- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
1,5 tys. stłuczek gdyńskiej komunikacji miejskiej od początku 2019 r.
Ponad 1,8 mln złotych wydano na naprawę gdyńskiego taboru komunikacji miejskiej od 2019 roku do początku marca 2021 r. To pokłosie niemal 1,5 tys. zderzeń drogowych, w których udział w tym czasie brały autobusy i trolejbusy przewoźników.
Teraz postanowiliśmy sprawdzić, jak często udział w stłuczkach brały pojazdy gdyńskiej komunikacji miejskiej - i jak dużo wydano na ich naprawę.
Przeanalizowaliśmy dane od 2019 roku do marca 2021. W tym czasie doszło w sumie do niemal 1,5 tys. kolizji i wypadków (z przeważającą liczbą tych pierwszych).
Naprawa uszkodzonego taboru kosztowała w sumie ponad 1,8 mln złotych.
Należy zaznaczyć, że aktualnie usługi przewozowe w gdyńskiej komunikacji miejskiej wykonuje siedmiu operatorów - jeden trolejbusowy i sześć autobusowych, w tym cztery firmy prywatne. Powyższe statystyki są sumą zderzeń drogowych od 2019 roku do marca 2021 roku, podaną przez sześciu przewoźników:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej
- IREX 3
- PKS Gdynia
- Przewozy Autobusowe GRYF
W przekazanych nam statystykach pominięto dane BP Tour. Marek Kargul, dyrektor zarządzający poinformował, że nie są prowadzone statystyki dotyczące kolizji i wypadków z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej.
Kolizje i wypadki w Raporcie z Trójmiasta
Tymczasem o sytuacji na drogach - w tym o kolizjach i wypadkach z udziałem komunikacji miejskiej kursującej po Gdyni, informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Kolizja trolejbusu i radiowozu na Świętojańskiej (40 opinii)
Do jednego z poważniejszych zdarzeń doszło na początku marca na kontrapasie na ul. Chwarznieńskiej. Wśród poszkodowanych była osoba jadąca w aucie oraz pasażerka i kierowca autobusu.
Odpowiedzialność za stłuczki w komunikacji miejskiej
Jak tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni - co do zasady, gdy winę za kolizję czy wypadek ponosi "prywatny" kierowca, to kierujący pojazdem nie ponosi żadnych konsekwencji finansowych.
- W sytuacji zaś spowodowania kolizji czy wypadku przez pracownika firmy, praktykowane jest pokrywanie strat poprzez potrącenia premii uznaniowej, a w przypadku rażącego łamania przepisów - także karanie upomnieniem lub naganą - mówi.
Podkreśla przy tym, że konsekwencje zawodowe kierowców biorących udział w zdarzeniach drogowych zależą przede wszystkim od osoby winowajcy stłuczki oraz od ustaleń wewnętrznych przyjętych w danym zakładzie pracy.
Zderzenie z udziałem trolejbusa na ul. Warszawskiej. Film archiwalny.
Opinie (146) 5 zablokowanych
-
2021-03-29 08:47
(3)
bo jeżdżą jak święte krowy tymi autobusami, zajeżdżają wyjeżdżając z zatoczek, mylnie włączaja kierunkowskazy. Nie każdy zna trasy autobusów żeby wiedzieć czy baran pojedzie prosto czy nie
- 5 27
-
2021-03-29 08:59
To wracaj do Braniewa
- 10 0
-
2021-03-29 15:47
(1)
Proponujemy zapoznać się z przepisami o Ruchu drogowym bo coś widzę braki.
- 0 0
-
2021-03-29 17:08
Komu? Jemu? A może jej?
- 0 0
-
2021-03-29 08:53
i co z tego wynika poza biciem piany? (8)
Pojazd komunikacji miejskiej to nie jest pojazd uprzywilejowanym. Wyjazd z zatok zaraz po wlaczeniu migacza nie patrzac na sytuacje wymuszajac pierwszenstwo na drodze to standard. W Gdyni kierowcy komunikacji miejsciej nauczyli sie tych zagrywek od pajacow z Gdanska.
- 8 17
-
2021-03-29 09:02
Migacz? (4)
Nauczcie się parkować na Władka IV tak, żeby pół auta nie wystawało na jezdni.
- 9 1
-
2021-03-29 09:29
Ale ja nie jeżdżę autem i nie parkuję. A on, to nie wiem.
- 0 1
-
2021-03-29 10:12
Migacz nie pasuje, a co? (2)
Moze tez byc kierunkowskaz ale tak czy inaczej piszesz nie na temat. Jak d*psko autobusu wystaje poza zatoczke to jest OK?
- 1 4
-
2021-03-29 10:59
Wystaje, bo jakaś oferma zaparkowała w zatoczce (1)
- 5 0
-
2021-03-29 14:17
oferma zaparkowala autobus koles
- 1 3
-
2021-03-29 15:27
Migacz, przeczytaj...
Kodeks drogowy w szczególny sposób traktuje autobusy i trolejbusy włączające się do ruchu. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię. Niezastosowanie się do tego przepisu karane jest mandatem w wysokości 200 zł. Kierujący autobusem (trolejbusem), może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- 3 0
-
2021-03-29 15:43
Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu
autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem
sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na
jezdnię.
Koniec i kropka- 1 0
-
2021-03-29 15:48
O widzę że z przepisami na bakier
- 0 1
-
2021-03-29 09:05
Najgorszy towar, to żywy towar.
- 7 4
-
2021-03-29 09:08
Panie Marcinie, prosze zapoznać się z faktycznymi praktykami w gdyńskich firmach i wyeleiminownaie pewnej patologii wśród (10)
Większość kierowców jest ubezpieczona i co miesiąc płaci 60 zł z swojej pensji. Dlaczego kierowca jeszcze ponosi inne konsekwencje w postaci zabrania premii, nagany, zabrania 13-stki??? To jest chore i niedorzeczne co robią przełożeni. Jestem ubezpieczony i stamtąd mają pochodzić pieniądze na naprawę uszkodzonych pojazdów. Nie po płacimy 700 zł rocznie, aby później jeszcze dopłacać do interesu. Przecież to jest istota ubezpieczenia. Nie wspominając czasem o przekrętach, gdzie jest jakaś drobna ryska, a do ubezpieczalni idzie informacja o wymianie całego elementu, a autobus i tak jeździ z tym uszkodzonym. Jeszcze trzeba wspomnieć, że te autobusy mają AC i firma nigdy nie jest stratna, tylko do przodu. Kierowcy się ubezpieczają dodatkowo jak i tak jest AC? Czy jak prywatnie ktoś spowoduje kolizje i nie wzywa policji to ponosi inne konsekwencje? Firma ubezpieczeniowa nie wynosi nikomu sprzętu AGD z domu, nie zabiera kół z samochodu, co najwyżej jest zwieszenie przyszłej stawki i tyle. No, ale kierowca komunikacji musi być gnębiony jeszcze przy tych śmiesznych zarobkach i musi mieć zabrana premię. Ha...dodatkowo idzie info o spowodowaniu kolizji i kierowca dostaje zwyżkę w prywatnym ubezpieczeniu, gdzie wiadomo, że autobusem czy trolejbusem przy tej specyfice pracy, ruchu, czasem nietrudno o kolizję, więc dodatkowa kara. Inna kwestia jeszcze jest taka, że dużo kierowców w ogóle nie powoduje kolizji, często zwyczajnie ich unika a i tak płaci coraz wyższe ubezpieczenie i przełożeni tego nie doceniają. Temat ubezpieczenia trolejbusow i autobusów jest mocno zawiły i są rożne kombinacje.
- 27 2
-
2021-03-29 09:21
(5)
nie chcę się czepiać, ale kilka wpisów wyżej facet pisze, że płacicie 45 zł miesięcznie.
- 1 3
-
2021-03-29 09:30
(2)
Oni sami już nie wiedzą.
- 0 4
-
2021-03-29 09:35
Bo są trzy stawki. (1)
30, 45 i 60zl. Zależy do jakiej kwoty chcesz ubezpieczenie.
- 5 0
-
2021-03-29 10:55
Żadnego. Nie jestem kierowcą autobusu.
- 0 1
-
2021-03-29 09:48
Są różne stawki i jak doczytałbyś artykuł jest 7 firm
Każda firma ma innego ubezpieczyciela i różne warunki umowy. Twoje pytanie rozumiem, ale innych w stylu miękkiego hejty to nie mogę zrozumieć. Jakieś wyśmiewanie kierowców, chyba wiem ile na kwitku mam pobranego ubezpieczenia.
- 6 0
-
2021-03-29 10:25
Nie chcesz się czepiać, ale się czepiasz...
- 0 1
-
2021-03-29 10:38
(2)
Jedyny merytoryczny komentarz, który powinien być wyróżniony (dziwię się dlaczego nie jest). Jednak wątpię, aby pan Marcin nie wiedział o tych praktykach i był w jakimkolwiek stopniu zainteresowany zmianą stanu obecnego. Tryby kręcą się w odpowiednim - jedynie słusznym - kierunku.
- 4 0
-
2021-03-30 13:52
Nie jest wyrózniane, bo jest niewygodne dla PR Gdyni, ZKM Gdyni i firm przewozowych (1)
Jest oto oczywiście przykre, że Redakcja nie chce wyróżnić tej opinii, uzupełnić informacji i komentarz Pana Rzecznika co on takie informacje itd. A może cieszyć się, że komentarz nie został w ogóle usunięty.
ps. redaktorze czy czytasz właśnie teraz ten komentarz i chcesz podjąć dalej temat jak przystało na fachowego dziennikarza??? Jestem przekonany, że wielu czytelników pogratuluje Panu odwagi jak podejmie Pan dalej temat.- 1 0
-
2021-03-30 15:25
No czekamy! Tylko to chyba jednak nam pozostanie.
- 0 0
-
2021-03-29 12:45
tylko głupek płaci ubezpieczenie za nie swoje auto
Golą was jak baranów .
- 0 0
-
2021-03-29 09:35
W piątek jechałem trolejbusem po Świętojańskiej. (3)
W stronę Placu Kaszubskiego. Linia 23. W okolicy skrzyżowania z Żwirki i Wigury z bocznej uliczki wysunął się samochód. Kierowca wyjechał zza zaparkowanych pojazdów powoli, na tyle, żeby zobaczyć, czy może przejechać, bo inne pojazdy zasłaniały mu widok. Reakcja kierowcy trolejbusu: klakson i przyspieszenie! Tak, jakby celowo chciał staranować tamten samochód! To, że nie doszło do kolizji to cud bo pojazdy minęły się o centymetry. Dyspozytorzy powinni czasem sprawdzać nagrania z rejestratorów bo za takie narażanie na niebezpieczeństwo pasażerów co najmniej premia powinna być skasowana.
- 10 12
-
2021-03-29 09:37
A świstak siedział i zawijał....
- 5 5
-
2021-03-29 10:21
W takiej sytuacji zapamiętaj datę godzinę i numer boczny trajtka ew. nr kierowcy o ile jestyeś pasażerem (1)
Pisz skargę do ZKM, ja tak zrobiłam gdy kiero szarpał trajtkiem że emerytka z siatami leżała na ziemi.. i po tygodniu 4 str odpowiedzi i rozmowa dyscyplinująca z kierowcą
- 4 2
-
2021-03-29 10:56
Albo rozprawić się z kierowcą osobiście.
- 2 3
-
2021-03-29 09:39
(2)
Jeżeli wydali tyle na naprawy to oznacza ze taka była ilość win kierowców busów.
- 3 7
-
2021-03-29 09:42
Filozof (1)
Sam to wymyśliłeś? Czy na zdalnym nauczaniu pani powiedziała?
- 6 1
-
2021-03-29 10:48
ksiądz mi powiedział
- 0 1
-
2021-03-29 10:02
Jeżdżą tymi autobusami na czerwonym to nic dziwnego, że są stłuczki. (2)
Wielokrotnie widziałem jak autobus nie zatrzymuje się i przejeżdża skrzyżowanie na czerwonym świetle.
- 8 13
-
2021-03-29 15:51
(1)
A pomyślałeś może dlaczego ??? Zastanów się
- 1 1
-
2021-03-29 15:58
czerwone=stoj i nie ma zadnego dlazcego
- 1 2
-
2021-03-29 10:16
autobusowa bandyterka (2)
- 1 12
-
2021-03-29 10:58
(1)
Ola i Marek hehehe.
- 0 1
-
2021-03-29 11:52
i reszta powozacych
- 0 0
-
2021-03-29 10:17
Jakie wydane pieniadze?
Jestem kierowcą. Jeżeli kolizja jest z mojej winy, a nie posiadam prywatnego ubezpieczenia,to tracę nie tylko premię ale także płacę za szkodę. Za kompletną jej wartość W/G cennika serwisu(np Mercedes). A serwis, to jak wszyscy wiedzą to samo zdzierstwo! Komu służy opowiadanie takich bajek i to przez Dyrektora? Chyba że...moje pieniądze,(z mojej polisy to też moje), nie są ksiegowane w pozycjach "przychody/straty spolki". No pięknie!
- 10 1
-
2021-03-29 10:20
Moze lepie i uczciwiej brzmialby tytul
"Wartość szkod"?
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.