• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu buspasy na ul. Kwiatkowskiego

Michał Sielski
28 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Już za trzy miesiące kierowcy pojadą po nowej nawierzchni remontowanej ul. KwiatkowskiegoMapka. Zapewne wyprzedzą ich jednak pasażerowie autobusów i taksówek, którzy zyskają buspasy w obu kierunkach. Sprawdzamy postępy prac związanych z jednym z najbardziej kontrowersyjnych remontów w Gdyni w ostatnich latach.



Czy remont usprawni ci przejazd ul. Kwiatkowskiego?

Przypomnijmy: prace na ul. Kwiatkowskiego trwają od lutego tego roku. Pierwotnie miały skończyć się w październiku, ale zdecydowano się też wymienić rury ogrzewania, więc roboty się przedłużyły.

- Obecnie prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem, który zakłada zakończenie inwestycji do końca stycznia 2022 r. - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Budzą one sporo emocji, bo wprawdzie jezdnie ul. Kwiatkowskiego od estakady do ul. płk. Dąbka zostaną poszerzone do dwóch pasów, ale drugi pas w każdym kierunku będzie buspasem. To nie podoba się części mieszkańców. Kierowcy liczyli bowiem, że po remoncie będą mogli poruszać się dwoma pasami. Priorytet zyska jednak komunikacja publiczna.

Realna przewaga komunikacji nad samochodami



Dlaczego zdecydowano się wyznaczyć buspasy?

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni od lat prowadzi badania preferencji i zachowań transportowych mieszkańców Gdyni. W 2018 r. przeprowadzone zostały po raz 12. Według nich udział samochodów osobowych w realizacji podróży miejskich (bez taxi) wynosi 48,9 proc., udział transportu zbiorowego 37,1 proc., a rowerów 2,1 proc. Udział transportu zbiorowego w podróżach miejskich sukcesywnie spada jednak w odniesieniu do lat poprzednich.

- Realizując strategię miasta w zakresie równoważenia transportu miejskiego i zachęcania naszych mieszkańców do korzystania w codziennych podróżach z transportu zbiorowego, podjęto decyzję o wyznaczeniu buspasa. Szczególnie dla mieszkańców północnych dzielnic, dla których droga ta jest codzienną i jedyną możliwością dojazdu do pracy, konieczne jest stworzenie realnej przewagi transportu zbiorowego nad samochodem osobowym. Krótszy czas dojazdu jest w tym przypadku największym argumentem wspierającym wdrażanie założeń polityki transportowej naszego miasta - tłumaczy wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację radnego Ireneusza Trojanowicza.

Remont ul. Kwiatkowskiego - co jest jeszcze do zrobienia?



Do wykonania przez głównego wykonawcę, którym jest Strabag, pozostała jeszcze część robót drogowych: całości nawierzchni górnych drogi rowerowej i jezdni, części dolnych warstw nawierzchni, części chodników i opasek, części elementów ulic (obrzeży, krawężników etc.). Wykonywane będą jeszcze roboty branży teletechnicznych, a także elektroenergetycznej: przebudowa sieci elektrycznej, ustawienia lamp oświetleniowych i montaż sygnalizacji świetlnej.

Na koniec pozostanie montaż elementów małej architektury: ławek, przysiadaków i koszy, a także zagospodarowanie terenów zielonych i wymalowanie oznakowania.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego



Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

Opinie (293) ponad 10 zablokowanych

  • Samorządność kłamcy i złodzieje... A taksówka nie kopci?

    Ziemię swoim przydu*asom sprzedajecie, gdzie w otwartym przetargu więcej deweloper by dał... - ostatnia sesja.... Wstyd!

    • 11 0

  • po komentarzach widac, że ...szczur znowu wygra...myśłenie w Gdyni zmarło 20 lat temu

    • 10 1

  • Tą tragiczną decyzję można łatwo zmienić.

    Skończmy narzekać i działajmy. Już za dwa lata wybory. Już za dwa lata możemy mieć dwa pasy w obie strony. Trzeba tylko skończyć w mieście z władzą która całkowicie odjechała od potrzeb mieszkańców.

    • 16 1

  • to może zrobić po 2 buspasy w każdą stronę? (2)

    W ten sposób zmusi się mieszkańców Obłuża, Kosakowa, Pogórza do jazdy autobusami. I w tamtym rejonie zakazać sprzedaży słodyczy, bo szkodzą. I wyłączać im prąd wieczorem, bo siedzą do późna, zamiast się wyspać przed porannym oczekiwaniem na autobus.

    • 15 1

    • Jestem Twoim fanem ;)

      • 0 0

    • Nawet nie proponuj, bo jeszcze skorzystają z Twojego pomysłu... :/

      • 1 0

  • Czemu oni tak nienawidzą mieszkańców Gdyni ?

    • 8 0

  • Tyle kasy a ścieżki rowerowe gdzie?

    Gdzie ścieżki rowerowe, po co remont tylko dla buspasow. Tylko biednych stać na taką drożyznę. Wstyd dla miasta.

    • 0 3

  • Trzeba być p. Łucyk totalnym ignorantem i Gamoniem aby nie wiedzieć , że ...

    Ta jak to pan nazywa inwestycja , guzik da i nic nie pomoże ! ,korki jak były tak będą nadal ,różnica będzie tylko taka ,że do tej pory w korku stało się na jednym pasie teraz korek będzie stał na dwóch pasach !.Piszę oczywiście o kierowcach jadących w kierunku płk.Dąbka ! .Najistotniejsze w tej całej przebudowi było to co sprytnie zostało zakamuflowane na wizualizacyjnym filmiku , otóż - odjeżdżamy w góre ul. Kwiatkowskiego do skrzyżowania z płk. Dąbka i tu kamera sprytnie się odwraca nie pokazując co jest przy tej inwestycji najbardziej istotne !!! ,a najbardziej Istotny jest w tym miejscu jest bezkolizyjny Węzeł {bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie ! } bo to właśnie na tym skrzyżowaniu powstawały i nadal będą powstawać korki i zatory !!! i choć byście założyli z 10 sygnalizacji świetlnych to i tak nic to nie pomoże !- tak jak jest to budowane obecnie -budowało się 50 lat temu !!! Tym bardziej ,że tam wokół jak grzyby po deszczu powstają nowe osiedla , tam gdzie niedawno jeszcze były pola kapusty stoją już i są budowane wciąż nowe bloki i nowe osiedla Wspomnicie ,ża 5-10 lat znowu ktoś wpadnie na pomysł przebudowy tego skrzyżowania na takie jakie powinno zostać zbudowane już dziś ! Krótko mówiąc - dziś taka budowa to wywalanie kasy w błoto

    • 7 0

  • Pragnę przypomnieć, że buspasy na Kwiatkowskiego to jest obietnica wyborcza Samorządności z wyborów w 2018 r. (2)

    I bardzo dobrze, że ją dotrzymali. Musi być spójny korytarz buspasowy od centrum do północnej Gdyni i to jest pierwszy krok do tego. Żeby w szczycie autobusy jechały kwadrans, a nie godzinę.

    • 4 5

    • Pragnę przypomnieć, że bus-pasy zwna też Łucysko-Szczuro pasy generują dodatkowe korki.

      Ale to tak na boku

      • 1 0

    • Spójność???

      Spójny korytarz? Pijany jesteś czy co? To dlaczego nie ma buspasów na Janka Wiśniewskiego i autobusy stoją tam w korkach tak samo jak inni kierowcy??? Od dworca do Ofiar Grudnia to samo. O jakiej spójności ty mówisz???

      • 0 0

  • Łucyk, jedz na Ukrainę wraz z tym szczurkiem (1)

    Róbcie sobie tam zieloną Ukrainę, dajcie żyć mieszkańcom gdyni

    • 9 0

    • Nie pojadą tam, bo skończą jak Nowak. A to akurat dla mieszkańców Gdyni byłoby ok.

      • 1 0

  • Samochody z budowy z Pogórza migiem wyniszcza nowa nawierzchnie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane