapomniała rano prysznica (5)

        • 29 23

        • No nawet jeśli ktoś w autobusie ma problem z higieną to jednostki

          A zapewniam, ze aż tak źle nie jest. No i ten smród nie jest rakotwórczy, w przeciwieństwie do tego z samochodow.

          • 24 18

        • (3)

          Za to smród biedaków, których nie stać na utrzymanie samochodu w sprawnym stanie jest już OK?

          • 17 13

          • (2)

            Samochód póki jedzie jest sprawny.

            • 9 21

            • O, znaleźliśmy biedaka!

              Nie, samochód, który kopci, nie jest sprawny.
              Niestety w Polsce zbyt łatwo kupić przegląd...

              • 13 6

            • sprawnie wydziela spaliny i zajmuje teren

              znam inne kryteria sprawności

              • 4 1

      • jak wsadić dodatkowe 170 kierowców do pełnego autobusu? (1)

        nie w tym patologicznym mieście.

        • 5 3

        • Brawo! Ależ piękna riposta. Stoi sobie autobus w korku wypchany po brzegi, obok morze aut. Wiec kierowcy zostawiają auta w domu i przesiadają się do autobusu, tylko gdzie? Na dach? Nie byłoby korków, ale nie byłoby i dodatkowych autobusów, bo jakby były, to by je już dawno puścili. Chyba że, chyba że kazać pasażerom jeździć liniami mniej obleganymi. I już problem rozwiązany. Chcesz na Chełm, jedziesz na Stogi. A co? Tam sklepów nie ma? Robisz zakupy i wieczorem wracasz na Chełm, jak komunikacja pusta.

          • 3 1

    • moze zmnijeszy -jak bedą korki to moze pare osób 2x sie zastanowi zanim tamtedy pojedzie

      tak dalej

      • 9 4

    • Tam się szybko nie dw przejechać geniuszu :)

      • 1 2

    • I to jest właśnie zakichana lewacka demokracja. (1)

      Ponad 70% w ankiecie jest przeciw naziemnemu przejściu i dlatego ono powstanie. Tak kretyni słuchają narodu. Ale nie martwcie się naród wam się odwdzięczy.

      • 8 4

      • ankieta na trojmiasto.pl nie jest wiążąca. Miasto nie pyta o opinie ludzi. Po prostu wpycha swoje pomysły.

        • 0 0

  • Szczyt głupoty (1)

    jeszcze jedno przejście brakuje- przy Dworcu Pkp

    • 31 11

    • Ttaakkżeetteeggoo...

      Tam też podobno ma być ;P miedzy dworcem a huciskiem. Ja proponuję namalować jedną wielką zebrę bez świateł wzdłuż jezdni od lotu do zieleniaka żeby kierowcy mogli być zawsze winni potrąceń. Przecież piesi i tak zawsze myślą, że są nieśmiertelni, i zawsze zdążą. Kilku takich nieśmiertelnych już reanimowałam i okazało się, że byli w błędzie.

      • 4 2

  • gdy rozum śpi... (4)

    Jak widać żadnych wniosków z korkującej się Elbląskiej na skutek wprowadzonego tam przejścia nadziemnego nikt nie wysnuł. To chyba jakiś fanatyzm, bo przeciętnie rozgarnięty mieszkaniec wie, że bezkolizyjne skrzyżowania i przejścia są bezpieczniejsze, a i w korkach nie trzeba stać i spalin niepotrzebnie nie emitować . Cóż - jeśli teoria nie zgadza się z rzeczywistością to tym gorzej dla rzeczywistości. Co tam mieszkańcy, ich komfort i korki, ważna jest wizja urzędników. Następne wybory samorządowe dopiero za kilka lat, więc można poszaleć. Proponuję w ramach powrotu do przeszłości znów wybrukować ulice ( ale tylko te ważniejsze), zlikwidować kanalizacje i powrócić do rynsztoków

    • 44 10

    • wielu chorych psychicznie ma wrażenie, że to inni cierpią na tego typu choroby (3)

      Przeginanie jako sposób argumentacji jest typowym objawem braku gotowości do wyważenia argumentów i przejawem gotowości stosowania argumentu siły a nie siły argumentów. Przeczytaj proszę przebieg dyskusji na tym forum i zauważ, że argumentów na rzecz poprawy komfortu ruchu pieszych w pobliżu centrum miasta jest bardzo wiele. Następnie weź dziesięć głębokich oddechów i zastanów się, czy w pobliżu centrum historycznego miasta samochód powinien być głównym sposobem poruszania się mieszkańców i przyjezdnych oraz jakie są możliwości poprawy jakości życia w tym rejonie? Może coś zaproponujesz.

      • 4 8

      • Mieszkaniec centrum

        Łatwo się kogoś wyrzuca z centrum gdy się ma parking albo garaż przed domem na obrzeżach miasta. Na rowerku w garnituru to można do korpo popylać na 8 godzin a nie na 24/36 Czy 48 godzin w rejon całego miasta. Samochód to moje narzędzie pracy przez 7 dni w tygodniu a do domu z ciężkimi torbami nie da się rowerem wrócić.

        • 5 1

      • jesteś realizacją przypadku, który opisujesz

        Na jednym oddechu mówisz o "historycznym centru" a jednocześnie odnosisz się do przejścia, które w nim nie jest. Bo przejście do centrum handlowego w "historycznym centrum" nie jest. A na dodatek, centrum handlowe które skutecznie przestrzeń tego "historycznego centrum" dewastuje.

