• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W sobotę rusza remont we Wrzeszczu. Pamiętajmy o buspasach

Maciej Naskręt
1 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Miejsca, w których wytyczone zostaną buspasy we Wrzeszczu. Miejsca, w których wytyczone zostaną buspasy we Wrzeszczu.
Trasa zastępczej linii autobusowej (za tramwaj) - T6. Trasa zastępczej linii autobusowej (za tramwaj) - T6.

W sobotę rusza przebudowa torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i w Strzyży. Drogowcy wytyczą buspasy, po których pojadą miejskie autobusy. Kierowcy zajmą dwa z trzech dotychczasowych pasów. Ograniczenia potrwają co najmniej do sierpnia tego roku.



Ta inwestycja jest wyjątkowa: w piątek inwestor - miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne - podpisał umowę z firmą Torpol na przebudowę torowisk na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego) i al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska (odcinek od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej), a już w sobotę jej pracownicy wejdą na plac budowy. Czyli na torowisko we Wrzeszczu. Nic dziwnego, bo na przebudowę wykonawca ma pięć miesięcy. Inwestycja rozpocznie się od zdjęcia sieci trakcyjnej znad torowiska.

W konsekwencji przestaną jeździć tramwaje. W ich miejsce pojawią się autobusy zastępcze - T6. Drogowcy na al. Grunwaldzkiej na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Lendziona urządzą buspas na jezdni w kierunku Sopotu. W przeciwną stronę też zostanie wydzielony pas dla autobusów, który będzie wiódł na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Jaśkowa Dolina. Oba pasy zlokalizowane będą przy prawej krawędzi jezdni. Kierowcom do jazdy pozostaną dwa pasy ruchu.

Torowcy zajmą środek al. Grunwaldzkiej. Będą tam prowadzić rozbiórkę infrastruktury. Dlatego będą też musieli zamknąć lewy pas ruchu na jezdni w kierunku centrum Gdańska od wysokości budynku Poczty Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego, oraz fragment lewego pasa na jezdni w kierunku Sopotu od ul. Miedzianej do ul. Braci Lewoniewskich.

Za ok. trzy tygodnie samochody jadące w kierunku Sopotu na wysokości Centrum Handlowego Manhattan, pojadą po specjalnie ułożonej nawierzchni z płyt betonowych w miejscu rozebranego torowiska (środkiem alei). Ma to umożliwić remont nawierzchni po wschodniej stronie alei. Gdy wykonawca upora się z tym zadaniem, kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska pojadą środkiem i zwolnią zachodnią jezdnię.

Organizacja ruchu w rejonie Opery Bałtyckiej. Organizacja ruchu w rejonie Opery Bałtyckiej.
Organizacja ruchu w rejonie CH Manhattan. Organizacja ruchu w rejonie CH Manhattan.
Organizacja ruchu w rejonie nowego ŻAK-a. Organizacja ruchu w rejonie nowego ŻAK-a.
Kompleksowy wykaz zmian w liniach tramwajowych i autobusowych obowiązujący od 2 kwietnia.

Schemat linii tramwajowych na czas przebudowy torowiska we Wrzeszczu i Strzyży. Schemat linii tramwajowych na czas przebudowy torowiska we Wrzeszczu i Strzyży.
Zobacz, jak przesiadać się z i do tramwaju na przy zajezdni we Wrzeszczu i Operze Bałtyckiej. Zobacz, jak przesiadać się z i do tramwaju na przy zajezdni we Wrzeszczu i Operze Bałtyckiej.
Linia 2 - trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dw. PKS (powrót: Dw. PKP) - Centrum. Linia funkcjonuje tylko w dni powszednie w godz. 08:00-13:00 i 17:00-18:30. W kierunku Dworca PKS i ul. 3 Maja można dojechać również linią 9.
Linia 3 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Brzeźnie: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Pasanil.
Linia 4 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Zaspa - Mickiewicza - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 5 - trasa czasowo zmieniona: Brzeźno Plaża - Opera - Dworzec Gł. - Kartuska - Siedlce. (na trasie do Opera - Siedlce linia ta zastępuje linię 12)
Linia 6 - trasa czasowo zmieniona: Chełm Witosa - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa. (w dzień powszedni w godz. 14:00-17:00 z Chełmu w kierunku Zaspy tramwaje tej linii pojadą przez ul. 3 Maja - Hucisko)
Linia 7 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Chełm - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 8 - w dni powszednie trasa bez zmian, tj. Jelitkowo - Zaspa - Jana z Kolna - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża, natomiast we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 w obu kierunkach obowiązuje trasa przez Operę, tj. Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec Gł. - Przeróbka - Stogi Plaża.
Linia 9 - kursuje tylko w dni powszednie na trasie czasowo zmienionej: Jelitkowo - Zaspa - Opera - Dworzec PKS (powrót: Dworzec PKP) - Podwale Przedmiejskie - Przeróbka.
Linia 10 - trasa czasowo zmieniona z uwagi na remont torowiska w Nowym Porcie: Siedlce - Dworzec Gł. - Letnica - Nowy Port Wolności/Władysława IV.
Linia 11 - trasa czasowo zmieniona: Chełm - Dworzec Gł. - Opera - Zaspa - Przymorze - Oliwa.
Linia 12 - funkcjonowanie linii czasowo zawieszone.
Linia 91 - linia tymczasowa na trasie Jelitkowo - Oliwa - Wita Stwosza - Zajezdnia.

Linia T6
Zostanie uruchomiona linia autobusowa T6. Autobusy będą kursować na odcinku od pętli Strzyża do Opery Bałtyckiej.

Aby przesiąść się na linię autobusową T6 w kierunku Wrzeszcza i Opery, należy tą linią jechać aż do przystanku końcowego "ZAJEZDNIA" przy ul. Wilka-Krzyżanowskiego (100m przed sklepem "Zatoka"), gdzie znajduje się również przystanek początkowy linii T6.

Linia nocna N5
Do czasu zmiany organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i al. Wojska Polskiego (druga połowa kwietnia), autobusy linii nocnej N5 w obu kierunkach kursują stałą trasą przez al. Wojska Polskiego. Zmiany w funkcjonowaniu tej linii będą ogłoszone odrębnym komunikatem.

Równocześnie, od dnia 02.04.2011 (sobota) we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 przeprowadzany będzie remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna przy całkowitym wyłączeniu z ruchu trasy od Węzła Kliniczna aż do Wałów Piastowskich. W tym czasie, tramwaje linii 8 i 10 kursują przez al. Zwycięstwa - Operę. W dni powszednie, ruch tramwajowy (linie 7, 8 i 10) w ciągu ul. Jana z Kolna funkcjonuje bez zmian.

Miejsca

Opinie (262) ponad 20 zablokowanych

  • fatalna organizacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 5

  • masakra (1)

    to tak "sprawnie" działa, że dziś z przystanku pod gb do centrum gdańska jechałam ok 40 min.;/ normalnie tramwaj jedzie ok 15-20 min a teraz to jakas masakra, światła przy operze i wlekące się busy (bo nikt nic nie robi sobie z buspasów), szkoda ze do tego skmką nie da się normlanie poruszać bo we wrzeszczu jest ruch wachadłowy....

    • 1 0

    • co to "gb" gdynia bulwar?

      • 0 0

  • Nie ma buspasa na cwaniaka

    Buspasy już istnieją ale to nie przeszkoda dla cwaniaczków gdzie jest policja ?

    • 9 1

  • ??? (2)

    Ciekawa jestem co remont torowiska we Wrzeszczu ma do zmiany kursowania linii 8?? W weekendy i święta nie jeździ koło Stoczni tylko trasą 2... Chyba że zmiana trakcji w Wrzeszczu wymaga przeniesienia jej z ul. Jana z Kolna :D. Dla Stoczniowców pracujących piątek, świątek i niedziela to ogromne utrudnienie... Nikt nie pomyślał o jakiejś zastępczej komunikacji na tym odcinku... Ale czegóż tu wymagać... przecież to Gdańskie ZTM... a ono ma wszystkich w ciemnej... (dodajcie sobie sami:D)

    • 0 2

    • A pomyślałeś może, że w weekendy na Jana z Kolna jest remonto torowiska? Nie, bo po co. Lepiej ponarzekać na "idiotów" z ZTM zamiast pomyśleć/doczytać.

      • 2 0

    • remont Marynarki Polskiej, ludzie, nauczcie się czytać

      • 0 0

  • (1)

    "Remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna

    Równocześnie, od dnia 02.04.2011 (sobota) we wszystkie soboty, niedziele i święta kwietnia i maja 2011 przeprowadzany będzie remont torowiska w ciągu ul. Jana z Kolna przy całkowitym wyłączeniu z ruchu trasy od Węzła Kliniczna aż do Wałów Piastowskich. W tym czasie, tramwaje linii 8 i 10 kursują przez al. Zwycięstwa – Operę. W dni powszednie, ruch tramwajowy (linie 7, 8 i 10) w ciągu ul. Jana z Kolna funkcjonuje bez zmian."

    strona zkm nie gryzie ;]

    • 2 0

    • sorry, ztm... dla ścisłości.

      • 0 0

  • skręt w prawo z Grunwaldzkiej w kierunku Jaśkowej (1)

    będzie wogóle taka opcja przy buspasie
    wszędzie piszą o trasach komunikacji miejskiej, a czemu nie ma map dla samochodów - jak się zachować na danym skrzyżowaniu żeby nie powodować utrudnień dla innych

    • 3 1

    • jazda tak jak przed remontem choć lepiej skręcić już w Jesionową

      Na wysokości sklepu zatoka BUSpas jest również prawoskrętem na Nową Dmowskiego dla zwykłych samochodów. Jadąc z Grunwaldzkiej do Jaśkowej Doliny ruch odbywa się tak jak przed remontem.
      Lepszym rozwiązaniem wydaje się zjazd z Grunwaldzkiej już w Jesionową, potem Partyzantów do Jaśkowej Doliny. W tym przypadku unikamy tłoku na Grunwaldzkiej jednak na Partyzantów powinniśmy też spodziewać się większego ruchu niż dotychczas.

      • 3 0

  • Objazd Miszewskiego – ks. Zator-Przytockiego – Dmowskiego –Lendziona jest bezsensowny tam będą większe korki

    niż na Grunwaldzkiej Objazd ten może się sprawdzić w godzinach porannego szczytu, lecz w godzinach powrotu z pracy jedzie większa ilość samochodów z kierunku Dolny Wrzeszcz – Morena.
    Dotychczas w godzinach popołudniowego szczytu samochody na Dmowskiego zajmowały dwa pasy aż do torów kolejowych. Po wyznaczeniu pasa BUS na Dmowskiego ta część samochodów, która wcześniej jechała prawym pasem Dmowskiego będzie musiała oczekiwać na wjazd na lewy pas Dmowskiego już na ul. Wajdeloty pod wiaduktem, ul. ks. Zator-Przytockiego, a nawet części Miszewskiego wzdłuż torów kolejowych, jadący Dmowskiego od Galerii Bałtyckiej w kierunku Jaśkowej Doliny będą stać już na wysokości dworca Kolejowego.
    Taka sytuacja zakorkowania wyżej wymienionych ulic Wrzeszcza ma miejsce często w okresie zakupów przedświątecznych oraz wyprzedaży w Galerii Bałtyckiej i to dostępnych dla samochodów dwóch pasach na Dmowskiego. Strach pomyśleć co się będzie działo przed świętami Wielkiej Nocy.

    • 1 0

  • Odcięty od świata...

    Nie ma to jak jeździć z Suchanina na Oliwę przez Wrzeszcz bo w sumie innej alternatywy nie ma. A jeżeli jest to podajcie ;) chętnie skorzystam

    • 0 0

  • Słowackiego - Miszewskiego oraz Zieleniak - Węzeł Okopowa torowisko i BUSpas w jednym (1)

    Jeżeli centrum Wrzeszcza ma być węzłem przesiadkowym, to od ul. Słowackiego do ul. Miszewskiego na torach tramwajowych powinna być wybudowana jezdnia dala autobusów. W takim przypadku przystanki tramwajowo-autobusowe na pasie rozdzielającym jezdnie byłyby naturalnymi przystankami przesiadkowymi tramwaj-autobus bez konieczności zmuszania pasażerów do przechodzenia przez jezdnie z przystanku tramwajowego na autobusowy i odwrotnie. Pasażer wysiada z autobusu, nie musi nigdzie chodzić, czeka na tramwaj, wsiada i jedzie dalej. Odcinek Słowackiego – Miszewskiego jest miejscem największego pokrywania się tras tramwajów i autobusów, dalej trasy różnych linii autobusowych rozchodzą się na boki i nie ma już takiego uzasadnienia na prowadzenie torów tramwajowych w jezdni dla autobusów z uwagi na to, że wykonanie takiego torowiska jest droższe.

    Plusy takiego rozwiązania
    - pasażer zmienia środek transportu na tym samym przystanku bez konieczności przechodzenia przez jezdnię
    - autobusy nie stoją w korkach gdyż korzystają z wydzielonej jezdni
    - ułatwiony przejazd dla karetek pogotowia, które w godzinach szczytu mają problemy z przedostaniem się przez centrum Wrzeszcz – czy ludzkie życie nie jest warte poniesienia wyższych kosztów budowy torowiska z BUS pasem

    Minusy takiego rozwiązania
    - wyższe koszty budowy – korzyści długoterminowe wydają się jednak większe od jednorazowych kosztów

    Podobne rozwiązanie powinno być na odcinku od Zieleniaka do Węzła Okopowa

    • 2 0

    • prawie trafiłeś

      poza tym, ze torowisko musialobybyc wyniesione w stosunku do jezdni i to znacznie. Aby egzekwować skrajnie pasywnie, bo aktywnie policja nie ma czasu jak widać. Zjazdy i wjazdy tylko w okolicach przystanków.
      Do momentu instalacji Tristara mija to sie z celem, bo karetka bedzie mogla tak samo utknac za tramwajem czekajacym na zielone (a zjechac z torowiska nie bedzie jak). Czyli jesli bedzie kasa, to perspektywa nastepnej NG torowiska (~10-15 lat ,jak fuszery nie bedzie).
      A do tego czasu w urzedach obowiazujacym juz nie bedzie j. polski raczej, wiec ...

      • 0 0

  • Pan

    gdansk g*wno jak jego wladze,a jeszcze jakis spis ludnoci sobie wimyslili za 500 mln. zl skrwy sn.... Jak mi taki przyjdzie ti pies go dogoni. Amen bedzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane