- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Drugie z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego zostanie w tym roku przebudowane. Chodzi o styk z ul. Łąkową , gdzie powstanie m.in. przejście naziemne i możliwość przejazdu w poprzek Podwala. Również w tym roku gotowy będzie projekt remontu brakującego odcinka ul. Łąkowej.
W kolejce do przebudowy wciąż czekają skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z:
Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł.
- Planowany termin zakończenia realizacji to grudzień 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Podobnie, jak w przypadku Chmielnej, na wysokości Łąkowej powstanie zupełnie nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną oraz naziemnymi przejściami dla pieszych. Jezdnia w kierunku Stogów zostanie zwężona do dwóch pasów, a jezdnia do centrum zyska buspas. W obu kierunkach powstaną też ścieżki rowerowe.
W tym miejscu warto wspomnieć, że miasto szykuje się do remontu fragmentu samej ul. Łąkowej , który położony jest na Długich Ogrodach. Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową.
Opinie (204) ponad 20 zablokowanych
-
2019-03-11 09:09
Branie się do problemu od d*py strony
Jestem jak najbardziej za ale... Jak zawsze bywa tak i znowu decyzje projektowe są skutkiem mody a nie prawdziwych przemyśleń. Rzucanie kłód pod koła kierowców nie rozwiąże problemu wzrastającego natężenia ruchu. Bez atrakcyjnej alternatywnej oferty komunikacji zbiorowej i zwiększenia przepustowości obwodnicy oraz budowy drugiego pierścienia takie przejścia naziemne spowodują tylko większe zatłoczenia i stres. Ale za to wyczyszczą sumienia mądrych głów, że walczą o miasto bez korków i spalin więc ok!
- 3 4
-
2019-03-11 09:53
Gratulacje- kolejna "trafiona inwestycja" na tym odcinku. Nagroda Nobla należy się już temu, kto wymyślił przejście nad tunelem do ulicy Chmielnej. Chyba jedyne takie rozwiązanie w świecie. A to że spowodowało to korki w tym miejscu i niebezpieczeństwa związane z ruchem pojazdów - to już nikogo nie interesuje. Teraz nowy genialny projekt - budowa kolejnego przejścia na Podwalu . Ale jeżeli ma to finansować deweloper to wszystko już wiadomo.
- 2 7
-
2019-03-11 10:18
(1)
A może najpierw policzyć ilu pieszych przechodzi przez ten tunel od końca do końca, bez tych co schodzą i idą na przystanki. Jeśli więcej niż pięciu na godzinę to rzeczywiście warto wydać te 8 milionów. Właśnie zakończono remont tunelu przy Bramie Żuławskiej - nowa posadzka, odmalowane ściany, naprawione oświetlenie. Dla kogo, jeśli ma być tu przejście górą? Oba tunele - przy Łąkowej i przy stadionie mają już pochylnie dla wózków i rowerów.
- 1 6
-
2019-03-11 10:31
Każdy tylko myśli o sobie!
Sam idź tą drogą, gdzie są pochylnie na wózki i rowery. Śmierdzi tam, że można zwymiotować. A po drugie spróbuj wjechać z wózkiem niemowlęcym w stronę tramwaju. Te podjazdy były dla wózków starszego typu. Nowoczesne z węższymi kołami z przodu musisz wtargnąć na górę z dzieckiem. Powodzenia.
- 2 1
-
2019-03-11 10:42
Przydałoby się też wyburzyć te poniemieckie koszary, które brudne tylko szpecą. Mógłby tam powstać piękny biurowiec np. 40 piętrowy, jako dominanta Dolnego miasta.
- 1 3
-
2019-03-11 11:25
Niby poprawa ale czego i po co? (1)
To praca bez sensu , korki będą większe. Dlaczego rezygnuje sie z bezpiecznych przejść pod jezdnią ? Te przejścia z pochylniami istnieją przecież , czy chcecie je zasypać ? Czy Gdańsk chce być liderem takich działań z poprzedniej epoki ? Jeszcze czas żeby nie marnować pieniędzy na takie pomysły , czyje zresztą ?
- 4 6
-
2019-03-11 15:38
został grata za stodołą to będą korki mniejsze.
liderem? ty byłeś gdziekolwiek poza trójmiastem?
Przejścia naziemne to standard w ucywilizowanych miastach.- 2 0
-
2019-03-11 11:50
Proszę o wyjaśnienie, dlaczego tramwaj ze Śródmieścia do Wrzeszcza, wprost od Bramy Żuławskiej do Jaskowej Doliny nie jest w stanie pokonać trasy w ciągu 30min, skoro tyle w zupełności wystarcza innemu tramwajowi z pętli w Łostowicach do Jaśkowej Doliny?
Proszę o wytłumaczenie dlaczego tramwaje linii 8 i 9 przepuszczają wszystkie inne, tóre czekają z ich lewej strony na skrzyżowaniach? Dlaczego czekają również przed skrzyżowaniem przy Placu Zebrań Ludowych aż przejedzie inny tramwaj z ul. 3 Maja (również z lewej strony)?
Jaka jest średnia prędkość tramwaju linii 9?
PO co mydlicie ludziom oczy przejściami naziemnymi, którymi nikt nie chodzi? Dlaczego nie mówi się wprost, że chodzi o wygodne skrzyżowania dla aut i możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego co 10 mertów.- 0 3
-
2019-03-11 12:38
Żal że takich mamy wlodarzy co wszystkim kupczą !
Gdańsk się rozwija pod deweloperów i turystów ! Apartamentowce na sprzedanych gruntach . Gdańsk ubożeje z gruntów a dorabiają się obcy to nie zysk dla mieszkańców tylko dla wybranej kasty ! Niema się z czego cieszyć bo to nie majątek mieszkańców wręcz odwrotnie ,pozbawia się nas obywateli naszego dobra !
- 0 5
-
2019-03-11 15:23
przejścia nadziemne (1)
Oczywiście podziemne są bezpieczniejsze, wystarczyło je wyremontować, zamontować schody ruchome i matki z wózkami i mniej sprawni byliby zadowoleni a teraz co kawałek światło i korki murowane a co ze smogiem ? w mieście więcej spalin.
- 3 6
-
2019-03-11 15:36
Typowy kierofczyk z ciebie. jak ci tak zależy na czystym powietrzu i braku korków to proponuje zacząć od siebie i przesiąść się na rower czy komunikacje publiczną. Może wtedy zrozumiesz że żadne "ruchome schody" nie są rozwiązaniem.
- 2 0
-
2019-03-11 15:46
Właśnie tego nam trzeba - więcej świateł, korków i dłuższych dojazdów do domu.
I oczywiście za jakiś czas jakiś głuptasek zwący się aktywistą miejskim obwieści triumfalnie, że to wszystko wina samochodów.
- 1 1
-
2019-03-11 17:14
Nędza
Tunel bezpieczniejszy dla pieszego. Niż teraz blokowanie ruchu na rzecz pieszego.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.