        Rozumiem ideę rozszerzenia tego specyficnego organizmu jakim jest Głowne Miasto ale działania prowadzone w tym celu cechuje dalece posunięte (zaawansowane?) umysłowe prostactwo. Graniczące z bolszewizmem, który wierzył, że siła woli człoweka (wodza) wystarcz dla powstania fizycznych zmian.
        No, to sie w historii tylko raz udało (a słowo ciałem się stało) a i tak nie wszyscy w to wierzą.

        Dlatego głupotą są usiłowania nakazowego przeprowadzenia tego "planu", bez stworzenia należytych środków do funkcjonowania mieszkańców miasta. Tymi środkami jest równiez sprawny i logiczny układ drogowy oraz polityka migracyjna.
        Jednak to wymaga wysiłku (!!!) oraz środków (!!!).
        Więc lepiej, zamiast najpierw (!!!) przesunać ciągi komunikacyjne za tory (3Maja) i za Opływ Motławy (Olszynka) i faktycznie połączyć dawne dzielnice śródmiejskie, stosowana jest urzędnicza metoda naprawy dziur w jedni.
        "Jest dziura, dajemy ograniczenie prędkości"...
        Zalecam "baranka", potem drugiego... I tak do skutku...

        Naziemne przejście dla pieszych i to "zygzakiem" przez przystanki tramwajowe... To na prawdę "miszcza" trzeba... W urzędniczej "oblężonej twierdzy"...

        • 1 1

      • W mojej wypowiedzi podałem co najmniej trzy argumenty. Twój tytuł o chorych psychicznie stanowi zapewne w twoim mniemaniu najsilniejszy argument. Wydające ci się błyskotliwe, acz nieadekwatne stwierdzenia o argumentach siły chyba bardziej dotyczą tych, którzy wbrew zdrowemu rozsądkowi i woli większości mieszkańców tego typu rozwiązania wprowadzają. W całej twej wypowiedzi oprócz wezwań do ćwiczeń oddechowych, czytania i przemyśleń jakichś konkretów nie znajduję. Widocznie z pozycji wyroczni uważasz, że powyższe ćwiczenia itd. wystarczą do osiągnięcia stanu świadomości który reprezentujesz. Czy ten twój tytuł nie może pasować do ciebie? Nie wiem co to jest "główny sposób" poruszania się i czy jest to samochód, bo nigdy tak nie twierdziłem. Jak daleko sięga "pobliże"? Jeśli chcesz polemizować sam ze sobą to mnie chyba nie potrzebujesz? Może zauważyłeś że przejście ma służyć połączeniu galerii handlowej ( niezbyt historycznej) ze starówką. Proponuję nic nie zmieniać komunikacyjnie, ale dziury w jezdni załatać.

        • 1 0

  • Super. Jak dla mnie tunele są bariera a nie zachętą do chodzenia na drugą stronę ulicy.

    Ciekawe czy zarządzający forum budynium już płaczą? Przecież ich podziemny "plac miejski" straci rację bytu;)

    • 6 34

  • I bardzo dobrze. (1)

    Gdańsk dla mieszkańców i turystów a nie dla tranzytu.

    • 13 35

    • A co w tym dobrego

      Jak dla mieszkańców to ja jako mieszkaniec nie chcę

      • 10 2

  • (2)

    To jest chore, teraz się stoi na głównym, jak wpitolą to skrzyżowanie to będzie dramat

    • 30 9

    • Nikt Ci nie każe tam stac

      • 1 0

    • A jak zamkną tunel...

      ... bo remont/awaria to korek będzie się ciągnął do południowej w przejazdowie ;p

      • 0 0

  • Menelus (2)

    Kto wymyśla takie chore pomysły? Przejścia nadziemne które wiążą się z kolejnymi światłami, powodują te korki które narastają z dnia na dzień! Zobaczcie elbląską! Jak tam jedno skrzyżowanie dodatkowe zepsuło płynność ruchu!

    • 36 5

    • korki powodują nie światła, tylko nadmiar samochodów (1)

      nieodpowiedzialna jazda kierowców powoduje stłuczki i inne wypadki, które z kolei powodują megakorki.

      • 1 5

      • demagogia

        w cywilizowanych krajach problem korków w miastach rozwiązują poprzez budowę dróg alternatywnych omijających ich centra

        • 5 0

  • Oj biedni kierowcy (3)

    Już podnoszą lamenty, że będą musieli dłużej w swoich puszkach się kisić...:))

    • 12 46

    • ale to ty będziesz wdychał produkty tego kiszenia, o autobusach i tramwajach w których się będą kisić nie-kierowcy nie wspomnę

      • 9 3

    • Ty w autobusku (1)

      Też będziesz się dłużej kisił

      • 9 1

      • Będzie buspas, jak za bardzo zatkacie

        • 1 6

  • Nareszcie wracamy do cywilizacji a nie jak szczury w tunelach (2)

    Tunele to wymysł lat 70...

    • 15 45

    • budowano je już w prehistorii (1)

      I zawsze miały cel.
      Taki argument z "czapy" wzięty.
      Tania demagogia.

      • 5 1

      • oczywiście miały cel: segregacja ruchu

        tunele dla pieszych miały poprawić przy okazji warunki ruchu samochodów, których okazał się po pewnym czasie nadmiar. Tunele dla pieszych ze schodami niestety pogarszają warunki ruchu pieszych. Małe tunele dla pieszych pod nasypami kolejowymi znakomicie poprawiają warunki ruchu pieszych - powinny być w mieście budowane z myślą także o rowerzystach.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane