• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę rusza remont we Wrzeszczu. Pamiętajmy o buspasach

Maciej Naskręt
1 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Miejsca, w których wytyczone zostaną buspasy we Wrzeszczu. Miejsca, w których wytyczone zostaną buspasy we Wrzeszczu.
Trasa zastępczej linii autobusowej (za tramwaj) - T6. Trasa zastępczej linii autobusowej (za tramwaj) - T6.

W sobotę rusza przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i w Strzyży. Drogowcy wytyczą buspasy, po których pojadą miejskie autobusy. Kierowcy zajmą dwa z trzech dotychczasowych pasów. Ograniczenia potrwają co najmniej do sierpnia tego roku.



Ta inwestycja jest wyjątkowa: w piątek inwestor - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - podpisał umowę z firmą Torpol na przebudowę torowisk na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego) i al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej), a już w sobotę jej pracownicy wejdą na plac budowy. Czyli na torowisko we Wrzeszczu. Nic dziwnego, bo na przebudowę wykonawca ma pięć miesięcy. Inwestycja rozpocznie się od zdjęcia sieci trakcyjnej znad torowiska.

W konsekwencji przestaną jeździć tramwaje. W ich miejsce pojawią się autobusy zastępcze - T6. Drogowcy na al. Grunwaldzkiej na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona urządzą buspas na jezdni w kierunku Sopotu. W przeciwną stronę też zostanie wydzielony pas dla autobusów, który będzie wiódł na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina. Oba pasy zlokalizowane będą przy prawej krawędzi jezdni. Kierowcom do jazdy pozostaną dwa pasy ruchu.

Torowcy zajmą środek al. Grunwaldzkiej. Będą tam prowadzić rozbiórkę infrastruktury. Dlatego będą też musieli zamknąć lewy pas ruchu na jezdni w kierunku centrum Gdańska od wysokości budynku Poczty Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego, oraz fragment lewego pasa na jezdni w kierunku Sopotu od ul. Miedzianej do ul. Braci Lewoniewskich.

Za ok. trzy tygodnie samochody jadące w kierunku Sopotu na wysokości Centrum Handlowego Manhattan, pojadą po specjalnie ułożonej nawierzchni z płyt betonowych w miejscu rozebranego torowiska (środkiem alei). Ma to umożliwić remont nawierzchni po wschodniej stronie alei. Gdy wykonawca upora się z tym zadaniem, kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska pojadą środkiem i zwolnią zachodnią jezdnię.

Organizacja ruchu w rejonie Opery Bałtyckiej. Organizacja ruchu w rejonie Opery Bałtyckiej.
Organizacja ruchu w rejonie CH Manhattan. Organizacja ruchu w rejonie CH Manhattan.
Organizacja ruchu w rejonie nowego ŻAK-a. Organizacja ruchu w rejonie nowego ŻAK-a.
Kompleksowy wykaz zmian w liniach tramwajowych i autobusowych obowiązujący od 2 kwietnia.

Schemat linii tramwajowych na czas przebudowy torowiska we Wrzeszczu i Strzyży. Schemat linii tramwajowych na czas przebudowy torowiska we Wrzeszczu i Strzyży.
Zobacz, jak przesiadać się z i do tramwaju na przy zajezdni we Wrzeszczu i Operze Bałtyckiej. Zobacz, jak przesiadać się z i do tramwaju na przy zajezdni we Wrzeszczu i Operze Bałtyckiej.
Linia 2 - trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dw. PKS (powrót: Dw. PKP) - Centrum. Linia funkcjonuje tylko w dni powszednie w godz. 08:00-13:00 i 17:00-18:30. W kierunku Dworca PKS i ul. 3 Maja można dojechać również linią 9.
Linia 3 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Pasanil.
Linia 4 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa - Mickiewicza - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 5 - trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Kartuska - Siedlce. (na trasie do Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
Linia 6 - trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
Linia 7 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 8 - w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Jana z Kolna - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa przez Operę, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża.
Linia 9 - kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) - Podwale Przedmiejskie - Przeróbka.
Linia 10 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 11 - trasa czasowo zmieniona: Chełm - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa - Przymorze - Oliwa.
Linia 12 - funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
Linia 91 - linia tymczasowa na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wita Stwosza - Zajezdnia.

Linia T6
Zostanie uruchomiona linia autobusowa T6. Autobusy będą kursować na odcinku od pętli Strzyża do Opery Bałtyckiej.

Aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego "ZAJEZDNIA" przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem "Zatoka"), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.

Linia nocna N5
Do czasu zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i al. Wojska Polskiego (druga połowa kwietnia), autobusy linii nocnej N5 w obu kierunkach kursują stałą trasą przez al. Wojska Polskiego. Zmiany w funkcjonowaniu tej linii będą ogłoszone odrębnym komunikatem.

Równocześnie, od dnia 02.04.2011 (sobota) we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 przeprowadzany będzie remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna przy całkowitym wyłączeniu z ruchu trasy od Węzła Kliniczna aż do Wałów Piastowskich. W tym czasie, tramwaje linii 8 i 10 kursują przez al. Zwycięstwa - Operę. W dni powszednie, ruch tramwajowy (linie 7, 8 i 10) w ciągu ul. Jana z Kolna funkcjonuje bez zmian.

Miejsca

Opinie (262) ponad 20 zablokowanych

  • Remont rozumiem (5)

    ale nigdzie nie wyjaśniono co z biletem jeżeli przesiadam się z autobusu zastępczego do tramwaju i po drugie czy mogę przeciąć buspas bo inaczej nie dostanę się do domu? Pozdrawiam organizatorów ruchu za nieczytelność mapek

    • 5 7

    • Wyjaśnią Ci to dokladnie w siedzibie ZKM podczas odwoływania się (2)

      od mandatu niesłusznie wystawionego przez Renomę :D

      • 4 0

      • A co ma ZKM do Renomy i mandatów? (1)

        Brak słów na niektórych błyskotliwość.

        • 1 2

        • To że ZKM ma prawo sprawdzać mandaty

          a sprawdza je jakaś firma Renoma.

          • 0 0

    • zachowuja waznosc

      jednoprzejazdowe na mocy uchwaly RMG. Tzn. Jak jedziesz po trasie przez Grunwaldzka, to skasowany w tramwaju bedzie wazny w T6 i na odwrot. Fakt, brakuje tej informacji, ale bez paniki.

      • 3 0

    • zachowuja waznosc

      jednoprzejazdowe na kontynuacji trasy. Czyli przesiadajac sie z tramwaju do T6 i wice wersa. Na mocy uchwaly RMG. Fakt, brakuje tej informacji, ale bez paniki

      • 1 1

  • (1)

    dobrze, że coś się robi...za nie długo to wszędzie będzie się jeździło jak w tramwaju a nie jak w kolejce górskiej

    • 3 1

    • przecież Pesy zamówiły, by 100km/h jeździły, po to remonty torów

      • 0 0

  • nie na temat, ale dlaczego nie ma nigdzie na info o stanie meczu trefla. Sympatia dla procomowców wyłącznie?

    • 1 2

  • WSZYSCY PRZEZ ZASPE!!!

    jw

    • 3 1

  • Gdyby k.....a, nie zaoszczedzili 10mln zl.... (3)

    ...to by wygrała firma która by to zrobiła w miesiąc, pracując na 3 zmiany i w soboty i niedziele, ale trzeba oszczędzać na centrum solidarności i jakieś machlojki koscielne.....

    • 23 3

    • Gdański urzędnik nie ma w Excelu kolumny takiej jak

      "koszty społeczne długotrwałego blokowania ruchu", więc dla niego rachunek jest prosty, stąd potem takie absurdy jak ruch wahadłowy na Kartuskiej przez 3 miesiące w celu odnowienia 50m jezdni albo 1.5 roku na remont jezdni w centrum Gdańska...

      • 11 4

    • Zapomniałem dopisać

      Wiadomo kto sponsoruje budynia...

      • 3 2

    • ale będziemy mieli za zaoszczędzone pieniadze

      kolejny pomnik papieża, albo kto wie, moze kaczora...

      • 5 5

  • (1)

    Nie rozumiem wątpliwości z biletami. Przy przesiadce z linii T6 na inną bilet jednorazowy traci ważność. Czy potrzeba specjalnego wyjaśnienia skoro wszystko jest w taryfie zawarte?

    • 1 6

    • z tego co mi wiadomo do tej pory przy przesiadkach bilety nie tracily ważności

      • 1 0

  • buspasy (5)

    zobaczycie, ze buspasy po remoncie nie znikną - tak wprowadza zmiany Gdańsk - od zakrystii...

    • 7 1

    • Znikną, tam normalnie jeździ niewiele autobusów.

      • 2 1

    • (2)

      ...tak powinno być, bo komunikacja miejska jest najważniejsza.

      • 5 2

      • (1)

        Te buspasy powinny po remoncie zniknąć. Gdy działa komunikacja tramwajowa, autobusy są niepotrzebne na tym odcinku.

        Drogi w mieście są dla samochodów osobowych a nie niszczycielskich ciężarówek czy ciężkich autobusów. Tylko zbiorowy transport szynowy jest wstanie konkurować z prywatnym samochodem! Potencjał dróg żelaznych w Gdańsku jest wciąż niewykorzystany podczas gdy równoległe drogi kołowe są wypchane do granic możliwości.

        • 3 3

        • głos na puszczy, ale może kiedyś...

          dzięki za ten post. Miło wiedzieć, ze jest w tej salaterce jeszcze ktoś kto rozumie zalety szyny nad dwoma pasami asfaltu :)
          pozdrawiam ;)

          • 0 0

    • zmiany na lepsze można wprowadzać any way

      wyłącz silnik włącz myślenie

      samochód nie jest pojazdem do poruszania się po mieście

      • 0 0

  • Brawo! - komunikacja miejska jest najważniejsza...

    ...bez dyskusji, chimery na bok !!! - cieszyć się trzeba z tego, że cała linia tramwajowa będzie wykonana jak książka pisze, tak czy siak, nawet ci co dziś, stoją w korkach, też są użytkownikami komunikacji miejskiej a jak nie są to na pewno będą.

    • 8 2

  • Przy całej akcji aż się prosi wspólny buspas i torowisko pośrodku arterii od Galerii Bandyckiej do Centrum, tunele dla (2)

    pieszych... Przystanki tramwajowo-autobusowe z prawdziwego zdarzenia a nie "przydrożne chlapacze" przy CH Manhattan.

    • 2 2

    • a może tunel dla aut

      a dla pieszych i tramwajów powierzchnia ziemi? i rowerzysci oraz piesi po slonecznej stronie życia

      • 1 0

    • Słowackiego - Miszewskiego oraz Zieleniak - Węzeł Okopowa torowisko i BUSpas w jednym

      Tak powinno być jeżeli centrum Wrzeszcza ma być węzłem przesiadkowym, to od ul. Słowackiego do ul. Miszewskiego na torach tramwajowych powinna być wybudowana jezdnia dala autobusów. W takim przypadku przystanki tramwajowo-autobusowe na pasie rozdzielającym jezdnie byłyby naturalnymi przystankami przesiadkowymi tramwaj-autobus bez konieczności zmuszania pasażerów do przechodzenia przez jezdnie z przystanku tramwajowego na autobusowy i odwrotnie. Pasażer wysiada z autobusu, nie musi nigdzie chodzić, czeka na tramwaj, wsiada i jedzie dalej. Odcinek Słowackiego – Miszewskiego jest miejscem największego pokrywania się tras tramwajów i autobusów, dalej trasy różnych linii autobusowych rozchodzą się na boki i nie ma już takiego uzasadnienia na prowadzenie torów tramwajowych w jezdni dla autobusów z uwagi na to, że wykonanie takiego torowiska jest droższe.

      Plusy takiego rozwiązania
      - pasażer zmienia środek transportu na tym samym przystanku bez konieczności przechodzenia przez jezdnię
      - autobusy nie stoją w korkach gdyż korzystają z wydzielonej jezdni
      - ułatwiony przejazd dla karetek pogotowia, które w godzinach szczytu mają problemy z przedostaniem się przez centrum Wrzeszcz – czy ludzkie życie nie jest warte poniesienia wyższych kosztów budowy torowiska z BUS pasem

      Minusy takiego rozwiązania
      - wyższe koszty budowy – korzyści długoterminowe wydają się jednak większe od jednorazowych kosztów

      Podobne rozwiązanie powinno być na odcinku od Zieleniaka do Węzła Okopowa

      • 0 0

  • Bardzo cieszę się... (2)

    Bardzo cieszę się z takiego rozwiązania. W końcu w Gdańsku zaczęto myśleć po europejsku i stawiać na transport publiczny. Niestety spora grupa jeszcze nie jest w stanie zrozumieć tej idei i konieczności jej realizowania. Szkoda, z odpowiednią mentalnością o wiele szybciej moglibyśmy dogonić zachód.

    Pozdrawiam ludzi z ZTM oraz niektórych z UM, którzy przyczynili się do tego kroku na przód.

    • 11 8

    • Rozczaruję Cię, specjalisto od kroków "na przód" (1)

      Na tzw. Zachodzie nikomu do głowy nie przychodzi tak po prostu ograniczyć przejazd jedyną dostępną drogą bez dawania żadnej alternatywy.

      Wyprowadzanie samochodów z centrum miasta jest godne i chwalebne, ale poprzez budowę dróg przelotowych, a nie stawianie zasieków na już istniejących trasach!
      A potem zdziwienie, że ludzie wynoszą się tam, gdzie przez władze nie są traktowani jak bydło bez prawa głosu...

      • 4 7

      • rozwiazanie remontu godne pochwaly

        a objazdy? Niegodna pochwaly organizacja, 10lat nic sie nie dzialo az rozkopali pol miasta jednoczesnie. I obwodnice. Pozdrowienia dla Panow z Wakozu nie znajacego pojecia skrajni wiaduktu.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane