- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (486 opinii)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (46 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (324 opinie)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (218 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (29 opinii)
W sobotę rusza remont we Wrzeszczu. Pamiętajmy o buspasach
W sobotę rusza przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i w Strzyży. Drogowcy wytyczą buspasy, po których pojadą miejskie autobusy. Kierowcy zajmą dwa z trzech dotychczasowych pasów. Ograniczenia potrwają co najmniej do sierpnia tego roku.
Ta inwestycja jest wyjątkowa: w piątek inwestor - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - podpisał umowę z firmą Torpol na przebudowę torowisk na al. Grunwaldzkiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W konsekwencji przestaną jeździć tramwaje. W ich miejsce pojawią się autobusy zastępcze - T6. Drogowcy na al. Grunwaldzkiej na odcinku od al. Hallera
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Torowcy zajmą środek al. Grunwaldzkiej. Będą tam prowadzić rozbiórkę infrastruktury. Dlatego będą też musieli zamknąć lewy pas ruchu na jezdni w kierunku centrum Gdańska od wysokości budynku Poczty Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Za ok. trzy tygodnie samochody jadące w kierunku Sopotu na wysokości Centrum Handlowego Manhattan, pojadą po specjalnie ułożonej nawierzchni z płyt betonowych w miejscu rozebranego torowiska (środkiem alei). Ma to umożliwić remont nawierzchni po wschodniej stronie alei. Gdy wykonawca upora się z tym zadaniem, kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska pojadą środkiem i zwolnią zachodnią jezdnię.
Linia 3 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Pasanil.
Linia 4 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa - Mickiewicza - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 5 - trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Kartuska - Siedlce. (na trasie do Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
Linia 6 - trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
Linia 7 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 8 - w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Jana z Kolna - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa przez Operę, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża.
Linia 9 - kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) - Podwale Przedmiejskie - Przeróbka.
Linia 10 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 11 - trasa czasowo zmieniona: Chełm - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa - Przymorze - Oliwa.
Linia 12 - funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
Linia 91 - linia tymczasowa na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wita Stwosza - Zajezdnia.
Linia T6
Zostanie uruchomiona linia autobusowa T6. Autobusy będą kursować na odcinku od pętli Strzyża do Opery Bałtyckiej.
Aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego "ZAJEZDNIA" przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem "Zatoka"), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.
Linia nocna N5
Do czasu zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i al. Wojska Polskiego (druga połowa kwietnia), autobusy linii nocnej N5 w obu kierunkach kursują stałą trasą przez al. Wojska Polskiego. Zmiany w funkcjonowaniu tej linii będą ogłoszone odrębnym komunikatem.
Równocześnie, od dnia 02.04.2011 (sobota) we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 przeprowadzany będzie remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna przy całkowitym wyłączeniu z ruchu trasy od Węzła Kliniczna aż do Wałów Piastowskich. W tym czasie, tramwaje linii 8 i 10 kursują przez al. Zwycięstwa - Operę. W dni powszednie, ruch tramwajowy (linie 7, 8 i 10) w ciągu ul. Jana z Kolna funkcjonuje bez zmian.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2011-04-01 19:49
Remont rozumiem (5)
ale nigdzie nie wyjaśniono co z biletem jeżeli przesiadam się z autobusu zastępczego do tramwaju i po drugie czy mogę przeciąć buspas bo inaczej nie dostanę się do domu? Pozdrawiam organizatorów ruchu za nieczytelność mapek
- 5 7
-
2011-04-01 21:12
Wyjaśnią Ci to dokladnie w siedzibie ZKM podczas odwoływania się (2)
od mandatu niesłusznie wystawionego przez Renomę :D
- 4 0
-
2011-04-01 21:51
A co ma ZKM do Renomy i mandatów? (1)
Brak słów na niektórych błyskotliwość.
- 1 2
-
2011-04-02 22:53
To że ZKM ma prawo sprawdzać mandaty
a sprawdza je jakaś firma Renoma.
- 0 0
-
2011-04-01 22:20
zachowuja waznosc
jednoprzejazdowe na mocy uchwaly RMG. Tzn. Jak jedziesz po trasie przez Grunwaldzka, to skasowany w tramwaju bedzie wazny w T6 i na odwrot. Fakt, brakuje tej informacji, ale bez paniki.
- 3 0
-
2011-04-01 22:21
zachowuja waznosc
jednoprzejazdowe na kontynuacji trasy. Czyli przesiadajac sie z tramwaju do T6 i wice wersa. Na mocy uchwaly RMG. Fakt, brakuje tej informacji, ale bez paniki
- 1 1
-
2011-04-01 20:32
(1)
dobrze, że coś się robi...za nie długo to wszędzie będzie się jeździło jak w tramwaju a nie jak w kolejce górskiej
- 3 1
-
2011-04-02 06:13
przecież Pesy zamówiły, by 100km/h jeździły, po to remonty torów
- 0 0
-
2011-04-01 20:42
nie na temat, ale dlaczego nie ma nigdzie na info o stanie meczu trefla. Sympatia dla procomowców wyłącznie?
- 1 2
-
2011-04-01 20:51
WSZYSCY PRZEZ ZASPE!!!
jw
- 3 1
-
2011-04-01 20:59
Gdyby k.....a, nie zaoszczedzili 10mln zl.... (3)
...to by wygrała firma która by to zrobiła w miesiąc, pracując na 3 zmiany i w soboty i niedziele, ale trzeba oszczędzać na centrum solidarności i jakieś machlojki koscielne.....
- 23 3
-
2011-04-01 21:10
Gdański urzędnik nie ma w Excelu kolumny takiej jak
"koszty społeczne długotrwałego blokowania ruchu", więc dla niego rachunek jest prosty, stąd potem takie absurdy jak ruch wahadłowy na Kartuskiej przez 3 miesiące w celu odnowienia 50m jezdni albo 1.5 roku na remont jezdni w centrum Gdańska...
- 11 4
-
2011-04-01 21:11
Zapomniałem dopisać
Wiadomo kto sponsoruje budynia...
- 3 2
-
2011-04-01 21:13
ale będziemy mieli za zaoszczędzone pieniadze
kolejny pomnik papieża, albo kto wie, moze kaczora...
- 5 5
-
2011-04-01 21:20
(1)
Nie rozumiem wątpliwości z biletami. Przy przesiadce z linii T6 na inną bilet jednorazowy traci ważność. Czy potrzeba specjalnego wyjaśnienia skoro wszystko jest w taryfie zawarte?
- 1 6
-
2011-04-01 22:21
z tego co mi wiadomo do tej pory przy przesiadkach bilety nie tracily ważności
- 1 0
-
2011-04-01 21:38
buspasy (5)
zobaczycie, ze buspasy po remoncie nie znikną - tak wprowadza zmiany Gdańsk - od zakrystii...
- 7 1
-
2011-04-01 21:41
Znikną, tam normalnie jeździ niewiele autobusów.
- 2 1
-
2011-04-01 21:46
(2)
...tak powinno być, bo komunikacja miejska jest najważniejsza.
- 5 2
-
2011-04-01 22:43
(1)
Te buspasy powinny po remoncie zniknąć. Gdy działa komunikacja tramwajowa, autobusy są niepotrzebne na tym odcinku.
Drogi w mieście są dla samochodów osobowych a nie niszczycielskich ciężarówek czy ciężkich autobusów. Tylko zbiorowy transport szynowy jest wstanie konkurować z prywatnym samochodem! Potencjał dróg żelaznych w Gdańsku jest wciąż niewykorzystany podczas gdy równoległe drogi kołowe są wypchane do granic możliwości.- 3 3
-
2011-04-02 20:41
głos na puszczy, ale może kiedyś...
dzięki za ten post. Miło wiedzieć, ze jest w tej salaterce jeszcze ktoś kto rozumie zalety szyny nad dwoma pasami asfaltu :)
pozdrawiam ;)- 0 0
-
2011-04-02 18:18
zmiany na lepsze można wprowadzać any way
wyłącz silnik włącz myślenie
samochód nie jest pojazdem do poruszania się po mieście- 0 0
-
2011-04-01 21:43
Brawo! - komunikacja miejska jest najważniejsza...
...bez dyskusji, chimery na bok !!! - cieszyć się trzeba z tego, że cała linia tramwajowa będzie wykonana jak książka pisze, tak czy siak, nawet ci co dziś, stoją w korkach, też są użytkownikami komunikacji miejskiej a jak nie są to na pewno będą.
- 8 2
-
2011-04-01 21:54
Przy całej akcji aż się prosi wspólny buspas i torowisko pośrodku arterii od Galerii Bandyckiej do Centrum, tunele dla (2)
pieszych... Przystanki tramwajowo-autobusowe z prawdziwego zdarzenia a nie "przydrożne chlapacze" przy CH Manhattan.
- 2 2
-
2011-04-01 23:10
a może tunel dla aut
a dla pieszych i tramwajów powierzchnia ziemi? i rowerzysci oraz piesi po slonecznej stronie życia
- 1 0
-
2011-04-02 23:04
Słowackiego - Miszewskiego oraz Zieleniak - Węzeł Okopowa torowisko i BUSpas w jednym
Tak powinno być jeżeli centrum Wrzeszcza ma być węzłem przesiadkowym, to od ul. Słowackiego do ul. Miszewskiego na torach tramwajowych powinna być wybudowana jezdnia dala autobusów. W takim przypadku przystanki tramwajowo-autobusowe na pasie rozdzielającym jezdnie byłyby naturalnymi przystankami przesiadkowymi tramwaj-autobus bez konieczności zmuszania pasażerów do przechodzenia przez jezdnie z przystanku tramwajowego na autobusowy i odwrotnie. Pasażer wysiada z autobusu, nie musi nigdzie chodzić, czeka na tramwaj, wsiada i jedzie dalej. Odcinek Słowackiego – Miszewskiego jest miejscem największego pokrywania się tras tramwajów i autobusów, dalej trasy różnych linii autobusowych rozchodzą się na boki i nie ma już takiego uzasadnienia na prowadzenie torów tramwajowych w jezdni dla autobusów z uwagi na to, że wykonanie takiego torowiska jest droższe.
Plusy takiego rozwiązania
- pasażer zmienia środek transportu na tym samym przystanku bez konieczności przechodzenia przez jezdnię
- autobusy nie stoją w korkach gdyż korzystają z wydzielonej jezdni
- ułatwiony przejazd dla karetek pogotowia, które w godzinach szczytu mają problemy z przedostaniem się przez centrum Wrzeszcz – czy ludzkie życie nie jest warte poniesienia wyższych kosztów budowy torowiska z BUS pasem
Minusy takiego rozwiązania
- wyższe koszty budowy – korzyści długoterminowe wydają się jednak większe od jednorazowych kosztów
Podobne rozwiązanie powinno być na odcinku od Zieleniaka do Węzła Okopowa- 0 0
-
2011-04-01 21:57
Bardzo cieszę się... (2)
Bardzo cieszę się z takiego rozwiązania. W końcu w Gdańsku zaczęto myśleć po europejsku i stawiać na transport publiczny. Niestety spora grupa jeszcze nie jest w stanie zrozumieć tej idei i konieczności jej realizowania. Szkoda, z odpowiednią mentalnością o wiele szybciej moglibyśmy dogonić zachód.
Pozdrawiam ludzi z ZTM oraz niektórych z UM, którzy przyczynili się do tego kroku na przód.- 11 8
-
2011-04-01 22:21
Rozczaruję Cię, specjalisto od kroków "na przód" (1)
Na tzw. Zachodzie nikomu do głowy nie przychodzi tak po prostu ograniczyć przejazd jedyną dostępną drogą bez dawania żadnej alternatywy.
Wyprowadzanie samochodów z centrum miasta jest godne i chwalebne, ale poprzez budowę dróg przelotowych, a nie stawianie zasieków na już istniejących trasach!
A potem zdziwienie, że ludzie wynoszą się tam, gdzie przez władze nie są traktowani jak bydło bez prawa głosu...- 4 7
-
2011-04-01 22:24
rozwiazanie remontu godne pochwaly
a objazdy? Niegodna pochwaly organizacja, 10lat nic sie nie dzialo az rozkopali pol miasta jednoczesnie. I obwodnice. Pozdrowienia dla Panow z Wakozu nie znajacego pojecia skrajni wiaduktu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.