• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W styczniu pojedziemy Nową Bulońską, wróci też rondo przy ul. Jabłoniowej

Szymon Zięba
5 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Według planów drogowców 13 stycznia otwarty zostanie przejazd przez tzw. estakadę wenecką nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu kierowcy będą mogli przejechać całą trasą Nowej Bulońskiej Północnej. Wraz z 10 stycznia wróci także organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej.



Czekasz na ukończenie prac na Nowej Bulońskiej Północnej?

Nowo wybudowane odcinki Nowej Bulońskiej Północnej, trasy, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną są już przejezdne od kilkunastu dni.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku udostępniono dla ruchu fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej.

Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia. Wówczas drogowcy zamierzają otworzyć przejazd przez 220 metrowy most tzw. estakadę wenecką.

  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • W grudniu kierowcy mogli pojechać dwoma odcinkami Nowej Bulońskiej. 13 stycznia trasa ma być przejezdna na całej długości.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
  • Estakada wenecka ma wyjątkową konstrukcję. Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
- Prace na estakadzie weneckiej idą zgodnie z planem. Uzyskano niezbędne dokumenty administracyjne, które pozwalają na przejazd przez obiekt samochodom. Przypominam, że to wciąż teren budowy, gdzie trwać będą prace związane z powstającym torowiskiem tramwajowym. Kierowcy natomiast już od 13 stycznia będą mogli przejechać tą drogą. Oznacza to pełne połączenie pomiędzy Pieckami Migowem a ul. Warszawską - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wróci rondo u zbiegu Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej



Możliwość przejazdu "estakadą wenecką" to nie jedyna dobra informacja dla kierowców w tym miesiącu. W przeciągu najbliższych kilku dni na krzyżówkę Jabłoniowej i Leszczynowej powróci bowiem rondo.

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.

Najważniejsze informacje z południa Gdańska



- W związku z sygnałami od mieszkańców zwróciliśmy się do zarządcy drogi, czyli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z rekomendacją przywrócenia organizacji ruchu z uwzględnieniem ronda. Z informacji które posiadam wynika, że komisja bezpieczeństwa analizuje to rozwiązanie - mówi dyrektor Bartosiewicz
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić. Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić.
Poproszeni o komentarz urzędnicy GZDiZ przyznają, że organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda wróci w ten rejon Gdańska już 10 stycznia. W okolicy pojawiły się znaki drogowe, które to zapowiadają.

- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień

Rondo widmo przy ul. Jabłoniowiej.


Koniec prac przy inwestycji w maju 2020 roku



Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.

16:17 14 STYCZNIA 20

Korki na ul. Jabłoniowej (17 opinii)

- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.
- I znowu mega korki na ul. Jabłoniowej - informuje czytelnik. Kierowcy sygnalizują, że problemem jest ponowne zorganizowanie ruchu z wykorzystaniem ronda.

Opinie (342) ponad 20 zablokowanych

  • Do wszystkich niezadowolonych (2)

    Naprawde uwazacie ze ta onwestycja nic nie da?Taka juz jest polska mentalnosc, zawsze narzekac. Tak korki wzrosna na Bulonskiej, Rakoczego zmniejsza sie na AK oraz przy dworcu glownym. Czas podrozy z poludniowych dzielnic sie skroci.

    • 6 12

    • tylko po co?

      po co chcesz jechac? dokad? Skoro priorytetem winna byc budowa infrastruktury na miejscu, tam pod miastem.

      • 1 0

    • Ty Jasieniak to z Jasienia nie jesteś na pewno... bo Twoje Szadółki to nie Jasień. Ta droga teoretycznie miała skrócić drogę w stronę Moreny, Wrzeszczą więc co tu wyjeżdzasz z AK i dworcem :(

      • 0 0

  • Wielkie brawa dla projektanta. Zamiast zwykłego wiaduktu mamy perełkę architektoniczną. Dziękuję.

    • 0 9

  • Nowa Świetokrzyska- to jest Gdańsk Poludnie

    Oprócz znaku- Orunia Górna, Gdańsk Południe nic innego w sprawie realnych prac w tej części miasta się nie stało, bo wymianę czegoś tam na jednopasmowej Świetokrzyskiej i blokadę, która miała tu miejsce nie zaliczam do inwestycji. A oni się chwalą, że dzielnice takie jak Jasień będą miały kolejne udogodnienia. Ok ale najważniejsza inwestycja to Nowa Świetokrzyska .

    • 19 1

  • Czemu nie napiszecie dokładnie jak było na Jabloniowej ?
    Przecież to wykonawca bez porozumienia z kimkolwiek zlikwidowal rondo. Często przy takich zmianach stawia się tablice informujące kierowców o zmianach.
    To rondo jest potrzebne, bo lewoskrety z Leszczynowej i Turzycowej są nie do pokonania w czasie wzmożonego ruchu.
    Od kiedy w okolicach powstało tyle osiedli, to ich mieszkańcom ma być wygodnie, a nie przejednym. Przypominam, że na obwodnicę można dostać się z Armi Krajowej.

    • 11 7

  • Myśliwska (1)

    Jak odbębniliście sukces, to zróbcie w końcu porządek z drugim końcem Myśliwskiej, która połączona jest do Kartuskiej. Jest drogą osiedlową a robi za przelotową. Prowadzi to do degradacji środowiska wokół stawu ale to jakoś urzędników nie obchodzi, bo nie mają pomysłu jak poprowadzić z tej strony ruch drogowy

    • 13 3

    • Teraz to powinna być droga jednokierunkowa (w stronę Kartuskiej)

      Do Piekarniczej można łatwo dojechać i z Nowolipie/Rakoczego i z Nowej Bulońskiej (skręt w prawo w Myśliwską), nie ma potrzeby jechać od Kartuskiej.

      • 0 0

  • Odkorkować Morenę!

    • 9 1

  • Rondo zrobione ze skrajni i separatorów to jakiś ponury żart

    • 9 1

  • Jaki chaos bo ronda nie ma. cio*y za kierownicą i to i sytuacje ciężkie. Tam powinna stanąć Policja i wylapywac te wszystkie święte krowy które nie czytają znaków i dalej jeżdżą jak po rondzie. Ktoś kto jeździ na pamięć powinien być od razu za kołnierz wyjety zza kierownicy mieć zabrane prawko na miejscu i tyle. Bycie kierowca to nie jest obowiązek każdego Polaka. Skoro ktoś jeździ na pamięć to wg mnie nie jest dobry kierowca.

    • 8 7

  • Mentalnosc gdanskich decydentow od 20 lat sie nie zmienia. Dociagnac tramwaj i wszelkie problemy komunikacyjne rozwiazane. Tyle ze system tramwajowy staje sie w gdansku niewydolny, w dodatku nie ma priorytetow na skrzyzowaniach. Czasy przejazdu wydluzaja sie juz do godziny i wiecej, co w codziennych dojazdach do pracy staje sie nieakceptowalne (dodatkowo gdansk zamawia wagony z najmniejsza iloscia miejsc siedzacych w Polsce). Warto zauwazyc ze ci geniusze do niedawna planowali polaczenie tramwajowe na lotnisko przez chelm (sic!). Tylko szybka kolej i tzw szybki tramwaj ( metra nie zakladam bo nie ma takiej kasy) jest w stanie odetkac miasto, sprawne wezly kolejowo- autobusowe czy kolejowo- tramwajowe, a na obrzezach parkingi P&R, ktorych w Gdansku jest zdecydowanie za malo. Nie ma sensu w nieskonczonosc rozciagac zwyklego tramwaju na obrzeza bo stanie sie on bezuzyteczny!
    I jeszcze 2 zlote slowa - taryfa i czestotliwosc, nad ktorymi wladze miasta powinny sie zastanowic.

    • 14 3

  • przez całe lata 90-te powstawały nowe linie autobusowe. ceny byly jednoczesnie dostepne (3)

    od 21 lat powstaly jakies dwie obslugiwane malymi autobusami a ceny wzrosly te 3 krotnie i nadal rosna.

    To jak swiadczy o wladzach i o Gdansku obecnie?

    • 8 3

    • że chcą jak najmniej wydać, a najwiecej gruntu sprzedać

      • 3 2

    • f

      a teraz na spokojnie napisz o co ci chodzi

      • 2 3

    • To PIS

      Nie wiesz ,że PIS tnie budżet samorządów?. Za kilka miesięcy będzie taka drożyzna w każdej dziedzinie życia w całej Polsce , w sklepach , w środkach komunikacji ,na stacjach benzynowych , w kinach i teatrach, w księgarniach. Będzie jak za Gierka - niewyobrażalny dług ! A kto będzie go spłacał ? Twoje dzieci i wnuki. Tak "świetnie"rządzi obecna partia.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane