• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę otwarcie Trasy Słowackiego

Maciej Naskręt
10 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wrzeszcz w sobotę zyska dwujezdniowe połączenie z obwodnicą i lotniskiem. Wrzeszcz w sobotę zyska dwujezdniowe połączenie z obwodnicą i lotniskiem.

Dobra wiadomość dla kierowców: na sobotę zaplanowano oficjalne otwarcie 3,3-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego wraz z estakadą nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu. Na otwarcie drogi przygotowano atrakcje dla mieszkańców.



Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu. Estakada nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.
Drogowcom niestraszne są niskie temperatury i zmarznięta ziemia. Hiszpański wykonawca - firma OHL - w sobotę otworzy wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego między ul. Potokową zobacz na mapie Gdańskaal. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska wraz z estakadą nad al. Grunwaldzką. Z tej okazji władze Gdańska i inwestor - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne planują uroczystość, w której będą mogli wziąć udział także mieszkańcy Gdańska.

Rozpoczęcie imprezy zaplanowano na godz. 16:30 w sobotę na estakadzie nad. al. Grunwaldzką.

Gotowa jest już Droga Zielona od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do Węzła Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Oddanie tego zadania i otwarcie drogi dla kierowców nastąpi także w sobotę ok. godziny 17. Tym samym od al. Hallera do stadionu PGE Arena dojedziemy już bezpośrednio. Połączenie z trasą będzie poprzez Węzeł Harfa i ul. Pokoleń Lechii Gdańsk.

Trasa Słowackiego z większym dofinansowaniem.

W zeszłym tygodniu otwarta została Trasa Sucharskiego na gdańskiej Przeróbce zobacz na mapie Gdańska, która połączyła dwiema jezdniami most wantowy z ul. Ku Ujściu w Gdańsku. Na tę uroczystość do Gdańska przyjechał minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej, Sławomir Nowak. Przywiózł on ze sobą aneks do umowy na budowę Trasy Słowackiego, na podstawie którego zwiększona zostanie wartość dofinansowania tego projektu o 250 mln złotych, do 1 mld 154 mln zł, czyli do 85 proc. jego wartości.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przesunęło tę inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową. Do tej pory dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosiło 900 mln zł. Koszt całego projektu wynosi 1 mld 420 mln zł.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego - inwestor miejska spółka GIK.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de La Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin zakończenia robót: 10 grudnia 2012 r. - niezagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin zakończenia robót: 4 grudnia r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Wydarzenia

Odkorkowanie Trasy Słowackiego (10 opinii)

(10 opinii)

Miejsca

Opinie (308) 3 zablokowane

  • :) (2)

    Korki moim zdaniem i tak będą, ponieważ wiele ludzi jadących teraz jaśkową doliną będą wybierac słowackiego. Ale i tak db że już skończyli, ale zamiast wielkiego otwarcia, na które wydadzą kolejne niepotrzene pieniądze mogliby zafundowac kilku biednym rodzinom radosną wigilię, zrobic jakieś paczki czy coś. To moje zdanie

    • 8 7

    • Bozena, myslisz o swojej rodzinie?

      • 1 0

    • może by i mogli

      ale państwo nie jest od tego żeby pompować pieniądze w biednych. Chcesz pomagać biednym to pomagaj, a nie dysponujesz nie swoimi pieniędzmi (nawet jeśli są z tego jak Cię podatkami okradli). Na pewno nie były by te pieniądze lepiej przeznaczone, bo biedny dostający pieniądze będzie dalej biedny, tyle że wydający więcej.

      • 3 0

  • Wiekopomna chwila!

    Niewielu myślało ( z tych co stało w korku od ul. Kościuszki, że tego dożyje :)

    • 4 1

  • Nieścisłości, panie redaktorze (3)

    Ładnie napisane - że zakończenie 10 grudnia niezagrożone.
    Ani słowa o tym,że faktyczne zakończenie etapu miało być w październiku. Cytat ze strony UM:
    "Etap II: Potokowa Legionów. Koniec lutego 2011 - podpisanie umowy i rozpoczęcie prac, okres realizacji 20 miesięcy, koniec - w październiku 2012"
    Wypada chyba napisać całą prawdę,a nie tylko "tę słuszną".

    Pięknie,że wreszcie koniec .Trzymajmy kciuki,żeby teraz wszytko "zadziałało" i nie było wielomiesięcznych poprawek, jak to czasem bywa...
    Oby nie.

    • 3 3

    • (2)

      Pamiętaj, że wykonawca się zmienił bo hydrobudowa splajtowała...

      • 2 0

      • odpowiedz sobie dlaczego splajtowała.

        • 1 2

      • Są dwa magiczne i obce urzędnikom w Gdańsku pojęcia: "kosztorys inwestorski" oraz "nadzór inwestorski".
        A inne pojęcie jest im znane i szczególnie hołubione: "bo tanio".
        Mogli lepiej,zrobili taniej, ale o tym sza...

        • 2 2

  • i tak będą korki...

    do wiaduktu są 3 sygnalizacje świetlne, które wstrzymują ruch, przecież teraz już jedzie się dobrze, gdyby nie światła, no chyba że zmienią sygnalizację...

    • 2 1

  • czekamy na pierwszego golfa na barierkach! (1)

    • 13 4

    • a barierka czeka na ciebie.

      • 2 1

  • Ciekawe- (1)

    Ciekawe ile da sie wyciagnac na tej nowej trasce.Moze z soboty na niedziele zrobimy tam jakis wyscig?

    • 3 5

    • Syrenami?

      Jaka masz? Sto-dwojke?

      • 1 0

  • a gdzie będzie to otwarcie i impreza dla mieszkańcow? (1)

    przy estakadzie galerii bałtyckiej?

    • 1 1

    • Chcesz sie za darmo napic?

      • 2 0

  • euro 2020

    w sam raz na euro 2020

    • 5 1

  • Estakada- dlaczego nie dwupasmowa? (1)

    jakiś powód poza finansami?

    • 8 6

    • może taki, że...

      1) Badania aktualnego ruchu i prognozy przewidują dużą ilość samochodów skręcających w obu kierunkach Grunwaldzkiej.
      2) Bliskość skrzyżowania od początku wiaduktu - skoro dużą część będzie stanowił ruch "w bok" to potrzebny jest długi i pojemny pas do skręcania. W przeciwnym przypadku samochody skręcające nie będą się mieściły na pasie skrętu i i tak zablokują pas do jazdy na wprost. Czyli tak jakbyś miał jeden pas do jazdy na wprost.
      3) Aby wjazd z Grunwaldzkiej w Słowackiego odbywał się płynnie musiałbyś mieć kolejny pas (lub bardzo długi pas włączenia) na Słowackiego. Inaczej będą się tworzyły korki i z Grunwaldzkiej na jednej zmianie świateł przejedzie tylko kilka samochodów.
      4) Ogólnie mała ilość terenu. Wyobraź sobie 2 pasy do jazdy na wprost + 2 do skrętu i z drugiej strony tak samo - 2 z wiaduktu i przynajmniej jeden pas wjazdu z Grunwaldzkiej na Słowackiego. Łącznie 7 - 8 pasów... nie ma tam tyle miejsca.
      5) Kasa... i zdrowy rozsądek projektantów. Jaki jest sens pakowania kasy i robienia "autostrady" jeśli 150 metrów dalej samochody i tak stoją na kolejnych światłach?

      • 10 0

  • a kiedy remont?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane